Miksi ihmeessä vaihtaisin itse? Ensinnäkin, ei ole paikkaa säilyttää niitä ylimääräisiä renkuloita järjellisen matkan päässä. Lähin ja samalla ainoa mahdollinen paikka yli tunnin ajomatkan päässä. Eipä tuossa juuri tuntipalkoille pääse, kun ajat reilun 100 km suuntaansa. Jee, säästin 20 €, eikä bensoihin mennyt kuin 22 €. Puhumattakaan siitä, minkälaista lottoa se olisi ajoittaa vaihtoreissu säiden kanssa varsinkin syyskaudella. Keväällä tuo olisi jo helpompaa säiden puolesta. Mutta ei se mökki niin talviasuttava ole, että siellä viitsisi enää/vielä noihin aikoihin yöpyä. Vaikka ihan sama, kun en edes harkitse tuota vaihtoehtoa. Maksan joka tapauksessa säilytyksestä, enkä näe kovin mielekkäänä puuhana pyytää ne renkaat sieltä itse vaihdettavaksi, kun se kuuluu palvelun hintaan jo valmiiksi. Vaikka nykyinen rengashotellini ei edes ole hinnat alkaen -malli, yhden neliömetrin varastotilan vuokraaminen tulisi vähintään tuplaten kalliimmaksi vuositasolla.
Ja toiseksi, autoon liittyvistä hommista tuo on about vastenmielisin homma muutenkin. Joku polttimoiden vaihto ja niihin liittyvät älypelit kiinnitysmekanismien kanssa nyt vielä menee itse tehtävien hommien listaan.