Olipas unessani iso hotelli. Niin iso, että eksyin sinne, enkä löytänyt tietä ulos kun halusin lähteä rannalle. Toivottavasti tämä ei viittaa siihen, että nykyisestä tilanteesta ei ole poispääsyä.
Jokunen yö sitten näin myös tuollaisen eksyksissä-unen. Olin saunaillassa työkavereiden kanssa ja jostain syystä jäin pukuhuoneeseen jumiin. Sitten vihdoin kävelin pesuhuoneeseen pyyheliina vyötäisillä ja huomasin, että on melkoinen kusihätä. No, joku kolleega meni juuri vessaan, joten päätin mennä katsomaan nurkan taakse olisiko siellä toista vessaa. Virhe. Nurkan takana oli lentoasema ja kyllä useita vessoja, mutta monien kymmenien, ellei satojen ihmisten jono jokaiseen. Itse olin edelleen pyyheliina vyötäisillä ja jonottajat katsoivat kummissaan.
Eipä siinä mitään, se pesuhuoneen vessa on ehkä jo vapaa, joten käännyn takaisin. Nurkan takana ei kuitenkaan enää ole se pesuhuone, vaan joku kusinen ja pimeä teollisuusalue. Olen varma, että kyllä se saunaosasto löytyy, tuossahan se juuri oli. Pitäisi päästä verkkoaidan toiselle puolelle tältä traktoreita täynnä olevalta parkkipaikalta. Katson tarkkaan jalkoihini, jalat on paljaat, ei parane astua mihinkään terävään. Olen siis edelleen pukeutuneena vain siihen pyyheliinaan. Tässä vaiheessa herään ja toiveekkaasti katson kelloa, että olisiko vielä ainakin pari tuntia aikaa nukkua. Ei ole, se on 7:59 ja kello soi 8:00. Tosin olisi pitänyt nousta sängystä joka tapauksessa ainakin hetkeksi, sillä huomasin että se kusihätä oli todellisesta elämästä.
Ja olikohan myös tällä viikolla, mutta aika äskettäin kuitenkin, kun näin unen joka päättyi herätyskellon myötä kunnon cliffhangeriin. Toivottavasti näkisi jatko-osan pian. En kovin tarkkaan muista yksityiskohtia, mutta se oli joku mukamas Mika Waltarin romaaniin perustuva elokuva ja tykkäsin kovasti. Lopussa sankari makasi pahasti loukkaantuneena asfaltilla ja keksi jotain äärimmäisen ratkaisevaa. Elämäkerrassa on vastaus. Kenen elämäkerrassa, mikä vastaus? En tiedä.
Muutenkin tuntuu että olen viimeisten viikkojen aikana nähnyt tuhottomasti unia. Hyvä vai paha, tiedä sitten.