Norma John oli periaatteessa ihan kiva mutta aavistuksen tylsä.
Kuuntelin itsekin tämän uudestaan, ja tämähän oli aidosti tyylikäs biisi sekä ennen kaikkea edustaja jota ei tarvinnut hävetä. Ongelma lieni lopulta se, että biisi oli vain "liian vaikea", vaikka se esimerkiksi ihan noudatti kappaleen normaalia kaavaa (säkeistö-kertsi-säkeistö-kertsi-väliosa-kertsi). Ihan se kunnollinen nostatus jäi myös puuttumaan..
Tästä päästään itse asiassa siihen mielenkiintoiseen asiaan, miten viisubiisi nimenomaan ei saa olla liian vaikea (BC tämän nyt viimeksi tällä ihan röyhkeästi kertsillä sisään biisillään). Se ei saa olla liian vaikeatajuinen sellaisella ylitaiteellisella tavalla, koska kyse on kolmen minuutin kappaleesta. Vuoden 2016 kisassa esimerkiksi oli mukana alla oleva joka sopii tähän sapluunaan.. muistan tosin itse miten täälläkin varmaan huusin, että tämä pitää lähettää, koska hurahdin siihen itse aivan täysin ja nimenomaan olisin halunnut nähdä miten tämä pärjää. Biisissä ei ole selkeää rakennetta ja se on käytännössä kertosäkeetön, mutta niin tai näin tämä olisi varmasti ollut liian vaikeatajuinen viisuihin
Eikä edustusbiisi saa sitten myöskään olla liian vaikeatajuinen sellaisella Pertti Kurikan Nimipäivät tavalla, että se on 1min25sek pituinen punk-biisi, ja tyhmiltä eurooppalaisilta menee koko homman pointti ohi. Muistan kun vuoden 2015 viisujen jälkeen Suomessa kerrottiin ettei lainkaan kaikkien maiden viisulähetyksissä oltu ollenkaan mainittu bändin jäsenten olevan kehitysvammaisia.. niin jäin vain miettimään, että oliko siis ympäri maanosaa montakin ihmistä, joilta tämä meni ohi??