Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 716
  • 4 627

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en kyllä huutelisi mistään omasta joukkueesta, jos valitsee suosikkijoukkueensa jostain bundesliigasta ja vertaa sen kannattamista esim kotimaiseen vaihtoehtoon.

En tiedä missä haavemaailmassa olet,mutta siinä vaiheessa jos HIFK pelaisi mestista ei mökki vetäisi joka iltaan 8 kiloa. Jokaisen tapaa kannattaa voi toki tuossa tilanteessa kyseenalaistaa ja arvostella.

Tuista b sarjaan tippumisesta en osaa sanoa, varmaan mertsi ainakin luovuttaisi? Voipi olla että kapakat ei olisi joka kevät täynnä enää kun leijona karjuu. Toki voi olla että pelit japania ja Maltaa vastaan on trillereitä.

Miten niin "valinnut"? En mä ole mitään valinnut. En ole tietääkseni myöskään ottanut kantaa vielä siihen, mitä mieltä olen kotimaisesta fudiksesta. Seuraan kahta eri joukkuetta, joista kumpikaan ei pelaa pääsarjatasolla. Toisen jengin himamatsit käyn katsomassa kaikki, pelaavat Kolmosessa.

Mulla on ainakin verenperintönä siirtyneet joukkueet sukupolvelta seuraavalle. En mä saanut synnärillä valita, että mikä logo mun potkupukuun tulee. Valkkailkaa tee muut jenginne miten haluatte.

Missä ihmeen haavemaailmassa, voitko selventää?

Ja mitä v- sitten, vaikka siellä olisi 2/3 penkeistä näkyvissä? Mä menisin matsiin - koska siellä pelaa IFK - vaikka jouduttaisiin menemään @SOF1969 ja @BOL kanssa kolmestaan.

Toisaalta mä en nyt tiedä mitä me tässä väännetään, kun en ole vieläkään saanut sun pointista kiinni, eikä jaksaisi vain vuorovittuilla. Toki saat nyt vielä tähän viestiin antaa samalla mitalla takaisin, kun mä tämän tappelun aloitinkin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Hattu , olen mukana, oli sarjataso mikä tahansa. Luulen kyllä, että ei meidän kolmistaan tarvitsisi katsomossa olla. 8000 katsojaa ei varmasti saataisi, ainakaan joka peliin, mutta veikkaisin, että kyllä meitä se 2000-3000 paikalle eksyisi säännöllisesti, varsinkin, jos lippujen hinnat ovat vähemmän kuin nykyisin. Ja noilla katsojamäärillä pärjättäisiin hyvin monelle Liiga-jengillekin.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Hattu , olen mukana, oli sarjataso mikä tahansa. Luulen kyllä, että ei meidän kolmistaan tarvitsisi katsomossa olla. 8000 katsojaa ei varmasti saataisi, ainakaan joka peliin, mutta veikkaisin, että kyllä meitä se 2000-3000 paikalle eksyisi säännöllisesti, varsinkin, jos lippujen hinnat ovat vähemmän kuin nykyisin. Ja noilla katsojamäärillä pärjättäisiin hyvin monelle Liiga-jengillekin.

Ja voin tässä ihan omasta kokemuksesta sanoa, että tulee sitä jengiä divariin seurattua. Ja on meitä muitakin, ympäri Suomea.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@Hattu , olen mukana, oli sarjataso mikä tahansa. Luulen kyllä, että ei meidän kolmistaan tarvitsisi katsomossa olla. 8000 katsojaa ei varmasti saataisi, ainakaan joka peliin, mutta veikkaisin, että kyllä meitä se 2000-3000 paikalle eksyisi säännöllisesti, varsinkin, jos lippujen hinnat ovat vähemmän kuin nykyisin. Ja noilla katsojamäärillä pärjättäisiin hyvin monelle Liiga-jengillekin.
No tästähän oli kysymys. Jos katsojamäärät tippuu 8 kilosta 2 kiloon, niin siellä saisi varmasti muillekin kuin allekirjoittaneelle huudella seuran jättämistä. Osaltani tässä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Miten niin "valinnut"? En mä ole mitään valinnut. En ole tietääkseni myöskään ottanut kantaa vielä siihen, mitä mieltä olen kotimaisesta fudiksesta. Seuraan kahta eri joukkuetta, joista kumpikaan ei pelaa pääsarjatasolla. Toisen jengin himamatsit käyn katsomassa kaikki, pelaavat Kolmosessa.

Mulla on ainakin verenperintönä siirtyneet joukkueet sukupolvelta seuraavalle. En mä saanut synnärillä valita, että mikä logo mun potkupukuun tulee. Valkkailkaa tee muut jenginne miten haluatte.

Missä ihmeen haavemaailmassa, voitko selventää?

Ja mitä v- sitten, vaikka siellä olisi 2/3 penkeistä näkyvissä? Mä menisin matsiin - koska siellä pelaa IFK - vaikka jouduttaisiin menemään @SOF1969 ja @BOL kanssa kolmestaan.

Toisaalta mä en nyt tiedä mitä me tässä väännetään, kun en ole vieläkään saanut sun pointista kiinni, eikä jaksaisi vain vuorovittuilla. Toki saat nyt vielä tähän viestiin antaa samalla mitalla takaisin, kun mä tämän tappelun aloitinkin.
Vertasit ajatukseni juoksua, jolle en kovin paljon tulisi kannatusta saamaan. Eikö se nimenomaan ole jaloilla äänestystä, jos liiga vaihtuu mestikseen. Ja siellä olisi se 2-3 kiloa. Mutta tämähän on täysin mahdoton yhtälö edes pohtia ja kertoa kuinka varmuudella katsomossa ollaan oli siellä vastassa Tappara tai roki. Ensiksi tälle pitäisi saada joku aiempi vertailukohta, että näin olisi käynyt joskus.

Odottelen niitä jalkapallo HIFK:n yleisömääriä edelleen, niin voitaisiin pohtia lojaalisuudesta seuraa kohtaan?
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Odottelen niitä jalkapallo HIFK:n yleisömääriä edelleen, niin voitaisiin pohtia lojaalisuudesta seuraa kohtaan?
HIFK:n viimeisen Veikkausliiga-kauden yleisökeskiarvo oli 2352, viime vuoden Ykkösestä en löytänyt keskiarvoa, mutta hieman yleisömääriä selailemalla sanoisin noin 1500-1600.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Hattu , olen mukana, oli sarjataso mikä tahansa. Luulen kyllä, että ei meidän kolmistaan tarvitsisi katsomossa olla. 8000 katsojaa ei varmasti saataisi, ainakaan joka peliin, mutta veikkaisin, että kyllä meitä se 2000-3000 paikalle eksyisi säännöllisesti, varsinkin, jos lippujen hinnat ovat vähemmän kuin nykyisin. Ja noilla katsojamäärillä pärjättäisiin hyvin monelle Liiga-jengillekin.
Kuuluisi myös ketjuun "Nyt just hymyilyttää", kun vilkas mielikuvitukseni piirsi meidät nelistään katsomassa IFKta jossain Rautaliigassa ja täällä "vääntämässä" pelin jälkeen yömyöhään. Miksi ei?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
HIFK:n viimeisen Veikkausliiga-kauden yleisökeskiarvo oli 2352, viime vuoden Ykkösestä en löytänyt keskiarvoa, mutta hieman yleisömääriä selailemalla sanoisin noin 1500-1600.
Eli mitä tästä voidaan päätellä? Aika suuri osa jättää uppoavan laivan, kun täällä moralisoitiin minua kannattajana ja näkemyksiä pidettiin outona. Eli trendinä laskeva.

Ensimmäiset kaksi liiga kautta taisivat tuoda isomman katsojakeskiarvon, kun tuote oli nähty jäljelle jäi klacken. Osa kannattajistahan lähti isommin talkoisiin ostaen useamman kausarin itselleen kilautellen seuran kassaa. Monelle tärkeä harrastus.
Keskustelua turha jatkaa. Toivotaan että nuurdikselle saadaan homma jälleen toimimaan!
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Keskustelua turha jatkaa.
Tämä lienee tässä aiheessa ainoa kohta mistä ollaan samaa mieltä. Sen vielä kysyn oletko koskaan ollut Nordiksen alakerrassa tsiigaamassa Kollien matseja?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Tämä lienee tässä aiheessa ainoa kohta mistä ollaan samaa mieltä. Sen vielä kysyn oletko koskaan ollut Nordiksen alakerrassa tsiigaamassa Kollien matseja?
Vuosiin en ole ollut. Vastaavasti Espoon pelejä tällä kaudella saman ikäluokan nähnyt useankin, mutta tämä johtunee toisista syistä.

Kannattaa ja seurata voi monella tapaa, enkä tosiaan olisi ainoa ketä hallilta kaikkoaisi. Enkä näe tämän olevan mikään arvo kysymys, tai paremmuuden mittari. HIFK ei sentään ole oma lapsi. HIFK:n voi jättää hetkeksi, jos vallitseva tilanne ei miellytä.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kuuluisi myös ketjuun "Nyt just hymyilyttää", kun vilkas mielikuvitukseni piirsi meidät nelistään katsomassa IFKta jossain Rautaliigassa ja täällä "vääntämässä" pelin jälkeen yömyöhään. Miksi ei?
Voi sitä riemun ja onnen päivää. Mieti jos pelitapa perustuisi silloisenkin päävalmentajan kanssa möyrimiseen. Kyllä tulisi vapaa-ajan käyttölle vastinetta mestiksessä. Silloin mitattaisiin tosi fania.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n viimeisen Veikkausliiga-kauden yleisökeskiarvo oli 2352, viime vuoden Ykkösestä en löytänyt keskiarvoa, mutta hieman yleisömääriä selailemalla sanoisin noin 1500-1600.
Kysyttiin ilman derbyä. Jos jaksan, lasken, mutta sanoisin, että liki samassa ollaan - kummallaakaan kerralla kun liigasta tiputtiin ykköseen juuri notkahdusta ei ollut, mut derby ja jonkun verran lätkästä tulleita katsojia jöi pois
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Matsi on aina useamman tunnin ’sijoitus’ katsojalta omasta arvokkaasta ajasta, ja oletan suurimman osan katsojista hakevan hallilta kuitenkin positiivista fiilistä ja sosiaalista tapahtumaa, johon erilaisia ihmisiä kokoaa yhteen IFK:n kannattaminen, ei jonkun vastustajan vihaaminen. Jos huomaa, että omassa katsomonosassa haistattelu alkaa olla pääasia, niin 2–3 tunnin viettäminen kerran pari viikossa tuollaisessa ympäristössä on varmaan itsessään raskasta ja jotain, mitä on vaikea saada sopimaan omaan ”IFK-fanin identiteettiin”.
Meitsillä on sellainen tunne, että osa faneista, niin lätkä kuin futis, eivät ole samaa mieltä kanssani (= eivät tajua, ne dorkat) että seura on aina tärkeämpi kuin joku superfanien porukka. Samaa vikaa tuntuu olevan eräissä Keski-Euroopan futis-ultroissa. Tarpeeksi kun häröilee, niin seurajohto jopa alkaa pelata palloa tällaisten kannattajaryhmien kanssa.

Ei se nyt näin mene, ihan mitä vaan ei voi tehdä oman ottelukokemuksensa maksimoimiseksi toisten kannattajien kustannuksella. Oma napa lähinnä sydäntä, vai oma seura lähinnä sydäntä?
 

Bromse

Jäsen
Eikä edes tarvitse syttyä, jos joukkue rypee taas ylivoimaisena suosikkina jotain jämäjengiä vastaan. Mutta reagoida ton yleisön pitäisi osata. Vitullinen vihellyskonsertti ja buuaukset päälle, niin ehkä joukkue heräisi ja esittäisi sellaisia otteita, mitä ton tason rosterilta on ainoastaan lupa odottaa. Siihen rosteriin lukeutuu myös valmennus.
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Keskiviikon ja perjantain peleissä sain joka erän ja erätauon aikana kuunnella keskikaljakerhon jutustelua eräistä pelaajista ja heidän vapaa-ajan vietostaan. Nämä arviolta 60v ihmiset laukovat isoon ääneen sellasia asioita, mistä tänä päivänä voi joutua oikeudessa vastuuseen.
Ikävintä on että, näillä ihmisillä on syvempi yhteys entisiin ja nykyisiin IFK pelaajiin, kun heidän luonaan käy säännöllisesti tuttuja kasvoja kyselemässä sukulaisten vointia jne. Joten ihan hyvän päivän moikka tuttuja ei ole kyseessä.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, on oikeita faneja eli niitä jotka käy hallilla ja sitten vääriä eli niitä jotka ei käy hallilla.

Mä olen väärä fani vaikka olen syntynyt tähän joukkueeseen, pelannut junnuna ja seurannut joukkuetta vuodesta 1985.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös