Onko näin? Oma kapeahko otos osoittaa, että bändin kuulijakunnan ympärille on kerääntynyt vielä suurempi joukko ihmisiä kailottamaan omaa mielipidettään siitä, että bändin sanoitukset ovat taistolaista paskaa ja bändi ei ole sukupolvikokemus. Minulle ei tule heti mieleen muuta suomalaisyhtyettä ja sen kuuntelijoita, jonka haukkuminen on yhtä yleistä. Jostain syystä Ultra Bratakin (kansainvälisesti) suosituimmat Nightwish ja HIM eivät kerää niin paljon negatiivista huomiota, vaikka nekään eivät soita kovin hyvää musiikkia.
No, omien kokemuksien mukaan kyllä, mutta sehän ei tarkoita kuin suppeaa otantaa. Ei mua haittaa omien suosikkien hehkuttaminen, teen sitä itsekkin estottomasti, mutta kun ruvetaan tekemään peruspopista jotain maailmaa mullistavaa taidetta, niin se kummastuttaa. Ja nyt en puhu välttämättä tästä keskustelusta.
Ja kyllä HIM sekä Nightwish on oman osansa paskasta saaneet. Eivät ehkä samassa määrin mitä UB, mutta kuitenkin. Ja mieluummin kai sitä bändi herättää tunteita kuin että se olisi harmaata massaa. Tässä kai Ultra Bra on varsin onnistunut.
Typerintä on kieltää jonkun asian olleen sukupolvikokemus, koska se ei yhdistänyt koko sukupolvea. Minä kasvoin talossa, jossa ei ollut kaapeli-tv:tä. On silti väärin sanoa, etteikö Music Television olisi sukupolvikokemus. Aika paljon saa kuulla sitä, miten jonkun musiikkimaku on saanut alkunsa kuulleensa jonkun biisin MTV:n esittämien musiikkivideoiden kanssa. Tai että Radio City ei olisi ollut sukupolvikokemus, vaikka soi vain Helsingissä. Kyllä se oli.
Minähän en ole ottanut koko sukupolvikokemukseen kantaa. Jos joku haluaa pitää Ultra Brata sellaisena niin mikäs siinä.