Jotenkin todellisuuden rajat hämärtyy jengillä, kun puhutaan jostain ”epämääräisestä kriteeristöstä”, mitä sopii huutaa ja mitä ei. Jokaiselle normijärjellä varustetulle ihmiselle, joka ei larppaa jotain ultra-maailmaa, olisi ihan selvää, että oisko esim. homot, huorat ja perseeseen nussimiset sellaisia, että niitä ei ole ihan sopivaa huutaa koko perheen tapahtumissa. Mulla ei ole lapsia, mun mielestä voidaan sopia, että lätkämatseihin laitetaan ikärajat ja huudellaan mitä sylki suuhun tuo. Kuvien ottaminen joo kuulostaa vähän jo erikoiselta, mutta tj:n tuomista kuvioon en ihmettele. HIFK on tehnyt viime aikoina selvästi kaikkensa tehdäkseen selväksi, että HIFK on kaikille avoin kulttuurista ja muista seikoista riippumatta, niin ei tuollainen huutelu ihan tue tätä brändin toimintaa. En muutenkaan ymmärrä, miten homohuorapersepanon huutaminen olisi jotenkin tosi edistyksellistä fanitoimintaa. Kai sitä ääntä ja tunnetta voi tuoda bulilla ilmi ilman noita ilmauksiakin? Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin kun kysyn, että onko maailma nykyään niin saatanan woke, että nuoria ei saa estää toteuttamasta itseään, jos ne haluavat huutaa huoraa? Seurauksena on vuosien terapia ja syrjäytyminen, jos tukahduttaa tunteensa? Jos nuoria ei houkuta lätkäkatsomoon muu, kuin että jee, siellä saa huutaa täysiä homo ja huora, niin mun mielestä voi pysyä poissa. Vaikka kuinka ollaan monilajiseura, niin miten vaikea on ymmärtää, ettei joka paikassa käyttäydytä samalla tavalla. Siinä missä jääkiekko on maailmanlaajuisesti yleisesti ottaen kalustetuissa huoneissa kasvatettujen ihmisten touhua, jalkapallo ei ole. Jalkapallo on perinteisesti vähän moukkamaisten ihmisten touhua ja siinä kontekstissa tuon idioottimaisuuksien huutelun pystyy vielä jotenkin ymmärtämään. En lätkän ja futiksen lisäksi seuraa muita IFK-lajeja, käykö jengi jossain naisten käsipallossa huutelemassa huoraa myös?