Ihme porukkaa täällä. Muka on ihan ok että kansalaisilta pimitetään mahdollisuus tietää mihinkä hänen veromarkkansa menee ja muka Suomessakin tällaista toimintaa harrastetaankin. Kyllä on ihmeellinen taikasana tuo Kansallinen turvallisuus, kun se varjolla pystytään perustelemaan ja syöttämään kansalaisille ihan mitä vain. Jotkut eivät ilmeisesti käsitä että tuon varjolla voidaan käyttää varoja kuinka paljon tahansa ja mihinkä vain huvittaa, ilman että sitä edes kukaan valvoo tai että hankinnoista ollaan kenellekään vastuussa. Jos tämä on joidenkin mielestä demokratiaa ja oikeudenmukaista toimintaa, niin ihmettelen suuresti henkilön ajatusmaailmaa.
Olen samaa mieltä, tätähän minäkin olen kokoajan perään kuuluttanut. Ufoasiaahan liittyy todella paljon humpuukkia ja huijauksia, en ole tätä missään kohtaa kieltänyt. Ja kuten kaikkia muitakin asioita tässä maailmassa, niin arvion myös ufotapauksia noilla mainitsemillasi kriteereillä.
Kuten olen sanonut aikaisemmin, minusta ufoista on ihan tarpeeksi todisteita: kuvia, videoita, lukuisia silminnäkijä havaintoja ja muuta materiaali kuten tutkadataa, jotka tukevat havaitsijoiden arvioita. Ja kannattaisi lukea ne tekstini ajatuksella, eikä tehdä tuollaisia lapsellisia 1+1=2 johtopäätöksiä. Kritisoin nimenomaan liikaa auktoriteetteihin luottamista ja korostin omilla aivoilla ajattelemisen tärkeyttä. Totta kai ihminen joutuu aina tekemään johtopäätöksiä muiden ihmisten ja todistusten varassa, mutta pointti on se ettei jotain ilmiötä tai tapahtumaa lähdetä kieltämään jos joku auktoriteetti niin vain sanoo. Ja jos esim. astronautit, poliisit ja lentäjät ovat näitä vähemmän luotettavia todistajia, kuin vaikkapa jotkut valtion virkamiehet, niin turha asiasta kai on keskustella enempää.
Taas sitä luetunymmärtämistä. Otin tuon tapauksen vain esille sen takia että se on ainoa mittava virallinen ufotutkimus, tarkoitus ei todellakaan ollut sillä mitenkään todistella ufojen olemassaoloa. Pointti oli se että kyllä ufoista ja siihen liittyvistä ilmiöistä on tehty ihan virallista tutkimusta, tosin tuo tutkimus on saanut niin paljon kritiikkiä metodeistaan ja joidenkin tutkimukseen liittyvien asiakirjojen salaamisesta, etten minä henkilökohtaisesti pysty tuosta tutkimuksesta tekemään johtopäätöksiä suuntaa tai toiseen.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kuten varmasti on tullut selville, Yhdysvallat on tehnyt virallista ufotutkimusta ja heillä on myös armeijassa toimintasuunnitelma mahdollisesti maapallon ulkopuolelta tulevan hyökkäysten varalta. Menninkäisistä ei ole mitään tällaista.
Nyky-ihmisen tärkeä taito onkin siis oppia kriittisesti arvioimaan lähteitä ja auktoriteettejä, sillä kaikkea ei omakohtaisesti voi varmentaa. Hyvä on myös arvioida mahdollisen toisen osapuolen motiiveja ja insentiivejä hänen uskottavuuttaan arvioidessa.
Olen samaa mieltä, tätähän minäkin olen kokoajan perään kuuluttanut. Ufoasiaahan liittyy todella paljon humpuukkia ja huijauksia, en ole tätä missään kohtaa kieltänyt. Ja kuten kaikkia muitakin asioita tässä maailmassa, niin arvion myös ufotapauksia noilla mainitsemillasi kriteereillä.
Kyse ei ensinnäkään ollut siitä, että onko se todennäköistä että täällä olisi käynyt ulkopuolisia vieraita, vaan että onko siitä todisteita, mikä on ihan eri asia. Olisiko kiva nähdä kaava millä tuo todennäköisyys on laskettu, vai olisiko kuitenkin kyse vain uskosta?
Toinen mielenkiintoinen seikka on, että ensimmäisessä kappaleessa vielä lyttäsit sen että ihmiset uskovat auktoriteetteihin, ja täällä olet nyt vetoamassa "erittäin luotettaviin henkilöihin" eli auktoriteetteihin. Ristariita 2? Väitteesi on siis käytännössä että epäviralliset lähteet (ties mitkä järjestöt) ovat luotettavampia kuin viralliset (hallitukset).
Kuten olen sanonut aikaisemmin, minusta ufoista on ihan tarpeeksi todisteita: kuvia, videoita, lukuisia silminnäkijä havaintoja ja muuta materiaali kuten tutkadataa, jotka tukevat havaitsijoiden arvioita. Ja kannattaisi lukea ne tekstini ajatuksella, eikä tehdä tuollaisia lapsellisia 1+1=2 johtopäätöksiä. Kritisoin nimenomaan liikaa auktoriteetteihin luottamista ja korostin omilla aivoilla ajattelemisen tärkeyttä. Totta kai ihminen joutuu aina tekemään johtopäätöksiä muiden ihmisten ja todistusten varassa, mutta pointti on se ettei jotain ilmiötä tai tapahtumaa lähdetä kieltämään jos joku auktoriteetti niin vain sanoo. Ja jos esim. astronautit, poliisit ja lentäjät ovat näitä vähemmän luotettavia todistajia, kuin vaikkapa jotkut valtion virkamiehet, niin turha asiasta kai on keskustella enempää.
Tämä on hassua, että pro-UFO liike käyttää todisteena tutkimusta, jonka lopputulos oli ettei mitään todisteita UFO:ista ollut. Eipä silti, eihän tuo Mitchellin höppänäkään epäillyt kuin 90% todennäköisyydellä, että noista lukuisista havainnoista jotkut olisivat olleet ulkopuolisia kävijöitä.
Taas sitä luetunymmärtämistä. Otin tuon tapauksen vain esille sen takia että se on ainoa mittava virallinen ufotutkimus, tarkoitus ei todellakaan ollut sillä mitenkään todistella ufojen olemassaoloa. Pointti oli se että kyllä ufoista ja siihen liittyvistä ilmiöistä on tehty ihan virallista tutkimusta, tosin tuo tutkimus on saanut niin paljon kritiikkiä metodeistaan ja joidenkin tutkimukseen liittyvien asiakirjojen salaamisesta, etten minä henkilökohtaisesti pysty tuosta tutkimuksesta tekemään johtopäätöksiä suuntaa tai toiseen.
USA:n hallituksen suhtautuminen UFO:ihin on siis identtinen, heidän suhtautumiseensa menninkäisiin. Jostain syystä kummankaan tutkimikseen ei anneta varoja, eikä kummankaan olemassaoloon oteta virallisesti kantaa.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kuten varmasti on tullut selville, Yhdysvallat on tehnyt virallista ufotutkimusta ja heillä on myös armeijassa toimintasuunnitelma mahdollisesti maapallon ulkopuolelta tulevan hyökkäysten varalta. Menninkäisistä ei ole mitään tällaista.