rainman kirjoitti:Tänään taas kaksi haastattelua takana. Muuten kaikki ihan meni ihan hyvin, kunnes toisessa haluttiin nähdä korkeakoulun arvosanat. Todellakaan ollut mitään sellaisia mukana. Takana jo muutama vuosi oman alan työkokemusta, mut on valittu haastatteluun sadan hakemuksen joukosta ja sitten onkin merkitystä miten kirjanpidon pk on mennyt. Kun sanoin että en osannut ottaa niitä papereita mukaan, haastattelija ihmetteli eikö muualla ole kysytty. Ei todellaan! Ketään ei koskaan kiinnostanut mitä itse olen haastatteluissa käynyt. Muilla kokemuksia?
Mitä merkitystä niillä enää tässä vaiheessa on kun olen asiat oppinut monta paremmin jo käytänössä? En koskaan ole ollut "lukutoukka" enkä kiitettäviä saanut mutta kuitenkin kouluni suorittanuttanut. Kertooko koulunumerot jotain siitä millainen työntekijä olen? Ei pätkän vertaa ainakaan omalla kohdallani.
Niitä saatetaan kysyä ihan senkin takia, että nähdään, onko haastateltavalla todellakin se koulutus, jonka hän väittää itsellään olevan.