Daespoo kirjoitti:IBM:llä mestoja auki monster.comissa, Dublinissa duuni ja 22.000€ /vuosi palkka.
Eli jotain 1900€/kk brutto...
Paljonkos tuolla mahtaa olla tuo veroprosentti? En jaksa googlata!
Daespoo kirjoitti:IBM:llä mestoja auki monster.comissa, Dublinissa duuni ja 22.000€ /vuosi palkka.
teroz kirjoitti:Ärsyttää vain se, että ei tiedä ollenkaan että kuinka haastattelut oikein sujuvat. En ole vielä löytänyt mitään selvää logikkaa, mutta ei jaksa turhia ajatella. Kyllä ne sieltä sitten soittavat perään, jos heillä on jotain asiaa. Näin se vain pitää ajatella.
Vekurinen kirjoitti:Osaakos kukaan sanoa, mitenkä hyvin tuolla palkalla Dublinissa asustelee? Helsingin tasolla tuo on minun mielestäni ihan ok vaatimuksiin nähden.
1Timer kirjoitti:Sen minka Dublinista muistan niin halpa mesta se ei ole. Kyllahan tuolla varmaan elaa, jos asuu etaammalla, kulkee julkisilla ja ei kay ulkona syomassa. Eika tuosta juurikaan jaa ns hatavaraa kateen kun paitsi esim hatasesti kayda Suomessa ja jotain...
Itse en tollasilla hilloilla lahtis (ainakaan enaa tassa iassa) ulkomaille toihin. Jaako tosta edes 1300 euroa kateen kuussa?
Sama. Alkaa aidosti kaivelemaan, kun mitään ei kuulu jälkimainigeissa. Takana on nyt kolme työhaastattelua, joista kahden uskon menneen hyvin. Toisaalta tiedän myös, että osaamiseni on riittävä jokaiseen duuniin, toivottavasti sekin tuli haastattelijoille selväksi.teroz kirjoitti:Itsellä siis alkanut armoton työhaastatteluputki taas. Viisi haastattelua buukattuna, joista kolme on nyt takana. Ärsyttää vain se, että ei tiedä ollenkaan että kuinka haastattelut oikein sujuvat. En ole vielä löytänyt mitään selvää logikkaa, mutta ei jaksa turhia ajatella. Kyllä ne sieltä sitten soittavat perään, jos heillä on jotain asiaa. Näin se vain pitää ajatella.
HABS #11 kirjoitti:Ööö siis onko tämä it alan normipalkkoja? Olen aina luullut että siellä liikutaan palkoissa jotka alkavat 3500€/kk
Gleb kirjoitti:Kuten moni jo arvasikin niin Dublinin suunnassa tuo hakemani paikka olisi ja juurikin IBM:llä (toivottavasti kukaan jatkislainen ei nyt vie paikkaa nenän edestä ;), jos tuo ei satu tärppäämään niin pitää laittaa johonkin muuhun firmaan samalla suunnalla, paikkoja tuntuu olevan tarjolla paljon.
Noin 1600€/kk pitäisi jäädä käteen verojen jälkeen ja lisäksi bonukset 11kk sopimuksen jälkeen sekä relocation avustuksia. Ei nyt mikään huippupalkka mutta kyllä tuo opintotuen voittaisi.
Tulppu kirjoitti:Jos olisin tilanteessasi, arvostaisin enemmän tuosta jobista kertyvää ulkomaan työkokemusta kuin rahaa. Tuolla työkokemuksella voi sitten hakeutua ihan kotosuomessa paikkoihin, joiden palkoilla voi sitten ruveta sitä omakotitaloa maksamaan. Sinulla tuskin on tässä vaiheessa kuitenkaan suunnitelmana jäädä Dubliniin loppuiäksesi?
Tämä siis oletuksella että olet vastavalmistunut kuten viestistäsi päättelin. Silloinhan voi tehdä lähes mitä vain - jos ei ole vielä sitoutunut ja pyöräyttänyt mukulaa - ja lähteä ulkomaille hankkimaan Suomessa arvostettua työkokemusta.
Nimenomaan juuri näin! Näyttää huomattavasti paremmalta, että olet tehnyt / teet jotain, kuin se että vain makaisit kotona. Kyllä se omankin alan homma sieltä sitten ennemmin tahi myöhemmin tärppää : )sampio kirjoitti:Nyt mietin, että miten tuon hanttihomman mallaisi ansioluetteloon? Se on niin aivotonta duunia, ettei siitä oikeasti saa mitään ansiota edellisiin verrattuna, mutta parempi kai se on kuitenkin mainita, että työnantajat ymmärtävät minun ainakin tekevän jotain passivoitumisen sijaan, eikö?
Sama ongelma. Nyt tuntuu kuitenkin olevan parempi tilanne kuin viime syksynä tähän aikaan, jolloin en päässyt edes haastatteluihin. Nyt niissä on kuitenkin tullut juostua, ja vaikkei nyt mitään ihan unelmapaikkoja ole ollut avoinna, niin kuitenkin edes jotain sinne päin.sampio kirjoitti:Joopa joo. Ei aukea oman alan duunit, ei sitten millään. Nyt on haastattelut käyty, eikä uusia näköpiirissä, mitä nyt muutama haku umpeutuu kuun loppuun mennessä.
seisnauraa kirjoitti:Itte kävin tänään ensimmäisessä kunnon haastattelussa. No, olinhan toki kesätöissä samassa puljussa 6kk ja haastattelu oli silloin melko samanlainen. Nyt tosin hain pysyvämpää paikkaa. Eipä tuossa ihmeempiä. Mitenkään en valmistautunut tilanteeseen, eikä jännittänyt yhtään. Vastailin rehellisesti, vaikka tiesin, että muutamassa paikassa olisi voinut sanoa haastattelijaa miellyttääkseen toisin. Englanniksikin vaihdettiin jossain vaiheessa ja melko lailla puihin meni. Noh, sen verran kumminkin meni putkeen koko haastattelu, että melko pian perään soittelivat, että viikon kuluttua on sitten edessä tsykologin haastattelua, pälli- ja älykkyystestiä ja ryhmätilanne. Samalla rennolla asenteella sinnekkin.
seisnauraa kirjoitti:No niinhän siinä sitten kävi, että äsken soitettiin ja kyseltiin kiinnostaisiko työt. 1.11. alkaa hommat. Hieno fiilis!
sampio kirjoitti:Jaahas. Ei aukea oman alan duunit meikäläiselle, eikä edes koulutukseen likimain soveltuvat. Välillä on meinannut pää poksahtaa, mutta nyt on taas tsemppi päällä, kun on muutama kiinnostava paikka auki. En vain käsitä, mitä olen tehnyt väärin haastatteluissa. Ymmärrän, ettei paperini ja kokemukseni ole riittänyt kaikkiin tehtäviin, joihin olen hakenut, mutta luulisi jo, että näillä haastattelukerroilla edes jostakin olisi napannut. Olen ollut mielestäni asiallisen rento, osallistunut keskusteluun ja kertonut selkeästi tavoitteeni heidän yrityksessään. Voinko olla liian itsevarma tai tavoitteellinen? Pelkäävätkö jotkut, että pyrin heidän saappaisiinsa? Kannattaisiko yrittää kusettaa käytöksellään seuraavassa (?) haastattelussa, siis heittää puolimielistä pepsodent-hymyä rekrytoijille ja kysellä, kuinka vaimo voi sen sijaan, että olisin oma asiallinen itseni? Miten te olette pukeutuneet yksityisen/julkisen puolen haastatteluihin? Itse olen vetänyt kaikki lävitse melko rennolla mutta siistillä bleiseri-farkut-huivi -yhdistelmällä. Damn, pitääkö minun kaivaa hääpukuni kaapin perukoilta seuraavaan haastatteluun?