Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 160
  • 11 238

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Samaa miettinyt itsekkin joskus. Itse olen vasenkätinen mutta oikeajalkainen ja pelaan leftiltä. Useimmat muut tuntemani vasurit ovat taas righteja.
Minäkin pelaan leftiä, mutta se taas johtuu siitä ett sain ensimmäisen käyrän lätkämailan joululahjaksi 6-vuotiaana (vuonna 1974) ja se sattui olemaan left. Ennen sitä olin right kun pelasin suoralla lavalla.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Minä olen vasenkätinen/oikeajalkainen, kun taas broidi on oikeakätinen/vasenjalkainen.

Mulla taas niin, että broidit on vasen/vasen ja oikea/oikea. En tunne ketään muuta, joka olisi oikea/vasen tai vasen/oikea. Futista pelatessa tämä nousee aina esiin, kun porukka ihmettelee että enkö olekaan oikeakätinen kun potkaisen vasemmalla jalalla. Nassikkana pelasin ulkojäillä leftinä, mutta broidin vanhalla rightin mailalla. Ei sitä lavan käyrää paljoa tullut ajateltua, kun ei lajista mitään vielä tajunnut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Veli on vasen/vasen ja isällehän se oli kova paikka.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Minä olen oikeakätinen ja -jalkainen mutta pelaan oikea käsi alhaalla niin kuin melko moni kynäilijä. En ymmärrä miten oikeakätinen voi pelata vasen käsi alhaalla.

Sama homma. Täysin käsittämätöntä ajatella että kukaan voisi pelata leftillä. Koskee kaikkia mailoja; pesäpalloon olen yrittänyt osua leftinä, täysin mahdotonta. Joskus skidinä laskin vajaan talven lumilaudalla, silläkin laskin oikea jalka edellä vaikka se kuulemma on "väärinpäin". Broidilla täysin sama homma.

En myöskään ymmärrä kuka helvetti osuu vasemmalla jalalla jalkapalloon. Ainakaan niin että siitä olisi jotain pelillistä hyötyä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mitä ampumiseen tulee, niin olen oikeakätinen, ampuessa tähtään vasemmalla silmällä ja ase (kiväärin tai haulikon tukki) on oikeaa olkapäätä vasten.

Miten tämä on mahdollista? Jotenkin tuntuu luonnottomalta asennolta.

Niin se vain on, mutta kultainen ampumamitali ja 3 päivää kuntsaria tuli.

Siis väitätkö nyt ihan oikeasti, että sinulla on ampuessa pää puoliksi pyssyn yli tähdätessäsi? Jos siis itse pyssy on oikealla olkapäällä ja vasen silmä tähtäimellä, niin leuanhan on "maattava" perän päällä. Eikö tuo jo satu potkaisin takia?
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen oikeakätinen ja -jalkainen mutta pelaan oikea käsi alhaalla niin kuin melko moni kynäilijä. En ymmärrä miten oikeakätinen voi pelata vasen käsi alhaalla.
Itse miellän että kiekkomailassa se alakäsi on enemmän "tukena" ja se kynäily tehdään paljolti sillä yläkädellä (siis eihän se ihan noin ole mutta siis tuon takia luulisin että yleensä oikeakätiset pelaa vasen alhaalla). Lisäksi mailalla tehdään paljon töitä vain yhdellä kädellä ja sehän on luonnollisesti juurikin se yläkäsi.

Siitähän tuo on tietysti eniten kiinni että mikä on junnuna sattunut olemaan luonnollisen tuntuista ensimmäisillä kerroilla..
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saako olla utelias: miksi ihmeessä?

Vanhan kansan mielestä suuri vaara olla homppeli tai muuten erikoinen. Vasenkätisyyttä on opetettu pois vielä 70/80-luvulla, ettei tule näitä muita vikoja aikojen saatossa tuommoisen vian johdosta. Vähän niinku eheytetty, tiäkkö.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Unohdin maksamakkarapaketin avaamattomana reppuun noin 12 tunniksi. Näinköhän pötkylä on mennyt tuossa ajassa syömäkelvottomaksi?
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos mies on joutunut putkaan ja päättää alkaa siellä tumputtamaan, niin salliiko poliisi sellaisen toiminnan vai keskeyttääkö välittömästi?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Jos mies on joutunut putkaan ja päättää alkaa siellä tumputtamaan, niin salliiko poliisi sellaisen toiminnan vai keskeyttääkö välittömästi?
Tästä tulikin mieleen, saako putkassa muka käyttää puhelinta?
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mitä jos Gretzky olisi pelanut esimerkiksi numerolla 9, kuten ilmeisesti junnuna teki, niin olisiko hänen uran jälkeen noinkin yleinen numero jäädytetty kaikissa halleissa?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Näkyykö muilla enää tuota ns. punaista banni-palkkia? En ole mitään säätänyt palstan kanssa ja tuo kokonaan hävinnyt. Vai onko tässä tosiaan mennyt niin kauan ilman bannia? Muistaakseni siis viimeiseksi 18.8 ollut banneista tiedotettavaa.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Ostin eilen umpinaisessa muovipakkauksessa olevan fetasalaatin, mutta unohdin laittaa sen jääkaappiin. Tuote oli yön yli huoneenlämmössä ja pistin vasta tänään aamulla kylmään. Viitsiikö sitä enää syödä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ostin eilen umpinaisessa muovipakkauksessa olevan fetasalaatin, mutta unohdin laittaa sen jääkaappiin. Tuote oli yön yli huoneenlämmössä ja pistin vasta tänään aamulla kylmään. Viitsiikö sitä enää syödä?

Todellakin voi. Suomalaiset ovat aivan hysteerisiä näissä asioissa. Tai siis kaupunkilaiset.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Oikeastaan joku kana tai kala ovat ainoita, jotka ei kauheesti kestä kylmäketjun katkeamista tai käyttöä sen jälkeen kun päivät menee umpeen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näissä lihapaketeissa ainakin on suojakaasua sisällä. Itsellä on ollut rajana se, että jos paketti ei ole pahemmin "turvonnut", niin se on täysin käyttökelpoinen.

Edit: härö
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Näissä lihapaketeissa ainakin on suojakaasua sisällä. Itsellä on ollut rajana se, että jos paketti ei ole pahemmin "turvonnut", niin se on täysin käyttökelpoinen.

Edit: härö

Jos tarvii edes pelätä paketin turpoamista, niin en suosittelisi edes käymistä sellaisessa kaupassa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tiesitkö sinä @Pisin Kääpiö 186cm , että Ultra Bran toinen mieslaulaja, Olli Virtaperko on kova Zappa-fani ja on levyttänyt albumillisen FZ:n musiikkia käyttäen pelkästään barokki-instrumentteja?

Planet Zappa interview with Olli Virtaperko | Ensemble Ambrosius
Kyllä vain. Minulla on toki se Ensemble Ambrosius -albumi hyllyssä. Levy on mielenkiintoinen aikaansaannos, ja erottuva poikkeus Zappa-coverien ja -tribuuttien joukossa.

Sattumalta myös huomasin, että Virtaperko ja hänen sävellystyönsä olivat muutama päivä sitten esillä teeveessä. Siinäkin yhteydessä hän mainitsi FZ:n suurimpana innoittajanaan, erityisesti kitarasoolot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös