Mitä terveydellisiä haittoja esim. ekstaasista on sivullisille? Vai meinaatko, että ihminen ei saa saastuttaa ja sekoittaa omaa kehoaan juuri niin paljon kuin haluaa? Vittu mitä fasismia!
Bonjour ja suoraan savullisesta baarista peliä katsomaan. En puhunut ekstaasin vaikutuksista sivullisiin, eihän niitä ole mahdollista öykkärikäyttäytymistä lukuunottamatta, ja mahdollisia vaikutuksia raskaana olevien naisten tuottamiin tuleviin ihmissiemeniin (tästä ei tarkempaa tietoa).
Olen toki ohuilla jäällä siinä että häiriökäyttäytymisenkin suhteen minun on vajavaisin tiedoin paha sanoa missä aineissa kulkee raja siinä mikä niistä saa todistetusti riehumaan ja mikä ei.
Puhuin kuitenkin kovempien huumeiden käyttäjilleen seuranneista terveysvaaroista. Jos ajatellaan väitettä muuten tarkemmin niin ekstaasinkin käyttö ei olekaan minulle rikollista, ainoastaan myyminen on.
Noin muutenkin sanoisin, että väitteesi on perusteeton. Tupakointia ja sen vaikutusta ihmisiin on käsittääkseni kuitenkin päästy tutkimaan melkoisen paljon enemmän kuin laittomien huumausaineiden. Ainakaan sen tutkimista ei poliittisista syistä pahemmin rajoiteta (?)
Ei, ei tutkita ennenkuin hutkitaan. Samoin ei huumevalistuksessakaan kerrota että kokaiini tuntuu aluksi erityisen hienolta.
Nikotiini on riippuvuuspotentiaaliltaan pahimpia aineita maailmassa, joten ihan hirveän paljon en lapsille ja nuorille menisi vakuuttelemaan, että silloin tällöin poltteleminen on ihan ok juttu, jolla ei ole mitään kauaskantoisia vaikutuksia.
Älä käännä sitä noin. Tupakoinninvastustajien pitää kertoa ja näyttää ennenkaikkea ne negatiiviset puolet, mutta rehellisemmin, ei liioitellen eikä varsinkaan valehdellen. On myös totta että osa tupakan riippuvutta aiheuttavista aineista on lisäaineita joita lisätään tupakkaan, tämä lisähuomiona, ts. tämähän on jokunen vuosi taaksepäin paljastunut homma.
Yksi juttu on myös se että oikeita light-savukkeita, vähemmän vaarallisiahan pysyttäisiin muutenkin valmistamaan, mutta se on kiellettyä.
Mielestäni naurettavaa puhua holhouksesta tällaisen pikkurajoituksen kohdalla, jos ei itse ole valmis edes kotikäyttöä monien muiden päihteiden kohdalla sallimaan.
Pointtini onkin koko ajan ollut siinä missä tupakointi kielletään seuraavaksi, todennäköisesti julkisilla paikoilla. Se pelottaa, ei minun elämäni menekään tästä pilalle, seuraava askel pistänee kyllä jo vituttamaan. Tätä pidän hätävarjelun liioitteluna, jatkossa menee jo naurettavuuden puolelle. En luottaisi liikaa siihen että päättäjät jotka jo nyt mielestäni liioittelevat passiivisen tupakoinnin vaarallisuutta levittäisivät saman suojelun bussipysäkeillekin. Eikä tämä muutenkaan ole hengenasia, ahdistavaa on keskittyminen tällaisiin kuitenkin epäolennaisempiin seikkoihin sen sijaan että keskityttäisiin juuri noihiin terveellisempiin ruokiin ja niin edelleen. Keskityttäisiin enemmän tutkimiseen ja säätelyyn kuin siihen mikä aina kielletään.
Ja kuten sanoin, en minä ensimmäisenä kiellä kotikäyttöä huumausaineiden kohdalla, myynnin kyllä.
Jos autoilua aletaan rajoittamaan tai se kielletään, on taustalla todennäköisesti huoli maapallon tulevaisuutta kohtaan, joka voidaan nähdä arvona ajavan yksilönvapauden edelle.
Totta, mutta malttavatko päättäjät odottaa vedelläkäyviä bioautoja vai kieltää koko autoilun? Ts. tämä vertaus olisi vastaava jos autoilu kiellettäisiin ennenkaikkea liikenneonnettomuuksien ehkäisyyn vedoten, jos autoilu kielletään kokonaan ennenkuin on tutkittu kunnolla ja läpikäyty muut vaihtoehdot tehdä siitä turvallista kaikille. Jos rima vedetään liian korkealle.
Luulisin siis, että parempiakin esimerkkejä löytyy(?). Joukossa myös sellaisia asioita, joiden kohdalla et todennäköisesti ole kovin valmis kunnioittamaan yksilönvapautta (esim. Suomea huomattavasti vapaampi ampuma-aselainsäädäntö). Tuntuu siltä, että olet libertaristi lähinnä silloin, kun se sinulle sopii :)
Ampuma-aseiden suhteen olen varmasti salliva kunhan joku osoittaa mitä hyötyä löysemmistä laeista on, ja kuinka monella on tarve kantaa pistoolia baarissa mukana. Ei ihmisiä oikeasti loukkaa aatteellisestikaan se että heidän ei sallita ammuskelevan kylillä. Mutta mietitään lisää niitä parempiakin esimerkkejä.
Libertarisiuden suhteen sanoisin että pyrinkin enemmän olemaan hyvän fiiliksen, hyväntahdon ja järjen mies kuin aatteen.
~BREASTS!!!