Unet – kumma juttu...

  • 242 321
  • 1 171

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Olen viimeaikoina nähnyt unia jossa joudun jonkun elikon toimesta syödyksi tai tapetuksi.

Ensin tiikeri raapaisee minua kynnellään kaulaan ja tunnen kuinka veri suihkuaa. Kalareissun karmiva päätös. En tiennyt että Espoossa on tiikereitä. Herään hikisenä ja paniikissa.

Toisessa unessa karhu ahdisteli minua jossain autiomökissä. Tuli oven läpi ja minä juoksin saunaan piiloon. Jotenkin päädyin ulos, jossa jouduin karhun raatelemaksi. Jos en väärin muista karhu oli tietenkin se legendaarinen akakabootto.

Kolmannessa unessa käppäilin jossain Hitlerin puutarhassa ja fasaanit hyökkäsivät kimppuuni. Jostain syystä fasaanit näyttivät ihan akuankoilta. Kiinnostuivat kovasti sormikkaistani ja samalla söivät koko käteni. Heräsin aamulla siihen että huudan täyttä kurkkua.

Mitä seuraavaksi? Näätä, kilpikonna tai kenties särki?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pari yötä sitten kuollut koirani tuli unessa tapaamaan. Erikoinen uni, koska tiesin unessa koiran olevan kuollut ja kysyinkin siltä, että miksi se tuli minua juuri nyt tapaamaan. Koira näytti erilaiselta: aiemmin mustaturkkinen koira oli haalistunut melkein valkoiseksi ja sen silmät näyttivät himmeiltä. Kuitenkin se oli "elävä", koska kynnet rapsuttivat parketilla sen kävellessä ja sen turkki oli pehmeä ja lämmin käden alla kun silitin sitä. Unessa oli hyvä tunnelma ja olin onnellisella mielellä herätessäni. Olihan se jonkinlainen jälleennäkeminen pitkän ikävän jälkeen. Äitini tosin kauhistui unta, koska ajatteli koiran tulleen hakemaan toista, vielä elossaolevaan veljeään.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Aki Bergin salainen ase?

Olin katsomassa jääkiekko-ottelua ja siellä oli yksi pelaaja jolla oli tavattoman iso pää, tämä pelaaja osottautui sitten Aki Bergiksi. Kanssakatsojat tiesivät kertoa, että Berg on liigan paras pelaaja, koska se pystyy suojaamaan kiekkoa, torjumaan vetoja ja harhauttelemaan vastustajia isolla päällään.

En ole yhtään TPS:n peliä vielä nähnyt, joten joku voisi valaista pystyykö se oikeesti moisiin suorituksiin. Siinä kyllä kalpenee sitten yks jos toinenkin.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kerrotaans sellainen juttu kun olen nähnyt samasta kaupungista unta jo noin kymmenen kertaa. Taas viime yönä näin ja edellisestä kerrasta on aikaa pari kuukautta.

En yhtään tiedä mikä se kaupunki on tai edes missä maassa se sijaitsee. Siinä vanhasta kaupungista pääsee varsinaiseen keskustaan ja takaisin jonkun ravintolan sisältä löytyvästä ovesta. Alan tuntea sitä jo aika hyvin ja voisin näin hereillä ollessakin piirtää jo karttaa mihin sijoittaisin jotain ravintoloita, rautatieaseman, kauppoja sun muuta.

Mistähän pirusta tuo voi johtua, että palaan aina uudestaan ja uudestaan tähän samaan "unikaupunkiin" unissani?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jostain syystä olen nähnyt viime aikoika muutamia samankaltaisia unia, mutta sillä erotuksella että tapahtuma paikka on ollut eri.

