Dunlopit. Karkeasta asfaltista tuleva perusjyrinä on himpun voimakkaampi kuin nokialaisissa.Kummallista. Mitkä nämä kesärenkaat ovat?
Dunlopit. Karkeasta asfaltista tuleva perusjyrinä on himpun voimakkaampi kuin nokialaisissa.Kummallista. Mitkä nämä kesärenkaat ovat?
Jos ovat samaa sarjaa omani kanssa, niin voisin veikata Kumhon renkaita. Ovat ihan helvetin äänekkäät ja itse en koskisi pitkällä tikullakaan, mutta tulivat käytetyn mukana ja onneksi viimeistä ajokautta viedään (Dunlopin Bluresponset tilalle)
Dunlopit. Karkeasta asfaltista tuleva perusjyrinä on himpun voimakkaampi kuin nokialaisissa.
Kuinka hyvin tämä vertautuu auton sisälle kuuluvaan meluun? Kun ajaa ikkuna auki, niin nastarenkaani ovat äänekkäämmät, mutta niissä on pehmeämpi kumiseos, joka ei "kanna" asfaltin jyrinää sisälle autoon niin hyvin kuin suvi dunlopit.ohiajomelultaan
Itsellä ei ole mutterimopoa, mutta eipä siinä tuosta hirveästi kauempaa mene, melkein sama aika menee kun hakee varastosta toiset kummit ja vie sitten toiset takaisin. Suurinpiirtein tunti per auto että kaikki on kunnossa. Ennen oli rengashotellissa, 50€/vaihto/auto (eli 100€ vuosi per auto ja perheessä kaksi autoa). Hinta nousi 62 tai 64€/vaihto/auto, niin rupesi oma kipuraja tulemaan vastaan noin yksinkertaisesta ja helposta työstä.Tuli viikonloppuna kahden auton renkaat vaihdettua: hallitunkilla kulma ylös, sähkökäyttöisellä mutterinvääntimellä pultit auki, talvirengas pois ja kesärengas tilalle, korroosioaineet pultteihin ja vääntimellä pultit kiinni ja auto alas. Momenttiavaimella loppukiristys ja rengaspumpulla paineet kohdilleen. Max. 10 min / rengas ja ajallisesti olisin vastaavassa ajassa päässyt ensimmäisellä autolla rengasliikkeen pihaan ihmettelemään vaihtoaikaa. Kaikki välineet maksaneet itsensä takaisin kolmen sesonkivaihdon jälkeen joten, anteeksi vain suomalainen työllisyys, kannattaa vaihtaa itse.
Kuinka hyvin tämä vertautuu auton sisälle kuuluvaan meluun? Kun ajaa ikkuna auki, niin nastarenkaani ovat äänekkäämmät, mutta niissä on pehmeämpi kumiseos, joka ei "kanna" asfaltin jyrinää sisälle autoon niin hyvin kuin suvi dunlopit.
Renkaat laitetaan kiinni muttereilla, joten kiinteiden tappien kierteet olisi mukava pitää töhnästä ja ruosteesta puhtaana. Aikaisemmin olen tujaukset CRC-öljyä tappeihin ja muttereihin laittanut, mutta olisiko muita ehdokkaita?
Continentalin slovakialaisissa Matador –renkaissa on tosi hyvä hinta-laatusuhde. Esimerkiksi talvirenkaista Matador Sibir Ice 2 on varsin turvallinen ja mukava rengas, Jirka Patis suositt
Vaihdoin aivan erinomaiset mutta jo elinkaarensa lopussa olleet Continental IceContact ykköset riskillä Matador MP30 Sibir Ice 2 nastarenkaisiin.
Tuosta on aika naftisti tietoa netissä koska on uutuus tälle talvelle. Jonkun myyntimiehen hehkutuksen löysin tuolta:
Noin 5 kilometrin (60-80 kilsan vauhdissa) kokemuksella ovat hiljaiset.
Hyvä ettei tullut vaihdettua. Ei näy lunta ja tulevina päivinäkin taitaa sataa vaan vettä.
Kattelee sitä vaihtoa sit marraskuun lopulla vaikka
Jumalauta kun asentaja on silloin tykittänyt jollain helvetin norsupyssyllä pyöränpultit aivan liian piukkaan. Ei mitään mahkuja saada normiavaimella auki.