Joulu kohta ohi, miten uusivuosi vastaanotetaan?

  • 17 249
  • 173

Miten vaihdat vuoden?


  • Äänestäjiä
    184
  • Poll closed .

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lähes samalla tavalla kuin jokunen edellinenkin. Toki koronan takia pienillä eroilla. Luistelemaan ei tarvitse mennä ennen auringon nousua, kun tänä vuonna aattona on Kisapuistossa yleisöluistelua koko päivän (9-15:30). Kaupungin (lasten) ilotulitustakaan ei pääse katsomaan kun sitä ei järjestetä (paitsi netissä joku valoshow). Eikä pakollisten kuvioiden jälkeen pääse enää baarinkaan tänä vuonna (tai ensi vuoden puolella samaa päivää).

Lapset jo tuossa kyselivätkin että mennäänkö taas katsomaan ilotulitusta. No ei mennä. Pitää ostaa raketit itse. No taksit+baarijuomat rahoilla kyllä saa hankittua ihan kivasti raketteja.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nussitaan äänekkäästi, ettei koirat kuule rakettien/paukkujen ääniä. Kotona.
Tätä keinoa ei meilläkään ole kovin aktiivista yritetty - joskus satunnaisesti ja enempi tietämättämme ollaan ehkä yritetty.
Mutta joo - täydellinen pidättäytyminen fyysisestä seksistä, reipasta ulkoilua ja kevyttä syötävää, siinäpä valmistautuminen koiraystävälliseen Uuden Vuoden aattoiltana, että jaksaa sitten painaa...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kännissä taas! Kissaa pauke aavistuksen vituttaa.
Jäbä on kyllä kova ottaa kuppia, mutta taiteilijat usein on. Kai se kuuluu jotenkin siihen luomisprosessiin, juova on luova. Legendaa ilmeisesti, mutta Tove Janssonin väitetään juoneen ison pullon viskiä päivässä. En usko, oli kovin pienikokoinen.

Kissallesi lämpimiä ajatuksia täältäpäin, ei ole yksin vitutuksensa kanssa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anopilla on uuden vuoden aattona synttärit, joten on ollut tapana juhlia myös sitä ja niinpä taas istummekin tuossa yläkerrassa hyvien pöperöiden ja runsaan viinatarjoilun kanssa.

Tarkoitus oli joulusta olla ensi vuoteen enemmän tai vähemmän tuubassa kun tuppaa vituttamaan nämä hössötykset. En nyt ihan jatkuvasti ole päissäni ollut, mutta vakuutan juhlallisesti että tämä vuosi ei mun kohdalla selvin päin vaihdu seuraavaksi.

Välillä pitää tietty vähän käydä kissaa moikkaamassa ettei se nyt ihan yksin joudu pelkäämään pauketta. Syötän sen täyteen niin veikkaan ettei se mitään kuule vaan vetää unia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jäbä on kyllä kova ottaa kuppia, mutta taiteilijat usein on. Kai se kuuluu jotenkin siihen luomisprosessiin, juova on luova. Legendaa ilmeisesti, mutta Tove Janssonin väitetään juoneen ison pullon viskiä päivässä. En usko, oli kovin pienikokoinen.

Kissallesi lämpimiä ajatuksia täältäpäin, ei ole yksin vitutuksensa kanssa.


Oon muuten käynyt siinä Tove Janssonin asunnossaan Kasarmikadun ja Ullanlinnankadun (vai mikä se on) kulmassa. Hieno mesta. Olin kännissä. Hauskasti oli jokin taiteilijaretkue siinä ja mentiin sitten kiertokäynnin jälkeen KALJALLE, tosin itse en juo, joten otin jotain limunaatia ja eikö eräs eukko vastapäätä mulkoillut vartin että mikset sä juo. Sanoin, että siksi, että jos joisin niin voisi käydä niin että pokaisin sut ja se kyllä mua huomenna ottaisi päähän. Seuraavana päivänä minulla olikin yksi FB-"kaveri" vähemmän. Hauska muisto tämä. Siellä Janssonin asunnossa ei muuten saanut kuvata, enkä minä kokoomuslaisena kuvannut mutta eräs vasemmistoon kallellaan oleva kaveri otti yhden kuvan salaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Töissä menee tämäkin uusi vuosi vissiinkin viidettä vuotta putkeen. Kivaa hommaa, kun mitään ei tarvitse tehdä ja tuplapalkka juoksee.
 

444

Jäsen
Mikäs tässä himassa ollessa. Kumppanin koira kumppanina. Raukkaparka säikkyy ilotulitteita. Onneksi asun täällä mörön perseessä, niin ei ole hirveä pauke. Mutta se yksikin paukahdus, ja tämä tomera leidi kimpoilee pitkin seiniä. No, ehkä puolenyön jälkeen jo helpottaa ja itsekin pääsee hiljalleen nukkumaan. Näin sitä vaan oppii paremmin ymmärtämään sitä jokavuotista ”valitusta” ilotulitteista koiratalouksien suunnalta.
 

redpecka

Jäsen
Mikäs tässä himassa ollessa. Kumppanin koira kumppanina. Raukkaparka säikkyy ilotulitteita. Onneksi asun täällä mörön perseessä, niin ei ole hirveä pauke. Mutta se yksikin paukahdus, ja tämä tomera leidi kimpoilee pitkin seiniä. No, ehkä puolenyön jälkeen jo helpottaa ja itsekin pääsee hiljalleen nukkumaan. Näin sitä vaan oppii paremmin ymmärtämään sitä jokavuotista ”valitusta” ilotulitteista koiratalouksien suunnalta.
Damn right. Nyt en ole koiravahtina missään, mutta sympatiani on maailman koirien puolella etähengessä.

Myöskään en pidä ihmisistä koska pamauttelevat ihan turhaan. Ikinä pitänyt, edes lapsena. Siis niistä raketeista. Sattuu korviin ja maksaa rahaa.

Myös samaistun koiraksi hyvin paljon itsekin. Olen uskollinen yhden isännän/emännän hauva. Ja kun jo yksi ollut elämässä mutta ero koittanut niin en ole enää ollut kykenevä uudeksi uskolliseksi kumppaniksi mihinkään perheeseen. Pärjää koirat yksinäänkin. Ja kun ei laumasudeksikaan ole niin luikerrellaan siellä välissä villin luonnon että ihmisten.
 

redpecka

Jäsen
Mikä oli se nimimerkki @444 silloin siellä maantietoristeilyllä kun se yksi merkki joi omia viinoja kölin alla? Muistaakseni - ja matkustajaluettelon mukaan - ei ollut 444-merkkistä maihinnousukorttia kellään.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Leppoisasti kotosalla. Syöty ja juotu epäterveellisesti, saunottukin. Samalla ihmetellyt, miten ihmiset jaksavat ampua rahaa taivaan tuuliin, toki muistaen miten mukava se oli itsekin 12-vuotiaana aiheuttaa häiriötä kiinalaisten ja tykärien kanssa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Leppoisasti meni tälläkin - syöty normi nakit ja salaatit, mutta juomapuoli oli ihan alkoholitonta.
Tytöt (koirat) kävivät melkein normaalisti ulkona illalla, joskin nuorempi katsoi asiakseen ilmoittaa kumealla haukunnalla rakettien ampujille aina välillä, ettei meille ole asiaa semmoisen metelin kanssa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Töissähän sitä. Pääsi näkemään raketteja kun oli ulkona ja näkyvyys paikoitellen loistava.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ystäväpariskuntien kanssa olin hillitysti iltaa istumassa ja katsomassa muiden raketteja. Kolmelta kotiin ja sitten olin puhelimessa melkein auringonnousuun asti (selvinpäin in case epäselvää).
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Aika rauhatonta oli meno. Ei alkoholin takia vaan pienten lasten. Toki pienimmät eli siskon lapset nukkuivat jo vuoden vaihtuessa, omani valvoivat siihen asti. Käytiin katsomassa Simpeleen ilotulitustakin, oli yllättävän hyvä ja onneksi jo klo 20.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kotona menee vuodenvaihde ja erittäin rauhallisesti. Ruuaksi meinaan tehdä perunasalaatin ja siihen kylkeen reilusti nakkeja. Nakkeja en sentään väkerrä itse.

Ilalla voisi ampua jokusen raketin kotipihassa ja maistella sitten muutaman oluen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös