Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 083 510
  • 4 627

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun puolestani saa vastustajille tuollaisissa lauluissa vaikka vähän naljaillakin, mutta toisten lajien joukkueiden mainitseminen on lätkämatsissa aika erikoista. HJK ei liity lätkään (nykyisin) mitenkään. Tosin narritkin rypee milloin Venäjällä ja milloin Mestiksessä, joten eivät nekään mitään vastustajia ole. Onneksi ei sentään Dickeniä tai Seagullsia mainita.

Oon eri mieltä, sillä on ihan paikallaan alleviivata sitä, että HIFK on aidosti elossa oleva ja paikoin jopa joillain mittareilla menestyvä monilajiseura, jollaisia ei Suomessa montaan ja erikseen Helsingissä enää yhtään muuta jäljellä.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Ai oikeestiko ne tolleen? Niille iloisille kundeille, jotka on tuonu vähän eloa siihen stondiksen eturiviin. Onnea vaan, geriatrikot! Kortit pois kaikilta yli 30-vuotiailta fanikatsomoon olis oikeampi tuomio.
Näin kävi ihan oikeasti tänään. Valitusvirta meni toimarille asti erätauolla.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Istuva fanikatsomo päädyssä ja epämääräinen kriteeristö mitä saa ja ei saa huutaa nordiksella. Sitten ihmetellään miksi ”fanikatsomo” ei saa luotua tunnelmaa.

Ihan rehellisesti surullista katsoa vierestä toimintaa: ”otin teistä kaikista kuvan”
”valitan teistä että saatte porttikiellon”. Ja tämä omassa fanikatsomossa.
Tämänlaisen toiminnan pohjilta saadaan uutta verta?

Surullista.
En nähnyt mitä tapahtui, mutta kuulostaa silti erittäin tutulta nämä ”yhteenotot” fanikatsomon sisällä.

En valitettavasti usko, että meidän fanikulttuuri ottaa askelia eteenpäin niin kauan kun ollaan Nordiksella ja seisomakatsomo on siellä kulmassa. Uskon, että Garden ja kunnon päätykatsomo antavat mahdollisuuden fanikulttuurin kehittämiselle. Tuntuu, että siellä on jähmetytty tiettyihin tapoihin ja rakenteisiin joista ei päästä eteenpäin ilman suurempaa muutosta kuten uusi halli.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Istuva fanikatsomo päädyssä ja epämääräinen kriteeristö mitä saa ja ei saa huutaa nordiksella. Sitten ihmetellään miksi ”fanikatsomo” ei saa luotua tunnelmaa.

Ihan rehellisesti surullista katsoa vierestä toimintaa: ”otin teistä kaikista kuvan”
”valitan teistä että saatte porttikiellon”. Ja tämä omassa fanikatsomossa.
Tämänlaisen toiminnan pohjilta saadaan uutta verta?

Surullista.
ei jumalauta mitä touhua :DD

Pitääkö nauraa vai saako itkeä.

Ottakaa kaikki moraalin- ja portinvartijat katsomo mukananne hautaan sitten ja tappakaa kulttuuri, hyvä jos jaksatte itse edes kerran pelissä taputtaa puhumattakaan huutamisesta.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Oon eri mieltä, sillä on ihan paikallaan alleviivata sitä, että HIFK on aidosti elossa oleva ja paikoin jopa joillain mittareilla menestyvä monilajiseura, jollaisia ei Suomessa montaan ja erikseen Helsingissä enää yhtään muuta jäljellä.
Toki HIFK on monilajiseura, mikä tietysti on myönteinen asia. Minusta vain tuntuu erikoiselta, että jonkin lajin yhteydessä mainitaan muiden lajien joukkueita. Yhtä oudolta tuntuisi, jos HIFK:n futismatsien chanteissa mainittaisiin Rauman Lukko tai yleisurheiluskaboissa Oulun Kärpät.

