UFO:t ja muut kokemukset yliluonnollisista voimista

  • 165 464
  • 755

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mistä tiedät, että se on rikas? Tunnetko monta muutakin ekosysteemiä kuin maapallon? Juuri tätä tarkoitin, että ajattelet kovin 'ihmismäisesti' ja pidät maapalloa varsin erityisenä ja kiinnostavana paikkana. Toki se on kiinnostava, jos maapallo on ainoa laatuaan, mutta jos maapalloja on 'äärettömästi', niin mitä kiinostavaa tässä on siinä tapauksessa?

Maapallolla pelataan maailmankaikkeuden parasta lätkää ja alienit diggaa ihan mielettömästi lätkää?
Ted kerkesi tähän(kin) ennen minua vastaamaan, mutta lisättäköön nyt vielä sen verran, että "ylivertaiselle teknologiallekin" saattaa monimutkaisen elämän löytäminen olla vaikeaa, vaikka sitä esiintyisikin kohtalaisesti. Universumi vain on niin laaja.

Tämä on itse asiassa todisteiden puuttumisen lisäksi se syy, minkä takia en usko muukalaisten täällä koskaan vierailleen. Elämää avaruudessa on ihan varmasti, ehkä kehittynyttäkin, mutta etäisyydet vain ovat ihan mahdottomat, ellei sitten jotain madonreikätekniikkaa osata käyttää. Olisin toki ilomielin väärässä ja voin ihan avoimesti myöntää ufotapausten kiinnittävän minun huomioni ainakin siihen asti kun totean se olevan höpöhöpöä tai ainakin kelpaamatonta todistusaineistoksi :)

Olisihan alieneiden vierailu melkein mielenkiintoisinta, mitä voisi kuvitella tapahtuvan. Valitettavasti tämä sumentaa monien arvostelukyvyn ja todisteita nähdään siellä missä niitä ei ole...
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
On aika outoa väittää ettei ufoista olisi tarpeeksi todisteita. Tietenkin kovat todisteet puuttuvat, mutta niitä saataisiin vain sillain että ufot laskeutuisivat ja julkisesti paljastaisivat olemassaolonsa. Jos ajatellaan minkälaisilla aluksilla nämä alienit mahdollisesti lentävät, kun ovat tänne saakka päässeet, niin olisi todella yllättävää että tuosta vain saataisiin vaikka hyvää videokuvaa tai valokuvia. Se ihan selvä että mitään fyysisiä todisteita alieneista ei saada, ellei joku pysty ampumaan ufoa alas.

Raportoituja ufotapauksia maailmassa on satojatuhansia. Niitä on ollut myöskin ennen 1900-lukua eli ne eivät todellakaan ole vain nykyajan ilmiö. Jokaisella valtiolla on omat arkistot, jotka liittyvät ufoihin ja tunnistamattomiin lentäviin esineisiin. Ranskahan oli ensimmäinen valtio joka paljasti omat arkistonsa. Iso-Britannia aikoo myöskin 3 vuoden sisällä julkistaa omansa, ensimmäinen satsi on jo tullut ulos. Yksistään Iso-Britanniassa näitä tapauksia on yli 10 000 1950-luvulta lähtien. Tapauksista suurimmalle osalle voidaan löytää ihan luonnollinen selitys, mutta tutkimusten jälkeen noin 5% jää arvoituksiksi ja jotkut tapaukset ovat "highly credible". Olisi todella mielenkiintoista, jos ilmailun ja avaruustutkimuksen kaksi mahtimaata USA ja Venäjä avaisivat vielä omat arkistonsa. Harmi vain että mahdollisuus tähän on erittäin pieni.

Viimeisin kuuluisin ufotapaus oli Stephenville valot tämän vuoden alusta, joissa useat silminnäkijät näkivät outoja valoja taivaalla. Havaitsijoiden joukossa oli poliiseja ja pilotteja, jotka kyllä tietävät mitkä ovat luonnollisia ilmiöitä taivaalla. Tuosta tapauksesta on myös paljon tutkadataa, joka selvästi osoittaa että taivaalla liikkui tuolloin jotain ja jotka vahvistavat silminäkijöiden havainnot.
Tämän tyyppisiä havaintoja ollaan tehty läpi historian. Itse näen että ufoilmiöön liittyy niin paljon epäselvyyksiä ja ratkaisemattomia kysymyksiä, ettei niitä voi vain olankohauksella sivuuttaa.
 

Kaivanto

Jäsen
On aika outoa väittää ettei ufoista olisi tarpeeksi todisteita. Tietenkin kovat todisteet puuttuvat, mutta niitä saataisiin vain sillain että ufot laskeutuisivat ja julkisesti paljastaisivat olemassaolonsa. Jos ajatellaan minkälaisilla aluksilla nämä alienit mahdollisesti lentävät, kun ovat tänne saakka päässeet, niin olisi todella yllättävää että tuosta vain saataisiin vaikka hyvää videokuvaa tai valokuvia. Se ihan selvä että mitään fyysisiä todisteita alieneista ei saada, ellei joku pysty ampumaan ufoa alas.

Mikähän siinä sitten on, että ufot toisaalta yrittävät pysyä piilossa ja kuitenkin vilkuttelevat Siriusta kirkkaampia valomerkkejä taivaalla? Meinaan edes lentokoneita ei ajeta ajovaloilla ja tuskin tähtienvälisiä aluksiakaan. Vaan olisivatko sitten reittiliikenteemme turvaksi priorisoineet helvetinmoisten huomiovalojen käytön ohi piilottelun.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
On aika outoa väittää ettei ufoista olisi tarpeeksi todisteita. Tietenkin kovat todisteet puuttuvat, mutta niitä saataisiin vain sillain että ufot laskeutuisivat ja julkisesti paljastaisivat olemassaolonsa. Jos ajatellaan minkälaisilla aluksilla nämä alienit mahdollisesti lentävät, kun ovat tänne saakka päässeet, niin olisi todella yllättävää että tuosta vain saataisiin vaikka hyvää videokuvaa tai valokuvia. Se ihan selvä että mitään fyysisiä todisteita alieneista ei saada, ellei joku pysty ampumaan ufoa alas.
Nyt kun lähes jokaisella on kännykkä tai kaksi mukanaan järjestelmäkameran ohessa, niin aika outoa on, ettei yhtäkään valokuvaa ole yli 6 miljardin jengi saanut säädettyä esimerkiksi viimeisen 18 vuoden aikana.

Edit: Poistettu yksi sana ja muutettu sanajärjestystä (kaksi sanaa).
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Nyt kun lähes jokaisella on kännykkä tai kaksi mukanaan järjestelmäkameran ohessa, niin aika outoa on, ettei yhtäkään valokuvaa ole yli 6 miljardin jengi saanut säädettyä esimerkiksi viimeisen 18 vuoden aikana.

Edit: Poistettu yksi sana ja muutettu sanajärjestystä (kaksi sanaa).

Eli siis meinaat, että mm. tällä sivulla olevat kuvat ovat pelkkää huuhaata. Enhän minäkään voi väittää noita aidoiksi, mutta ainakin osa noista ihan aidolta vaikuttaa, joten haluan uskoa näkemääni.

Pyysit kuvia viimeiseltä 18 vuodelta ufoista ja siinä niitä nyt on. Toiset uskoo, toiset ei ja se on ihan normaalia. Niin ja eihän tämä tarkoita, että nuo ufot olisivat tulleet ulkoavaruudesta.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Eli siis meinaat, että mm. tällä sivulla olevat kuvat ovat pelkkää huuhaata. Enhän minäkään voi väittää noita aidoiksi, mutta ainakin osa noista ihan aidolta vaikuttaa, joten haluan uskoa näkemääni.

Pyysit kuvia viimeiseltä 18 vuodelta ufoista ja siinä niitä nyt on. Toiset uskoo, toiset ei ja se on ihan normaalia. Niin ja eihän tämä tarkoita, että nuo ufot olisivat tulleet ulkoavaruudesta.
Minäkin osaan väärentää kuvia, joten ei tuollainen sivusto vakuuta yhtään. Jos on suoraa videokuvaa, mistä voi livenä seurata ko. objektin liikkumista, niin sitten voin paremmin ottaa kantaa asiaan. Yksittäiset valokuvat ovat yhtä tyhjän kanssa.

Edit: PS. Sikäli aikaisempi kommenttini oli myös yhtä tyhjän kanssa.
 

Morgoth

Jäsen
Vähän vaikea uskoa, että olisi planeetta joka olisi lähellekään 1/1 kuin meidän. Sentasoiseen identtisyyteen en jaksa mitenkään uskoa. Meidän planeettamme on niin monen erilaisen vaiheen ja tapahtumasarjan tulos, että se on väkisinkin uniikki.

En ole varma, mutta olen ymmärtänyt, että jos maailmankaikkeus on todellakin ääretön, niin silloin se sisältää väistämättä kaikki mahdolliset yhdistelmät mitä ikinä voi ylipäätään muodostua ja vielä ne kaikki mahdolliset yhdistelmät esiintyvät äärettömän monta kertaa maailmankaikkeudessa? Eli äärettömässä maailmankaikkeudessa on äärettömästi maapalloja ja ihmisiä?

Mielestäni tämä ekosysteemi on vaan niinkin laaja, kaunis ja monipuolinen, että olisi suoranainen ihme, jos se ei jotakuta tahoa kiehtoisi, jos tänne sattuu löytämään.

Ainakin se tuntuu todella kiinnostavan, kun tämähän tuntuu välillä joltakin tähtien välisen liikenteen solmukohdalta. Ilmeisesti USAn sotilasteknologia kiehtoo alieneitakin ja salaisia diilejä tehdään jatkuvasti? Vai maan luonnonkauneudetko kiinnostavat?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Minäkin osaan väärentää kuvia, joten ei tuollainen sivusto vakuuta yhtään. Jos on suoraa videokuvaa, mistä voi livenä seurata ko. objektin liikkumista, niin sitten voin paremmin ottaa kantaa asiaan. Yksittäiset valokuvat ovat yhtä tyhjän kanssa.

Edit: PS. Sikäli aikaisempi kommenttini oli myös yhtä tyhjän kanssa.
Kyllähän siellä se videokategoriakin on.

Mutta kuten TGC jo sen oivallisesti sanoi, mikään kuva tai video ei varsinkaan netissä voi olla sellainen, että sitä olisi pakko uskoa. Toiset uskoo, toiset ei ja loput miettii jotain siltä väliltä.
 

Morgoth

Jäsen
Ted kerkesi tähän(kin) ennen minua vastaamaan, mutta lisättäköön nyt vielä sen verran, että "ylivertaiselle teknologiallekin" saattaa monimutkaisen elämän löytäminen olla vaikeaa, vaikka sitä esiintyisikin kohtalaisesti. Universumi vain on niin laaja.

Sehän voi olla hyvinkin mahdollista, että edes se kaikkien kehittyneinen sivisaatio ei pysty keksimään universumin järjettömiin mittasuhteisiin mitään 'kiertotietä'. Ainakaan ihmiskunta tuskin tuohon mitään ratkaisua keksii lähimpään tuhanteen vuoteen tjms. Meidän elinaikana lienee ainoa toivo, että alieneita laskeutuisi kauppatorille tjms.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eli äärettömässä maailmankaikkeudessa on äärettömästi maapalloja ja ihmisiä?
Enpä ota tuohon oikein tarkemmin kantaa. Ehkä. Mahdollisesti. Voi olla.

Ainakin se tuntuu todella kiinnostavan, kun tämähän tuntuu välillä joltakin tähtien välisen liikenteen solmukohdalta. Ilmeisesti USAn sotilasteknologia kiehtoo alieneitakin ja salaisia diilejä tehdään jatkuvasti? Vai maan luonnonkauneudetko kiinnostavat?
Minä nyt lähinnä lähestyn koko ajan tätä kaikkea hypoteettisella tasolla, liiemmin väittämättä, että vierailijoita jo on. Lähinnä siis siltä kantilta, että JOS sellaisia nyt vaikka lähitulevaisuudessa ilmaantuisi. Joku havaitsisi pallomme elollisineen. Kohauttaisiko hän/ne olkiaan ja jatkaisi matkaansa, vai kiinnostuisiko tutkimismielessä tästä systeemistä?

Inhimilliseltä kantilta katsottuna: kyllä kiinnostuisi. Tässä tietysti astuu esiin vaan se, että päteekö inhimillinen näkemys vieraan erilaisista lähtökohdista kehittyneen lajin kanssa? Siihen ei kait kukaan voi vastata mitään varmaa.

Vähän tuntuu jotenkin siltä, että otat nyt nämä näkemykset maapallon, sen eläimistön, kasviston ja ihmisten kiinnostavuudesta ulkopuolisen silmissä jonain suorana kannanottona sille, että täällä näitä ulkopuolisia vilisee? Omalta puoleltani tässä ei ole mitään uskonnollisuuteenkaan vivahtavaa paatosta, ainoastaan pohdintaa siitä, että mikä on ekosysteemimme arvo maailmankaikkeudessa ainutlaatuisuudessaan. Sellaiseksi sen itse koen, kuten kokisin minkä tahansa muun ekosysteemin, vaikka en niitä muiden tapaan tiedostakaan, mutta oletan sellaisia kuitenkin jossain olevan.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Kyllähän siellä se videokategoriakin on.

Mutta kuten TGC jo sen oivallisesti sanoi, mikään kuva tai video ei varsinkaan netissä voi olla sellainen, että sitä olisi pakko uskoa. Toiset uskoo, toiset ei ja loput miettii jotain siltä väliltä.
Sanotaan nyt suoraan ja rehellisesti, että en usko, ennen kuin itse asian näen ja vielä virallinen taho sen todeksi sanoo. En todellakaan jaksa vaivata päätäni tämän enempää asialla, mitä ei ole erittäin pitävästi todistettu.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Rasittaa, kun tässä ketjussa ufoa käytetään synonyyminä ekstraterrestriaalille lentoalukselle. Ufo tarkoittaa tunnistamatonta lentävää esinettä, ei maapallon ulkopuolista vierasta. Maailmassa on todella paljon ufohavaintoja, muttei yhtään todistettua havaintoa maapallon ulkopuolisesta elämästä. Suttuiset kuvat tai vaappuvat videot epämääräisistä valopalloista tai möhkäleistä eivät tosiaan riitä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ufoja on aivan varmasti olemassa, yhden nähneenä voin näin sanoa. Sitä mä en sitten taas tiedä, että oliko kyseinen lentävä kapine ulkoavaruudesta.
Todella outo näky kylläkin.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Sanotaan nyt suoraan ja rehellisesti, että en usko, ennen kuin itse asian näen ja vielä virallinen taho sen todeksi sanoo. En todellakaan jaksa vaivata päätäni tämän enempää asialla, mitä ei ole erittäin pitävästi todistettu.

Keskiajalla sinun kaltaiset ihmiset eivät ainakaan joutuneet roviolle, se on ainakin varma. Ja mitäpä sitä nykyaikanakaan turhaan omaa päätään vaivaan, kun on tämä hieno länsimainen tiedeyhteiskunta ja sen auktoriteetit, jotka kertovat meille kuinka tätä maailma pitäisi ymmärtää ja kokea. Vähän niinkuin armeijassa, turha sitä omaa päätään on vaivata, kun joku korkeampi aina hoitaa sen ajattelupuolen.

Itse suhtaudun erittäin avoimesti kaikenlaisiin ilmiöihin ja pyrin itse omilla aivoilla tekemään niistä johtopäätöksiä. Tämä koskee myöskin näitä ufo-ilmiöitä. Itse uskon että täällä on vierailtu, voin hyvinkin olla väärässä, mutta tämä on näkemykseni. Jos USA ja Venäjä antaisivat vapaat kädet tutustua heidän arkistoihin ja tietoihin tästä ilmiöstä, eikä niissä paljastuisi mitään merkkejä maanulkopuolisesta elämästä, niin silloin ehkä muuttaisin kantaani.

Alamummo kirjoitti:
Rasittaa, kun tässä ketjussa ufoa käytetään synonyyminä ekstraterrestriaalille lentoalukselle. Ufo tarkoittaa tunnistamatonta lentävää esinettä, ei maapallon ulkopuolista vierasta.

Rasittaa, kun ihmiset eivät erota asioiden pointtia ja tarttuvat lillukanvarsiin. Kyllä jokainen vähänkin järjissään oleva ihminen tietää mitä UFO kirjaimellisesti tarkoittaa. Totuus että historian saatossa ufo-sanasta on vain tullut lähes synonyymi muukalaisten lentoalukselle, en näe että miksi tuosta luonnollisesta kielen muuttumisesta pitäisi vetää niin kauheasti herneitä nenään. Oikeasti mua lähinnä vain vituttaa tällaiset besserwisserit, mutta kiitos kuiten kun tulit valaisemaan meitä kanssakeskustelijoita. Toivottavasti tästä eteenpäin osaamme puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
En ole varma, mutta olen ymmärtänyt, että jos maailmankaikkeus on todellakin ääretön, niin silloin se sisältää väistämättä kaikki mahdolliset yhdistelmät mitä ikinä voi ylipäätään muodostua ja vielä ne kaikki mahdolliset yhdistelmät esiintyvät äärettömän monta kertaa maailmankaikkeudessa? Eli äärettömässä maailmankaikkeudessa on äärettömästi maapalloja ja ihmisiä?
Ei kai sentään ole ääretön? Ainakaan tämä meidän universumimme. Se kyllä laajenee koko ajan, mutta ei ole ääretön. Mittava se on.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Keskiajalla sinun kaltaiset ihmiset eivät ainakaan joutuneet roviolle, se on ainakin varma. Ja mitäpä sitä nykyaikanakaan turhaan omaa päätään vaivaan, kun on tämä hieno länsimainen tiedeyhteiskunta ja sen auktoriteetit, jotka kertovat meille kuinka tätä maailma pitäisi ymmärtää ja kokea. Vähän niinkuin armeijassa, turha sitä omaa päätään on vaivata, kun joku korkeampi aina hoitaa sen ajattelupuolen.
Halusit sitten kärjistetysti ymmärtää täysin väärin. Keskiajalla oli elämä toisenlaista. Silloin joutui hieman eri tavalla hoitamaan asioita. Mutta kuitenkin siis tähän asiaan. Miten omilla silmilläsi ja sitten omilla aivoillasi voit varmistaa näkemäsi kun nykyinen teknologia on sen verran kehittynyttä, että se pystyy luomaan aivan uskomattomia harhakuvia.

Itse suhtaudun erittäin avoimesti kaikenlaisiin ilmiöihin ja pyrin itse omilla aivoilla tekemään niistä johtopäätöksiä. Tämä koskee myöskin näitä ufo-ilmiöitä. Itse uskon että täällä on vierailtu, voin hyvinkin olla väärässä, mutta tämä on näkemykseni. Jos USA ja Venäjä antaisivat vapaat kädet tutustua heidän arkistoihin ja tietoihin tästä ilmiöstä, eikä niissä paljastuisi mitään merkkejä maanulkopuolisesta elämästä, niin silloin ehkä muuttaisin kantaani.
Suhtaudun myös avoimesti erilaisiin ilmiöihin, mutta en sinisilmäisesti usko jotain huuhaa-sivuston valokuvagalleriaa. Taidat uskoa huuhaahan sen takia näköjään kun sitä ei ole todistettu vääräksi. Sitähän tarkoitit yo. tekstillä salatuista tiedoista. Tosin minä ajattelen toisten aivoilla. Omat kun on lainassa naapurin koiralla.

Rasittaa, kun ihmiset eivät erota asioiden pointtia ja tarttuvat lillukanvarsiin. Kyllä jokainen vähänkin järjissään oleva ihminen tietää mitä UFO kirjaimellisesti tarkoittaa. Totuus että historian saatossa ufo-sanasta on vain tullut lähes synonyymi muukalaisten lentoalukselle, en näe että miksi tuosta luonnollisesta kielen muuttumisesta pitäisi vetää niin kauheasti herneitä nenään. Oikeasti mua lähinnä vain vituttaa tällaiset besserwisserit, mutta kiitos kuiten kun tulit valaisemaan meitä kanssakeskustelijoita. Toivottavasti tästä eteenpäin osaamme puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Besserwisserismiin syyllistyit itsekin itselleni kohdistetussa viestissä, joten pata kattilaa soimaa. Itseäni rasittaa se, että aletaan vittuilemaan kun toinen on eri mieltä.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Ei kai sentään ole ääretön? Ainakaan tämä meidän universumimme. Se kyllä laajenee koko ajan, mutta ei ole ääretön. Mittava se on.
Mihin avaruus päättyy ja mitä sen takana on? Milloin ja missä se on syntynyt? Onko se ollut olemassa aina ja se on todellakin ääretön? Ainetta on vain rajatussa tilassa ja se etenee...
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mihin avaruus päättyy ja mitä sen takana on? Milloin ja missä se on syntynyt? Onko se ollut olemassa aina ja se on todellakin ääretön? Ainetta on vain rajatussa tilassa ja se etenee...

Universumi laajenee oletettavasti tyhjiöön, joka siis ei ole tila. Näin kysymys "mitä on avaruuden takana" on mahdoton. Jonkinlainen aine/energia lienee aika ikuista laatua. Posahteleeko universumi laajentuen ja supistuen yhtenään? Kuinka pitkissä sykleissä maailma aina syntyy uudestaan jos näin on? Vai elämmekö yhdessä loputtomista rinnakkaismaailmoista? M-teoriaa odotellessa...

Vakavasti ottaen, tietyt miksi/miten-kysymykset jäävät ikuiseksi arvoitukseksi. On mahdotonta tietää mitä oli ennen alkuräjähdystä, koska tila ja aika syntyivät tuossa pamauksessa. Vaadittaneen myös aika korkeaa tietämystä selvittää, laajeneeko avaruus loputtomasti vai pysähtyykö se ja kenties alkaa vetäytyä kasaan tietyn ajan kuluttua.

Epävarmuuden ja hataroiden teorioiden kanssa pitää vain tulla toimeen. Jollekin avuksi tulee aukkojen jumala, toinen tyytyy tietämättömyyteensä.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Halusit sitten kärjistetysti ymmärtää täysin väärin. Keskiajalla oli elämä toisenlaista.

Voisitko hieman tarkemmin selventää, miten olen ymmärtänyt sinua väärin? Tivasit aikaisemmissa viesteissäsi kuvia ja sitten videokuvaa mahdollisista ufoista. TGC antoi linkin, jossa on kattava kokoelma erilaisia ufokuvia ja videoita. Itse luulen ettet edes katsonut ainuttakaan kuvaa tuolta sivulta, vaan teit heti sen johtopäätöksen että niiden kaikkien täytyy olla väärennettyjä. Olet kuitenkin oikeassa siinä että ihmisiä on helppo harhauttaa ja tämä kyllä koskee myös parhaimpia tiedemiehiäkin. Ei ufohavannoista ikinä voi olla varma, mutta totuus on että niitä löytyy ja paljon. Jokainen voi tutkia niitä vapaasti ja tehdä itse omat johtopäätöksensä. Olen sitämieltä että ufojen olemassaolo on paljon todenäköisempää kuin ettei niitä olisi.

Cougar kirjoitti:
Taidat uskoa huuhaahan sen takia näköjään kun sitä ei ole todistettu vääräksi. Sitähän tarkoitit yo. tekstillä salatuista tiedoista.

Se on aina kiva nähdä kun ihmiset tuomitsevat kaiken huuhaaksi mikä ei vain sovi heidän omaan maailmankatsomukseensa. En todellakaan usko mihinkään muuhun kuin mitä omilla aivoillani ja havaintokyvylläni järkeväksi näen. Enkä todellakaan tarkoittanut tuota tekstilläni, vaan sitä että tekee omat johtopäätökset saatavilla olemasta tiedosta!
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Voisitko hieman tarkemmin selventää, miten olen ymmärtänyt sinua väärin? Tivasit aikaisemmissa viesteissäsi kuvia ja sitten videokuvaa mahdollisista ufoista. TGC antoi linkin, jossa on kattava kokoelma erilaisia ufokuvia ja videoita. Itse luulen ettet edes katsonut ainuttakaan kuvaa tuolta sivulta, vaan teit heti sen johtopäätöksen että niiden kaikkien täytyy olla väärennettyjä. Olet kuitenkin oikeassa siinä että ihmisiä on helppo harhauttaa ja tämä kyllä koskee myös parhaimpia tiedemiehiäkin. Ei ufohavannoista ikinä voi olla varma, mutta totuus on että niitä löytyy ja paljon. Jokainen voi tutkia niitä vapaasti ja tehdä itse omat johtopäätöksensä. Olen sitämieltä että ufojen olemassaolo on paljon todenäköisempää kuin ettei niitä olisi.
Katsoin useamman kuvan ja jokainen niistä oli epämääräinen. Yksikään kuva ei vakuuttanut. Katso itse ko. kuvakokoelma ja lähetä niistä se mikä itsesi mielestä vaikuttaa aidoimmalta. Vain yksi kuva valintasi mukaan.

Ufoihin maapallolla en usko aivan samasta syystä kuin niin moni muukin - välimatkat on liian pitkiä.

Se on aina kiva nähdä kun ihmiset tuomitsevat kaiken huuhaaksi mikä ei vain sovi heidän omaan maailmankatsomukseensa. En todellakaan usko mihinkään muuhun kuin mitä omilla aivoillani ja havaintokyvylläni järkeväksi näen. Enkä todellakaan tarkoittanut tuota tekstilläni, vaan sitä että tekee omat johtopäätökset saatavilla olemasta tiedosta!
Enkö itse tee juuri näin? Olen vain täysin eri mieltä kanssasi näistä ufoista. Itse juuri yllä tuomitset oman näkökantani - tulkitset tekstini huuhaaksi vaikka et sitä suoraan sanokaan.

PS. Haluan vain tuoda esiin oman näkökantani. En halua tapella tai vittuilla toisten näkökannoista. Ihmiset voivat kyllä rauhassa olla erimieltä täysin ilman vittuiluakin.

PS2. Uskon, että elämää on myös muilla omaa aurinkoaan kiertävillä planeetoilla. En vain usko, että heidänkään tekniikkansa yltää siihen, että vierailisivat maapallolla.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Universumi laajenee oletettavasti tyhjiöön, joka siis ei ole tila. Näin kysymys "mitä on avaruuden takana" on mahdoton. Jonkinlainen aine/energia lienee aika ikuista laatua. Posahteleeko universumi laajentuen ja supistuen yhtenään? Kuinka pitkissä sykleissä maailma aina syntyy uudestaan jos näin on? Vai elämmekö yhdessä loputtomista rinnakkaismaailmoista? M-teoriaa odotellessa...

Vakavasti ottaen, tietyt miksi/miten-kysymykset jäävät ikuiseksi arvoitukseksi. On mahdotonta tietää mitä oli ennen alkuräjähdystä, koska tila ja aika syntyivät tuossa pamauksessa. Vaadittaneen myös aika korkeaa tietämystä selvittää, laajeneeko avaruus loputtomasti vai pysähtyykö se ja kenties alkaa vetäytyä kasaan tietyn ajan kuluttua.

Epävarmuuden ja hataroiden teorioiden kanssa pitää vain tulla toimeen. Jollekin avuksi tulee aukkojen jumala, toinen tyytyy tietämättömyyteensä.
Ja joku imee itseensä tulevan tiedon, analysoi sen ja muodostaa omat mielipiteensä.

PS. Kysymys ei ikinä ole mahdoton. Vastaaminen taasen...
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
PS. Haluan vain tuoda esiin oman näkökantani. En halua tapella tai vittuilla toisten näkökannoista. Ihmiset voivat kyllä rauhassa olla erimieltä täysin ilman vittuiluakin.

Myönnän kyllä että hieman piikittelin ja ehkä kärjistinkin sinun mielipiteitäsi, mutta en nyt näe että tuosta kauheasti pitäisi herneitä nenään vetää. En todellakaan tarkoita mitään henkilökohtaisesti. Mua vain ärsyttää tässäkin ketjussa hyvin tullut seikka, että kaikki jotka uskovat johonkin paranormaaliin tai ufoihin ovat jotenkin hörhöjä tai muuten vaan niin tyhmiä etteivät tajua tämän maailman menosta yhtikäs mitään. Jotenkin vituttaa sellaiset tyypit jotka sanovat heti kun joku on kokenut jotain epänormaalia että mee hoitoon tai hanki parempi lääkitys!! Edgar Mitchellikin on tämän ketjun mukaan vain vanhuuden höperö, joka vain haluaa ansaita rahaa kun sanoo että ufoja on olemassa. En vain ymmärrä että jotkut, jotka eivät oikeasti tiedä asioiden taustoista yhtikäs mitään, tulevat heti heittämään että tyyppi on hullu tai vain joku rahanahne huijari. Nojoo antaa olla.. taitaa mennä ihan vain avautumisen piikkiin tämä postaus.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Myönnän kyllä että hieman piikittelin ja ehkä kärjistinkin sinun mielipiteitäsi, mutta en nyt näe että tuosta kauheasti pitäisi herneitä nenään vetää. En todellakaan tarkoita mitään henkilökohtaisesti. Mua vain ärsyttää tässäkin ketjussa hyvin tullut seikka, että kaikki jotka uskovat johonkin paranormaaliin tai ufoihin ovat jotenkin hörhöjä tai muuten vaan niin tyhmiä etteivät tajua tämän maailman menosta yhtikäs mitään. Jotenkin vituttaa sellaiset tyypit jotka sanovat heti kun joku on kokenut jotain epänormaalia että mee hoitoon tai hanki parempi lääkitys!! Edgar Mitchellikin on tämän ketjun mukaan vain vanhuuden höperö, joka vain haluaa ansaita rahaa kun sanoo että ufoja on olemassa. En vain ymmärrä että jotkut, jotka eivät oikeasti tiedä asioiden taustoista yhtikäs mitään, tulevat heti heittämään että tyyppi on hullu tai vain joku rahanahne huijari. Nojoo antaa olla.. taitaa mennä ihan vain avautumisen piikkiin tämä postaus.
Pidä mielipiteesi ihan rauhassa. En sitä ole arvostelemassa. Itselläni on oma mielipide. Ei tämä elämä ole niin vakavaa, että herneitä pitäisi klyyvariin imaista...
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ja joku imee itseensä tulevan tiedon, analysoi sen ja muodostaa omat mielipiteensä.
Näin pyrin itse tekemään. Tietämättömyydellä tarkoitin sitä, että tietyistä asioista ei koskaan ole kovaa faktaa tarjolla. Ei sillä, että absoluuttinen totuus monessakaan asiassa olisi saavutettavissa:) Mielipide ei ole tietoa. Jotkut mielipiteet vain ovat paremmin perusteltuja kuin toiset.
 

LäJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiintoinen ketju kyllä kaiken kaikkiaan.

Ketjussa aikasemmin mainittiin nykyisen "UFO-ilmiön" yhtymäkohtia uskontoon. Luin aiheesta mielenkiintoisen artikkelin tässä jonkun aikaa sitten, jossa puhuttiin eritoten näistä öisistä "vierailuista" mitä ihmiset kokevat. Pääpiirteissään nämä selitettiin mm. täällä Jatkoajassakin keskustellulla unihalvauksella yms. Yleensähän unihalvaukseen kuuluu juuri, että ei pysty kontrolloimaan kehoaan ja jokin äärimmäisen paha entiteetti näyttäytyy sängyn vierellä tai päädyssä.

Tämähän on sinänsä kaikille jo vanhaa tietoa, mutta mielenkiintoisesti jutussa käsiteltiin näiden unihalvausten yhteyksiä populaarikulttuuriin: keskiajalla nähtiin pieniä demoneja, tuomion enkeleitä, jopa itse Saatanaa ilmestymässä öisin; nykypäivänä nämä uskonnolliset hössötykset on korvattu mukamas aidoimmilla "alieneillä", jotka kaappaavaat alukseensa ja tekevät kokeita. Ihminen siis vieläkin näkee mitä haluaa, vaikka ollaankin olevinaan hyvin valveutuneita.

Ja ei, tämänkään perusteella ei voi sanoa varmana, ettei UFOja tai alieneita olisi olemassa, tai ettei mikään toinen laji olisi vierailluit meidän planeettalla jossain vaiheessa. Minusta on vaan huvittaa, kuinka helposti tässäkin ketjussa esiintynyt väittely sopisi vaikkapa 2000 vuoden taakse, kunhan ufot korvattaisi Jeesuksella ja veden päällä kävelyllä tms. Uskon asiahan sekin on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös