Itse asiassa The Wiren ensimmäinen kausi oli ihan hyvä. Toiselle kaudelle taso laski selvästi ja uudet hahmot olivat tylsiä. Kolmas kausi jäi mulla puolivälissä kesken kun taso heikkeni vielä kakkoskaudesta.
Heh, ok. Itse taas tykkäsin noista todella paljon, vaikka juuri kakkoskautta pidetään yleisestikin heikoimpana (vitosen ohella). Minusta se nivoutuu juuri hyvin koko tarinaan, esitetään miten esim. huumeet tuodaan sisään, miten ne jaetaan jne. Ja pääosassa Frank Sobotka jolla on taas omat murheensa ja tämä organisaatio on osannut iskeä siihen ovelasti. Tyypillinen hyvä mies joka ajautui väärille teille, ikään kuin sokeutuu jo omille teoilleen.
Kolmonenhan jatkaa sitten enemmän ykköskaudella alkanutta pidempää tarinaa (jota toki se kakkonenkin jatkaa, kuten kauden lopussa selviää).
Omasta taustastani johtuen jotenkin tunsin ymmärtäväni sen telakkatyöläisten "hengen" ja heidän arvonsa, siis nämä perinteiset honesty, dignity yms. Se on siinäkin mielessä hauska kausi, että The Greek ja Spiros Vondopoulos näyttäytyvät tietyssä mielessä jopa sympaattisina henkilöinä yhdessä vaiheessa.
Ja toisaalta se miksi Stan Valchek ylipäätään aloittaa koko tutkinnan taas kuvaa hyvin sitä miten pienistä asioista asiat alkavat Baltimoressa (ainakin tässä sarjassa).
Yksi ihan huikea detalji on se koko witness protection-kuvio, en muista millä kaudella. Siitä otetaan kyllä ytimiä myöten kaikki irti vaalikampanjoissa ja ties missä :D Se yksi poliisihan sitä taitaa siinä naureskellakin.