Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Ultra Bra

  • 59 730
  • 449

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämä on hyvä kuvaus joillekin termeille joita me ihmiset käytämme varsin subjektiivisesti. @Musta Nuoli , sinä kirjoitit että Dingo oli sukupolvikokemus joka on aivan totta. Se oli sukupolvikokemus 12-13-vuotiaille tytöille ja varsin voimakas sellainen. Ultra Bra oli kuitenkin hieman erilainen sukupolvikokemus ja allekirjoitan kyllä lähes sanasta sanaan Jami Järvisen tekstin. Kyse oli ajasta, hetkestä jolloin ilmiö syntyi, en usko että muuna aikana tuo olisi ollut mahdollista. Neuvostoliiton hajoaminen, lama, Nokian nousu ja koko talouselämän elpyminen. Nämä kaikki yhdessä tekivät ilmiön mahdolliseksi, ilmiön joka tunnetaan nimellä Ultra Bra. Ketkä määrittelevät sukupolvikokemuksen, minusta parhaiten sen määrittelevät ne kymmenet tuhannet ihmiset jotka valuivat kolmena peräkkäisenä iltana täyttämään Hartwall-areenan. Samaan aikaan Dingo saa hädin tuskin keskikaljakuppilan yleisön innostumaan. Dingon musiikki ei ole kestänyt aikaa, Ultra Bran on.

Dingon kulta-ajoista on sentään aikaa enemmän, Ultra Bran ei. On ymmärrettävää, että suosio on korkeammalla 16 vuotta lopettamisesta (jonka jälkeenkin ehti tulla useita keikkoja eri tilaisuuksissa, mm. punaviherkuplan hehkuttaessa Haavistoa 2012) kuin yli 30 vuotta Dingon klassisen kokoonpanon lopettamisesta. Lisäksi Dingolla on ollut vuosien aikana niin monta "comebackia" ja vaihtelevaa uusintayritystä, ettei siinä enää ole samaa latausta. On eri asia käydä keikoilla viisikymppisenä kuin 35+ vuoden iässä.

Eikä Dingo ollut sukupolvikokemus 12-vuotiaille tytöille, se oli laajempi kokemus paljon isommalle väestöryhmälle. Minullekin, vaikken ollut 12-vuotias enkä naisoletettu. Kaikki tiesivät Dingon aikoinaan, kaikilla oli joku näkemys ja liki ensimmäistä kertaa Dingon tapainen yhtye pääsi Ylen tv-uutisiin (tämä ei ollut 1980-luvulla yleistä vaan liki ainutlaatuista).

Mutta jos Dingokaan ei sovi sukupolvikokemukseksi (hyväksyn kyllä tämänkin lähtökohdan), niin ei silloin sovi Ultra Brakaan. MM-95 sen sijaan oli sukupolvikokemus, miljoonia katsojia finaalilla ja koko kansaa koskettava tapahtuma, josta tulee ensi viikolla oma elokuvakin teattereihin.

Edelleen en hyväksy sukupolvikokemuksen määrittelyksi sitä, että liki miljoonan ihmisen talousalueella joku vanha bändi myy 3x10 000 lippua tehtyään ensimmäisen "ison" comebackinsa. Tuo on taloudellisesti oikein hyvä saavutus bändille, mutta 30 000+ ihmistä (joista monet vielä samoja ihmisiä useilla keikoilla eli oikeasti ihmisiä kävi keikoilla vähemmän) ei kuvasta vielä kokonaista sukupolvea 1994-2001. Tarvitaan enemmän kuin kelpo lipunmyynti Helsingin jäähalliin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minusta sana sukupolvikokemus ei sovellu kovin hyvin tuon kullan kuvailuun, sillä se säväytti kaiken ikäisiä vauvasta vaariin.

Kaikkien suomalaisten sukupolvien kokemus?

Olet sikäli oikeassa, että tuo oli koko kansakuntaa koskettava kokemus. Voi hyvin olla, että varsinaista sukupolvikokemusta ei ole Suomessa ollut sen jälkeen kun ns. yhtenäiskulttuuri murtui ja maahan saatiin useampi kuin kaksi Ylen tv-kanavaa. Aiemmin ei ollut juuri vaihtoehtoja sukupolville, joten "kaikki" katsoivat vaikkapa Peyton Placea tai Ritari Ässää ja niin edelleen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minusta sana sukupolvikokemus ei sovellu kovin hyvin tuon kullan kuvailuun, sillä se säväytti kaiken ikäisiä vauvasta vaariin. Aika lavealla pensselillä saa maalata, jos vuosina 1930 ja 1980 syntyneet suomalaiset lasketaan saman sukupolven jäseniksi.
Ehkä aikalaiskokemus kuvaa paremmin MM95 -tyyppisiä asioita. Saattaa se sopia Ultra Bran kohdallekin. Ymmärtääkseni UB keräsi kuulijoita melko laajan ikähaitarin sisältä, vaikka jonkinmoista kasautumaa näkyi erityisesti opiskelijaikäisessä porukassa.

Sukupolvikokemus-väittämän kohdalla taas resonoi se, että UB:n ystävissä näytti olevan erityisen paljon sosialisteja, viherväkeä ja jotain häröjengiä, toki jossain määrin myös muuta sakkia. Jos sukupolven edustamisen monopoli annetaan isojen kaupunkien tiedostaville kuplatyypeille, niin sitten varmaan voi olla kyse sukupolvikokemuksesta. Silloin voidaan katsoa laajemassa perspektiivissä, jos muillekin 40 ja risat -ikäisille tyypeille tulee usein UB mieleen 1990-luvun jälkipuoliskosta. Kuten vaikka kainuulaiselle metsäkonekuskille tai savolaiselle maanviljelijälle.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Dingon kulta-ajoista on sentään aikaa enemmän, Ultra Bran ei. On ymmärrettävää, että suosio on korkeammalla 16 vuotta lopettamisesta (jonka jälkeenkin ehti tulla useita keikkoja eri tilaisuuksissa, mm. punaviherkuplan hehkuttaessa Haavistoa 2012) kuin yli 30 vuotta Dingon klassisen kokoonpanon lopettamisesta. Lisäksi Dingolla on ollut vuosien aikana niin monta "comebackia" ja vaihtelevaa uusintayritystä, ettei siinä enää ole samaa latausta. On eri asia käydä keikoilla viisikymppisenä kuin 35+ vuoden iässä.

Eikä Dingo ollut sukupolvikokemus 12-vuotiaille tytöille, se oli laajempi kokemus paljon isommalle väestöryhmälle. Minullekin, vaikken ollut 12-vuotias enkä naisoletettu. Kaikki tiesivät Dingon aikoinaan, kaikilla oli joku näkemys ja liki ensimmäistä kertaa Dingon tapainen yhtye pääsi Ylen tv-uutisiin (tämä ei ollut 1980-luvulla yleistä vaan liki ainutlaatuista).

Mutta jos Dingokaan ei sovi sukupolvikokemukseksi (hyväksyn kyllä tämänkin lähtökohdan), niin ei silloin sovi Ultra Brakaan. MM-95 sen sijaan oli sukupolvikokemus, miljoonia katsojia finaalilla ja koko kansaa koskettava tapahtuma, josta tulee ensi viikolla oma elokuvakin teattereihin.

Edelleen en hyväksy sukupolvikokemuksen määrittelyksi sitä, että liki miljoonan ihmisen talousalueella joku vanha bändi myy 3x10 000 lippua tehtyään ensimmäisen "ison" comebackinsa. Tuo on taloudellisesti oikein hyvä saavutus bändille, mutta 30 000+ ihmistä (joista monet vielä samoja ihmisiä useilla keikoilla eli oikeasti ihmisiä kävi keikoilla vähemmän) ei kuvasta vielä kokonaista sukupolvea 1994-2001. Tarvitaan enemmän kuin kelpo lipunmyynti Helsingin jäähalliin.

Kyllä Dingon voi hyvin laskea sukupolvikokemukseksi kuten kirjoitinkin. Vaikka Dingon hajoamisesta on kulunut enemmän aikaa ja monta comebackia erilaisilla kokoonpanoilla on nähty niin eivät nuo paluut ole nousseet otsikkotasolla UB:n luokkaan. Vaikka kyse on kahdesta eri musiikkityylin orkesterista ja vaikka vertailemisessa ei mitään järkeä olekaan niin teen sen silti. Minusta UB:n musiikki on paljon monisyisempää, mielenkiintoisempaa, paremmin sovitettua ja paremmin esitettyä. Mielestäni noista syistä se tulee kestämään myös paremmin aikaa.

"Ilosaaressa oli eniten zero fucks given -meininki" – Joel Melasniemi kertoo Ultra Bran festarikesästä ja tulevasta areenakeikasta - Soundi.fi

"Teitä tituleerataan ahkerasti yhden aikakauden, siis käytännössä ysärivuosikymmenen ja vuosituhannen vaihteen nuorten sukupolvikokemukseksi. Miltä tällainen leima sinusta tuntuu?

Kyllä se on ihan mairitteleva leima. Kaikki osaa tehdä musaa, mutta harva osaa tehdä sukupolvikokemuksia. "
-Joel Melasniemi
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Dingon musiikki ei ole kestänyt aikaa, Ultra Bran on.
Aivan totta. Tämähän luonnollisesti näkyy Youtubessa:

Dingo TOP5

Nahkatakkinen tyttö 2,9 miljonaa näyttöä
Levoton tuhkimo 2,3 miljoonaa
Autiotalo 1,7 miljoonaa
Lähetyssaarnaaja miljoona
Pistoolisankari 649 000

Ultra Bra TOP5

Tyttöjen välisestä ystävyydestä 312 000
Minä suojelen sinua kaikelta 194 000
Kirjoituksia 191 000
Vesireitteja 188 000
Jäätelöauto 185 000

Luvut ovat pyöristettyjä arvoja.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aivan totta. Tämähän luonnollisesti näkyy Youtubessa:

Dingo TOP5

Nahkatakkinen tyttö 2,9 miljonaa näyttöä
Levoton tuhkimo 2,3 miljoonaa
Autiotalo 1,7 miljoonaa
Lähetyssaarnaaja miljoona
Pistoolisankari 649 000

Ultra Bra TOP5

Tyttöjen välisestä ystävyydestä 312 000
Minä suojelen sinua kaikelta 194 000
Kirjoituksia 191 000
Vesireitteja 188 000
Jäätelöauto 185 000

Luvut ovat pyöristettyjä arvoja.

Ihan kivoja lukuja, odotan sitä päivää kun Dingo myy Hartwall-areenan loppuun kolmena peräkkäisenä päivänä. Suosionsa kukkuloilla tuo olisi onnistunut helposti. Ehkä Dingo-fanit ovat niin laiskoja etteivät viitsi lähteä keikalle yhtyettä katsomaan vaan kuuntelevat suosikkibiisejään mielummin netistä, kuka tietää.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ihan kivoja lukuja, odotan sitä päivää kun Dingo myy Hartwall-areenan loppuun kolmena peräkkäisenä päivänä. Suosionsa kukkuloilla tuo olisi onnistunut helposti. Ehkä Dingo-fanit ovat niin laiskoja etteivät viitsi lähteä keikalle yhtyettä katsomaan vaan kuuntelevat suosikkibiisejään mielummin netistä, kuka tietää.

Koska nämä asiathan ovat tosiaan täysin vertailukelpoisia. Toisen kulta-ajoista on se kolmekymmentä vuotta, toinen on lopettanut 16 vuotta sitten. Dingo on vetänyt uskottavuutensa jo ajat sitten pöntöstä alas, kun on tehty comebackeja ties millä kokoonpanolla.

Ultra Bralla on muutamia ihan hyviä biisejä, eniten vituttaa bändin ympärille kerääntynyt joukko, jotka kokevat tehtäväkseen valistaa meitä muita bändin mahtavuudesta. Ei tuo nyt mitään maailmaa mullistavaa menoa ole, peruspoppia vähän isommin kuorrutettuna. Rumpali on toki eliittiä. HIenoa että orkesteri on löytänyt yleisönsä.
 

Nick Neim

Jäsen
Ehkä Dingo-fanit ovat niin laiskoja etteivät viitsi lähteä keikalle yhtyettä katsomaan vaan kuuntelevat suosikkibiisejään mielummin netistä, kuka tietää.
Ja tästäkö se ilmenee, että Dingon musiikki ei ole kestänyt aikaa?
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Dingolla on kuuntelijoita enemmän myös Spotifyn mukaan joten hyvin on kestänyt aikaa vaikka ikää on bändillä "hieman" enemmän ja levymyyntejä ei kannata edes lähteä vertailemaan näiden bändien kesken.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ultra Bralla on muutamia ihan hyviä biisejä, eniten vituttaa bändin ympärille kerääntynyt joukko, jotka kokevat tehtäväkseen valistaa meitä muita bändin mahtavuudesta.
Aamen. Tulee ihan mieleen joku kiihkouskovaisten kultti, ja jos erehtyy vähän kritisoimaan niin ollaan jo kivittämässä torilla tai viemässä ristiinnaulittavaksi Golgatalle.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä ketjussa haisee nyt vahvasti se, että yksi nimimerkki yrittää saada Ultra Brasta sukupolvikokemuksen ihan vaan toivomalla. Jokaisesta hänen viestistään paistaa läpi, kuinka paljon hän toivoisi, että muutkin kokisivat bändin omakseen. Mikään järkipuhe asiassa ei tunnu auttavan.

Sukupolvikokemus voi olla monisyinen käsite, mutta sellainen asia, joka aivan valtavalle enemmistölle ei ole merkannut yhtään mitään, ei varmastikaan ole sukupolvikokemus. Sen sijaan Ultra Bran kuulijakunta on varmasti saanut vahvistusta omalle maailmankuvalleen bändin myötä, joten heille se on tärkeä asia ja siksi arvokas.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ja tästäkö se ilmenee, että Dingon musiikki ei ole kestänyt aikaa?

Minusta on hieman liian aikaista sanoa kummankaan bändin osalta kuinka hyvin heidän tekemänsä musiikki tulee aikaa kestämään joten siinä mielessä vedän sanojani takaisin. Minusta nuo YT:n katselukerrat eivät kerro juuri mitään siitä miten jonkun bändin musiikki on aikaa kestänyt. Voihan olla että luvut selittyvät sillä että kiihkeimmät hc-fanit katselevat samoja pätkiä yhä uudelleen ja haikailevat nuoruutensa perään. Mutta nostan tässä vaiheessa käteni ylös virheen merkiksi mitä Dingon musiikkiin tulee. Olisi joskus hauska kuulla miltä Dingon musiikki kuulostaisi jos sitä esittäisi yhtye jossa soittajat osaisivat soittaa ja soilisti laulaa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aamen. Tulee ihan mieleen joku kiihkouskovaisten kultti, ja jos erehtyy vähän kritisoimaan niin ollaan jo kivittämässä torilla tai viemässä ristiinnaulittavaksi Golgatalle.

Käytkö sinä myös muiden joukkueiden omissa ketjussa kertomassa kuinka sinua vituttaa kun siellä hehkutetaan sitä joukkuetta mitä ketju koskee? Jos et niin käytöksesi on epäloogista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Käytkö sinä myös muiden joukkueiden omissa ketjussa kertomassa kuinka sinua vituttaa kun siellä hehkutetaan sitä joukkuetta mitä ketju koskee? Jos et niin käytöksesi on epäloogista.
Minä kommentoin ainoastaan nimimerkki @Knox :n kirjoittamaa viestiä, koska siinä avattiin myös omia tuntemuksiani. Onko se väärin?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ultra Bralla on muutamia ihan hyviä biisejä, eniten vituttaa bändin ympärille kerääntynyt joukko, jotka kokevat tehtäväkseen valistaa meitä muita bändin mahtavuudesta.

Onko näin? Oma kapeahko otos osoittaa, että bändin kuulijakunnan ympärille on kerääntynyt vielä suurempi joukko ihmisiä kailottamaan omaa mielipidettään siitä, että bändin sanoitukset ovat taistolaista paskaa ja bändi ei ole sukupolvikokemus. Minulle ei tule heti mieleen muuta suomalaisyhtyettä ja sen kuuntelijoita, jonka haukkuminen on yhtä yleistä. Jostain syystä Ultra Bratakin (kansainvälisesti) suosituimmat Nightwish ja HIM eivät kerää niin paljon negatiivista huomiota, vaikka nekään eivät soita kovin hyvää musiikkia.

Ei sukupolvikokemus tarvitse olla mikään myyntilukujen ykkönen vaan yhtye, joka edustaa tiettyä ajankuvaa. Minusta Ultra Bra edustaa parhaiten suomalaista 90-luvun musiikkia – aikana, jota edelsi musiikkitarjontaa rajusti muokannut kykyjenetsintäkilpailujen aika. Sukupolvikokemus ei mielestäni ole myöskään riippuvainen myyntiluvuista. Kannattaa muistaa, että Ultra Bran kulta-aikana sähköinen musiikinjakelu oli vasta alkamassa. Kaikki eivät ostaneet levyjä, vaan niitä kopioitiin muista levyistä tai ladattiin laittomasti. Nykyään ei tarvitse ladata, kun kaikki on pilvessä.

Typerintä on kieltää jonkun asian olleen sukupolvikokemus, koska se ei yhdistänyt koko sukupolvea. Minä kasvoin talossa, jossa ei ollut kaapeli-tv:tä. On silti väärin sanoa, etteikö Music Television olisi sukupolvikokemus. Aika paljon saa kuulla sitä, miten jonkun musiikkimaku on saanut alkunsa kuulleensa jonkun biisin MTV:n esittämien musiikkivideoiden kanssa. Tai että Radio City ei olisi ollut sukupolvikokemus, vaikka soi vain Helsingissä. Kyllä se oli.

Täytyy loppuun todeta, että Jatkoajan keskustelufoorumi ei ole hyvä esimerkki mistään otoksesta, sillä esimerkiksi musiikkiin liittyvissä keskusteluissa täällä on liian suuri otos sellaisia nimimerkkejä, jotka vetävät herneen nenään siitä, jos joku ei pidä hevimusiikista. Vähemmistöön taas kuuluvat minun ja @Kirjoittelija'n kaltaiset älykkään musiikin kuuntelijat ja @Moto'n kaltaiset musiikin suurkuluttajat.

Minä kommentoin ainoastaan nimimerkki @Knox :n kirjoittamaa viestiä, koska siinä avattiin myös omia tuntemuksiani. Onko se väärin?

Lukijoiden kannalta olisi varmaan perustellumpaa avata käsityksiä kuin tuntemuksia. Uskallan sanoa, että sinä olet liian nuori kertomaan muille, mitä Ultra Bra on ja mitä ei. En minäkään ala vanhemmilleni kertoa mitä Wigwam oli ja on.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä kommentoin ainoastaan nimimerkki @Knox :n kirjoittamaa viestiä, koska siinä avattiin myös omia tuntemuksiani. Onko se väärin?

Ei toki mutta jos se vituttaa että Ultra Brata hehkutetaan, kuten tuntuu Knoxia vituttavan niin ehkä kannattaisi pysyä tästä ketjusta pois. Ainakin vituttaisi vähemmän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Lukijoiden kannalta olisi varmaan perustellumpaa avata käsityksiä kuin tuntemuksia. Uskallan sanoa, että sinä olet liian nuori kertomaan muille, mitä Ultra Bra on ja mitä ei.
On se mielenkiintoista että ei saa avata omia tuntemuksia, jos ne eivät ole täysin ylistäviä. Ja toisaalta enhän minä käsittääkseni ole missään yrittänytkään kertoa mitä Ultra Bra mahdollisesti on ja mitä se ei ole.

Ei toki mutta jos se vituttaa että Ultra Brata hehkutetaan, kuten tuntuu Knoxia vituttavan niin ehkä kannattaisi pysyä tästä ketjusta pois. Ainakin vituttaisi vähemmän.
Vitutus on turhan voimakas sana. Pikemminkin huvittaa tämä kun monella (kuten esim. sinulla) tuntuu nousevan karvat pystyyn pienestäkin kriittisestä kommentista, joten käyhän tämä ihan hyvästä viihteestä.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle ei tule heti mieleen muuta suomalaisyhtyettä ja sen kuuntelijoita, jonka haukkuminen on yhtä yleistä. J
Lauri Tähkä Elonkerjuineen oli ainakin hyvin suosittu ja inhottu. Varmaan jopa Ultra Brata enemmän keräsi negatiivisia mielipiteitä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
On se mielenkiintoista että ei saa avata omia tuntemuksia, jos ne eivät ole täysin ylistäviä. Ja toisaalta enhän minä käsittääkseni ole missään yrittänytkään kertoa mitä Ultra Bra mahdollisesti on ja mitä se ei ole.


Vitutus on turhan voimakas sana. Pikemminkin huvittaa tämä kun monella (kuten esim. sinulla) tuntuu nousevan karvat pystyyn pienestäkin kriittisestä kommentista, joten käyhän tämä ihan hyvästä viihteestä.

Kuten tiedämme makuasioista voi kiistellä mutta se ei johda mihinkään. Musiikki on hyvin pitkälti tunnetta jota ei oikein voi sanoin kuvailla, joku vain kolahtaa tai sitten ei. On hyvin paljon musiikkia joka on itselleni täysin yhdentekevää, se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Se että Ultra Bra herättää voimakkaita tunteita, joko puolesta tai vastaan kertoo siitä että se ei ole yhdentekevää. Mikä on hieno asia.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
On se mielenkiintoista että ei saa avata omia tuntemuksia, jos ne eivät ole täysin ylistäviä. Ja toisaalta enhän minä käsittääkseni ole missään yrittänytkään kertoa mitä Ultra Bra mahdollisesti on ja mitä se ei ole.

Tietenkin saa, mutta mutuilulla harvoin saa aikaan hyvää keskustelua ja sen kanssa on oltava valmiimpi kestämään tunteista poikkeavia mielipiteitä. Minä en kuulu Ultra Bran kuulijakuntaan, mutta kyseistä bändiä ei vain pystynyt välttämään 90-luvulla. Nykyään taas olen ihan pihalla nykymusiikista. Esimerkiksi joku Haloo Helsinki ei sanonut vielä jokin aika sitten yhtään mitään ja nykyään se taas on pelkkä typerä nimi muiden suomalaisbändien nimien joukossa.

Lauri Tähkä Elonkerjuineen oli ainakin hyvin suosittu ja inhottu. Varmaan jopa Ultra Brata enemmän keräsi negatiivisia mielipiteitä.

Ehkä tämä perustuu vain Lauri Tähkä -taiteilijanimisen henkilön persoonaan, eikä musiikkiin. Minä esimerkiksi tiedän Lauri Tähkän, mutta en tiedä yhtään hänen biisiään, ja siitä huolimatta minulla on hänestä mielipide. Ultra Brata tuntuu vihaavan pääasiassa ne, joille bändi henkilöityy Anni Sinnemäkeen. Tällaisessa tarkastelussa ei olla kovin vahvoilla, koska bändi on paljon muuta kuin joidenkin biisien sanotuksien tekijä.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kuten tiedämme makuasioista voi kiistellä mutta se ei johda mihinkään. Musiikki on hyvin pitkälti tunnetta jota ei oikein voi sanoin kuvailla, joku vain kolahtaa tai sitten ei. On hyvin paljon musiikkia joka on itselleni täysin yhdentekevää, se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Se että Ultra Bra herättää voimakkaita tunteita, joko puolesta tai vastaan kertoo siitä että se ei ole yhdentekevää. Mikä on hieno asia.

Totta. Teikäläisen kommentithan on tullut tässä ketjussa jo kerran esille. Vielä voisi myös tuoda esiin mielipiteesi Black metallista. ”Mikä on hieno asia”.

On itsestään selvää että minun kuuntelemani musiikki on minun mielestäni parempaa, eihän tuosta voi edes kiistellä. Makuasioita nääs.
Siis oikeasti, Turku saatanalle-tapahtuma. Kuka tuollaista sontaa ylipäätään järjestää, vajakkeja koko porukka. Kaikkea paskaa sitä maa päällään kantaa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Totta. Teikäläisen kommentithan on tullut tässä ketjussa jo kerran esille. Vielä voisi myös tuoda esiin mielipiteesi Black metallista. ”Mikä on hieno asia”.

Kommenttini on ilmeisesti palanut syvälle sielusi sopukoihin, tarkoitukseni ei ollut loukata ketään. Tuo oli vain vilpitön mielipiteeni jonka takana seison edelleen.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tässä ketjussa haisee nyt vahvasti se, että yksi nimimerkki yrittää saada Ultra Brasta sukupolvikokemuksen ihan vaan toivomalla. Jokaisesta hänen viestistään paistaa läpi, kuinka paljon hän toivoisi, että muutkin kokisivat bändin omakseen. Mikään järkipuhe asiassa ei tunnu auttavan.

Sukupolvikokemus voi olla monisyinen käsite, mutta sellainen asia, joka aivan valtavalle enemmistölle ei ole merkannut yhtään mitään, ei varmastikaan ole sukupolvikokemus. Sen sijaan Ultra Bran kuulijakunta on varmasti saanut vahvistusta omalle maailmankuvalleen bändin myötä, joten heille se on tärkeä asia ja siksi arvokas.

Ne ovat nuo toimittajanplantut jotka tuppaavat käyttämään termiä sukupolvikokemus bändistä nimeltä Ultra Bra, minä vain toistan papukaijan lailla mitä netistä luen.

Keikka-arvio: Don Huonot esiintyi takuuvarmasti loppuunmyydylle Pakkahuoneelle | Tamperelainen

Don Huonot ilmoitti keväällä että se tekee pienimuotoisen rundin "Hyvää yötä ja huomenta" - levynsä 20-vuotisjuhlan johdosta. Se ilmestyi siis samana vuonna kuin UB:n Kroketti ja myyniluvutkin olivat samaa luokkaa, molemmat myivät platinaa. Tämä kiertue ei kuitenkaan ole herättänyt samanlaista kohinaa mediassa kuin UB:n festarikeikat tai Hartwallin areenakeikat. Tiedä sitten mistä se johtuu, keikat olivat kuitenkin loppuunmyytyjä vaikkakin pienempiä areenoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös