Kiitokset aloittajalle tästä ketjusta. Minä hätäisenä miehenä ehdin eilen jo toivomaan tälle ketjulle aloitusta ennen kuin kurkistin vapaan keskustelun puolelle.
Mutta mutta mitä? Nyt mennään jo sivulla neljä eikä kukaan ole maininnut yhtä takuuvarmaa näyttelijää Hissu Hietalahtea ;).
No ei vaan leikki leikkinä. Toivottavasti nuo "Suomi-leffojen jokapaikanhöylät" kuten Hietalahdet, Pääkköset, Veijoset, Franzenit jätetään ulos. Leffaan vain rohkeasti näitä vähemmän kuluneita naamoja. Hirviniemille, Niemisille, Vatasille sun muille Putous-tähdille huuto-oksennusta. Ei sillä etteikö näiltä luonnistuisi vakavemmatkin roolit, mutta ei Tuntematon tarvitse mitään munamiehiä tai tortunkostuttajia.
Oma suosikkini Tuntemattomasta on sotamies Rahikainen. Oma suosikkini kotimaan näyttelijäkaartista taas on Timo Lavikainen. 1+1=2. Lavikainen esittämään Rahikaista. Rahikainenhan oli Pohjois-Karjalasta ja niin on myös Lavikainen, joten murteetkin menisi yksyhteen.
Minä olen todella innoissani tästä projektista. Olikohan Matti Ranin joka totesi joskus että jokainen sukupolvi tarvitsee oman versionsa Tuntemattomasta. Harmi kun en löydä tälle mitään lähdettä googlaamalla. Itse en ollut syntynyt vielä Mollbergin Tuntemattoman aikaan, joten tässähän tämä minun sukupolveni versio sitten tulee. Jännityksellä odotetaan mitä tuleman pitää. Joko tähän saa ostaa lippuja?
edit: ps prkleen
@Pavlovin Koira , kerkesit sitten tämän viestin kirjoittamisen aikana mainitsemaan sen Hietalahden.