Harhaanjohtava myös sen vuoksi ettei yksikään seura varsinaisesti saa "myytävästä" pelaajasta mitään. Korkeintaan säästävät osan palkkakuluista. Tai kokonaan jos hyvin käy.
Kehitysjohtaja Kerttulan mukaan Ässät sai Salmisen myynnistä yli 100 000 euroa. En tiedä, mikä on Sakari Salmisen kuukausipalkka, mutta sen tiedän että liigapelaajan palkkavuosi päättyy huhtikuun lopussa. Sopimus alkaa uudessa tai jatkuu vanhassa seurassa 1. toukokuuta. Joten Salminen tuottaa Hifk:lle palkkakuluja noin kolmen kuukauden ja kolmen viikon verran. Jokainen voi halutessaan laskea, mikä olisi Salmisen kuukausipalkka. Joka tapauksessa "hieman" suurempi kuin minulla. Tosin olen jostain kuullut, että Ässät sai Helsingistä muutakin rahaa kuin pelkkiä Saken sopimuksen palkkasäästöjä.
Kerttulan mukaan Ässät tavoittelee pelaajamyynneillä useiden satojen tuhansien eurojen säästöjä. Projekti on alkanut ihan asiallisesti, koska Salminen ja Peltola ovat kuuluneet Ässien palkkatilaston kärkijoukkoon. Saatavilla muihin seuroihin ovat mielestäni yhä Kärki, Tommila, Taimi, Seppälä, Bernard ja Tiivola. Marttisen en usko siirtyvän, koska on jo kerran tällä kaudella seuraa vaihtanut. Rekosella, kuten myös Tiivolalla, Taimella ja Kärjellä, on sopimusta vielä ensi kaudella jäljellä. Esimerkiksi Salmelasta ja Makkosesta Ässät todennäköisesti haluaa päästä eroon jo tämän kauden aikana, mutta en usko minkään liigaseuran tarttuvan näihin. Eli todennäköisesti heidät voidaan ulkoistaa vain ulkomaille.
Henkisesti olen jo latautunut siihen, että uusi Ässät ponnistaa eteenpäin Raumalla Pitsiturnauksessa. Sitä ja uusia myyntejä odotellessa.