Tietysti makuasioita nämä ovat. 2019 John Lundvikin Too late for lovella on sellaset 39 miljoonaa kuuntelukertaa Spotifyissa. Verrokiksi Saara Aallon Monsterilla on 11 miljoonaa ja Akselin Looking Backilla on 2 miljoonaa. 2018 Benjamin Ingrosson Dance You Off on platina biisi. Yleisesti myös Melodifestivaleniin moni menee julkaisemaan vaan biisinsä koska saa niin hyvin näkyvyyttä. Ja nämä biisit soivat spotifyissa kärkisijoilla ja radiosoitossa. Ne ei valittavat biisitkin. Joku voisi sanoa, että Euroviisupaikka tulee siinä samalla sivutuotteena. Kun tavoitteena on tehdä hyvää musiikkia eikä tehdä euroviisubiisiä niin se säkyy laadussa. Nuo mainitsemasi biisit ovat juuri yleistä popkamaa mitä voisi syntyä missä vain. UMK:lla ei ole tälläistä asemaa tai näkyvyyttä.
Juu, siksi meidän pitäisi saada meidän raskaan metallin bändimme lähtemään Euroviisuihin, koska metallimusiikki on sitä, mitä me osataan parhaiten tehdä.