Miten tuo maalivahdin häirintä oikein sääntöjen mukaan on? Viimeisten viikkojen aikana on hylätty paljon maaleja ja ilmeisesti olen pudonnut kärryiltä tämän säännön osalta.
Lähinnä minua ihmetyttää se, että nykytulkinnan mukaan kyse on maalivahdin häirinnästä, jos maalintekevän joukkueen pelaajan luistin on maalivahdin alueen sisällä tai se on siellä ollut juuri ennen maalia ja tämä kyseinen pelaaja ei tee maalia.
Silloin käsittääkseni kyse ei enää ole maalivahdin häirinnästä, jos pelaaja pääsee vaikka yksin läpi ja laukoo, jonka jälkeen maalivahti pudottaa kiekon ja pelaaja lyö kiekon maalivahdin alueella ollessaan verkon perukoille. Tämän vielä ymmärrän. Vai ymmärsinkö sittenkin väärin?
Mutta entä silloin, jos maalille syntyy hässäkkä hyvän hyökkäyksen jälkeen. Maalivahti yrittää sulkea kiekkoa, mutta epäonnistuu. Tuomari tutkii vieläkö kiekko on pelattavissa. On se. Kolme maalintekevän joukkueen pelaaja on maalivahdin alueella tai on ollut siellä saman tilanteen aikana, mutta kiekko on edelleen pelattavissa ja jostain se kiekko maaliin menee.
Jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että tässä viimeisessä tapauksessa maali hyväksytään? Pitäisikö näistä maaleista joku hyväksyä?