Tuon biisin tuomio täällä minun papereissani on täsmälleen sama mikä oli Tepon pojan biisin tuomio: eli ihan puhtaasti nykyajalle tyypillistä hipsterimusiikkia. Tarkoittaa siis, että ei kiitos..
Nythän tässä jäljellä oleva kysymys kuulunee enää, että mitä se Blind Channel on kehittänyt, vaikkakaan lähtökohtaisesti en ole heidän tyyppistään kamaa kovin innoissani viisuihin lähettämässä. Jokohan voi ennakoida, että Teflonit & Pandora on pakko lähettää ihan jo siksikin, ettei järkevämpää vaihtoehtoa vain ole..
Nythän tässä jäljellä oleva kysymys kuulunee enää, että mitä se Blind Channel on kehittänyt, vaikkakaan lähtökohtaisesti en ole heidän tyyppistään kamaa kovin innoissani viisuihin lähettämässä. Jokohan voi ennakoida, että Teflonit & Pandora on pakko lähettää ihan jo siksikin, ettei järkevämpää vaihtoehtoa vain ole..
Kyllä kyllä. Ruotsihan on kaatunut parina vuonna yleisöäänestykseen. Ovat siis lähettäneet kunnon poppia ja raadit tykänneet. Voitto sitten kaatunut heikkoihin yleisöäänipisteisiin. Ei siinä nuokin sijat mitä sillä on saanut on parempia kuin Suomen yksikään sijoitus ikinä (Lordia lukuunottamatta). Suomenhan paras sija suhteutettuna osallistujamäärään Lordin jälkeen on Softenginen 11 sija. Eli ei edes vittu top kympissä. Softengine oli poprokkia joten sinäänsä Blind Channel voisi olla aika kiva. No huomenna kuullaan se.Kyllä minä ainakin olisin lähettämässä rohkeasti Blind Channelin, jos heidän biisinsä on näistä paras ja heidän live-esityksensä toimii. Tuo klisee, että musiikkityylin pitäisi olla pelkästään poppia tai balladia on jo mennyttä aikaa Euroviisuissa (paitsi ehkä raatien mielestä).
Kyllä minä ainakin olisin lähettämässä rohkeasti Blind Channelin, jos heidän biisinsä on näistä paras ja heidän live-esityksensä toimii. Tuo klisee, että musiikkityylin pitäisi olla pelkästään poppia tai balladia on jo mennyttä aikaa Euroviisuissa (paitsi ehkä raatien mielestä).
Kyllä kyllä. Ruotsihan on kaatunut parina vuonna yleisöäänestykseen. Ovat siis lähettäneet kunnon poppia ja raadit tykänneet. Voitto sitten kaatunut heikkoihin yleisöäänipisteisiin. Ei siinä nuokin sijat mitä sillä on saanut on parempia kuin Suomen yksikään sijoitus ikinä (Lordia lukuunottamatta). Suomenhan paras sija suhteutettuna osallistujamäärään Lordin jälkeen on Softenginen 11 sija. Eli ei edes vittu top kympissä. Softengine oli poprokkia joten sinäänsä Blind Channel voisi olla aika kiva. No huomenna kuullaan se.
Dannyn kappale on ainakin erilainen, joskin Youtuben käännös kaipaisi parantelua mielestäni. Vaikea tosin tietää viisujen kohdeyleisöstä että onko aihe liian synkkä juuri tänä vuonna vai toisiko se pisteitä jopa sen verran ettei viimeiseen kolmannekseen jäisi.Tuo Danny Lipsasen biisihän oli ihan hauska. Tai eihän Lipsanen edes laulanut siinä vaan pikemminkin puhui taustanauhan päälle. Ei tuolla ehkä voittoa tulisi. Ei nyt sillä että millään muullakaan vaihtoehdolla sitä tulisi.
Ihan ok biisi, nyt kun löysin tuon vuodetun youtube-videon
.
Paljon riippuu nyt poikien live-esityksestä, että olisinko lähettämässä tätä Euroviisuihin.
Edit. Ja saahan tätä biisiä parantaa ja toivottavasti Blind Channelin jäsenet tietää sen mahdollisuuden.
Juu ihan hyvä. Joko tämä tai Teflonit. Pandoran vetovoimalla tulisi pisteitä, mutta myös BC ja hieman rankempi perinteinen suomalaismusiikki iskee kansainvälisesti.
Kyllä kyllä. Ruotsihan on kaatunut parina vuonna yleisöäänestykseen. Ovat siis lähettäneet kunnon poppia ja raadit tykänneet.
Danny voitaisiin lähettää jos lavashow olisi kunnossa. Tuo kiikkutuoli-muistelu oli vähän liian boring. Vetäisivät heti kunnolla överiksi. Valoshow, pommeja, kesätyöntekijä-Helmi heilumaan bikineissä ja käärmeitä. Lisäksi joku Dracula-arkku mistä Iso D pomppaisi vampyyrihampaat suussa.
Tietysti makuasioita nämä ovat. 2019 John Lundvikin Too late for lovella on sellaset 39 miljoonaa kuuntelukertaa Spotifyissa. Verrokiksi Saara Aallon Monsterilla on 11 miljoonaa ja Akselin Looking Backilla on 2 miljoonaa. 2018 Benjamin Ingrosson Dance You Off on platina biisi. Yleisesti myös Melodifestivaleniin moni menee julkaisemaan vaan biisinsä koska saa niin hyvin näkyvyyttä. Ja nämä biisit soivat spotifyissa kärkisijoilla ja radiosoitossa. Ne ei valittavat biisitkin. Joku voisi sanoa, että Euroviisupaikka tulee siinä samalla sivutuotteena. Kun tavoitteena on tehdä hyvää musiikkia eikä tehdä euroviisubiisiä niin se näkyy laadussa. Nuo mainitsemasi biisit ovat juuri yleistä popkamaa mitä voisi syntyä missä vain. UMK:lla ei ole tälläistä asemaa tai näkyvyyttä.Vuoden 2018 Ruotsin biisi oli kyllä täyttä kuraa ja olisi ansainnut silloin jäädä raatienkin tuloksissa viimeisille sijoille. Toissavuotinen oli ehkä jotenkin perusteltavissa, mutta kyllä senkin sijoitus raatien tuloksien kärkisijoilla oli kyseenalainen.