Viime yönä tapahtunutta:
Olin Popedan basisti ja yhtyeemme oli juuri soittanut viimeisen keikkansa. Odottelin linja-autoa Kuokkalaan jossain Lutakon kaupunginosan tienoilla. Paikalla oli myös eräs tuntemani naispuolinen ihminen, joka oli toiminut Popedan viimeisen keikan kosketinsoittajana.
Linja-autoa ei ilmeisesti koskaan tullut, koska seuraavaksi kävelimme Kuokkalan siltaa, joka oli jälleen kerran kaventunut noin puoleen todellisesta leveydestään ja kaiteetkin puuttuivat (toistuva teema unissani). Tuntemani naispuolinen ihminen herkistyi ilmeisesti viimeisen keikan aiheuttamasta tunnemäärästä ja alkoi halailemaan ja suutelemaan minua kiihkeästi. Minä tein ainoan asian, minkä terve heteromies tuollaisessa tilanteessa voi tehdä, eli otin kenkäni pois jalasta.
Seuraavaksi olinkin vanhempieni talolla Kuokkalassa. Olin jonkin räiskintä-/hiiviskelyvideopelin hahmo. Ryhmämme tarkoituksena oli salamurhata joku ihme tyyppi, joka oli poliisi.
Ryhmämme piilotteli suuren pahvilaatikon takana, kun kohteemme siirtyi viereiseen huoneeseen vessaan. Minä keksin, että täytyy mennä virittämään pommi tyypin työpöydän alle. Valitettavasti pomminvirityskykyni arvo oli vain 30%/100%, joten ei ollut mitään varmuutta siitä, onnistuiko ansa millään tavalla hyvin.
Tyyppi palasi asioiltaan ja havaitsi pommin. Hän muuttui jonkinlaiseksi lakimieheksi, joka kutsui paikalle noin kaksi ja puoli metrisiä kaapuun pukeutuneita hahmoja, joilla oli kasvojensa edessä japanilaistyyliset naamarit.
Hahmot kävelivät rytmikkäästi jonossa kohti minua ja joku ilmoitti takaani, että nuo ovat niitä hirviöitä Urho Kaleva Kekkosen ohjaamasta elokuvasta. Puolustauduin parhaalla osaamallani tavalla ja osoitin hahmoja sormellani. Ei auttanut.
Säntäsin ulos paniikissa ja otin haltuuni jonkun lasten polkupyörän, jolla lähdin sotkemaan kohti keskustaa. Taustalla lähti soimaan jokin lastenohjelman tunnari ja minä tajusin olevani nuori jalkapalloilijapoika.
Takaani minua kohti heiteltiin jalkapalloja, joita minun piti sitten potkia pois. Siis samalla kun ajoin täysillä polkupyörää. Ei onnistunut ja potkaisinkin heti ensimmäisestä pallosta ohi, mistä seurasi kaatuminen.
Sen enempää en valitettavasti unesta muistakaan.