Ensimmäisessä unessa olen joku nuori poika, jolla on vanhanaikaiset vaatteet. Asun jossain hotellissa salaa ja liikun hotellin seinien sisällä olevissa käytävissä. Öisin sitten menen nukkumaan erääseen huoneesee kun kukaan ei näe. Unessa on todella jännittävä tunnelma...tuo seinien sisällä liikkuminen on tavallaan pelottavaakin johtuen tunkkaisesta ja kauhufilmimäisestä ympäristöstä. Välillä menen putkissa ja nousen ylös vessanpöntöistä ja ties mistä.

Toinen samankaltainen uni alkaa taas jostain suuresta vaaleasta huoneesta jossa on monia pyykinpesukoneita. Jälleen piiloudun jonnekkin putkistoon ja yritän liikkua ilman että minua nähtäisiin. Lopulta laskeudun jonnekkin tilaan jossa ei ole juuri mitään, mutta taustalla kuuluu huminaa. Menen ovesta ulos ja olenkin Hippoksella, jossa tosin on hieman erilaisia tiloja kuin oikeassa. Kävelen eteenpäin ja kun katson oikealle, niin näen jostain raosta kaukalon päädyn ja kun katson tarkemmin on menossa JYP - Hifk a-junnujen peli. Katsomo on aivan täynnä, mutta mitään ääntä ei kuitenkaan kuulu..ei yleisön eikä pelin. Pian tuon jälkeen sitte heräänkin jo.

Jostain syystä unien teema on ollut tuo salaa liikuskelu.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Kerrotaans sellainen juttu kun olen nähnyt samasta kaupungista unta jo noin kymmenen kertaa. Taas viime yönä näin ja edellisestä kerrasta on aikaa pari kuukautta.

En yhtään tiedä mikä se kaupunki on tai edes missä maassa se sijaitsee. Siinä vanhasta kaupungista pääsee varsinaiseen keskustaan ja takaisin jonkun ravintolan sisältä löytyvästä ovesta. Alan tuntea sitä jo aika hyvin ja voisin näin hereillä ollessakin piirtää jo karttaa mihin sijoittaisin jotain ravintoloita, rautatieaseman, kauppoja sun muuta.

Mistähän pirusta tuo voi johtua, että palaan aina uudestaan ja uudestaan tähän samaan "unikaupunkiin" unissani?

Selvähän tämä liiallinen kalakukon popsiminen ja joensuulaisten kanssa seurustelu, lisättynä pitkään heittopusseina olleiden joukkueiden kannattaminen on synnyttänyt sinun alitajunnassasi syvän halun seurata muuttoviettiäsi jonnekkin missä ruoho on vihreämpää ja paljon makoisampaa..
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ei saatana, näin Pentti Matikaisesta viime yönä unta. Ei kyllä mitään muistikuvia minkälaista, mutta ehkä parempi niin. Muistan vaan, että unessa ajattelin raportoida asiasta jatkikseen ja tässä sitä nyt ollaan.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Olen viimeaikoina nähnyt unia jossa joudun jonkun elikon toimesta syödyksi tai tapetuksi.

Mulla oli joskus vähän samantapaisia unia joskus sillä erotuksella, että mut tappoi aina joku ihminen. Kertaalleen tein sen jopa aivan itse. Tämä tapahtui mitä erinäisimmissä paikoissa, kadulla, sodassa, keskellä kivilouhikkoa. Joka kerta kipu tuntui erittäin aidolta, yleensä sitä pomppasi pystyyn siinä vaiheessa kun unessa pyörittelee omia suoliaan käsissään. Mulla oli tuolloin aika iso stressi ja tuntui, että polttaa kynttilää molemmista päistä. En tiedä sitten vaikuttiko asiaan.

Yksi omituisimmista oli viime keväänä, kun unessa pakenin veljeni kanssa jotain täysin epämääräistä keskellä metsää. Löysimme viimein jonkun ladon, johon piilouduimme. Se olikin siihen asti hyvä paikka, kunnes tajusimme lattian olevan täynnä lammaskoiran pentuja, jotka tallautuivat kuoliaaksi kun säntäilimme pimeässä paniikin vallassa. Uni päättyi siihen, kun ladon omistaja aukaisi ovet ja valo valtasi koko tilan. Kyseli, että "milläs asialla jätkät ovat?".

Viime yönä näin ihan helvetin typerän unen. Heräsin unessa ihan normaalisti kämpiltä, mutta huomasin samalla, että joku mulkero on käynyt varastamassa kaikki valaisimet, eikä valoja saanut päälle. Nohevana jätkänä soitin sille, joka tietää kaikki vastaukset - äidille. Muorin neuvo oli, että nyt on jo päivä, avaa verhot ja katso onko muuta viety. Se auttoi. Totesin ainoastaan lamppujen kadonneen, ja heräsin siinä sitten oikeasti.

Ja onhan näitä omituisia unia vaikka muille jakaa. Olisi joskus kiva saada selitys niille, että mistä kaikki ne tulevat. Onhan se hämmentävää, kun yhdessä unessa mätänevä ruumis antoi minulle elämänohjeita. Olivat muuten pirun hyviä, fiksu jätkä!
 

Je#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FCL
Näin viime yönä unta että tämän meidän solukämpän keittiö olisi siivottu. Pettymys oli suuri kun menin aamulla keittämään kahvia...
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Ei saatana, näin Pentti Matikaisesta viime yönä unta. Ei kyllä mitään muistikuvia minkälaista, mutta ehkä parempi niin. Muistan vaan, että unessa ajattelin raportoida asiasta jatkikseen ja tässä sitä nyt ollaan.

Tämähän taitaa olla jokin kirous, itse koin edellisyönä mielenkiintoisen tapahtuman kun myös uneksin olevani Pentti Matikainen. Parasta oli kun kaverini oli tullut herättelemään minua ihanaan krapula-aamuun niin olin vain kovaäänisesti tokaissut: Lähe menee tai et saa lainata meiltä enää yhtään pelaajaa!

Mielenkiintoista...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen alitajunnallinen rasssisti, unirikollinen!

Viime yönä heräsin siihen, että kissa makasi jalkojeni päällä ja jalat oli hiestä märät tämän vuoksi. Tyttöystävä aamulla kertoi, että olin siihen kommentoinut "Hiton musta kissa, perkeleen neekeri".

Eikä se kissa ole edes musta.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valmistauduin panemaan kauppiksen ruotsinopettajaani hotelli Kämpin Mannerheim-sviitin kulmahuoneessa, kun näyttelijä Sean Penn ilmestyi sängyn viereen. Myös hän oli kiinnostunut ruotsinopettajastani, ja riisuutuessaan hän kertoi pelanneensa HIFK:ssa yläasteikäisenä, kuten eräs duunikaverini jonka hän tunsi. En jäänyt tappelemaan naisesta, vaan painuin vittuun (seinän läpi alaviistoon, Kluuvikadulle). Tarkemmin ajatellen olisi pitänyt tapella, olen tuntenut itseni ihan lusmuksi tänään.

Unet, kumma juttu.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Viime yönä näin unta, että olin Rokun ja Eino_Miehen kanssa armeijan harmaissa odottelemassa sodan alkua ja lueskelimme lehdestä liikekannalepanosta..Elettiin ilmeisesti 30-lukua, koska lehden fontti oli wanhan aicaista ja kaikki oli muistaakseni mustavalkoista. Oli oikein tuntematonsotilasmaiset fiilikset. Tokaisin lopuksi pojille jotenkin tähän tapaan:"Kyllä sitä mieluummin rintamalla on, kuin XXX sillalla tanssimassa hopeisen harmonikan tahtiin." röhönaurua päälle.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

d2uce

Jäsen
Nyt jonkin aikaa muuton jälkeen näkee taas outoja unia. Sitä ennen olikin pitkä tovi ettei nähnyt oikein mitään unia.

Viime yönä seurasin kuinka eräästä tuttavastani tehtiin dokumenttia ja siinä paljastui, että hän on syntynyt Kanadassa. Toimittaja kysyi, tietäisikö hän muita suomalaisia, jotka ovat syntyneet Kanadassa. Kaveri alkoi siinä luettelemaan jotain omia kavereitaan ja jotain suomalaisia julkkiksia. Viimeisenä nimenä hän mainitsi Phil Collinsin. Huikea uni!
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK juhlii mestaruutta ensi keväänä

Nyt pojat huoli ja murheet sivuun. Oli nimittäin sellainen enneuni viime yönä, että oksat pois.

Näin tv-mainoksen kaltaisessa unessa Tom Nybondaksen, joka oli kietonut kätensä joko maalivahdin tai jonkun junioripelaajan hartioille ja he totesivat yhteen ääneen: "HIFK, stadin parasta kiekkoa" tms.

Tunnelma oli jollain tapaa hyvin rauhallinen ja siitä jäi sellainen fiilis, että mestaruus on taskussa. Uni jatkui todella hämmentävänä, sillä Tomppa sanoi seuraavaksi: "Tule Nordikselle seuraamaan SM-liigan parasta kiekkoa. Jos et tiedä paikkaa, niin löydät sen tämän perusteella": "kamera" siirtyi tämän jälkeen lipputangon juureen, josta se pikkuhiljaa kipusi kohti nuppia ja siellä ylhäällä, ylväästi tuulessa heiluen, liehuivat HIFK:n punaiset,(uskokaa tai älkää) miesten pitkät kalsarit. Siis kunnon tykit, jumalauta !

Kyllä tämä oli sellainen enne, että Nokan johdolla mennään ensi keväänä mestaruuteen asti. Ei Tomppa muuten oli myhäillyt niin tyytyväisen oloisena. Aivan uskomaton uni !

Olisikohan syytä jättää punaviini ja juustot väliin vähäksi aikaa heh..
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime yö oli hieman erikoinen...Uni alkoi joltain jyrkänteeltä jossa olin kahden kaverini kanssa. Vakoilimme alhaalla olevia miehiä, jotka näyttivät kuin vartioivan jotain suurta lautaläjää. Jotenkin he huomasivat meidät ja aloimme pakenemaan. yhtäkkiä meillä oli oudot aseet ja jouduimme taistelemaan henkemme puolesta. Aseet ampuivat noin riisin kokoisia keltaisia juttuja, jotka osuessaan tekivät itsensä kokoisia reikiä ruumiiseen. Ammuin molemma miehet sekä epähuomiossa kaveriani mahaan. Hän jäi itkemään maahan ja me jatkoimme matkaa.

Pian olimme omalotitalon pihalla ja menimme sisään. Sisällä oli sohva ja sohvalla istui BB Tero sekä serkkuni. He olivat oudon hiljaa eivätkä päästäneet mitään ääntä. Pian jostain ilmestyi mustahiuksinen suht pienikokoinen nainen. Hän viskasi minut sohvalle koskematta minuun ja otti esiin pienen puukon. Hän iski Teroa reiteen ja serkkuani käsivarteen. Seuraavaksi hän tuli eteeni ja alkoi täristä suunnattomasti. Tärinän loputtua naiselle oli ilmestynyt suu täyteen pieniä, harmaita ja todella teräviä hampaita. Potkin naista päähän tämän yrittäessä avata vatsaani ja sainkin estettyä tämän veriteon. Käteeni sattui joku outo pussi josta heitin vaaleaa jauhomaista pölyä hänen naamaansa. Nainen pakeni makuuhuoneeseen ja alkoi puhua itsekseen.

Pian tajusin että hän menetti voimansa ja tavallaan latasi niitä loitsun avulla. Heitin häntä jälleen tuolla pulverilla, mutta hänen jauhojen alta näkyvässä hymyssään oli jo ne kaameat hampaat! Hän lennätti minut taas sohvalle ja samalla telkkari meni itsestään päälle. Telkkarista kuului että Bulgarialaiset ovat valinneet Mikki Hiiren pelottavimmaksi jouluhahmoksi. Seuraavassa hetkessä olinkin pienessä leikkimökkimäisessä paikassa, joka oli kuitekin se sama lautakasa kuin unen alussa. Kun käänsin katseeni sivuun, näin naisen lentävän minua kohti suu auki. Hän ikään kuin suuteli minua mutta hänen suustaan tuli marsu suuhuni. Tiesin että marsu yrittää mennä vatsaani ja repiä minut auki. Taistelin marsua vastaan nielullani, koska olin muuten kuin halvaantunut. Lopulta märkä marsu tipahti suustani ja juoksi pois.
Marsun juostua pois pienestä aikosta näin naisen kasvot kurkkimassa sieltä. Lähdin ovesta ulos ja kohtasin naisen viimeisen kerran.

Suureella golfkentälllä oli suuri neliön muotoinen outo esine. Neliö lainehti ja salamoi uhkaavana...juoksimme toisamme kohti ja samalla neliöstä lohkesi pieni osa, joka kaappasi naisen sisälleen. Nainen katosi sen sisälle ja kansa hurrasi.
Joskus myöhemmin kerroin tarinaani tutulleni ja katsoessani hänen ohitseen - näin saman naisen lammen rannalla. Hän kääntyi ja hymyili minulle...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Liittyy enemmänkin heräämiseen, tai mahdollisesti uniinkin.
Aivan samantien heräämisen jälkeen on päässä soinut Meiju Suvaksen "Pure mua" -biisi. En edes tiennyt biisin nimeä, melodiasta tunnistin että voisi olla Meiju Suvaksen biisi. Ensimmäinen hakutulos Youtubessa.

Mutta.. miksi?! En ole tätä kuullut moniin vuosiin ja nyt yhtäkkiä tämä biisi soi päässä aivan heti heräämisen jälkeen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Aika sekavaa unta näin viime yönä, mutta se jäi mieleen, että unessa hämmästelin Niklas Hagmanin treidiä Torontosta Bostoniin. Olisi toteutuessaan kyllä näin valveillakin aika hämmästyttävä juttu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta.. miksi?! En ole tätä kuullut moniin vuosiin ja nyt yhtäkkiä tämä biisi soi päässä aivan heti heräämisen jälkeen.

Minulle kävi sama tänä aamuna, paitsi että biisi oli Freud Marx Engels & Jungin Isätön cowboy. Ja voin vannoa että en ole tuota biisiä kuullut kuukausiin. Mutta niin vaan päässä soi tänä aamuna että Pojan täytyy saada olla cowboy... En muista yhtään mitä unia viime yönä näin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Aika sekavaa unta näin viime yönä, mutta se jäi mieleen, että unessa hämmästelin Niklas Hagmanin treidiä Torontosta Bostoniin. Olisi toteutuessaan kyllä näin valveillakin aika hämmästyttävä juttu.

NHL ja Boston oli myös minunkin unessa tuossa pari päivää sitten. Lähdettiin sitten Suomesta Minnesotaan katsomaan peliä. Bussi starttasi täkäläiseltä torilta aamusta, mukana oli myös suomalaiskannattajien iloksi Jarkko Ruutu joka pelasi Bostonissa ja Hannu Toivonen joka oli Wildin kakkosmokke. Molemmilla oli pelipaita päällä ja mukana oli myös työkavereitani ja bussissa oli viisi penkkiä vieritysten, eli ei välissä käytävää ollenkaan, joten tunnelma oli katossa. Päästiin sitten perille ja oli jo aika hämärää. Siinä seisoin bussin vieressä Jaken ja Hanskin kanssa ja koitin saada hieman vastakkainasettelua ennen peliä. Eivät saakeli suostuneet tappeleen vaikka kuinka yritin, joten otin Jaken kädestä kiinni ja huitasin sillä Hanskia. Jakke ei tosin voinut enään lopettaa vaan hakkasi aika rajusti Hanskin ja Hannu makasi tajuttomana lumihangessa.

Jollain konstin Hanski kuitenkin konttasi sisälle, kaikki muutkin oli jo mennyt sisälle halliin. Perhana mulla oli hieno paikka siellä. Hieno parvi joka oli pari metriä jään yläpuolella. Takana oli mukava snacksi baari. Viereinen kaveri oli sieltä ostanut ruskean pussin intiaani jauhoja joka haisi suolalle ja pussin sisältä tuli intiaani rummutusta. Koko komeutta koristi Chicago Blackhawksin logo kyljessä ja siinä luki "Perunajauho Intiaanien tapaan. Jumbotronista rupesi tulemaan haastatteluja, olivat huomanneet Hanskin pahoinpitelyn ja ihmettelivät kuinka joku voi tehdä tälläistä SUOMALAISELLE. Rupesi hiki virtaamaan jos jäisin kiinni, mutta tokasivat että vain venäläinen voi tehdä tälläistä suomalaiselle. Huokasin helpotuksesta...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hitto että näinkin ihmeellistä unta viime yönä, oli aamulla suorastaan huolestunut olo... The Pentti oli tehnyt comebackin HIFK:n toimitusjohtajaksi ja ilmoitti pitävänsä suuren tiedotustilaisuuden HIFK:n uudesta puolustajahankinnasta. Mainosti tätä pelaajaa kaikkien aikojan hankintana SM-liigaan ja niin kalliiksi mieheksi että HIFK joutuu myös luopumaan muutamasta pelaajasta että tämä saadaan hankittua. Sitten kun tuon tiedotustilaisuuden aika koitti niin Pentti ensin kertoi että Shawn Bates, Kimmo Kuhta ja Kim Hirschovits on myyty Venäjälle ja heidän tilalleen hankittu uudet hyökkääjät Suomi-sarjasta. Ja sitten Pentti kertoi tämän uuden huippupuolustajan nimen joka oli... SAMI HYYPIÄ!!! Sami oli vanhoilla päivillään päättänyt vaihtaa lajia kun sopimus Liverpoolin kanssa oli loppumassa, ja tuli miljoonan(!) euron sopimuksella HIFK:n puolustajaksi.

Harmi vaan että ehdin herätä ennen kuin ehdin nähdä Samin jäällä HIFK-paidassa...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Viime yönä minulle kävi erittäin mielenkiintoinen juttu unien kanssa. Näin unta, että hinaan Boeing 727 lentokonetta maasturilla. Telkku oli jäänyt päälle, kun nukahdin ja kun heräsin tuosta unesta(n. klo 5:00) telkusta tuli ohjelma, jossa samaista lentokonetta hinattiin maasturilla.

Eli jollain tasolla seurasin unessa tuota ohjelmaa ja se tuli osaksi unia. Todella mielenkiintoinen ilmiö.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Näin unta, että olin kentällä SM-liiga ottelussa Lukko-JYP ja syötin Lukon 1-1 tasoitusmaalin.
Tämän jälkeen Lukko siirtyi nopeasti 3-1 johtoon, jonka jälkeen heräsin.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Näin unta, että olin kentällä SM-liiga ottelussa Lukko-JYP ja syötin Lukon 1-1 tasoitusmaalin.
Tämän jälkeen Lukko siirtyi nopeasti 3-1 johtoon, jonka jälkeen heräsin.

Hyvä, että heräsit. Kukaan ei saa koskaan tietää voittiko Lukko. Veikkaisin 4-4 ja A. Virtanen on ratkassut rankeissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös