finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo
Onko Google tyhmä? Mitä järkeä on kohdistetuissa mainoksissa: olen ostanut verkkokaupasta violetin hilavitkuttimen, niin seuraavat pari kolme viikkoa selain tulvii mainoksia violeteista hilavitkuttimista. Minkä markkinointilogiikan mielestä haluan heti ostaa toisen samanlaisen hilavitkuttimen?

Ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko Google tyhmä? Mitä järkeä on kohdistetuissa mainoksissa: olen ostanut verkkokaupasta violetin hilavitkuttimen, niin seuraavat pari kolme viikkoa selain tulvii mainoksia violeteista hilavitkuttimista. Minkä markkinointilogiikan mielestä haluan heti ostaa toisen samanlaisen hilavitkuttimen?
Se yrittää esittää, että se ei muka tiedä sinun jo ostaneen sen hilavitkuttimen.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ostitko se googlelta? Mistäs se google voisi sen tietää, että olet sen ostanut? Se tietää, että olet sitä etsiskellyt, mutta ainakaan virallisesti se ei ole tainnut vakoilla sitä itse ostoa.

Kielipoliisi - prkl... päivämäärään kuuluu piste molempien numeroiden perään!

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo
Ostitko se googlelta? Mistäs se google voisi sen tietää, että olet sen ostanut? Se tietää, että olet sitä etsiskellyt, mutta ainakaan virallisesti se ei ole tainnut vakoilla sitä itse ostoa.
En ole niitä Googlelta ostanut, mutta joku niitä mainoksia kohdistaa Google Chromeen. Ei ole minusta järkevää mainostaa kiivaasti samaa tuotetta, jonka edellisenä päivänä ostin.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikähän perkema on kun nykyään yrittäessä liittää viestiin upotuksen vaikkapa nyt Ylen jostain jutusta, niin JOKA kerta sanoo että "antamaasi osoitetta ei voi liittää suoraan. Liitä pelkänä tekstinä." Sama joka sivustolta. Youtube videoita pystyn liittään mutta siinä se. Ei siitä nyt kauaa ole kun toimi ihan normaalisti. Täälä päässähän se vika täytyy olla kun ei näytä muilla olevan ongelmia.

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tiedä miten @finnjewel ostonsa teki, mutta jos itse jotain ostan, niin teen sen lähimaksulla (Google Pay), tai verkossa (Google tietää salasanat). Tietysti myös seuranta on sallittu, eli Google tietää kun olen kaupassa käynyt.
Jos olisin voinut (en tiedä olenko), niin olisin antanut Googlelle oikeuden kohdentaa mainonta siten, että kun olen ostoksen tehnyt niin mainonta loppuu, koska se on kieltämättä ärsyttävää ja jatkuu vielä aika pitkään sen jälkeen kun olen kys. tuotteeseen liittyvän googlailun lopettanut (tältä osin ei vaadittaisi kuin älykkäämpi algoritmi).

"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo
En tiedä miten @finnjewel ostonsa teki, mutta jos itse jotain ostan, niin teen sen lähimaksulla (Google Pay), tai verkossa (Google tietää salasanat). Tietysti myös seuranta on sallittu, eli Google tietää kun olen kaupassa käynyt.
Jos olisin voinut (en tiedä olenko), niin olisin antanut Googlelle oikeuden kohdentaa mainonta siten, että kun olen ostoksen tehnyt niin mainonta loppuu, koska se on kieltämättä ärsyttävää ja jatkuu vielä aika pitkään sen jälkeen kun olen kys. tuotteeseen liittyvän googlailun lopettanut (tältä osin ei vaadittaisi kuin älykkäämpi algoritmi).
Kyllä, tästä juuri on kysymys. Ostin esimerkiksi pari kuukautta sitten tietyn malliset aurinkolasit ei-suomalaisesta nettikaupasta, löytyivät pienen guuglailun tuloksena. Edelleen ilmestyy vähän väliä mainoksia saman firman samanlaisista rilleistä. Ad-blocker on tietysti käytössä, mutta ilmainen versio ei halua kaikkea torjua. Onneksi suurimman osan. Tosin on yleistymässä ilmiö, että sivustot (varsinkin jenkkiläiset) pyytävät sulkemaan ad-blockerin jotta pääsisi lukemaan jonkun artikkelin. Silloin saavat pitää tunkkinsa.
Maksamiseen käytän Nordean pankkikorttia, joka vaatii tunnistautumisen pankin kautta. Mitään kuukkelin säätöjä ei ole aikaa etsiä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko The Long Kiss Goodnight jouluelokuva Die Hardin tavoin?
Tottakai. Aivan kuten Joulu Auschwitzissa on joululaulu.

