TV-sarjaketju

  • 2 203 602
  • 9 766

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mikäs tuossa CSI Miamissa SubTV:llä oikein on tilanne? Tuntui, että tämän päivän jakso oli aivan eri maailmasta kuin edelliset. Tarkistus paljasti, että oli 5. kauden 23. jakso. Edelliset jaksot ovat olleet käsittääkseni uusintoja ja mielestäni kolmannelta kaudelta. Tuo tämän päivän jakso on ensiesitetty Jenkeissä vasta 7. toukokuuta.

Edit: No voi vittu, Subbari esittää arkisin noita kolmannen kauden jaksoja ja lauantaisin viidennen. Eipä ole tullut tätäkään aikaisemmin huomattua. Saatana.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Muistaako jatkoaikalaiset katsoneensa 90-luvun alussa westernsarjaa nimeltä Veijari nimeltä Brisco(The adventures of Brisco county jr.. Voi ristus oli kova sarja. Tuli yllättävä himo nähdä tuo sarja uudelleen. Vinkatkaa tänne jos tuon dvd-boksi on saatavana jostain päin Suomea.

Oliks tää se missä loppupäässä sarjaa sillä oli joku hopealuoti systeemi ja joku sauvapallo. Siis pallo mistä tuli hopeisia sauvoja ulospäin. Näytti joltain merimiinalta. Oli kova sarja jos samasta sarjasta puhutaan.
 

Benny S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oliks tää se missä loppupäässä sarjaa sillä oli joku hopealuoti systeemi ja joku sauvapallo. Siis pallo mistä tuli hopeisia sauvoja ulospäin. Näytti joltain merimiinalta. Oli kova sarja jos samasta sarjasta puhutaan.

Olihan siinä sellaisia miinan näköisiä palloja, orb? vai miksikä niitä kutsuttiin.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
No, annetaan sitten suositukset eräälle tv-sarjalle sen enempää ketjua lukematta. Sarjahan on Numb3rs, maikkari taisi esittää ihan Num3roina sen.

Ensimmäinen tuotantokausi on jo telkkarissa esitetty, ja toinen tuotantokausi taitaa alkaa SubTV:llä tässä syksyn aikana. Olen itse kummankin nähnyt mutta pitäähän ne jaksot silti katsoa. Sarjassahan siis selvitetään rikoksia matematiikan avulla. Kannattaa katsoa jos yhtään kiinnosti!

Ja jos rikossarjoja seuraa kuten minä itse, niin Criminal Minds on myös hyvää katsottavaa mielestäni. Tulee neloselta joka torstai. Tosin sekin jäi juuri tauolle. :p
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Huomasin eilen, että CSI:Miami jakson teksteissä vilahti ohjaajana suomalainen nimi Scott Lautanen. Netistä löytyi tieto, että hän on sukujuuriltaan suomalainen yhdysvaltalainen televisio-ohjaaja. Lautanen on ohjannut jaksoja muun muassa televisiosarjoihin CSI: Miami, CSI: New York sekä Num3rot. Lautanen on naimisissa 20th Century Fox Film Corporationin televisiotuotannon varapuheenjohtajan Michelle Lautasen kanssa. Tämä oli ihan mielenkiintoista, mutta vielä mielenkiintoisemmaksi asia muuttui, kun jaksossa ollut massamurhaaja oli töissä turvallisuusalan firmassa nimeltä Apias, joka on toisinpäin saipa. Ovatkohan ohjaajan sukujuuret ehkä Lappeenrannasta ja halusiko hän ujuttaa jaksoon tälläisen piiloviestin asiasta? Jäi häiritsemään.
 

scholl

Jäsen
Letkeän sanan heitit kehiin tässä eli tuo varapuheenjohtaja. Eiköhän tuollaisessa firmassa kyseessä ole kuitenkin VP:n titteli eli vice president. Niitähän voi olla yrityksessä lukematon määrä. Pointti on se, että henkilö vetää jotain osa-aluetta. Itse en lähtisi edes tuota titteliä kääntämään.

Noista väärin päin olevista nimistä on joskus itseänikin muutama mietityttänyt. Esim. miksi on sellainen firmannimi kuin Airam. Tuleeko se suoraan naisennimestä Maria.

Scott Lautasesta en ole koskaan kuullutkaan, vaikka jonkinverran tosiaan sielläpäin suomalaistaustaisia tyyppejä tv/elokuvapuolella on. Onkohan tuo sukunimi keksitty vai onko joku kuullut, että Suomessa jonkun nimi olisi lautanen?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan tuo sukunimi keksitty vai onko joku kuullut, että Suomessa jonkun nimi olisi lautanen?
Samaa mietiskelin, puutavaramaailmaan juonnettuna tuo sana lautanen ei ole niin kummallinen, mutta itselleni tulee mieleen lähinnä ruokailulautanen ja kuulosti sen vuoksi heti aika jännältä ja jopa hauskalta tuo nimi.

Veitsi-Haarukka-Lautanen voisi olla vaikka Kirkkonummen Salamien pelätty nelosketju.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onkohan tuo sukunimi keksitty vai onko joku kuullut, että Suomessa jonkun nimi olisi lautanen?
Kyllä kai se nimi alunperin on keksitty, kuten kaikki muutkin nimet. Pohjois-Karjalassa Ilomantsissa on ainakin jonkin verran Lautasia.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Laitetaanpa nyt vaikka tähän ketjuun, eli Jenkkilässähän starttaa taas tammikuussa uusi, järjestyksessään seitsemäs, vuorokausi 24-sarjasta. Tulevan kauden trailerin voi vilkaista täältä http://www.24trailer.com/

Mielenkiintoista kyllä että Tony Almeida palaa sarjaan ja trailerin perusteella ei niin ystävällisissä merkeissä. Alkaa kyllä muistuttaa Kauniita ja rohkeita kun kuolleista nousee porukka heilumaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mielenkiintoista kyllä että Tony Almeida palaa sarjaan ja trailerin perusteella ei niin ystävällisissä merkeissä. Alkaa kyllä muistuttaa Kauniita ja rohkeita kun kuolleista nousee porukka heilumaan.

Huh, tuumasin kaivaa ketjun Dexterin takia, mutta tämä vei heti kaiken huomion, puhutaan toki nykyelämän parhaasta sarjasta. Minulle Jack Bauer kuitenkin starttaa vasta vapun tienoilla ja syykin on selvä. Jaksot otetaan talteen ja sitten ns. tykitetään.

Ei kuulosta kovin järkevältä, että tähän mitään kuolleita palaisi, koska överiäksöniä lukuunottamatta asiallisuuksissa on pysytty. Varmaankin ihan perus-flashbackeja, mutta mistä minä tietäisin, koska en edes traileria ole katsonut (enkä siis haluakaan etukäteen). Tai sitten se kaksoisveli, mutta voi helvetti, jos oikeasti joku rehellisesti kuollut palaa. Ei siinä jäänyt mitään epäselvää, Tony ei ole elossa.

Mutta tämä aika laajalti puhuttu Dexter on jo pitkään kiinnostanut ja kovalevyllä makaillut. Nyt sain vihdoinkin aikaiseksi aloittaa. Olen vasta kaksi ensimmäistä jaksoa katsonut, mutta heti aivan fiiliksissä.

Jätetään analyysit muille, minä vain nautin sarjan kiehtovasta ja sopivan rauhallisesta ilmapiiristä. Sarjoissa on aina koukkuunjäämisriski, mutta tässä riittänee sillointällöin-tahti.

En tiedä kuinka monta jaksoa Suomen TV:ssä on esitetty, mutta ilmeisesti ei vielä kovin montaa. Ottaa sen kiinni ja sitten menee sen mukaan. Ja tarvittaessa voi toki puskea, sain juuri myös tietää, että toinenkin kausi on jo olemassa.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tämä aika laajalti puhuttu Dexter on jo pitkään kiinnostanut ja kovalevyllä makaillut. Nyt sain vihdoinkin aikaiseksi aloittaa. Olen vasta kaksi ensimmäistä jaksoa katsonut, mutta heti aivan fiiliksissä.

Itse tässä katselin juuri neljä ensimmäistä 2. kauden jaksoa, ja täytyy pernaveikkoa mukaillen sanoa, että olen aikalailla "fiiliksissä". Aivan loistava sarja.

Jätetään analyysit muille, minä vain nautin sarjan kiehtovasta ja sopivan rauhallisesta ilmapiiristä. Sarjoissa on aina koukkuunjäämisriski, mutta tässä riittänee sillointällöin-tahti.
Pitää myöntää, että itse olen täysin koukussa. Enpä ala minäkään analysoimaan sen enempää, mutta sen verran pitää mainita, että tällä kertaa sarja vie kirjaa (Darkly Dreaming Dexter) n. 100-0.

Tämän lisäksi tuli juuri katsottua Twin Peaks ensimmäiseen kertaan kunnolla dvd:ltä, ja täytyy sanoa, että olin koukussa heti ensimmäisestä jaksosta lähtien.

Tällä hetkellä pitää myös katsella X-filesiä, kun tuli joskus ostettua play.com:sta kaikki kaudet dvd:llä (sain halvalla!), ja myös tämä sarja paranee jakso jaksolta, mutta en vieläkään ymmärrä sarjan saamaa "kulttistatusta", taikka sitä, että moni rankkaa sen kärkipäähän listattaessa kaikkien aikojen parhaita tv-sarjoja. X-files on hyvä. Ei mielestäni sen enempää taikka vähempää, mutta mahtunee juuri ja juuri ehkäpä top15-sarjojen valiojoukkoon meikäläisen listoilla.

Listahan alkaa jotakuinkin näin, minisarjat mukaanlukien:

1. Twin Peaks
2. Band of Brothers
3. Sopranos
4. Firefly
5. Auf wiedersehen, Pet
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään alkaa muuten aika mielenkiintoinen sarjauutuus Suomessa, eli Ricky "David Brent" Gervaisin Extras. (Sen aidon britti-)Konttorin hengessä mennään oletettavasti tässäkin, joten ehdottomasti alettava seuraamaan.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään alkaa muuten aika mielenkiintoinen sarjauutuus Suomessa, eli Ricky "David Brent" Gervaisin Extras. (Sen aidon britti-)Konttorin hengessä mennään oletettavasti tässäkin, joten ehdottomasti alettava seuraamaan.

Kiitokset muistutuksesta, olisi päässyt unohtumaan muuten, pitääpä pistää nauhoitukseen. Ja tämähän tulee siis Yle TV1:ltä klo. 22:55.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katsoin juuri Dexterin season finalen ja se tuli myös Neloselta tänään eli Suomen aikataulussa sarjaa spekuloidaan.

Analysoikaa nyt jotain, koska itse en osaa, aivan loistava sarja.

Tuossa viikonloppuna alkaakin sitten toinen kausi, niin, siihen jenkkitahtiin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Katsoin juuri Dexterin season finalen ja se tuli myös Neloselta tänään eli Suomen aikataulussa sarjaa spekuloidaan.

Analysoikaa nyt jotain, koska itse en osaa, aivan loistava sarja.

Näinhän se on. Harva sarja on koukuttanut yhtä pahasti. Ehdottomasti top 3 sarja (tai ainakin aloituskausi) ikinä missään. Osa juonesta, kuten murhaajan henkilöllisyys oli helposti arvattavissa, mutta esim. Rudyn ja Dexterin linkki toisiinsa tulikin sitten ihan puun takaa.

Mitäköhän kakkoskaudesta tulee? Pitääkö alkaa imuttamaan vai odottaisiko ensi vuoteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Osa juonesta, kuten murhaajan henkilöllisyys oli helposti arvattavissa

Tuota ihmettelin itsekin kuinka se noin helposti annettiin. Siihen se jotenkin liittyy, että saatiin sitten kunnolla spekuloida loppukoukkua miettimättä onkohan tuo kaveri nyt kuitenkaan ajellu jääkaappiautolla.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mitäköhän kakkoskaudesta tulee? Pitääkö alkaa imuttamaan vai odottaisiko ensi vuoteen.

Kakkoskausi on ollut tähän asti erinomaisen loistavaa viihdettä ja mielestäni jopa parempaa viihdettä, kuin mitä ykköskausi oli.

Suosittelen.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Kaverin kanssa kiistaa ja sarjasta Kylmäverisesti Sinuu. Kuinka sille Antti Reinin hahmolle käy lopussa? Taisi sotkea asiansa ja joutua jonkun pahiksen otteeseen, viina/huumeet alkoi maistua. Itse muistelen, et lopussa ampui itsensä, mut voin muistaa ihan omianikin..
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Näinhän se on. Harva sarja on koukuttanut yhtä pahasti. Ehdottomasti top 3 sarja (tai ainakin aloituskausi) ikinä missään. Osa juonesta, kuten murhaajan henkilöllisyys oli helposti arvattavissa, mutta esim. Rudyn ja Dexterin linkki toisiinsa tulikin sitten ihan puun takaa.

Itse kyllä aloin miettimään tuota mahdollisuutta pari jaksoa sitten. Rudyn pakkomielle Dexterin menneisyyteen alkoi viittamaan tuohon.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Montako jaksoa tämä viimeinen Sopranos kausi käsittää? Ajattelin kun tota 6 tuotanto kauden 1. osa DVD boksia myydään, ja se käsittää jaksot 1-12, niin onko siinä se sitten se koko viimeinen tuotantokausi?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Montako jaksoa tämä viimeinen Sopranos kausi käsittää? Ajattelin kun tota 6 tuotanto kauden 1. osa DVD boksia myydään, ja se käsittää jaksot 1-12, niin onko siinä se sitten se koko viimeinen tuotantokausi?

Imdb:n mukaan 21. Tosin siihen kuuluu kyllä jotain aiempiakin jaksoja, eikä pelkästään tänä syksynä nelosella pyörineitä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaverin kanssa kiistaa ja sarjasta Kylmäverisesti Sinuu. Kuinka sille Antti Reinin hahmolle käy lopussa? Taisi sotkea asiansa ja joutua jonkun pahiksen otteeseen, viina/huumeet alkoi maistua. Itse muistelen, et lopussa ampui itsensä, mut voin muistaa ihan omianikin..

Ihan tarkkaa muistikuvaa minullakaan ei enää tästä ole, mutta "TJ Mikkonen" ei ampunut itseään, vaan otti hatkat ja lähti ulkomaille. Sotki kyllä asiansa totaalisesti, mutta ratkaisi yhden ongelman ampumalla lopulta kuulan kiristäjänsä kalloon.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Stargate SG-1-sarjaa olen vilkuillut tässä aikani kuluksi ja parissa kuukaudessa olen kerinnyt seiskakauden loppupuolelle. Muutama jakso on seiskaa vielä jäljellä ennen kasin alkua ja kasin rinnallahan alkaa myös Stargate Atlantis.

Aika paljon sarjan taso lopahti seiskakaudella. Ei kutonenkaan toki ihan sitä samaa laatua ollut kun DJ puuttui mutta ihan hyvin sarja vielä piti otteessaan, mutta seiskalla on ollut kyllä jo aikamoista jöötiä muutama jakso ja homma kääntynyt enemmän ja enemmän komedian puolelle.

Kannattaako koko sarjaa edes seurata loppuun asti vai laskeeko taso vain entisestään loppua kohden? Entäs se Atlantis, onko se katsomisen arvoista? Kai nuo voisi loppuun astikin katsastaa kun sain kaverilta lainaksi kaikki kaudet molempia sarjoja (tai siis kolmoseen asti Atlantista), mutta alkoi epäilyttää onko se sen arvoista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös