Keskiviikkoaamuna on pakkasta, muutoin mennään yölläkin viiden asteen kieppeillä eli en vaihda. Mulle kun sattui keskiviikoksi vapaapäivä, voi vaimo hypätä vaikkapa bussiin. Nastojen ropina ei kiinnosta, niitä ehtii taas läpi talven kärsimään.
Taitaa olla samat alla minullakin ja hiljaiset todellakin ovat. Sellaisella karkealla asfaltilla jopa hiljaisemmat kuin auton kesärenkaan jotka pitävät melkoista murinaa jos tuollainen pinta - jotkut saakelin eko/vihreät matalan vierintävastuksen renkaat tuli ensiasennuksena uuteen. No kohta saa hankkia uudet.Minulla ei kantti kestänyt ja vaihdoin nastat alle kun aamuisin minun on vaan pakko tiettyinä aamuina lähteä.
Nämä parin vuoden takaiset testivoittajat Continental Conti Ice Contact ykköset ovat onneksi todella hiljaiset.
Juuri näin. Kun vielä yksityisautoilin, asennutin alle pakasta vedetyt nastat joka syksy. Talvirenkaan pidossa oleellisinta on minusta seoksen pehmeys. Siitähän se ajomukavuus tulee, kun rengas toimii täydellisesti ja tietää että siihen voi luottaa. Muistan ikuisesti erään matkan kitkabemarin kyydissä jäätävällä kelillä, jossa ajomukavuus oli kyllä erittäin lähellä sen absoluuttista nollapistettä kuskin hissutellessa kuuttakymppiä motarilla lähes paskat housussa.Kitkoista ei ole suurta kokemusta, mutta en ottaisi niitä mistään hinnasta vain meluperustein, haluan faktaa millä turvallisinta ja mukavinta ajaa etelä-suomen talvissa. Kiinnostaisi tietää enemmän faktatietoa kitka vs nasta eroista kun rengas sen 2-4v vanha ja ajettu 20-40tkm. Miten muuttuu pito-ominaisuudet.
_
Varasin vaihdon ensi viikon keskiviikoksi. Olisin voinut vaihdattaa aiemminkin, mutta rengassäilytyksen ajat sopivat vasta tuolloin. Esimerkiksi tälle viikolle ei enää eilen saanut aikoja. Työajoa tulee n. 60 km päivittäin pääosin kehä III:lla. Jos nyt vielä jonkun takatalven lykkää, niin pääsen töihin tarpeen vaatiessa myös julkisilla.Seuraava kysymys koskee lähinnä etelä-suomalaisia: onko jengi kaivanut jo tunkit esille?
Suvikumit alla ja ne on edelleen äänekkäämmät kuin nokian nastat. Onneksi pintaa on vain tämän kesän ajeluihin.
Jos ovat samaa sarjaa omani kanssa, niin voisin veikata Kumhon renkaita. Ovat ihan helvetin äänekkäät ja itse en koskisi pitkällä tikullakaan, mutta tulivat käytetyn mukana ja onneksi viimeistä ajokautta viedään (Dunlopin Bluresponset tilalle).Kummallista. Mitkä nämä kesärenkaat ovat?
Dunlopit. Karkeasta asfaltista tuleva perusjyrinä on himpun voimakkaampi kuin nokialaisissa.Kummallista. Mitkä nämä kesärenkaat ovat?
Jos ovat samaa sarjaa omani kanssa, niin voisin veikata Kumhon renkaita. Ovat ihan helvetin äänekkäät ja itse en koskisi pitkällä tikullakaan, mutta tulivat käytetyn mukana ja onneksi viimeistä ajokautta viedään (Dunlopin Bluresponset tilalle)
Dunlopit. Karkeasta asfaltista tuleva perusjyrinä on himpun voimakkaampi kuin nokialaisissa.