TV-sarjaketju

  • 2 207 529
  • 9 785

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pakko liittyä joukkoon hehkuttamaan tuota True Detectiviä. 4. jakson viimeisen kohtauksen kamera-ajo ja leikkaus oli vaan jotain niin kaunista. Harvoin olen nähnyt elokuvissa samanlaista, puhumattakaan tv-sarjoista.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinasin katsoa, mutta jos suosikkisarjat ovat Breaking Bad, 24 ja Dexter, niin jätänpä tämän analyysin jälkeen ihan suosiolla väliin.

True Detective ei kaikille sovi, mutta kannattaa silti kokeilla, sillä kyseessä on sen verran kovan luokan sarja. TD menee itselläni ainakin harvinaiseen täyden kympin kerhoon, josta löytyy edellä mainitun lisäksi vain The Wire, Game of Thrones ja Band of Brothers, kaikki HBO:n tuotantoa. Toki TD:n taso voi teoreettisesti vielä tippua sarjan ollessa vasta puolivälissä, mutta en näin usko käyvän.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
True Detective ei kaikille sovi, mutta kannattaa silti kokeilla, sillä kyseessä on sen verran kovan luokan sarja. TD menee itselläni ainakin harvinaiseen täyden kympin kerhoon, josta löytyy edellä mainitun lisäksi vain The Wire, Game of Thrones ja Band of Brothers, kaikki HBO:n tuotantoa. Toki TD:n taso voi teoreettisesti vielä tippua sarjan ollessa vasta puolivälissä, mutta en näin usko käyvän.

Jaahans, nyt tuli kautta aikain top-3 mainittua, joten alkaa pikkuhiljaa kutkuttaa TD:n näkeminen. Odottelen kesälomaa ja HBO:n arkistoa, sitten onkin taas katselemista GoT ja Viningsin uusien kausien kera.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Diana Gabaldonin Muukalainen kirjasta ollaan tekemässä Starz Networkin toimesta tv-sarjaa. Mielenkiinnolla odotan lopputulosta.


Kas kas. Romanttisävyinen aikamatkailutarina on erinomainen aihio, vaikka kirjasarja on uuvahtnutkin pahasti (eikä Lordi John Greyn seikkailut silleen kiinnostaneet). Clairen ja Jamien tarina tosin jatkuu pitkän tauon jälkeen kirjalla "Written in My Own Hearth's Blood" joka ilmestynee tänävuonna.

Mainio TV sarjan aihio kyllä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Meinasin katsoa, mutta jos suosikkisarjat ovat Breaking Bad, 24 ja Dexter, niin jätänpä tämän analyysin jälkeen ihan suosiolla väliin.

Puhut ilmeisesti omista suosikeistasi? Siitäkin huolimatta suosittelen edes kokeilemaan, sillä kuten sanottua, kyseessä on poikkeuksellinen sarja monellakin mittarilla.

(Tykkäsin minäkin Dexterin alkutuotantokausista)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen ylistänyt useassa viestissä loistaa True Detective- sarjaa, sen sijaan tästä toisesta uutuudesta, eli Black Sails- sarjasta mielipiteeni ei ole kovin positiivinen.

Olen katsonut nyt tuon sarjan kolme ensimmäistä jaksoa, huomioita:

- lavastus "merirosvokaupunkeineen" on varsin epäuskottava. Tämä satamassa sijaitseva telttakylä näyttää varsin halvalta kulissilta, mitä se varmasti onkin.

- Asut ja maskeeraus ovat aivan naurettavia, vrt. merirosvojen arjen realismi 1700- luvun alussa. Yksi huomionarvoisimmista asioista tässä mielessä on sarjan "sankarien" virheettöminä hohtavat hammasrivistöt.

- Sarjan idea perustuu löyhästi Stevensonin Aarresaari-kirjaan, mielestäni nämä roolihahmot eivät kuitenkaan tunnu kovinkaan hyvin noudattavan tuon kirjan henkeä. Kapteeni Flint on kuvattu jonkin sortin hyvikseksi, ollen sarja päähenkilö. Kirjassa Flint oli mies, jota tämän miehistö pelkäsi tämän kuolemankin jälkeen todella paljon, väkivaltainen, häikäilemätön, pelottava tyyppi. Laivakokki - ja Stevensonin kirjan yksi tärkeimpiä henkilöitä - John Silver on kuvattu ovelaksi huumoriveikoksi. Osittain tämä pitää paikkansa, mutta kirjan Silver on häikäilemätön, väkivaltaan mielellään turvautuva merirosvo. Sarjan Silver näyttää suorastaan pelkäävän/välttelevän väkivaltaa.

- Muutama sivuhahmo, mm. kapteeni Vane on täysin pinnallisesti käsikirjoitettu. Kuka muka pelkää tätä hihattomassa paidassa heiluvaa "ryöväriä"?

Olisin voinut kirjoittaa paljon enemmänkin tästä, mutta mielestäni sarjassa on epäonnistuttu ilmentämään 1700- luvun alun merirosvouksen henkeä. Sinällään sääli, että vähän tällaiseksi huumoripläjäykseksi koko homma on mennyt, itse odotin kovasti sellaista tosissaan tehtyä, raakaa kuvausta noiden vaarallisten ammatinharjoittajien elämästä&teoista.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
sen sijaan tästä toisesta uutuudesta, eli Black Sails- sarjasta mielipiteeni ei ole kovin positiivinen.

Olen katsonut nyt tuon sarjan kolme ensimmäistä jaksoa, huomioita:

2/3 ensimmäisestä jaksosta katsoneena (tiedän, pinnani on vähän lyhyt) yhdyn havaintoihisi. Lisäisin vielä, että henkilöhahmot ovat oikeastaan päähenkilöä lukuunottamatta silkkoja arkkityyppejä vailla mitään syvyyttä. No, tämä on varmaan sitä viihdyttävää viihdettä sitten lukuisine irtotisseineen... Sellaisena True Bloodkin toimi mielestäni (alkuun) kuitenkin paremmin, tästä lähinnä ärtyy.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Perkele kun ei vaan iske toi True Detective vieläkään. Yritin katsoa nyt toista jaksoa, mutta oli pakko ruveta pelaamaan Flappy Birdiä kesken jakson, muuten ois uni tullut silmään. Joku siinä vaan on, ettei tollainen hidastempoinen, kieltämättä hyviin dialogeihin ja näyttelijäsuorituksiin keskittynyt sarja innosta. Itse haluan viihtyä telkkarin ääressä ja silloin sarjassa pitää nopealla tahdilla tapahtua kaikenlaista. Luulen, etten vain ole 28-vuoden aikana kypsynyt vieläkään TD:n kaltaisille sarjoille, jonka kaksi jaksoa ovat olleet minulle kuin Päätalon kirjat.

Tämä jää kyllä osaltani tähän. Keskityn siis edelleen TWD, Banshee, Himym -akselille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Perkele kun ei vaan iske toi True Detective vieläkään. Yritin katsoa nyt toista jaksoa, mutta oli pakko ruveta pelaamaan Flappy Birdiä kesken jakson, muuten ois uni tullut silmään...

Mielestäni luovutat juuri väärässä vaiheessa, olisi kannattanut vetää ainakin toinen jakso loppuun asti.

Itse en ollut satavarma ekan jakson perusteella, onko kyseessä huikea sarja, tokan jakson jälkeen olin.

Mutta kukin taaplaa tyylillään, ei siinä mitään!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Haluan sanoa tästä vielä kerran, vaikka tiedän asiasta maininneeni ennenkin.

Mitä ihmettä tämä on, että sarjoja arvostellaan yksittäisten jaksojen perusteella? Miten voi jossain sarjassa olla hyviä ja huonoja jaksoja, jos kerran tarina on jatkuva?

Niin joo, totta. Voihan jääkiekko-ottelussakin olla huono seitsemän minuutin paniikkitilanne ja sitten sitä arvostellaan, vaikka peli lopulta voitettaisiinkin.

Sopii urheiluun, ei tv-sarjoihin. En katso Simpsoneja, mutta siellä varmasti onkin joskus huonoja jaksoja, kun paljon tehdään.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Haluan sanoa tästä vielä kerran, vaikka tiedän asiasta maininneeni ennenkin.

Mitä ihmettä tämä on, että sarjoja arvostellaan yksittäisten jaksojen perusteella? Miten voi jossain sarjassa olla hyviä ja huonoja jaksoja, jos kerran tarina on jatkuva?

Muuten samaa mieltä, mutta aloitusjaksot ovat tärkeitä. Jos tv- sarja ei iske avausjaksolla, niin katsominen jää siihen. Piste. Viimeksi tämän kohtalon koki Revolution. Täysin epäuskottava alkuasetelma ja juoni kaikkine teineineen, ei jatkoon. Minulla ole aikaa tai mielenkiintoa katsella kaikenlaista skeidaa ja odotella, josko se siitä paremmaksi muuttuisi. Hyväksi todetussa sietää sitten suvantovaiheet ja heikommat jaksot kyllä. Boksin ostaessani olen hieman kärsivällisempi, mutta harvemmin se ensivaikutelma pettää. Bokseja ostan kyllä sen verran harvoin, että huteja ei juuri edes tule.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
House of Cardsin kakkoskausi Netflixissä. Uuden kauden ensimmäinen jakso oli loistava... Taidanpa katsoa loput melkein yhteen putkeen.
 

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
On kyllä melkoisen kovaa settiä tämä House of Cardsin toinen tuotantokausi. Francis Underwood vaimoineen jyrää kaiken tielle osuvan ja armoa ei tunneta sitten vähääkään. Pieksee esim. True detectiveä päihin satanolla, vaikka TD laatusarja onkin. Kertonee "korttitalon" laadusta jotakin...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja täältä lisää ylistystä House of Cardsin tokalle kaudelle.

Itse nähnyt vasta tuon avausjakson, mutta huhhuh kun oli viimeisen päälle loistavaa settiä.

Ja Frankin lopun lyhyt monologi oli timanttinen.

Bonuksena totean vielä, että nuo kalvosinnapit saivat ainakin itseni naurahtamaan. ;)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
House of Cardsin kakkoskausi oli mielettömän hyvä. Tuli katsottua viikonloppuna koko setti. Pidin ehkä jopa enemmän kuin ykköskaudesta. Nyt sitten pitäisi taas vuosi odotella? Aaargh.
 

Nick Neim

Jäsen
Täältä lähtee kyllä vilpittömät kehut Suitsille. Kaveri kehui joskus aikaisemmin, mutta eipä tullut sen tarkemmin perehdyttyä. Nyt on pari kautta paketissa Netflixin kautta, ja omaan mieleen taso vain paranee sarjan edetessä. Suosittelen, mikäli joku ei kyseistä sarjaa ole seurannut.

Nyt tosin tähän väliin isketään kiinni tuohon House of Cardsin kakkoskauteen, sitä on tullut odoteltua.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täältä lähtee kyllä vilpittömät kehut Suitsille. Kaveri kehui joskus aikaisemmin, mutta eipä tullut sen tarkemmin perehdyttyä. Nyt on pari kautta paketissa Netflixin kautta, ja omaan mieleen taso vain paranee sarjan edetessä. Suosittelen, mikäli joku ei kyseistä sarjaa ole seurannut.
Komppaan tätä myös. Itsellä kakkoskausi Netflixistä juuri menossa. Yllättävän viihdyttävä sarja kyseessä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
House of Cardsin kakkoskausi oli mielettömän hyvä. Tuli katsottua viikonloppuna koko setti. Pidin ehkä jopa enemmän kuin ykköskaudesta. Nyt sitten pitäisi taas vuosi odotella? Aaargh.

Aloitimme avokin kanssa kakkoskauden niin, että ensin katsoimme ykköskauden vielä kerran läpi noin kolmessa viikossa ja uudesta kaudesta ekan episodin eilen. Tästä jatketaan 1-2 jaksoa viikossa. Näihin kertoihin ajoitamme hyvää sormisafkaa ja juomaa messiin. Teemme katselukerroista vielä hieman muistettavammat. On se vaan niin hyvä.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Tulipa kakkoskausi täälläkin katsottua House of Cardsia. Aivan mahtava, ehdottomasti parhaita ellei paras sarja mitä olen nähnyt. Panokset sen kuin kovenee ja armoa tai sääliä ei tunneta.

The Blacklist sarjaa olen myös katsonut nyt 13 jaksoa. James Spader on kyllä aivan loistava tuossa Reddingtonin roolissa. Innolla odottaa jo seuraavaa jaksoa.

Nytpä on otettava tuosta Kari Runkin tarjoamasta vinkistä kiinni ja tutustuttava tuohon Suitsiin sekä täällä aiemmin mainittuun True Detectiveen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja tämän hetken laadukkain tv-sarja, todennäköisesti dekkarigenren top3 kautta aikojen, eli True Detective...

...jatkaa loistoaan myös kauden viidennessä jaksossa.

Yhä enemmän aukeaa itselleni myös tuo sarjan nimi, Rust Cohle todella on a true detective.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tulipa kakkoskausi täälläkin katsottua House of Cardsia. Aivan mahtava, ehdottomasti parhaita ellei paras sarja mitä olen nähnyt. Panokset sen kuin kovenee ja armoa tai sääliä ei tunneta.

The Blacklist sarjaa olen myös katsonut nyt 13 jaksoa. James Spader on kyllä aivan loistava tuossa Reddingtonin roolissa. Innolla odottaa jo seuraavaa jaksoa.
Spader on niin kova, että kantaa koko sarjaa. Ilman häntä ei sarjaa voisi katsoa kun pääosissa on ärsyttävä "Ämmä" joka ei osaa edes näytellä kunnolla, mutta Spaderin vuoksi sarja nousee ajoittan jopa hyväksi.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tällä hetkellä tulee seurattua TV:stä: Blue Bloods, Pukumiehet, Viikingit, Nashville, Entourage ja The Walking Dead.

Nämä taas eivät päässyt minun listalla jatkoon: Under the Dome, Holmes NYC, Sleepy Hollow, Kohde ja Revolution.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Nämä taas eivät päässyt minun listalla jatkoon: Kohde

Mikäs Kohteessa (Person of Interest) tökkii? Mielestäni ehkä mielenkiintoisimman ja koukeroisimman pääjuonen sisältävä sarja tällä hetkellä. Ehkä puolet liikaa jaksoja per kausi, mutta välillä aivan huikeaa tykitystä kuten aiemminkin tässä ketjussa mainittu kolmannen kauden eka puolisko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös