Viime yönä oli taas sellaiset unet, että heikompaa hirvittää.
Ensimmäisessä unessani olimme perheen kanssa kesämökillämme. Minulla oli mukana sokeroituja donitseja muutama paketillinen. Meille oli rakennettu syystä tai toisesta uusi mökki sinne metsän keskelle. Minä sitten reippaana poikana donitsipaketin kanssa päätin lähteä tallomaan mustikkapusikkoja, joita oli todella laajalla alueella. Heittelin donitsit järjestelmällisesti koko alueelle. Oltuani tyytyväinen työni tulokseen päätin huutaa pikkuveljeni sieltä mökistä terassille katsomaan aikaansaannoksiani. Totesin veljelleni, että onpa komea näky.
Tähän veljeni sitten ihmetteli, että mitä helvettiä oikein puuhaan. Sitten tajusin, että ehkä tuo olikin huono idea. Huomasin, että sokerit olivat rapisseet donitseista ja makukin olisi varmasti asteen-pari aiempaa huonompi. Keräsin donitsit takaisin boksiin ja oma typeryys mitä ilmeisimmin otti päähän.
Tämä uni vaihtui välittömästi seuraavaan. Tätä pystyin jopa kontrolloimaan, sehän tässä pelottaakin. Tunsin fyysisesti tarraavani johonkin kiinni, varmaan käsi otti kovasti kiinni peitosta. Ja sitten se kontrolloitu kohta: unessani alkoi soida sellainen paranormaalien tilanteiden pianosävelmä. Olin sivustakatsojana unessa, mutta pystyin päättämään sen, miltä musiikki kuulosti. Karmivan riipivä pimputus. Uni oli lyhyt ja miljöönä oli joku huone. Huoneen toinen puoli oli hämärä ja siellä oli penkki. Yhtäkkiä erotin, että penkillä istui huppupäinen, ilkeäilmeinen mieshenkilö. Toisella puolella huonetta oli nuori, arvioidakseni ikäiseni tyttö (luultavasti hyvännäköinen vielä!). Mahdollisesti minä sivustaseuraajana annoin jonkin merkin, en tiedä minkä. Mies liikahti, tyttö ei tiennyt tämän olleen huoneessa ja sitten mies laittoi käden tytön suun eteen ja esti tyttöä liikkumasta. Kuului riipivä, korvia särkevä kirkaisu. Uni loppui tähän paikkaan, mutta sen verran tiedostin, että seuraava miehen tekemä ele olisi ollut kurkun viiltäminen tytöltä auki.
Hyi saatana, arviolta alle minuutin tuntuinen uni ja "melko" painajaismainen.