Johnny B. Goode
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Setämiehet
Niinkun tuossa jo vastattiinkin, niin onhan niitä käytetty siinä jo ties kuinka kauan.Miksei päihteitä hyödynnetä psykiatriassa?
Niinkun tuossa jo vastattiinkin, niin onhan niitä käytetty siinä jo ties kuinka kauan.Miksei päihteitä hyödynnetä psykiatriassa?
Miksei päihteitä hyödynnetä psykiatriassa?
Ainakin itse, saan usein "hyviä" oivalluksia nousuhumalassa. Nyt jos olisi ammatti-ihminen kirjaamassa nousun aikana oivalluksia talteen, niin niistä voisi ainakin osan hyödyntää myöhemmin. Ja sehän menee niin, että jos ihminen itse oivaltaa ja uskoo asiaan, niin se kyllä edistyy hyvää vauhtia.
Ja tämä saattoi olla tyhmien kysyjien.. eikun kysymysten vuoden "ykkösjuttu". "Hymiö"
Kysymys 2. missä viipyy palstan hymiöt?
Kyllähän tähän ikään mennessä tällä kokemuksella on tullut aamuhannujakin nähtyä. Ja myös Hannu aamulla... ;-)Ootko @Iisoppi nähnyt aamuhannua?
Sen verran vielä häiritsen, että oliko sana tuttu?Kyllähän tähän ikään mennessä tällä kokemuksella on tullut aamuhannujakin nähtyä. Ja myös Hannu aamulla... ;-)
Vähän arvelin asiaa kun luin aktisaaren viestin mutta piti vielä googlata... Kyseessähän on aamuerektio joka ei tunnu millään laantuvan. Liittyy mielestäni usein edellisen illan rankkaan ryyppäämiseen. En minä ihan eilisen teeren tyttö ole mutta ihan kaikkea sanastoa en tunne (sisältää maan sisäistä vaihtelua) vaikka itse ilmiö on tuttu.Sen verran vielä häiritsen, että oliko sana tuttu?
No joo ilmiö toki minullekin tuttu, mutta sana vieras. Ajattelin jo, että olenko elänyt tynnyrissä, mutta ilmeisesti joo maan sisäistä vaihtelua sanastossa. Kiitos ajastasi ja toivottavasti saat nauttia aamuhannuista jatkossakin.Vähän arvelin asiaa kun luin aktisaaren viestin mutta piti vielä googlata... Kyseessähän on aamuerektio joka ei tunnu millään laantuvan. Liittyy mielestäni usein edellisen illan rankkaan ryyppäämiseen. En minä ihan eilisen teeren tyttö ole mutta ihan kaikkea sanastoa en tunne (sisältää maan sisäistä vaihtelua) vaikka itse ilmiö on tuttu.
Aamuhannu on ihan väärä termi. Hannuhan on jo nimenä ihan veltto ja kuten kaikki tietysti tietää, on Hannu korvannut puhekielessä Speden. Ennen tokaistiin "ei vittu mikä spede", nykyään "ei vittu mikä hannu". Kyllä tuollaisille aamuseisokeille pitäisi miehekkäämpi nimi saada, kuten vaikkapa aamudonald, tai sitten kaikkien alfojen alfan mukaan nimetty aamuevgeni, mutta se olisi jo niin megaluokan seisokki, että sitä ei haluaisi edes kokea.
Aamukimmo - lyhyt ja läski.
Irti mistä? Painovoimasta? Vaimon valvonnasta? Elämästä? Arkipäivän velvollisuuksista?Onks veli @Evil tänään irti?
Irti mistä?
Nimi on tuttu. En muista kuulleeni.Ketjuista.
Ootko musamiehenä koskaan kuunnelut The Chainsmoukkerseita? Kova bändi!
Näissä uudemmissa elokuvissa käytettiin Chicagoa esikuvana.Onko tuo Gotham vähän niin kuin New York eri nimellä?
Varmaan syynä urheilutapahtuman ainutlaatuisuus versus musiikkiesitykset. Eli voit kuunnella sen musiikkiesityksen parempilaatuisena levyltä/netistä. Urheilussa tämä ei oikein toimi. Ja onhan niitä tyhjien katsomoiden musiikkikeikkoja nyt vähän enemmän ollut kuin "juuri ollenkaan". Esim.Minkä takia musiikkiartistit eivät (juuri ollenkaan) pidä keikkoja tyhjille katsomoille, mutta jääkiekkoartistit noin 50 henkilöiden kanssa pitävät, eli pelaavat? Jokin muu kuin "Telia" oltava vastauksena...
No jos ei asiayhteyttä tiedä, niin "vähän kärkikynää ja tunnelista sisään" voi tarkoittaa ainakin kahta asiaa. Joko siinä tehdään maali tai giggity giggity goo!Jos suomalainen ei tiedä asiayhteyttä ja hänelle sanotaan "vähän kärkikynää ja tunnelista sisään" (lainaus JYP-Jukurit matsista, toki sama esiintyy useissa otteluissa), kuinka moni suomalaisista ymmärtää mistä on kyse?
Entäpä kuinka kauan kestää ulkomaalaisen suomenkielen opiskelijan ymmärtää moinen sanayhdistelmä?
Onko kyse idiomista?
Valistunut arvaus kumpi, tai mikä olisi todennäköisin tulkinta? Suomalaiselle/ulkomaalaiselle kääntäjälle?No jos ei asiayhteyttä tiedä, niin "vähän kärkikynää ja tunnelista sisään" voi tarkoittaa ainakin kahta asiaa. Joko siinä tehdään maali tai giggity giggity goo!