Uskon, että aika iso osa HIFK:n lätkämatseissa käyvistä kannattajista ei juuri seuraa HIFK:ta muissa lajeissa, ainakaan aktiivisesti. Itse kuulun tähän joukkoon. Jos HIFK pärjää jossain muussa lajissa, asia on minusta "ihan kiva", ei muuta.

Mutta älkää käsittäkö väärin: Arvostan suuresti niitä, joiden aika, kiinnostus ja voimavarat riittävät useiden lajien aktiiviseen seuraamiseen ja HIFK:n kannustamiseen eri lajeissa. Näkemykseni lätkämatsien chanteista perustuu vain Nordiksella käymiseen.
 
Viimeksi muokattu:

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki HIFK on monilajiseura, mikä tietysti on myönteinen asia. Minusta vai tuntuu erikoiselta, että jonkin lajin yhteydessä mainitaan muiden lajien joukkueita. Yhtä oudolta tuntuisi, jos HIFK:n futismatsien chanteissa mainittaisiin Rauman Lukko tai yleisurheiluskaboissa Oulun Kärpät.
Narrit ja lupi kun eivät ole mitään Lukkoja tai Kärppiä, vaan _paikallisvastustajia_.
Mitään pelkästään Hjk:lle personoitua chanttia en Nordiksella ymmärrä, enkä ehkä jokereillekaan ellei olisi paikallispeli. Mutta tuossa ”ollaan stadista” chantissa se on ikäänkuin lisätietona vain, ja on erittäin hyvä chantti.
 

Bromse

Jäsen
”otin teistä kaikista kuvan”
”valitan teistä että saatte porttikiellon”. Ja tämä omassa fanikatsomossa.

Surullista.

Ei jumalauta mitä paskaa jos tämä pitää paikkansa. Tunnelma Nordiksella on viimeiset 10-15 vuotta ollut pleijareita lukuunottamatta todella näivettynyt, ja jos siellä oikeasti nyt uhkaillaan jollain helvetin porttikielloilla ja kuvaillaan toisten naamoja koska ”noi sano silleen vähän tyhmästi enkä tykänny” voi viimeinen sammuttaa valot. Kuka sinne haluaa mennä muumioiden sekaan edes uutena istumaan? Saatat vahingossakin joutua lumihiutaleiden uhriksi jos elät tunteella ja sanot jonkun tuhman sanan. Nyt herätys.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vielä tämä et on otettu oikeasti toimitusjohtajakin keskusteluun mukaan nii huhhuh mitä paskaa kertakaikkiaan.

Vedetty ihan ihme kilarit jonkun parin jannun intoilusta, tuo ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun tuohon väliin on chantattu ruma sana joidenkin toimesta Nordiksella.

Sanattomaksi vetää, aina kun kuvittelee että nyt ollaan pohjalla niin silti löytyy kyllä keino alittaa rima vielä uudelleen
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Narrit ja lupi kun eivät ole mitään Lukkoja tai Kärppiä, vaan _paikallisvastustajia_.
Toki, mutta Nordikselta katsottuna eri lajista tai eri sarjatasolta. Aika kaukana on se, että kumpaakaan edes kohdattaisiin jääkiekossa tai jalkapallossa, siis aikuisten sarjoissa. Mutta jos joku tuosta chantista diggaa, ei siinä mitään. Ei mulla siihen ole minkäänlaista vihasuhdetta, ja hyvä, että porukka jaksaa laulaa.

Mutta mitä tulee tässä ketjussa mainittuun tämänpäiväiseen kannattajaepisodiin, ei voi kuin ihmetellä. Uusi innokas porukka pitäisi ottaa avosylin vastaan, ja jos jotain kitkaa on, siitä pitäisi keskustella osapuolten välillä asiallisesti. Joukkueella ja vanhenevalla kannattajakunnalla ei ola varaa turhaan menettää uusia innokkaita kannattajia. Mitään väkivaltaa ei tietenkään pidä hyväksyä, mutta mistään sellaisesta ei liene ollut kysymys.

Edit. Lisäys: Tapahtumien osalta olen vain tämän ketjun tietojen varassa. En ollut Nordiksella tänään.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä näiltä valittajilta voisi viedä kausarit roskakoriin ja ohjata jatkossa E9 tai jonnekkin. Eri asia, jos fanikatsomo olisi Suomen paras tai laadukkain. Toistaiseksi meininki on ollut lähinnä kohtalaisellla tasolla. Kaikki ketkä tuovat ääntä ja tunnelmaa ovat puolestani enemmän kuin tervetulleita.

Iästä riippumatta kaikki ovat fanikatsomoon enemmän kuin tervetulleita, kunhan ääntä ja tunnelmaa lähtee koko pelin ajan.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laulan matsin läpi (niihin taputuskoreografioihin en jaksa osallistua yleensä, muistuttaa liikaa rivitanssihommia) ja seison periaatteesta, kun stondiksen lippu on niin edullinen. En ole ikinä niihin, eittämättä teinejä - ihan asiaankuuluvasti - innostaviin "huora"-välihuutoihin tälleen viiskymppisenä osallistunut, mutta jos kerran näin, niin pitääkin jatkossa kajauttaa kunnolla tuen ilmaisemiseksi.

Just kun pari matsia sitten tänne kirjoitin ilahtuneena uusista kovaäänisistä ja intomielisistä kundeista, jotka tuntuvat vaan lisääntyvän. Voi Jeesus (-Laine) sentään.

Sinälläänhän fanipäätyjen herruus on globaalisti aina tavoiteltu juttu, kun se on isoa bisnestä ja se, kuka saa homman itselleen, pääsee määrittelemään rahavirrat omaan taskuun. Eri faniryhmät saman jengin sisällä ei tule välttämättä lainkaan toimeen keskenään. Ihan naapurissa Klubilla käsittääkseni on ollu tällainen tilanne historiallisesti parin porukan kesken, jotka yhteen tuodakseen perustivat sen sittemmin poltetun bandiksen alle Klubipääty-teeman. Mut me ollaan Suomessa, jossa mitään taloudellista hyötyä ei fanipäädyn omistamisesta tule ja ylipäätään hyvä jos edes joku jaksaa ääneen kannustaa. Toisaalta Nordis ei anna mahkuja useammalle eri puolilla toimivalle eriytyneelle porukalle, kun lippujen hinnoittelu ei tue levittäytymistä. Näitä konflikteja tullee siis stondiksessa jatkossakin.

Mä tuen aina junnuja tällaisissa lähtökohdiltaan lapsellisissa kysymyksissä kuin urheilujoukkueen kannustamisessa ja junnujen pitää saada olla junnuja. On jotenkin idioottimaista, kun "koodistosta" närkästyvät tuovat itse esiin näitä omia koodejaan, minkä mukaan milloin mikäkin on vastoin sitä oikeaa kannustamista, on junttia tai muuten vaan lapsellista - ihan samaa skeidaa se on kuin tää ultras-homma omine sääntöineen, vaan sellaisessa geriatrisen harmaassa kääreessä, ja vieläpä siten, että itse eivät tunnista vastaavuutta.

Ehdotus: splitataan stondis kahteen osaan ja väliin joku lippusiima. Saa valita puolensa ja laulunsa ja lippunsa.

Ovat olleet muuten ne kuvatuksi joutuneet skarppia porukkaa, kun eivät ole provosoituneet. Funtsikaa toisin päin - keskikäinen mies tai nainen samassa tilanteessa... uuh.


(EDIT Itse en siis tilannetta katsomossa tsennannut, eli myös minä tän ketjun tietojen varassa, toki ongelman aiemmat vaiheet tiedossa.)
 

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Kuulostaa siltä, ettei itselläni ole ainakaan mitään asiaa kyseiseen katsomoon.

Jos vaikka innostuisin ja huudahtaisinkin jotain tyhmää niin olisi porttikiellot ja toimari puhuttelut seurauksena.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Tsori taas vieraalle laatikolle astumisesta..

Sivusta seurattuna vaikuttaa siltä, että yhteistä säveltä tai sopua Teidän kahden niin erilaisen kannattajaporukan välillä on mahdotonta saavuttaa.

Kaikista paras vaihtoehto olisi saada fanikatsomoa laajennettua niin, että sen voisi jotenkin jakaa ääneenkannattajien ja perusfanien kesken, ja sitten molemmat voisivat vapaasti toteuttaa itseään.. Kaikista parhaiten tuo jakaminen onnistuisi mikäli fanikatsomo olisi päädyssä, mutta se ei ainakaan päädyn pitkäaikasten istumakausarilaisten takia taida olla mahdollista, en tiedä onko siihen muuta konkreettista syytä?

Hämeenlinnassa oli kannattajien sukupolvenvaihdoksessa samanlainen ongelma jotain 10 vuotta sitten, mutta pienemmässä mittakaavassa. Silloin ääneenkannattajat päätyivät omaan katsomoon vastakkaisellle puolelle hallia, kun varttuneet kannattajat (sikakatsomo) eivät lauluja tai lippuja hyväksyneet. Nykyään toki nuo porukat ovat hallissa lähes vierekkäin..

Tuollainen oman katsomon pyhittäminen kannattamiseen ei taida Nordiksella olla edes vaihtoehto, johtuen hallin korkeasta täyttöasteesta ja lukuisista kausaripaikoista? Ja siitä että tuohon toimintaan on vähän niinkun jo pyhitetty yksi katsomonosa hallista..

Olen käynyt katsomassa IFK:n pelejä Nordiksella sekä Boltilla, ja mielestäni IFK:n jääkiekkojaosto tarvitsee Nordikselle nuorta verta ja ääneenkannattamista viheriöiden puolelta.. Sen verran pahasti on lätkäpuoli jäänyt katsomotoiminnassa jälkeen suuresta osasta muita lätkäjengejä.

Eikä tässä ole tarkoitus todellakaan dissata tuota Nordiksen nurkan vakkariporukkaa, toivoisin vain, että siellä ymmärrettäisiin kuinka tapoja kannattamiseen on erilaisia, kuin mihin on itse totuttu. Ihan yhtä arvokkaita kaikki kannattajat ovat seuralle tavoistaan riippumatta.

Minulla on ilo tuntea IFK:n kannattajia molemmista porukoista, mutta ymmärrän myös miksi toimeen tuleminen keskenään on niin vaikeaa, sen verran eri ääripäistä nuo porukat kannattamisen suhteen ovat.

IFK:lla on paljon lunastamatonta potentiaalia katsomotoiminnan suhteen, toivottavasti saatte sen konkretisoitumaan lähitulevaisuudessa niin, että kaikki mahtuvat halliin tavoistaan riippumatta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ihan rehellisesti surullista katsoa vierestä toimintaa: ”otin teistä kaikista kuvan”
”valitan teistä että saatte porttikiellon”. Ja tämä omassa fanikatsomossa.
Tämänlaisen toiminnan pohjilta saadaan uutta verta?
Ei jumalauta, jos näin on tapahtunut, ei voi kuin lainata Juhani Tammista. "Mä häpeän". Kyseinen hahmo voisi hinata päänsä ulos kannikoidensa välistä ja miettiä hieman elämää.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ohhoh, toivottavasti valittaja saa vaikka sen elinikäisen porttikiellon. Vituttaa ihan suunnattomasti tuollaiset. Tässä on monta vuotta ollut ongelmana tuo että uutta verta ei tule fanikatsomoon, ainakaan toivottua sellaista. Jos haluat istua ja katsoa peliä perse penkissä, mene muualle, niin mäkin olen välillä tehnyt.
 

Jass0

Jäsen
Ihan rehellisesti surullista katsoa vierestä toimintaa: ”otin teistä kaikista kuvan”
”valitan teistä että saatte porttikiellon”. Ja tämä omassa fanikatsomossa.
Tämänlaisen toiminnan pohjilta saadaan uutta verta?
Älkää nyt hyvänen aika antako yhden pösilön pilata "koko touhua", vai enemmänkö niitä on?
Tuollaisen paikka olisi kirkossa, ei jääkiekko-ottelussa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hallille on alkanut ilmestyä jotain helvetin ”Ultras Jokerit” -tarroja.

Arvostan suuresti kaikkia ääneen läpi ottelun IFK:ta kannattavia, mutta huorittelu julkisessa yleisötapahtumassa lasten, naisten sun muiden keskuudessa on jotain, mitä en ymmärrä. No, jokainen tietysti yksilönä ratkaisee halunsa mukaan sen, mitä haluaa itsestään muille viestiä; ymmärrän täysin, jos tuollaiset chantit herättävät fanikatsomossa närää. Muista seuroista laulaminen taas on mielestäni pikkubroidimeininkiä; ketä kiinnostaa HJK, Jokerit tms..?

Tietyllä tavalla hienoa nähdä hallilla läjä natiaisia Kiekko-Espoon veryttelyasuissa.
 
Viimeksi muokattu:

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Tuo asiattomaan huuteluun puutuminen on vain nyt näkyvä jäävuoren huippu fanikatsomon ongelmista.

Tällä hetkellä halpojen kausikorttien takia katsomossa on n. kolmasosa "tunnelmanhaistelijoita" jotka saattavat osallistua kannatukseen, kunhan heille mieluista paikka ja aika tulee. Muuten keskitytään peliin ja jutellaan vierustoverille siinä kun vieressä yritetään kannustaa.

Tästä seurauksena olen itsekin kuullut, että ihmisille naljaillaan, kun he osallistuvat intohimoisesti chäntteihin ja se valehtelematta ärsyttää.

Nyt ilmeisesti uutena ilmiönä on näihin huuteluihin puuttuminen ja kaiken maailman säätö. Onhan se sinällään ymmärrettävää, sillä heille ideaalitilanne on, että katsomosta näkee 2 kategorian hintatason mukaan, mutta tarvitsee maksaa vain murto-osa kunhan vain jaksaa seistä.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää aneeminen seisoskelukulttuuri on vielä niin syvälle juurtunutta, kun kaikki näistä ”en osallistu yhteenkään chanttiin, paheksun lippuja jne” kavereista uusii joka vuosi korttinsa. Tuollahan on käytännössä täysin sama porukka ollut siitä jostain 2017 saakka kun laajennus tehtiin. Tälle kaudelle kausikortteihin fanikatsomoon oli vielä todella pitkä jono, surullista ajatella että miten moni potentiaalisesti kulttuurista kiinnostunut ja IFK:n puolesta laulava jäi rannalle ilman korttia sillä niitä ei vain ollut enää saatavilla.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jotenkin todellisuuden rajat hämärtyy jengillä, kun puhutaan jostain ”epämääräisestä kriteeristöstä”, mitä sopii huutaa ja mitä ei. Jokaiselle normijärjellä varustetulle ihmiselle, joka ei larppaa jotain ultra-maailmaa, olisi ihan selvää, että oisko esim. homot, huorat ja perseeseen nussimiset sellaisia, että niitä ei ole ihan sopivaa huutaa koko perheen tapahtumissa. Mulla ei ole lapsia, mun mielestä voidaan sopia, että lätkämatseihin laitetaan ikärajat ja huudellaan mitä sylki suuhun tuo. Kuvien ottaminen joo kuulostaa vähän jo erikoiselta, mutta tj:n tuomista kuvioon en ihmettele. HIFK on tehnyt viime aikoina selvästi kaikkensa tehdäkseen selväksi, että HIFK on kaikille avoin kulttuurista ja muista seikoista riippumatta, niin ei tuollainen huutelu ihan tue tätä brändin toimintaa. En muutenkaan ymmärrä, miten homohuorapersepanon huutaminen olisi jotenkin tosi edistyksellistä fanitoimintaa. Kai sitä ääntä ja tunnetta voi tuoda bulilla ilmi ilman noita ilmauksiakin? Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin kun kysyn, että onko maailma nykyään niin saatanan woke, että nuoria ei saa estää toteuttamasta itseään, jos ne haluavat huutaa huoraa? Seurauksena on vuosien terapia ja syrjäytyminen, jos tukahduttaa tunteensa? Jos nuoria ei houkuta lätkäkatsomoon muu, kuin että jee, siellä saa huutaa täysiä homo ja huora, niin mun mielestä voi pysyä poissa. Vaikka kuinka ollaan monilajiseura, niin miten vaikea on ymmärtää, ettei joka paikassa käyttäydytä samalla tavalla. Siinä missä jääkiekko on maailmanlaajuisesti yleisesti ottaen kalustetuissa huoneissa kasvatettujen ihmisten touhua, jalkapallo ei ole. Jalkapallo on perinteisesti vähän moukkamaisten ihmisten touhua ja siinä kontekstissa tuon idioottimaisuuksien huutelun pystyy vielä jotenkin ymmärtämään. En lätkän ja futiksen lisäksi seuraa muita IFK-lajeja, käykö jengi jossain naisten käsipallossa huutelemassa huoraa myös?
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Jotenkin todellisuuden rajat hämärtyy jengillä, kun puhutaan jostain ”epämääräisestä kriteeristöstä”, mitä sopii huutaa ja mitä ei. Jokaiselle normijärjellä varustetulle ihmiselle, joka ei larppaa jotain ultra-maailmaa, olisi ihan selvää, että oisko esim. homot, huorat ja perseeseen nussimiset sellaisia, että niitä ei ole ihan sopivaa huutaa koko perheen tapahtumissa. Mulla ei ole lapsia, mun mielestä voidaan sopia, että lätkämatseihin laitetaan ikärajat ja huudellaan mitä sylki suuhun tuo. Kuvien ottaminen joo kuulostaa vähän jo erikoiselta, mutta tj:n tuomista kuvioon en ihmettele. HIFK on tehnyt viime aikoina selvästi kaikkensa tehdäkseen selväksi, että HIFK on kaikille avoin kulttuurista ja muista seikoista riippumatta, niin ei tuollainen huutelu ihan tue tätä brändin toimintaa. En muutenkaan ymmärrä, miten homohuorapersepanon huutaminen olisi jotenkin tosi edistyksellistä fanitoimintaa. Kai sitä ääntä ja tunnetta voi tuoda bulilla ilmi ilman noita ilmauksiakin? Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin kun kysyn, että onko maailma nykyään niin saatanan woke, että nuoria ei saa estää toteuttamasta itseään, jos ne haluavat huutaa huoraa? Seurauksena on vuosien terapia ja syrjäytyminen, jos tukahduttaa tunteensa? Jos nuoria ei houkuta lätkäkatsomoon muu, kuin että jee, siellä saa huutaa täysiä homo ja huora, niin mun mielestä voi pysyä poissa. Vaikka kuinka ollaan monilajiseura, niin miten vaikea on ymmärtää, ettei joka paikassa käyttäydytä samalla tavalla. Siinä missä jääkiekko on maailmanlaajuisesti yleisesti ottaen kalustetuissa huoneissa kasvatettujen ihmisten touhua, jalkapallo ei ole. Jalkapallo on perinteisesti vähän moukkamaisten ihmisten touhua ja siinä kontekstissa tuon idioottimaisuuksien huutelun pystyy vielä jotenkin ymmärtämään. En lätkän ja futiksen lisäksi seuraa muita IFK-lajeja, käykö jengi jossain naisten käsipallossa huutelemassa huoraa myös?

Asennoitumisesi jalkapalloa kohtaan on varsin surullinen, ja toivon todella että tämän kaltaista ajattelua on vain harvassa.

Se mitä on tai ei ole huudettu tarkalleen on tässä toissijaista, eikä tässä pidä ottaa keskustelunaiheeksi sitä saako huutaa/onko joku huutanut huoraa tms vai ei. Pääpointti siinä että nykykatsomon toiminta on monella tapaa hyvin sisäänpäinkääntynyttä ja luotaantyöntävää. Tällä tavalla tapetaan jatkuvuutta fanitoiminnassa. Mitään poikkeavaa ei hyväksytä ja samalla kokonaisuus jatkaa näivettymistä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Onko nyt siis niin, että palstalta tuttu "oikein/väärin kannattamisen" asetelma on pesiytynyt myös Nordikselle? Onko jo näkynyt Pohjois-Korean lippuja sekä 90 asteen kumarruksia? Hiihtäjäpainijoita vilahdellut trikoissaan Brewerstreetillä?
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Asennoitumisesi jalkapalloa kohtaan on varsin surullinen, ja toivon todella että tämän kaltaista ajattelua on vain harvassa.

On kyllä todella koomista, että joku ”lätkäjätkä” tulee selittämään fudiksen olevan junttimaista katsojakunnaltaan. Joku ehkä voisi sen sanoa olevan toisinpäin (vertaa esim. Huuhkajat ja Leijonat).

Itse asiaan; teillä on hirvittävä potentiaali menoon, mutta osaatte kyllä nähtävästi sen ihan itse myös tuhota. Jännää seurattavaa sivusta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
On kyllä todella koomista, että joku ”lätkäjätkä” tulee selittämään fudiksen olevan junttimaista katsojakunnaltaan. Joku ehkä voisi sen sanoa olevan toisinpäin (vertaa esim. Huuhkajat ja Leijonat).

Itse asiaan; teillä on hirvittävä potentiaali menoon, mutta osaatte kyllä nähtävästi sen ihan itse myös tuhota. Jännää seurattavaa sivusta.
Ihan mielenkiinnosta, miten teillä oli aikoinaan "Hata, hata, IFK" ja "Pissa på IFK" yms. kanssa, paheksuivatko jotkut teilläkin vastustajan solvaamista ja olivat teemalla "kannatetaan vain omia"? Joskushan saattaa tulla päivä kun pelataan vielä samassa sarjassakin, niin voi tulla taas eteen. Itse diggaan osasta chantteja missä narrit ja klubi mainitaan, mutta sitä perse-hommelia en niin jaksaisi.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan mielenkiinnosta, miten teillä oli aikoinaan "Hata, hata, IFK" ja "Pissa på IFK" yms. kanssa, paheksuivatko jotkut teilläkin vastustajan solvaamista ja olivat teemalla "kannatetaan vain omia"? Joskushan saattaa tulla päivä kun pelataan vielä samassa sarjassakin, niin voi tulla taas eteen. Itse diggaan osasta chantteja missä narrit ja klubi mainitaan, mutta sitä perse-hommelia en niin jaksaisi.

Hata Ifk:sta en ainakaan itse muista koskaan olleen mitään suurempaa kalabaliikkia. Sen sijaan pissa på oli vähän juntahtava monen mielestä, mutta mielestäni se pidettiin aika hyvin aisoissa (max muutaman kerran derbyssä).

Hata ifk on sen sijaan erinomainen chantti. Olen kanssasi samaa mieltä - pissapersehommelit on junttia, mutta vastakkainasettelu kuuluu lajiin ja luo menoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös