Unet – kumma juttu...

  • 241 507
  • 1 170

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Näin viime yönä unen, jossa kolme erittäin väkivaltaiselta näyttävää tyyppiä oli minulle jostakin helkutin vihaisena. Jos osaisin piirtää, kykenisin piirtämään heidän kasvonpiirteensä valokuvantarkasti. Oikeasti en ole heidänlaisiaan koskaan nähnytkään. Pienemmällä tyypillä (n. 165 cm) oli vaalea pujoparta ja isompi, tummahko punanaama oli noin kaksimetrinen ja helvetin juntti olemukseltaan rumakin kuin Hermusen perse. Hänellä oli sininen turkishaalari päällä. Kolmas tyyppi oli takanansa, en nähnyt tarkemmin. Noilla tyypeilä oli jotkut isot veitset ja he halusivat listiä minut ja harrastaa kannibalismia!

Enkä juonut eilen kuin punaviiniä ja Koffia...
 

scholl

Jäsen
Näin viime yönä aika omituista unta:

Jouduin Jokereiden tiedotustilaisuuteen ja kaikenlisäksi Hjalliksen ja Virmasen väliin istumaan eturiviin. Tunnelma oli kuin jossain Keskustan tilaisuudessa. Tosin kyseessä oli huomattavasti pienempi sali. Hjallis halusi nostaa yhteishenkeä siten, että kaikkien piti tarttua vieressä istuvia käsistä kiinni.

Vähän ajan päästä Virmanen huomasi, etten ole Jokeri ja minut talutettiin tilaisuudesta pihalle. Sen jälkeen tapahtumat hyppäsivät uimahallille, jossa eräs tohtoriksi väitellyt ala-asteen luokkakaveri selitti eräälle nimeltä mainitsemattomalle Jokeri-nimimerkille, että nimimerkki schollin takana oleva henkilö on älykkäin ihminen, jonka hän on tavannut.

Sitten uni loppui siihen ja heräsin täysissä pukeissa television ollessa auki ja lätkämatsi oli päättynyt varmaan joku 10 tuntia aiemmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näin sellaista unta viime yönä, että ensin isä paisteli jotain muussilättyjä? ja laittoi sen paistinpannunsa tiskialtaaseen niin ihmettelin miksi se pysyi ilmassa. Siinä oli lepakko joka oli tarrannut siihen ja piti sitä ilmassa. No yritin ottaa kuvaa tästä ja ikuistaa tämän kun näytti erikoiselta, kun sitä lepakkoa ei näkynyt siinä ja näkyi vain että se pannu olisi yksin ilmassa. En ehtinyt ottamaan kuvaa kuitenkaan, kun tämä lepakko oli niin nopea lentämään.

Minä pelkäsin tätä lepakkoa unessani ja yritin isälleni sanoa, että tekee sille jotain, mutta isäni vain totesi, että ei se mitään tee se lepakko. No sitten lähdettiin siitä yläkertaan ja mentiin jostain syystä huoneeseeni. Minä varmaan pakoon tätä lepakkoa ja suljin oven niin hetki siitä kun tulimme pois sieltä niin tämä lepakko lensi vastaan (HYI!) ja siltä putosi jokin pikkulepakko siihen lattialle...

No kun katsoin netistä mitä lepakko meinaa unessa, niin ihme kyllä sen tulkinta osui todella hyvin itseeni:

Lepakko - Kehotus ottaa tarkempi suunta ja päämäärä elämässä. Kertoo myös epävarmuudesta ja levottomuudesta jota päämäärän puuttuminen aiheuttaa.

En yleensä usko näihin unitulkintoihin, mutta kun tämä tulkinta osui noin 100 prosenttisesti kohilleen niin pakko se on kai uskoa, että jotain perää näissä tulkinnoissa on.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kukkuu mikä painajainen. Edellisestä yhtä kamalasta olikin sitten jo melkoisesti aikaa. Tässä unessa ei ollut jostain syystä niin älyttömän ahdistava fiilis, ennen kuin heräsin, mutta aihepiiri olikin sitten varsin kylmä. Teloitinpa nimittäin viime yönä oman perheeni.

Jotenkin se liittyi rahaan ja kassakaappiin ja tunnuslukuihin ja johonkin. Täällä omassa himassani kuitenkin automaattiaseella uhaten kiristin pikkusiskoltani ja vanhemmiltani jotain koodia. Yksikään ei sitä antanut, joten ammuin heidät vuorotellen point blank -etäisyydeltä. Aseessa oli vielä jokin ihmeellinen viive, koska liipasimen vetämisestä meni sekunti tai jotain siihen, että ase laukesi. Broidikin taisi olla paikalla, mutta sitä en ampunut.

Sain kai järkättyä ruumiit jotenkin johonkin roskiksiin, koska muistan vähän ennen heräämistäni miettineeni kiivaasti, että jos tuo roskis vaan ajoissa tyhjennetään niin olen kuivilla. Sitten kävellessäni jossakin Kampin tapaisessa paikassa heräsin, kun puhelin soi. Oli itku lähellä kun ymmärsin, että olin nähnyt vain unta.

Kyllä tuostakin kai joku unitutkija saisi aikaiseksi melko vekkulin tulkinnan, sitä en epäile ollenkaan. Yleensä en muista uniani, en edes painajaisia, mutta tämä on kyllä mielessä ainakin vielä hyvin kirkkaasti. Noh, untahan se vain oli, mutta harvinaisen vittumaista sellaista.

*edit*

No kun katsoin netistä mitä lepakko meinaa unessa, niin ihme kyllä sen tulkinta osui todella hyvin itseeni:

Kaivelinpa minäkin pirruuttani netin syövereitä, ja eipä tuo tulkinta murhasta unessa kamalan kauaksi omasta tilanteestani osu:

"Murha - Unessa murha kertoo eteen tulevasta vaikeasta tilanteesta. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen keitä unessa on paikalla. Murhaaja kuvaa elämää hankaloittavaa ihmistä. Jos taas unennäkijä itse on murhaaja, hän pelkää aiheuttavansa harmia jollekin läheiselleen."
 
Viimeksi muokattu:

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla on lähinnä kahdenlaisia unia. Toisissa olen agenttina ja silloin mennään kauhealla sykkeellä ympäri maailmaa ja yleensä olen aina jotenkin etsittynä ja se on sellaista hermoja kiristävää pakenemista ja tiettyjen ihmisten välttelyä. Sitten on nämä lentämisunet, jotka ovat ihan toisenlaisia. Välillä lennän itse kädet siipinä ja välillä on joku esine (usein lentävämatto), jota pystyy ohjailemaan. Sellaista vapaudentunnetta ei ihan helposti saa muualta ja parasta niissä unissa on se, että siinä on jotenkin unen ja valveilla olon rajamailla. Pystyy valitsemaan paikkoja missä käy ym.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Näin unta, että vihdoin viimein sain vanhan Bemarini myytyä ja ostettua M3 CSL:n. Uni oli sen verta todenmukainen, että herätessäni olin menossa ihailemaan autoa ikkunasta, kunnes huomasin sen vanhan edelleen siellä jököttävän...
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Näin unta, että vihdoin viimein sain vanhan Bemarini myytyä ja ostettua M3 CSL:n. Uni oli sen verta todenmukainen, että herätessäni olin menossa ihailemaan autoa ikkunasta, kunnes huomasin sen vanhan edelleen siellä jököttävän...


Vituttiko?


Mulla oli joskus samantyylinen uni liittyen koiraan. Olin ostanut koiran ja sen saamiseen oli muutama päivä jäljellä. Yhtenä yönä näin unta puhelusta että sen sai hakea ja mulla meni kans sen verran pitkälle että istuessani autossa tajusin kellon olevan 3:30 ja painelin nolona takasin sänkyyn...
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mitähän vielä?

Kukkuu mikä painajainen. Edellisestä yhtä kamalasta olikin sitten jo melkoisesti aikaa. Tässä unessa ei ollut jostain syystä niin älyttömän ahdistava fiilis, ennen kuin heräsin, mutta aihepiiri olikin sitten varsin kylmä. Teloitinpa nimittäin viime yönä oman perheeni.

"Murha - Unessa murha kertoo eteen tulevasta vaikeasta tilanteesta. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen keitä unessa on paikalla. Murhaaja kuvaa elämää hankaloittavaa ihmistä. Jos taas unennäkijä itse on murhaaja, hän pelkää aiheuttavansa harmia jollekin läheiselleen."

Vielä yksi härö painajainen sijoittuen lapsuuteen/teini-ikään niin nukkuminen jää hetkeksi. Perkele, joka yö herää hiessä, paniikissa ja lakana rullalla.
Viime aikojen peräkkäistä saldoa: lukioni tiloissa jossain laboratoriossa tapahtunut tytön kidutusmurha, jota jouduin todistamaan; pakolaisena jonkun maailmansodan, pommikoneiden, ruumiiden, pakkasen jne. jaloissa ja etsimässä perheenjäseniä pentuaikojen kodin viereisessä metsässä; samaisen talon sisällä tapahtunut raiskaus ja teloitus, joista jälkimmäisen suoritin. Kevennyksenä mainittakoon, että ekassa seikkaili mukana mystisesti lukiooni ao. ikäisenä (olin sitä unessa itsekin) eksynyt HJK:n maalivahti ja viimeisessä Ylen kiekkostudion asiantuntija.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viime yönä pelattiin tv-ottelu SaiPa-JYP, JP Jalo oli äänessä. Immonen hakkasi Virtasen reboundin maalin 40 sekunnin pelin jälkeen, ohi SaiPan maalia vartioineen Jarmo Myllyksen. SaiPalla oli vuoden 2001 peliasut ja Myllyksellä mustat patjat. Pelicans-junnu Jesse Rohtla pelasi SaiPassa ja juhli jossain vaiheessa maaliakin. Samalla luin intter netistä että Henri Heino oli saanut änärisopimuksen. Niin ja Kisapuiston hallin seinässä oli reikä josta näki puolipilviselle taivaalle.
 

tutzba

Jäsen
Näin unta viime yönä, että olin perustanut Jatkoaikaan Mitä teet, jos lentokone putoaa -äänestysketjun. Vaihtoehtoja oli monia. Syön pitsaa, soitan kotiin ynnä muita samanlaisia aivan turhia. Vaihtoehtona oli myös "kuolen". Kukaan ei ollut äänestänyt sitä. Mitäköhän tämä nyt sitten kertoo?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli nähtyä hieman outoa unta toissa yönä...menin jonkun oudon joukon mukana hylättyyn kartanoon ja hajaannuimme. Lähdin parin sällin kanssa kävelemään pimeää käytävää kunnes kurkkasin matkalla olevaan vaatekaappiin. Jotenkin horjahdin ja huomasin tippuvani johonkin. "Perillä" huomasin olevani olohuoneessa jossa pari tummaihoista lasta leikki. Lasten äiti oli laittamassa ruokaa hämärässä keittiössä. Äiti tietysti kutsui minut syömään ja kun olin aloittamassa syömistä, niin ovella seisoi suht nuori todella väritön tyttö jolla ei ollut sormia. Tyttö tuli seisomaan aivan viereeni ja ojensi sormettoman kämmenensä, jolla hän piti katkaistua pikkusormeaan.

Yritin siinä sitten hätistellä ja syödä rauhassa, mutta tyttö vaan tunki sitä kättänsä naamani eteen. silloin huomasin että tytön suu oli ommeltu kiinni ja samalla sekunnilla kaappasin sormen käteeni ja söin sen. Tyttö lipui tiehensä ja lähdin tämän perään, mutta jäinkin matkalla jamittelemaan perheen pojan kanssa tämän soittaessa pianoa. Pian tulin ulos samasta kaapista jonne tipuin, tosin minua vastassa oli sellainen viikatemiehen näköinen kaapu-ukko, joka imaisi minut kaapunsa alle.

Hetken aikaa piti miettiä ennen kuin nousin sängystä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tulee kyllä aika tasa-ajoin nähtyä outoja unia, tosin onneksi suurin osa unohtuu hyvinkin pian. Laitetaas muutama esimerkki:

- Uusivuosi ja olen jostakin syystä kulkemassa Tikkakosken keskustan läpi äitini kanssa, kun UFO laskeutuu paikallisen pizzerian eteen. Ulos tulee aakkosilta näyttäviä alieneitä. C-kirjaimilta näyttävät alienit muodostivat 3 autoa ja lähtivät huristelemaan ties minne tästä...

- Koko suku on koolla vanhempieni luona ja päällä on ties mikä kantoprojekti. Kannoimme jotain painavaa rappusia ylös, kun puhelin soi. Minä sitten jostain syystä menin vastaamaan puhelimeen ja ilahdun, kun tätini soittaa. Tosin tästä ei mennyt kuin hetki, kun tajusin sanoa, että miten sinä pystyt soittamaan, kun sinä olet kuollut. Tätini pyysi tämän jälkeen kertomaan äidilleni, että odottaa tätä.

Jälkimmäinen uni on etenkin pistänyt miettimään monta kertaa, että miten tuonkin nyt sitten tulkitsisi.
 

Jeffrey

Jäsen
Jälkimmäinen uni on etenkin pistänyt miettimään monta kertaa, että miten tuonkin nyt sitten tulkitsisi.

Niin. Semmonen muistikuva, että tämän olen joskus aikasemminkin jatkoaikaan kirjoittanut, mutta kirjoitetaanpa uudelleen. Alustuksena sen verran, että itse olen nähnyt kolmasti unta joka on käynyt toteen, vieläpä kaksi näistä kerroista oli ihan satunnaisia tapahtumia sukulaisten kanssa joissa käyty keskustelu kävi ihan sanatarkasti toteen siitä mitä unesta muistin.

Noh, mutta tämä "pelottavin/avaavin" uni ei itseasiassa sattunut minulle vaan eräälle sukulaismiehelleni. Noh, minun setäni oli lapsena ihan hyper allerginen aivan kaikelle, ja usein sai pahoja allergia kohtauksia jonka johdosta joutui sairaalaan. Noh, ukkini sitten päätti heittää takkinsa narikkaan joskus siinä 70-luvun alussa. Pari viikkoa tämän jälkeen setäni sai keskellä yötä todella pahan allergia kohtauksen, taisi menettää tajuntansakkin ja jopa sydän pysähtyi muutamaksi minuutiksi. Noh, samana yönä ukkini oli ilmestynyt veljensä uneen ja sanonut, että "meinasinpas ottaa poikani mukaani, mutta en sittenkään raaskinut". Tämä veli sitten siitä herättyään pelästyneenä sitten soitti mummilleni jossa ei yllättäen ollut ketään kotona. Soitti sitten sairaalaan ja sai kuulla mitä oli tapahtunut (mummini oli sairaalassa töissä ja asui sen vieressä henkilökunta asunnossa joten ei tarttenu arpoa missä sairaalassa olis jos jotain sattuis).

Eli jos minulta kysytään niin omiin kokemuksiin, sekä esim. tähän kertomukseen nojautuneena sanon, että ainakaan kaikki unet eivät ole ihan pelkästään mielikuvitusta ja, että he jo menneet voivat joillakin rajoituksilla niihin vaikuttaa...
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Tulipahan nähtyä varsin persenaamainen uni tuossa jokin aikaa sitten. Unessa asuimme (äiti + veljet) omakotitalossa jossain itselleni tuntemattomassa paikassa. Unessa myös touhusimme pihalla jotain (pihatöitä?) pikkuveljien (5 & 10 v.) ollessa sisällä leikkimässä. Yht'äkkiä sitten havahduttiin siihen, että talo oli ilmiliekeissä ja vaihtoehtona oli vain toisen pelastaminen. Piti siis itse päättää kumpi joutuu jäämään surmanliekkeihin. En edes halua muistella kumpaa lähdin pelastamaan. Ei tehnyt oikein sen jälkeen mieli nukkua.

Perkeleen unet.
 
Viime yönä tapahtunutta:

Olin Popedan basisti ja yhtyeemme oli juuri soittanut viimeisen keikkansa. Odottelin linja-autoa Kuokkalaan jossain Lutakon kaupunginosan tienoilla. Paikalla oli myös eräs tuntemani naispuolinen ihminen, joka oli toiminut Popedan viimeisen keikan kosketinsoittajana.

Linja-autoa ei ilmeisesti koskaan tullut, koska seuraavaksi kävelimme Kuokkalan siltaa, joka oli jälleen kerran kaventunut noin puoleen todellisesta leveydestään ja kaiteetkin puuttuivat (toistuva teema unissani). Tuntemani naispuolinen ihminen herkistyi ilmeisesti viimeisen keikan aiheuttamasta tunnemäärästä ja alkoi halailemaan ja suutelemaan minua kiihkeästi. Minä tein ainoan asian, minkä terve heteromies tuollaisessa tilanteessa voi tehdä, eli otin kenkäni pois jalasta.

Seuraavaksi olinkin vanhempieni talolla Kuokkalassa. Olin jonkin räiskintä-/hiiviskelyvideopelin hahmo. Ryhmämme tarkoituksena oli salamurhata joku ihme tyyppi, joka oli poliisi.

Ryhmämme piilotteli suuren pahvilaatikon takana, kun kohteemme siirtyi viereiseen huoneeseen vessaan. Minä keksin, että täytyy mennä virittämään pommi tyypin työpöydän alle. Valitettavasti pomminvirityskykyni arvo oli vain 30%/100%, joten ei ollut mitään varmuutta siitä, onnistuiko ansa millään tavalla hyvin.

Tyyppi palasi asioiltaan ja havaitsi pommin. Hän muuttui jonkinlaiseksi lakimieheksi, joka kutsui paikalle noin kaksi ja puoli metrisiä kaapuun pukeutuneita hahmoja, joilla oli kasvojensa edessä japanilaistyyliset naamarit.

Hahmot kävelivät rytmikkäästi jonossa kohti minua ja joku ilmoitti takaani, että nuo ovat niitä hirviöitä Urho Kaleva Kekkosen ohjaamasta elokuvasta. Puolustauduin parhaalla osaamallani tavalla ja osoitin hahmoja sormellani. Ei auttanut.

Säntäsin ulos paniikissa ja otin haltuuni jonkun lasten polkupyörän, jolla lähdin sotkemaan kohti keskustaa. Taustalla lähti soimaan jokin lastenohjelman tunnari ja minä tajusin olevani nuori jalkapalloilijapoika.

Takaani minua kohti heiteltiin jalkapalloja, joita minun piti sitten potkia pois. Siis samalla kun ajoin täysillä polkupyörää. Ei onnistunut ja potkaisinkin heti ensimmäisestä pallosta ohi, mistä seurasi kaatuminen.

Sen enempää en valitettavasti unesta muistakaan.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Näin tuossa noin viikko sitten aika toiminnantäyteisen unen, joka ei toivottavasti ollut enneuni.

Olin nimittäin uimahallissa usean ystäväni ja vuosien varrella tapaamieni tuttavien kanssa viettämässä aivan normaalia päivää, kun alkoi yhtäkkiä satamaan. Tämän jälkeen altaassa alkoi nousemaan aallot, ja ne yltyivät jatkuvasti kunnes oltiin siinä pisteessä että ne kulkivat "seinästä seinään" lähes katon korkuisina. Pakenimme muutaman ystäväni kanssa avonaiseen tavarahissiin, joka lähti kulkemaan hitaasti alaspäin. Laskua jatkui loputtomalta tuntuvan ajan, jossain vaiheessa betoniseinät vaihtuivat luolamaisiksi kivimuodostelmiksi. Pian ilmassa alkoi haisemaan rikinkatku, ja lopulta hissin alta purskahteli kellertäviä roiseita hissin reunalle. Olimme ilmeisesti lähestymässä maan keskipistettä. Tässä vaiheessa tuli herättyä, olisi ollut kyllä ihan mielenkiintoista nähdä miten homma olisi jatkunut.

Se mikä tuossa eniten huolestuttaa, on se että olen huomenna aloittamassa kesätyöt uimahallissa.
 
Joo on nuo unet aika outoja juttuja, ei voi muuta sanoa. Pari yötä sitten näin unta, että oltiin porukalla luistelemassa tuossa lähellä olevassa kaukalossa. No se siitä unesta tekee mielenkiintoisen, että siellä oli mukana ylä-aste ajoilta tuttu tyttö. Siinä sitten luisteltiin joku aika, kunnes tämä tyttö häipyi sanaakaan sanomatta. Siinä vaiheessa otti pannuun aika pahasti, kun heräsin. Olin ihan masentuneena pari päivää. En ole oikeassa elämässäkään mikään rohkea äijä, joten en tuolloin pari vuotta sitten kysynyt mitä tälle naiselle kuuluu, vaikka olisi tehnyt mieli. Nyt sitten kuitenkin päätin kerätä rohkeutta kysymällä Facebookin kautta, mitä tälle kuuluu. Olin niiiin ahdistunut, kun en yhtään tiennyt mitä tämä nykyään tekee. Kaikki siis unen ansiota, sillä en varmasti olisi muussa tapauksessa mennyt kysymään kuulumisia. Oliko viisasta mennä kysymään mitään, koska ei olla livenä paljoa puhuttu? Oli vain sellaiset fiilikset, että pakko saada tietää.. nyt oikein jännittää mitä vastausta sieltä tulee. Huhh..
 

tutzba

Jäsen
Edellinen yö oli varmaan viides yö peräkkäin, kun näin unen, missä joudun jahdatuksi. Viime yön unessa olin myymässä kaverin kanssa kahvia Helsingin (?) torilla, kun tila yhtäkkiä muuttui suljetuksi, ilmeisesti se oli jonkinlainen sisäliikuntahalli. Yhtäkkiä halliin tuli joitakin ihmeen demoneita ja yksi niistä lähti jahtaamaan minua. Jossakin kohtaa se sai minut kiinni, mutta jotenkin rimpuilin itseni irti. Ai niin, demoni yritti syödä päätäni.

Yhtään sen enempää demoneista piittaamatta, onko jahdatuksi joutumiselle jonkinlaisia selityksiä unikirjoissa? En kysyisi muuten, mutta en vaan usko sen olevan enää mitään sattumaa. Joku asia minua vaivaa, en vaan tiedä mikä.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Edellinen yö oli varmaan viides yö peräkkäin, kun näin unen, missä joudun jahdatuksi. Viime yön unessa olin myymässä kaverin kanssa kahvia Helsingin (?) torilla, kun tila yhtäkkiä muuttui suljetuksi, ilmeisesti se oli jonkinlainen sisäliikuntahalli. Yhtäkkiä halliin tuli joitakin ihmeen demoneita ja yksi niistä lähti jahtaamaan minua. Jossakin kohtaa se sai minut kiinni, mutta jotenkin rimpuilin itseni irti. Ai niin, demoni yritti syödä päätäni.

Sul on mun unet, ainakin melkein. Itsehän juoksin viime yönä esimerkiksi Helsingin tuomiokirkon rappusia alas paetessani edesmennyttä setääni, joka halusi tappaa minut. Tuomiokirkon rappuset tosin olivat kasvaneet, jokainen askelma oli noin metrin korkuinen, ja ylätasanne oli vastaavasti yhtä lailla ylhäällä. Huimasi.

Hyvä etten oikeasti pompannut sängystä, kun emäntä tuossa vaiheessa tökkäsi selkään ja kysyi, että nukunko huonosti...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Taas ollaan uniketjussa avautumassa. Nyt oli jo neljäs yö peräkkäin, kun näen unta poikkeuksellisen voimakkaista ukkosista, jotka nousevat todella nopeasti. Itsehän olen aina ollut tekemässä jotain ulkoilmassa, kun salamat alkavat paukkua lähimaastoon, viimeksi menneenä yönä pelasin sulkapalloa ja matkustin 4:n spåralla pitkin Helsinkiä.
Jostain syystä ukkoset ja salamat olivat unissa helvetin pelottavia, vaikka en oikeasti pelkää ukkosta, pikemminkin nautin ukonilmoista.
En tajua omia uniani, eikä varmaan tarvitse tajutakaan, mutta ihmetyttää nuo perättäisinä öinä toistuvat teemat.
 

K.J.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Everton FC, Hermes
Ilmeisesti pukkaa jotain kolmenkympinkriisiä jälkikäteen, kun parina yönä olen jo nähnyt unta itsestäni viettämässä kolmekymppisiä. Ensimmäisellä kerralla oli varattuna vaatimattomasti paikallinen urheilukenttä ja Sakari Kuosmanen laulamassa Finlandiaa. Ei sentään Sakari kentällä ollut, vaan lauloi Finlandian vanhan Hiacen ikkunasta katsomon takaa. Viime yönä olin saanut lahjaksi elävän lehmän, joka karkasi. Katselin kotini ikkunasta, kun lehmä jahtasi parkkipaikalla naapurin sudanilaispoikaa. Vieraita molemmissa versioissa on ollut jonoiksi asti, ja kaikki tietenkin jotain lapsuuden koulukavereita tai täysin tuntemattomia ihmisiä.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taas ollaan uniketjussa avautumassa. Nyt oli jo neljäs yö peräkkäin, kun näen unta poikkeuksellisen voimakkaista ukkosista, jotka nousevat todella nopeasti.

Mulla oli kans samanlaisia unia jossain vaiheessa. Niissä unissa myös tuuli ihan perkeleesti ja ukkosen jyrinä laittoi korvat soimaan ihan tosissaan. Yhdessä kävelin nuorimman siskon kanssa erästä rinnettä ylös ja yhtäkkiä iski kauhea puhuri ja salamat löi maahan asti. Mentiin sitten bussipysäkin katoksen alle suojaan ja kohta salamat iski tuohon pysäkkiin kauheella voimalla. Tuuli romahdutti pysäkin ja sadan metrin päästä läheni salama "seinämä" kovaa vauhtia. Lopulta tärähti siihen malliin että korvat soi ihan oikeasti säpsähdettyäni hereille.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Tyypillisin painjaiseni

1) olen virran vietävänä ja tiedän että olen päätymässä jonnekin pahaan paikkaan. Yritän laittaa vastaan, mutta virta on liian voimakas.
Tosin loppuhuipennus jää aina tulematta, vaan jotenkin selviän.
2) myöhästyn lentokoneesta tai jostain muusta paikasta, ja syy on yleensä ihan naurettava (en löydä matkalaukkuani, taksi eksyy, lentokenttä on sokkeloinen...)
Olisi mielenkiintoista kuulla jonkun expertin analyysi: elämäni on aika kiireistä ja ajanhallinta on haasteellista.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Nyt täytyy kyllä tänne purkautua. Tuossa oltiin viikko mökillä. No eräänä päivänä sitten käytiin katselemassa paikallisia nähtävyyksiä ja takaisin tulomatkalla päätin kääntyä eräälle tielle ja katsoa mihin se johtaa. Aikani ajettua tuli eteen hiivatin moinen ylämäki ja ylämäen päältä paljastui täsmälleen samannäköinen paikka kuin monissa unissa! Oli kyllä vähän oudot fiilikset kun katteli sitä maisemaa. Ihan samannäköistä kuin monissa unissa. Ja korostan vielä etten ole ikinä käynyt kyseisessä paikassa, joten sen takia hieman erikoista, että paikka joka on unessa löytyykin myös oikeasti.

Tällästä tänään.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nyt täytyy kyllä tänne purkautua. Tuossa oltiin viikko mökillä. No eräänä päivänä sitten käytiin katselemassa paikallisia nähtävyyksiä ja takaisin tulomatkalla päätin kääntyä eräälle tielle ja katsoa mihin se johtaa. Aikani ajettua tuli eteen hiivatin moinen ylämäki ja ylämäen päältä paljastui täsmälleen samannäköinen paikka kuin monissa unissa! Oli kyllä vähän oudot fiilikset kun katteli sitä maisemaa. Ihan samannäköistä kuin monissa unissa. Ja korostan vielä etten ole ikinä käynyt kyseisessä paikassa, joten sen takia hieman erikoista, että paikka joka on unessa löytyykin myös oikeasti.

Tällästä tänään.

Ilmiö on Deja-Vu. Aivosi vittuilevat sinulle hitaalla ja sekavalla rekisteröinnillä. Itellä ollut monesti samoja kokemuksia. Todella oudot fiilikset tulee mutta tuo Deja-Vun kaltainen ilmiö se vaan on vaikka saattaa olla vaikea uskoa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös