Musta_Kyy kirjoitti:Siitä puheen ollen, kyllähän kieltämättä Favorinilla oli se tilanne, mistä on puhuttu, että tarvetta oli viheltää juuri niinkuin sääntökirja sanoo. Se pikkaisen 'nauratti', kun videolta katsoi, kuinka tuntui nauttivan. Kostiko kaverin puolesta (Rönn)?
Sellaista elämä on. Potku osui omaan nilkkaan. Lakonisesti voisi todeta, että lähtiessään mediapeliin ottaa tietoisen ja hallitun riskin. Nyt se kostautui, 5000 euron sakko ei tunnu yhdelläkään seuralla missään, mutta tuomarien asenne tuntuu.
Rönnistä sanon sen verran, että ei se aivan katastrofi ole tuomarina, tällaisessa sarjassa vain täytyy pitää balanssissa molempien osapuolien kotiotteluiden määrä. Kotiinpäinveto on Rönnin iso, todella iso heikkous.
Kotiinpäinveto aiheutuu osittain mm. yleisön reaktioista (vaikka pleksit on välissä, niin henkistä painetta luodaan helposti), ja tästä pitkässä matkassa HPK ei kärsi.
Case Leinon Viljami meni siis sääntöjen mukaan oikein. Laitonta ei ollut myöskään linjatuomarin kertoa Favorinille asiasta, sillä videolta käy ilmi, miten toinen linjureista todellakin vierestä näkee tapahtuneen. Ei tarvitse selitellä mitään "sormi oli kohti taivasta" -jargonia.
10 min. tai PRK olisi varmaan parempi tässä vaiheessa, mutta Jukka Jalonen sinetöi sen, ettei pienempää kuin OR edes harkittu. Ei paljon ollut Jukallakaan asiasta tuomarille kerrottavaa, minkä sille tekee. Leinoa varmaan kiitti pelin jälkeen kädestä pitäen, oletan.
En voi kieltää tyytyväisyyttäni siitä, että Jalosen peli vihdoin kääntyi itseään vastaan. Ihminen minäkin vain olen. Toki tiedostan, että näissä asioissa, mitä ollaan valmiita tekemään oman joukkueen puolesta, rajat "hamekankaan" ja taisteluhengen välillä ovat veteen piirretyt.
Pahimpina tällä saralla olen pitänyt Jukkia Rautakorpi ja Jalonen. Rautakorpi lähti kauas pois, ja tod.näk. Jalonen himmensi glamouriaan näissä asioissa. Näistä kahdesta on mielikuva, että ovat joskus kulissipelissään saaneet onnistumisiakin.
Toivottavasti kenellekään ei tullut paha mieli, eikä minulle sakkoja. :)
P.S. sakot taitaa olla nykyään "in"....