Unet – kumma juttu...

  • 242 485
  • 1 173

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Eilen mietittiin kaverin kanssa hyvä tovi, että kumpikaan ei ole kokenut unessaan kuolemista. Aina (omissa) unissa kun on tulossa tiukka paikka ja olen putoamassa esimerkiksi talon katolta niin aina herään metrin ennen maahan pyllähtämistä. Kerran tosin olen onnistunut näkeään unta siihen kun putosin. Olin kiivennyt puuhun ja sieltä sitten pudota kupsahdin alas. Tässäkin vitsauksena vain oli se, että kun osuin maahan (perseelleeni sieltä tulin), ponnahdin samantien pystyyn ja sanoin vain, että: "uudestaan". Todella ärsyttävä tunne kun miettii tarkemmin. Varmasti kuolema unessa on pelottava asia, mutta mutta. Ainakaan itse en ole onnistunut kokemaan.

Mites muilla?
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Unissani on viime aikoina pyörinyt paljon epämääräisiä numeroita.. Esim 11.1. Tammikuun 11. päivänä ei kyllä tapahtunut mitään erikoista, eli ei mitään hajua miksi tuo lukema pukkaa mun uniin..

Toinen lukema mikä on pyörinyt unissa on "00.00 - 02.00 <3" ..Ei voi kuin kysyä, että mitähän vittua tuokin meinaa

Olen kyllä nähnyt paljon unia ex-tyttöystävästä, mutta nuo numerot on jo vähän liikaa..
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Eilen mietittiin kaverin kanssa hyvä tovi, että kumpikaan ei ole kokenut unessaan kuolemista. Aina (omissa) unissa kun on tulossa tiukka paikka ja olen putoamassa esimerkiksi talon katolta niin aina herään metrin ennen maahan pyllähtämistä. Kerran tosin olen onnistunut näkeään unta siihen kun putosin. Olin kiivennyt puuhun ja sieltä sitten pudota kupsahdin alas. Tässäkin vitsauksena vain oli se, että kun osuin maahan (perseelleeni sieltä tulin), ponnahdin samantien pystyyn ja sanoin vain, että: "uudestaan". Todella ärsyttävä tunne kun miettii tarkemmin. Varmasti kuolema unessa on pelottava asia, mutta mutta. Ainakaan itse en ole onnistunut kokemaan.

Mites muilla?

Kerran muistan nähneeni kuolleen. En muista miten uni eteni, ilmeisesti pakenin jotain, kun olin kolaroinut autoni puuhun ja yritin juosta pakoon. Sitten joku huppumies ampui jollain aseella kaulaani, tuntui kuin joku olisi yrittänyt paeta kehostani (sielu?) ja kupsahdin maahan. Taisin samantien tämän jälkeen herätä.


Oli kauhea tunne huomata kuollessan kun ensimmäinen mitä ilmeni, ettei pystynyt avaamaan enää silmiään, sitten ei saanut enää ääntäkään suusta lähtemään, jonka jälkeen tuntui että kurkku painautuu suppuun eikä henki enää kulje.

Itseasiassa juuri samanlainen tuntemus oli mullakin ennen heräämistä.
 
Viimeksi muokattu:

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Eilen mietittiin kaverin kanssa hyvä tovi, että kumpikaan ei ole kokenut unessaan kuolemista. Aina (omissa) unissa kun on tulossa tiukka paikka ja olen putoamassa esimerkiksi talon katolta niin aina herään metrin ennen maahan pyllähtämistä. Kerran tosin olen onnistunut näkeään unta siihen kun putosin. Olin kiivennyt puuhun ja sieltä sitten pudota kupsahdin alas. Tässäkin vitsauksena vain oli se, että kun osuin maahan (perseelleeni sieltä tulin), ponnahdin samantien pystyyn ja sanoin vain, että: "uudestaan". Todella ärsyttävä tunne kun miettii tarkemmin. Varmasti kuolema unessa on pelottava asia, mutta mutta. Ainakaan itse en ole onnistunut kokemaan.

Mites muilla?

Kerran olen kuollut. Olin saanut jostain syystä unessani kuolemantuomion. Oli kauhea tunne huomata kuollessan kun ensimmäinen mitä ilmeni, ettei pystynyt avaamaan enää silmiään, sitten ei saanut enää ääntäkään suusta lähtemään, jonka jälkeen tuntui että kurkku painautuu suppuun eikä henki enää kulje. Lopuksi ei ollutkaan kuin pelkkää mustaa enään ja aivan hiljaista. Olin aivan paniikissa, että ei kai kuolema vittu tälläistä ole. Muistaakseni siitä tuli kuitenki aika nopeasti herättyä, onneksi.

Tuo putoaminen unessa ja siitä herääminen juuri ennen maata on kuitenkin paljon yleisempää itselle. Muistan joskus nappulana, että käytin kyseistä asiaa jopa hyväkseni. Näin pahaa unta ja tiesin sen sitä olevankin, mutta en pystynyt siitä noin vain herättämään. Sain idean mennä läheisen kallion päälle ja hypätä sieltä alas. Se toimi ja juuri ennen maata heräsin.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Jotkut väittävät, että jos unessa tietää olevansa unessa, on mahdollista lentää (ns. tietoisesti), mutta onko? Haluaisin kokeilla joskus!

Kerran oon sokeutunu unessa, mutta kuolemia en oo itekään kokenu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotkut väittävät, että jos unessa tietää olevansa unessa, on mahdollista lentää (ns. tietoisesti), mutta onko?

Tuohon en osaa vastata, mutta tuli mieleen se ainut kerta (ainakin muistaakseni), kun olen unessa tiennyt, että tapahtuvat asiat ovat vain unta. Olin unessa ala-asteella ja muistan edelleen n. 15 vuotta sitten näkemäni unen tapahtumat hyvinkin. Huippukohtana se, kun tajusin näkeväni unta ja löin koulun akvaarion jääpallomailalla tuhannen päreiksi. Rehtorin tultua paikalle naama punaisena huutaen nauroin tälle, että tee pahimpasi, tää kun on unta vaan. Kertaakaan en tuon jälkeen ole samanlaista unta nähnyt, mutta oli se aika omituinen tunne, kun tajusi näkevänsä unta. Täydellinen vapaus tehdä mitä vaan. Silloin olisi voinut nukkua kauemminkin.

Toinen kummallinen uni, mikä jossain vaiheessa kävi vähän liiankin tutuksi, oli ruotsinlaivalta putoaminen niin, että liu'uin jotakin kummallista reunaa pitkin alaspäin pää edellä, sitten alkoi putoaminen joka kesti naurettavan kauan ja lopputulos oli aina sama. Juuri ennen veteen putoamista herätys. Ei kylmää hikeä, ei painajaismaista tunnelmaa, ei mitään. Näin tuon unen kymmeniä kertoja parin-kolmen kuukauden aikana, eikä se sen jälkeen ole palannut minua kiusaamaan. Olin tuohon aikaan ruotsinlaivalla duunissa, mutta en ymmärrä, että mistä tuo putoaminen tuli. En edes pelkää korkeita paikkoja enkä vettä.

Aivan samantien heräämisen jälkeen on päässä soinut Meiju Suvaksen "Pure mua" -biisi.

Otan osaa. Itse olen taistellut sellaisenkin elämänvaiheen läpi, kun lähes joka aamu herätessä päässä soi Bananaraman kappale Venus. Ja soi vieläpä niin, että mitä väsyneempi herätessäni olin, sen voimakkaammin ja kauemmin tuo rallatus päässäni soi. Eikä mitään tietoa, että miksi juuri tuo kappale. Tuo kesti ainakin puoli vuotta, olisi siinä voinut välillä kuunnella vaikka sitten Meiju Suvasta.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Jotkut väittävät, että jos unessa tietää olevansa unessa, on mahdollista lentää (ns. tietoisesti), mutta onko? Haluaisin kokeilla joskus!

Kerran oon sokeutunu unessa, mutta kuolemia en oo itekään kokenu.

Itse en varsinaisesti lentämään ole kyennyt, mutta muistan muutaman unen missä olen tehnyt "Hulkkimaisia" muutaman kilometrin loikkia halki maiden ja mantujen. Tämän lisäksi kerran liisin Tarzanmaisesti liianeilla kaupungin läpi. Ihan hauskoja kokemuksia.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Jotkut väittävät, että jos unessa tietää olevansa unessa, on mahdollista lentää (ns. tietoisesti), mutta onko? Haluaisin kokeilla joskus!

Onhan tuo mahdollista jos vain tietää olevansa unessa. Itsekin tullut kerran tai kaks kokeiltua. Tosin lentäminen ei unessakaan onnistu yleensä ihan tuosta noin vain.

Täältä aiheesta lisää:
http://www.hoyhensaaret.info/
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Tämä on "hivenen nolo" uni, joten kerron sen täällä nimimerkin takana. (Vaikka jotkut minut tuntevatkin ja etc.)

Pieni pohjustus ennen varsinaista unispektaakkelia. Katsoin Mtv:ltä Tila teguilaa ja ohjelman jälkeen kirjoitin tyttöystävälle viestin. Tuli 9kk täyteen seurustelua.


Itse unessa makailin sängyssä, jonkun miehen kanssa. Ja pystyin jopa olemaan onnelinen, osin siksikin, kun rakastan tyttöystävääni todella paljon. Mutta tämä mies oli minulle kuitenkin tärkeä ja tykkäsin olla hänen kanssaan. Ja hän ei ollut moksiskaan, vaikka seurustelen naisen kanssa. Siinä sitä vaan jahkailin mielessä, että nukun jonkun miehen vieressä yön josta välitän, mutta samalla rakastan tyttöystävääni. Ja lopulta heräsin.

Nyt minua askarruttaakin, että oliko Tila teguilalla osaa tai arpaa tämän asian suhteen, vai mistä helvetistä minä tälläsen "unikanavan" olin repässy.
 
Tätä ketjua lukiessani kävin miettimään mitä unta tuli nähtyä viime yönä. Aika hauska unihan sitä tulikin nähtyä. Mulla oli nimittäin pihalla jalkapallopelit käynnissä. Olin kutsunut paljon huippupelaajia potkimaan palloa. Parhaimpana mieleen jäi Christiano Ronaldo, joka pelasi maalivahtina. Noh, tykitin helvetin hienon maalin Ronaldon taakse ja sain Ronaldon itkemään! Hieno uni.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin todella sekavaa unta jossa välkkyi valoja ja yhtäkkiä kuului kova ääni joka sanoi että "Bergenheim läpi, Kasvatamme omat purjot!" ja samalla joku pelaaja joka ilmeisesti oli Bergenheim, kaatui jäällä. Heräsin puhelimen soimiseen ja uni loppui tuohon.

Ehkä liika Maso hockey manager 2000 pelaamista eilen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Näin viime yönä unta, joka kertoi playoffien ratkaisevasta 7. pelistä, vastakkain olivat HIFK ja Jokerit. Peli päättyi tasan ja jatkoaika käynnistyi. Sen jälkeen heräsin.

Kysymykseni kuuluu: Paljonko peli päättyi tai koska se pelataan loppuun saakka...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymykseni kuuluu: Paljonko peli päättyi tai koska se pelataan loppuun saakka...
Mulla on samaan sarjaan kuuluva uni nähtynä. Siinä unessa matsi ei päättynyt koskaan ja fiilis oli aika huono. Peli jatkui ja jatkui, mitä pidemmälle edettiin sen enemmän pelattiin keskialueella sinisten välissä. Aina välillä sitten hiki nousi ja varmaan tuli kiemurreltua sängyssä, kun Hifk pääsi hyökkäysalueelle. Tämä peli ainakin "päättyi" siihen kun epäuskoisena heräsin ja mietin että mitä hvettiä.

Viime yön/aamun uni oli aika paha. Heräsin ja katsoin herätyskellon näyttävän 8.36. Armoton paniikki, että myöhästyn töistä ja toisaalta mieletön epävarmuus onko nyt sunnuntai. Meni varmaan 10 minuuttia ennen kuin hahmotin, että pyhäähän tässä todella vietetään ja päätä uudelleen tyynyyn. Omituinen epätietoisuus se huomioiden, että ihan skarppina ilman mitään yömyssyjä nukkumaan menin.
 
Viimeyö

Olin melkoisen ahdistavassa huoneessa, jonka tiesin sijaitsevan jossain Vaajakosken ja Halssilan välimaastossa. Pikkusiskoni synnytti noin 25cm pitkän mittasuhteiltaan aikuisen kaltaisen limaisen ihmismiehen, jonka sisäelimet kasvoivat jostain syystä kehonsa ulkopuolella. Otus piti kummallista ääntä.

Minun piti sitten antaa tuolla hieman merkilliselle vastasyntyneelle puhallus- ja painalluselvytystä. Ei olisi oikein huvittanut, mutta pakkohan se oli.

Ihmettelin siinä, että mitenhän tässä pitäisi toimia, kun tuon kokoista kaveria ei oikein voi ihan perusotteellakaan rinnan kohdalta painella. Päädyin painamaan etusormellani. Vastasyntynyt korahteli kummallisesti ja käänteli päätään ihmeissään.

Päätin hälyttää ambulanssin paikalle. Jostain syystä puheluni ohjautui vakuutusyhtiöön ja yritin hoitaa asiani sitä kautta. Linjan toisessa päässä olleen naisen mielestä oli mautonta, että uhri on vielä elossa ja minä huutelen jo vakuutusrahojen perään.

Päätin ottaa pienen paussin ja klikkasin hiirellä näyttöä. Hetken ajan näin koko tapahtuman pysähtyneenä ulkopuolelta. Luin samalla myös jonkun keskustelupalstan tuoreimmat kirjoitelmat.

Klikkasin toiminnan jälleen päälle ja äitini saapui paikalle. Mukava oli äiteetäkin pitkästä aikaa nähdä, vaikka tilanne olikin hieman omituinen. Vastasyntynyt pikkumies vaipui jonkinlaiseen koomaan odottamaan ambulanssin saapumista, joten hänen elintoimintonsa olivat turvatut. Juteltiin äidin kanssa sitten niitä ja näitä.

Päätin lähteä kävelemään kotiini päin. Oli varhainen aamuyö ja ympäristössä oli jotain pahasti vialla. Ihan kuin valloilla olisi ollut jotenkin maailmanlopun jälkeinen meininki.

Jyskän kohdalla rupesin miettimään, että on kyllä aika perseestä seurustella Johanna Tukiaisen kanssa, että mitenhän siitäkin pääsisi eroon ilman että kenenkään tunteita loukataan. Ihmettelin myös, että mitenhän olen yleensä Tuksun kanssa kimppaan päätynyt ja sitäkin, miksi en ollut asiaa aikaisemmin edes tajunnut.

Jonkun omakotitalon pihassa seisoskeli joku vanhempi nainen, jonka kanssa päätin rupatella. "Et sinä tuosta selviä", hän kertoi minulle ihan arkisella äänensävyllä. Kykenimme keskustelemaan aiheesta ilman tunteenpurkauksia, mutta se ei kyllä selvinnyt, että mistä tässä ei nyt sitten selvitä.

Aamulla nenäni oli aivan tukossa.
 
Viimeksi muokattu:

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Jotkut väittävät, että jos unessa tietää olevansa unessa, on mahdollista lentää (ns. tietoisesti), mutta onko? Haluaisin kokeilla joskus!

Mihin sitä lentämistä tarvitsee kun pystyy kätevästi teleporttamaan paikasta toiseen? Kerran olen koittanut ja onnistui vallan mainiosti.

Ihan Jumper tyyliin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olipas outo uni viime yönä.

Sveitsi oli siirtynyt Oulun ja Kajaanin väliin, Sveitsin yläreuna oli Kajaani-Oulu -tien kohdalla ja mietin, että onpas mahtava päästä katsomaan Sveitsin liigan pelejäkin, kun Oulusta ei ole matkaa kuin noin 100 km. Ja halvat liputhan ne vielä niihin peleihinkin olivat. Niinimaan peliin olin aikeissa ensimmäisenä mennä katsomaan ja 200 km oli unessani Sveitsin pituus laidasta laitaan, en tiedä paljonko mahtaa oikeasti olla. Mietin vain unessani, että eipä mikään Sveitsin pelipaikkakunta sitten kaukana ole.
 
Olin selvinnyt Idolsin alkukarsinnasta jatkoon. Seuraava vaihe järjestettiin Jyväskylän kaupunginkirkossa. Lisäkseni paikalla oli kymmenkunta mustiin pukeutunutta tyttö sekä joku tukevahko rokkipoika. Tuomaristosta paikalle oli saapunut ainoastaan Nina Tapio, joka virnuili ärsyttävästi penkkirivistön puolivälin paikkeilla. Yleisöä kirkossa ei ollut lainkaan.

Alttarin eteen oli viritetty vähän jumalattoman (no pun intented) kokoinen valkokangas, johon heijastettiin karaokemateriaalia. Vuorossa oli ryhmälauluosuus ja kappaleena oli Ari Koivusen Hear My Call.

Ennen laulusuoritukseen lähtemistä ihmettelin, että miten ihmeessä olen a) keksinyt lähteä mukaan Idolsiin ja b) selvinnyt näinkin pitkälle, sillä enhän minä osaa laulaa lainkaan. Lisäksi ihmettelin kovinkin ylpeänä sitä seikkaa, että iltapäivälehdet olivat nostaneet minut ennakkosuosikiksi jatkoon päässeiden joukosta.

Oli aika aloittaa laulaminen ja samaan ryhmään kanssani arvottiin kaksi noista edellämainituista goottimimmeistä. Tarkoitus oli seurata valkokankaan vasemmassa alanurkkassa vaihtuvia graafisia symboleja, joiden mukaan laulamisvuoro aina valikoitui. Oma symbolini oli harakka.

Kappale alkoi ja sanoitukset rullasivat aivan normaaliin karaoketyyliin. Tanssahtelin nolosti mikrofonia heilutellen ja odotin harakkasymbolin ilmaantumista. Se ilmestyikin pian ja laulettavakseni osui sanoitusrivi "Ou jeah, aaaargh jeah! Jeah!". En tiedä, lauletaanko Ari Koivusen kappaleessa oikeasti tuolla tavalla. Tuskin.

Menin niin hämilleni tyhmästä sanoituksesta, että paiskasin mikrofonin nurkkaan niin, että sen kapseli hajosi miljoonan pillun päreiksi. Vedin kiukuissani takin päälleni ja ilmoitin rouva Tapiolle lähteväni tupakalle. Kun hän kielsi minua poistumasta paikalta, niin tiuskaisin ainoastaan, että etteköhän te nyt muutaman minuutin ilman minuakin pärjää.

Ulkona näin kirkkoa vastapäätä olevan televisiomyymälän näyteikkunassa olevista ruuduista, että Nina Tapio vaahtoaa ruudussa ja arvotelee minua. "Tyhmä jätkä se, lälälää, ihan vammainen. Sen ei tarvitse enää tänne tulla", hän raivosi nelikymppisen perheenäidin arvolle sopivalla tavalla.

Seuraavaksi ruudulle ilmestyi filmimateriaalia minusta itsestäni! Insertissä kerrottiin, miten asiani ovat edenneet traagisesti päättyneen lyhyen Idols-urani jälkeen.

Insertissä ajelin helvetin hienolla mustalla Mersulla ympäri Helsinkiä. Väillä minua haastateltiin ja kerroin muun muassa, että "eivät uskottavuusongelmat minua juurikaan vaivaa, minähän olen uskottava. Ja eihän toisaalta Aku Ankkakaan ole uskottava." Tajusin, että tällaisella materiaalilla Idolsin tuotantokoneisto yrittää tehdä minusta pelleä ja loukkaannuin hieman.

Seuraavaksi lähdin johonkin hotelliin tapaamaan Metallica-rumpali Lars Ulrichia. En muuten tiennytkään, että Jyväskylään on rakennettu maailman korkein hotelli. Korkeutta sillä oli nimittäin yli kolmesataa kerrosta.

Yllätyin suuresti, kun Larsin hotellihuoneessaan tavatessani tämä puhui aivan sujuvaa suomea. Juttelimme siinä niitä näitä ja Lars pyöritteli päätään kertoessani hänelle Idols-kokemuksistani. Lupasi vielä katsella, josko minulle löytyisi Metallicasta vaikkapa basistinhommia.

Lars ehdotti, että ajelisimme hotellin maailman nopeimmalla hissillä ylimpään kerrokseen. Suostuin, koska ehdotus kuulosti aika hauskalta.

Hissin pinta-ala oli jotain kolmekymmentä neliömetriä. Hissi lähti liikkeelle, tosin kohti alempia kerroksia. Maailman nopein hissi maailman korkeimmassa hotellissahan tarkoittaa suuria g-voimia. Kenties juuri siksi Lars halusi pitää minua kädestä hissin vauhdin kiihtyessä yhä nopeammaksi.

Itse huojuin kyydissä siihen malliin, että törmäilin useammankin kerran takanani seisovan huippumallin sanoisinko kookkaaseen rintavarustukseen. "I'm sorry, sori vaan, tai anteeksi siis", sopertelin vauhdista ja tilanteesta hämmentyneenä.

Sitten soi kello. Vitutti muuten aikalailla, että jäi tuo seikkailu kesken. Toivottavasti jatkoa seuraa tulevina öinä.
 

Polkukone

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näin samaa unta koko yön mutta muistan enää vain lopun:

Kotipihalle oli ilmestynyt aivan mielettömän iso puumaja, oli varmasti 10 metrin korkeudella. Jostain syystä mulla oli koko ajan unohtunut sinne majaan jotain tavaraa, mitä piti lähteä sieltä hakemaan sisälle. Joka kerta kun sinne majaan kiipesi ja astui sisään, kuului Rauno Repomiehen ääni joka huusi "JUMALAUTA", samalla tavalla kuin jossain kaupoissa on semmonen kello, joka soi kun asiakas astuu sisään.

Noh, viimeisellä kerralla mulla oli unohtunut sinne majaan mustan tussikynän korkki. Lähdin sitä hakemaan, kiipesin ylös, Repomies huusi kuten ennenkin, nostin korkin ja katsoin alas maahan...olinkin yhtäkkiä Israelissa. Tiesin sen ilmeisesti siitä että maa oli kuin sodan jäljiltä, ja oli helvetin kuumaa ja kuivaa.

Siinä sitten ihmetellessäni jostain tuli paikalle israelilainen. Ilmeisesti tosiaan sellainen oli, vaikka puhuikin suomea. Lähdin könyämään sieltä majasta tikkaita pitkin alaspäin, ja tää kaveri hoputtaa pitämään kiirettä. Tikkaat kuulemma kaivoivat maahan reiät joista alkaisi kohta suihkuta öljyä, mikä oli ilmeisesti paha asia.

Toistin siinä hölmönä, että "Öljyä. Häh?" ja Israelin mies hermostui: "Niin niin öljyä, sillä millä autotkin kulkee senkin hölmö!" Mua alkoi vituttaa kun kysymättä lennätetään koko kotipiha taloineen Lähi-Itään ja sitten vielä hölmöksi haukutaan. Huusin, että israelilaisten autot taitaa kyllä kulkea palestiinalaisten verellä, kun sitä tässä maassa on paljon! Yllättäen kaveri ei suuttunut, vaan tuli epämiellyttävä hiljaisuus.

Sitten laskeutui pimeys. Israelilainen nosti maasta jonkin järjettömän pitkän kapean käärmemäisen esineen. Ennen kuin ehdin kysyä, israelilainen esitteli: "Tämä on maailman pisin ja vaarallisin lötköpötkö!" (Tiedättehän, semmonen uimalelu) Huitoi sillä ilmaa siinä ja minä katsoin parhaaksi mennä sisälle. Takapihalla oli kuitenkin joku aivan Concorden näköinen pelottavan näköinen lentovehje blokkaamassa ovea. Se oli kuulemma israelin armeijan riippuliidin. Israelilainen lähti lentämään sen kanssa noin 2 Machin nopeudella ja mä luikahdin sisälle kun se veteli matalalentoa siinä ympärillä. Sitten heräsin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kävelin päivällä Helsingissä Ismo Alangon kanssa kaupungilla. Hauskaa läppää heiteltiin. Sitten jonkun kojun ohi mentiin ja huomasin, että sehän oli P-P Petelius siinä myymässä pihakirppismäisen pöydän äärellä. Yhtäkkiä menin heittämään sille muka asiakkaana erään älyttömän sketsin ja PPP lähti juoneen mukaan (ei ollut PPP:n keksimä sketsi). Sitten revettiin lopulta kaikki nauramaan ja lähdettiin Alangon kanssa taas kaupungille, ajateltiin päiväoluet juoda. Sen jälkeen loogisesti on musta aukko unessakin ja menomatkalla Alanko huutaa mulle perään, kun jo olimme siis lähdössä kumpikin omille kämpillemme, että "hei, kun oot tollanen aivan loistava jätkä, fiksu ja huumori ihan mahtavaa, niin kiinnostaisko sua tämmönen risteily, kun ite en pääsekään sinne, niin mee sinä sinne jonkun kanssa". Olin ihan ihmeissään ja sitten vain, että: "no joo, vaikka, meneehän se, kiitos vain". Sen jälkeen lähdin jonnekin kämpille mutta en löytänyt sitä kämppää ja menin vahingossa jonnekin korstojen saunalle, pimeässä käytävässä eksyin ja pyyhe lanteilla ne huusivat mulle ei-niin-kivalla -äänellä ja juoksin sitten ympäriinsä joitain pimeitä ja leveitä käytäviä, vaikka välillä se näytti ihan Katajanokan vankilalta (siellä en kyllä sisällä ole käynyt). Sitten kuulin nurkan takaa, että ne palkkasivat jonkun aivan mielipuolisekopään minua "kouluttamaan" ja sen jälkeen lähden vain kauas ja herään Keravalta jostain taajamajunasta. Samalla herään itse sängystäni.

Ei helkutti näitä unia. Herätessäni huomasin, että soittimessani soi Ismo Alangon CD.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika ärsyttävää. Näin viime yönä unta että oli jotain säätöä, ja vähän enemmänkin erään kauniin ja mukavan naisen kanssa. Aamulla oli sitten kunnon aamuheijari päällä ja en kuollaksenikaan muistanut kuka tuo nainen oli. Nyt on sitten koko päivän ollut jotenkin omituinen olo, tuo uni on ollut mielessä koko päivän, ja suurin piirtein koko päivän olen miettinyt että kuka tuo nainen oli. Omituista ja ärsyttävää!
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse näen unia joka yö, mutta en oikeastaan ikinä muista mitä niissä tapahtuu. Vielä viitisen vuotta sitten muistin jokaisen uneni hyvin, mutta en enää. Toisaalta, joskus ponnahtelee perin outoja ajatuksia/"vanhoja tapahtumia" päähän, ja hetken pohdinnan jälkeen keksin:"Hei, tää oli mun viime yön unessa!"

Toissayön unista mieleeni jäi yksi, tosin siitäkin vain pätkiä: Opiskelin biologiaa(hyi!)jossain yliopistossa tms. ja ajelin kaikki päivät autolla, pari nykyistä luokkakaveria kyydissä. Käytiin mm. Pietarissa ja Oulussa. Takaisintulomatkalla Oulusta auto pöllittiin huoltikselta ja kaveritkin olivat kadonneet. Join sitten pari kuppia kahvia(en oikeasti juo kaffeeta) ja soitin taksin, jolla ajoin 500km kotiin. Auto oli isovanhempieni tallissa. Lopussa tapahtui vielä jotain outoa, mutta en millään muista mitä.
On se kummallista.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Sattuipa sopivasti tämä ketju! Maistelin viikonloppuna vähän juustoja ja nappailin viiniä (en tiedä mikä pääni sekoitti, normaalisti olen olutmiehiä). Yöllä sitten vaeltelin pitkin outoa maisemahotellia täällä Göteborgissa. Kuvaanhan luonnollisesti kuului, etten löytänyt ulos vaikka jokapaikassa oli jotenkin Ruotsinlaiva-tyyppiset ikkunajärjestelyt ja osa seinistä lasisia. Hauskinta oli se, että olen ollut seikkailemassa samassa hotellissa ennenkin, siis unissani. Aivan varmasti muistan esim pyöreän lasiseinillä varustetun näköalahuoneen, joka riemukseni alkoi pyöriä ja kuljetti minua pitkin hotellin julkisivua. Samoin tunnistin hotellin aulasta? lähtevät liukuportaat jotka menivät yökerhon parvelle. Muista arkitehtonisista rakennelmista voisin mainita varsin mainion idean, hotellin respan vieressä nimittäin toimi avokeittiö. Unessani ei ollut oikeastaan muita ihmisiä, eikä mitään uhkaavaa, vain semmoinen löytämisen ja tutkimisen riemu. Oikein mukava uni, paitsi tietysti tietty turhautumisen tunne, kun ulos olisi tehnyt mieli :)
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tämä uni on nähty juuri päättyneenä yönä ja aivan täysin selvin päin. Tai oikeastaan tässä on kaksi eri pätkää. Ensimmäinen alkaa joskus alkuyöstä ja liittyy ihan normaalisti kotona olemiseen n.kello 3 yöllä. Siis unessa. Yhtäkkiä siinä unessa puhelimeni soi ja minulle huudetaan näin ->"Etkö sä vieläkään ole päästänyt sitä saatanan ruotsalaista tanssijaa sisälle, vaikka on niin kylmä". Noh, en ollut, koska kokemukseni ruotsalaisista tanssijoista ovat jääneet (mahd. valitettavasti) vähemmälle enkä tietenkään tiennyt jonkun sellaisen haluavan yöpyä luonani.
Säpsähdän "hereille" tai luulen, että olin ainakin osin hereillä, koska muistan juosseeni ikkunan luokse täysillä kuikuilemaan sitä ruotsalaista tanssijaa sieltä pihalta. Hyvin yllättäen piha oli täysin autio ja painuin takaisin sänkyyn rauhoittuneena tietämättä mikä oli juuri alkamassa.
Nimittäin->

Kalastusreissu teleskooppiongen, jonkun random muijan ja yhden kaverin kanssa Hong Kongin lentoaseman viereen pelkkä matopurkki mukanamme. Kuten onkireissut yleensä, tämäkin aloitettiin huolellisesti venyttelemällä paremmin kuin HIFK:n liigapelaajat ennen matsia. Venyttelyn jälkeen olikin sitten aika siirtyä ulkotiloihin ja laitureille kalastelemaan ja katselemaan yhden A380-koneen tekemiä sirkustemppuja, ainakin unessa tuo vetää varsin näppäriä pyörähdyksiä ilmassa. Tiedä sitten oikeasta elämästä.

Herää vaan kysymys, että miksi? Miksi helvetissä minä näen unia ruotsalaisista tanssijoista ja muista sankareista sekä onkireissusta Hong Kongiin?
Yleensä unillani on ollut tapani liittyä johonkin tapahtumaan joka on juuri mennyt ja jollain tavalla liikuttanut elämääni tai sitten jokin tuleva joka puskee jo mieleeni.
Noh, kalastaminen ja Hong Kong jää vähiin, mutta tulee tossa yksi lentoreissu, mutta tietääkseni halpalentoyhtiön konsepteihin eivät ainakaan toistaiseksi kuulu ruotsalaiset tanssijat. Joten tätä ihmetellessä uuteen päivään ja pakkailemaan kamojaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tämä uni on nähty juuri päättyneenä yönä ja aivan täysin selvin päin. Tai oikeastaan tässä on kaksi eri pätkää. Ensimmäinen alkaa joskus alkuyöstä ja liittyy ihan normaalisti kotona olemiseen n.kello 3 yöllä. Siis unessa. Yhtäkkiä siinä unessa puhelimeni soi ja minulle huudetaan näin ->"Etkö sä vieläkään ole päästänyt sitä saatanan ruotsalaista tanssijaa sisälle, vaikka on niin kylmä". Noh, en ollut, koska kokemukseni ruotsalaisista tanssijoista ovat jääneet (mahd. valitettavasti) vähemmälle enkä tietenkään tiennyt jonkun sellaisen haluavan yöpyä luonani.
Säpsähdän "hereille" tai luulen, että olin ainakin osin hereillä, koska muistan juosseeni ikkunan luokse täysillä kuikuilemaan sitä ruotsalaista tanssijaa sieltä pihalta. Hyvin yllättäen piha oli täysin autio ja painuin takaisin sänkyyn rauhoittuneena tietämättä mikä oli juuri alkamassa.
Nimittäin->

Kalastusreissu teleskooppiongen, jonkun random muijan ja yhden kaverin kanssa Hong Kongin lentoaseman viereen pelkkä matopurkki mukanamme. Kuten onkireissut yleensä, tämäkin aloitettiin huolellisesti venyttelemällä paremmin kuin HIFK:n liigapelaajat ennen matsia. Venyttelyn jälkeen olikin sitten aika siirtyä ulkotiloihin ja laitureille kalastelemaan ja katselemaan yhden A380-koneen tekemiä sirkustemppuja, ainakin unessa tuo vetää varsin näppäriä pyörähdyksiä ilmassa. Tiedä sitten oikeasta elämästä.

Herää vaan kysymys, että miksi? Miksi helvetissä minä näen unia ruotsalaisista tanssijoista ja muista sankareista sekä onkireissusta Hong Kongiin?
Yleensä unillani on ollut tapani liittyä johonkin tapahtumaan joka on juuri mennyt ja jollain tavalla liikuttanut elämääni tai sitten jokin tuleva joka puskee jo mieleeni.
Noh, kalastaminen ja Hong Kong jää vähiin, mutta tulee tossa yksi lentoreissu, mutta tietääkseni halpalentoyhtiön konsepteihin eivät ainakaan toistaiseksi kuulu ruotsalaiset tanssijat. Joten tätä ihmetellessä uuteen päivään ja pakkailemaan kamojaan.

Tämä on helppo
Ruotsalainen tanssija=Stuerttisi tuolla lennolla
A380 Sirkukstemppuineen=kaikki moottorit ovat sammuneet kesken lennon ja kone sakkaa syöksykierteeseen.
Venyttely ennen kalastusta=paikat vetreänä, stuertti tarjoilee sinulle muutakin kuin olutta.
Hong Kong=tuolla tehtiin ne piraattiosat lentokoneen turbiineihin jotka hajoavat
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jatkoajan nimimerkit tuli uneen hieman kummallisella tavalla. Tapahtumapaikkana Tampere ja Finlaysonin alue, tarkemmin sanottuna Be-Bopin sisäänmeno, se porrassyvennys, paikalliset tietää. Siinä syvennyksessä järjestettiin hevirockfestivaali, pääesiintyjänä oli Megadeth ja solistikitaristina oli kovin Blue J nimimerkin näköinen kaveri. No, järjestysmiehenä toiminut JMA ei pitänyt metelistä vaan tuli pistämään pelit seis. Sitten itse huudatti "runsaslukuista" yleisöä saako Blue J orkestereineen jatkaa vai ei. Unessa JMA oli jussipaitaan pukeutunut kaveri joka oli ollut ruoka-aikaan kotona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös