finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Huvittaa kyllä edelleen minkä puolesta nuo pelaajat taistelevat. Tulevien sukupolvien?
Hyvää vauhtia ollaan menossa kohti toista maailmans... koko kauden lockouttia.
Pakko kertoa yksi esimerkki elävästä elämästä:
Yritys, jossa duunailin muutamia vuosia sitten joutui ekonoomisiin vaikeuksiin. Joka asiassa säästettiin.
Piikkinä lihassa johtokunnalle oli meidän luottamusmiehemme keskituntiansio, jonka hän oli hankkinut hyvinä aikoina ja jota hän nautti kokopäiväisesti luottamusmiehenä.
Lopulta hän kutsuttiin palveriin, yksin ja koko "voimakas" johtokunta piiritti hänet huoneessa. Vaativat häntä laskemaan palkkaansa. Mies kommentoi näin:
- Ymmärrän että olemme vaikeuksissa. Olen jo vanha mies ja pärjään kyllä vaikka pantaisiin minun palkkani puoliksi. Mutta valitettavasti, minä en voi laskea luottamusmiehen palkkaa. Minulla ei ole edes lupaa tehdä sitä.
Mutta voin tehdä tällä kertaa poikkeuksen - sovitaan, että kaikki tässä huoneessa istuvat laskevat palkkaansa 10 prosenttia. Silloin lähden mukaan minäkin. Silloin olemme yhteisellä asialla.
Ymmärrätte varmasti, että asia oli loppuunkäsitelty, eikä hänen palkastaan puhuttu enää koskaan.
NHL lock out on nyt niin pitkällä ja asiat mutkistuvat, että voimme unohtaa tämän kauden. Kysyn, onko NHL:ää edes olemassa nykyisessä muodossa ensi syksynä, vai kaatuuko koko liiga mahdottomuuteensa? Vai pelastavatko omistajat mitä pelastattavissa on?
Olisiko tosiaankin aika luoda uusi liiga puhtaalta paperilta? Eihän tästäkään nyt mitään tule jos sopimusneuvottelut menevät joka kerta näin, että vähintään yksi kausi menee pipariksi ja pahenee vain kerta kertalta?
Koko systeemi on jotenkin sairas kun se menee näin.