Hauska knoppi muuten. Uusnatsiorkesteri Mistreat teki em. biisistä aikanaan coverin kun olettivat ilmeisesti että Moog ja kumppanit ovat saman aatteen miehiä.

Viimeksi muokattu:
"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Monien nettikirppiksien ilmoituksissa on perässä "MMM"

Miksi ja mitä tuo tarkoittaa?

"Lähden nyt lenkille ja kun palaan tunnin päästä, pelikieltoni ja kaikki pelleily on peruttu" -Scholl.
Suosikkijoukkue
⚠Vaadin, että löylyhuoneen voi ignorata
Missä ketjussa voin hassutella TPS:n jääkiekkoilijalla sekä Turun poliisin vittuilulla ja henkilökohtaisella ajojahdilla yhdistettynä autoiluun liittyen A. Anttalaisen epäiltyyn törkeään rattijuopumukseen pahoittamatta mieliä?

Liity yhteiseen rintamaan! Vaadimme, että löylyhuoneen voisi piilottaa! Osoita tukesi kopioimalla lihavoitu teksti allekirjoitukseesi.

he’s like a lizard, the way a lizard takes his tongue and sticks it as far as it does and retrieves what it was trying to do - Paul Fenton, 2019

Glove

Jäsen
Suosikkijoukkue
ABCDE FC
Tuli joku kehitysapumainos telkkarista, ”anna lapselle vuohi, koulupuku” jne jne. Montako vuotta jonnekin afrikkaan on pukattu kehitysapua? Riittääkö 50 v.? Eikä ne ole vieläkään oppimut itse tekemään kaivoja. Ihan hukkaan heitettyä rahaa.

Failure is always an option.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli joku kehitysapumainos telkkarista, ”anna lapselle vuohi, koulupuku” jne jne. Montako vuotta jonnekin afrikkaan on pukattu kehitysapua? Riittääkö 50 v.? Eikä ne ole vieläkään oppimut itse tekemään kaivoja. Ihan hukkaan heitettyä rahaa.
Mä taas mietin, että miten noi vuohien lahjoitukset käytännössä hoidetaan. Meneekö ne tilaukset johonkin Kurikan vuohitilalle, josta niitä vuohia sitten roudataan lentokentälle ja rahtikoneella Afrikkaan?

Tiedätkö mitä sulla on vastassa?

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Missä ketjussa voin hassutella TPS:n jääkiekkoilijalla sekä Turun poliisin vittuilulla ja henkilökohtaisella ajojahdilla yhdistettynä autoiluun liittyen A. Anttalaisen epäiltyyn törkeään rattijuopumukseen pahoittamatta mieliä?
Äkkiseltään sanoisin, että et missään. Paitsi siinä tapauksessa minä pahoitan mieleni.

”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.
Suosikkijoukkue
⚠Vaadin, että löylyhuoneen voi ignorata
Äkkiseltään sanoisin, että et missään. Paitsi siinä tapauksessa minä pahoitan mieleni.
Hyvä että hillitsin itseni. Maailman nopeimmalla Jaguarilla päästään kyllä huomattavasti paremmille huumorin tasoille.

Liity yhteiseen rintamaan! Vaadimme, että löylyhuoneen voisi piilottaa! Osoita tukesi kopioimalla lihavoitu teksti allekirjoitukseesi.

he’s like a lizard, the way a lizard takes his tongue and sticks it as far as it does and retrieves what it was trying to do - Paul Fenton, 2019

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä taas mietin, että miten noi vuohien lahjoitukset käytännössä hoidetaan. Meneekö ne tilaukset johonkin Kurikan vuohitilalle, josta niitä vuohia sitten roudataan lentokentälle ja rahtikoneella Afrikkaan?
Rahalla jonka lahjoitat ostetaan vuohi jostain paikalliselta vuohitilalta tai vastaavalta. Eurooppalaiset vuohet eivät pärjäisi Afrikassa erityisen hyvin, tautien ja loisten takia.

"Legal interpretation takes place in a field of pain and death"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life."

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yleensä ovat lentopallomailojen vieressö urheilukaupoissa.
Ok. Kiitos.

Tästä päästäänkin seuraavaan tyhmään kysymykseen.

Olen lento-, käsi-, kori-, ja jalkapallossa rightin pelaaja. Pesä-, jää- ja kaukalopallossa left. Samoin biljardissa, golfissa ja kadunlakaisussa. Miksi? Vastaan itse.

Minulla on teoria, miksi leftin pelaajat ovat yleisempiä: tämä tulee äitilinjaa pitkin. Kun ns. alhaalla oleva käsi pitelee vauvan piätä, niin vauvan piä on äidin sydämen kohdalla, ja snadit ovat kuulleet ja tunteneet mitä rauhoittavimmat sydämenlyönnit. Tämä on ollut vahvuus evoluutiossa ja vain teoria, joskin hyvä sellainen.

Elämä on elämää. Paska on paskaa. Paras huume on parasta huumetta.
Miksei päihteitä hyödynnetä psykiatriassa?
Ainakin itse, saan usein "hyviä" oivalluksia nousuhumalassa. Nyt jos olisi ammatti-ihminen kirjaamassa nousun aikana oivalluksia talteen, niin niistä voisi ainakin osan hyödyntää myöhemmin. Ja sehän menee niin, että jos ihminen itse oivaltaa ja uskoo asiaan, niin se kyllä edistyy hyvää vauhtia.
Ja tämä saattoi olla tyhmien kysyjien.. eikun kysymysten vuoden "ykkösjuttu". "Hymiö"

Kysymys 2. missä viipyy palstan hymiöt?

Vastuu lukijalla, ei tosikoille.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ainakin itse, saan usein "hyviä" oivalluksia nousuhumalassa. Nyt jos olisi ammatti-ihminen kirjaamassa nousun aikana oivalluksia talteen, niin niistä voisi ainakin osan hyödyntää myöhemmin. Ja sehän menee niin, että jos ihminen itse oivaltaa ja uskoo asiaan, niin se kyllä edistyy hyvää vauhtia.
Ja tämä saattoi olla tyhmien kysyjien.. eikun kysymysten vuoden "ykkösjuttu". "Hymiö"

No onhan LSD:n havaittu olevan hyvä apu tupakoinnin lopettamiseen. Samoin MDMA:n on havaittu olevan hyödyksi kun hoidetaan PTSD:tä ja myös kannabiksesta on havaittu olevan hyötyä. Alkoholista ei ole oikein löydetty hyötyä kun se aiheuttaa krapulaa ja silloin on mielialat alhaalla. Alkoholiahan monet käyttävät kävelykeppinä, kun oikeastaan pitäisi mennä lonkkaleikkaukseen jos tällainen vertaus sallitaan.

"Legal interpretation takes place in a field of pain and death"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life."

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Ensin löytyy jokin molekyyli, joka auttaa tehokkaasti esimerkiksi vaikeasti masentuneita tai ahdistuneita. Sitä käytetäänkin jonkin aikaa hyvin tuloksin.

Substanssia ryhdytään käyttämään niin sanotusti viihdekäytössä, sitä ylistetään ja flametetaan, ja sille posahtaa otsaan huumausaineen leima. Tämän jälkeen substanssia aletaan valvomaan tai se kielletään tyyten. Esimerkkeinä historiasta LSD ja kannabis.

Elämä on elämää. Paska on paskaa. Paras huume on parasta huumetta.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy