Tämä kaikki on totta ja voi olla yksi syy miksi asiaa ei edes mietitä.
Toinen syy voi olla, että kukaan ei ole viitsinyt edes selvittää miten se mahdollisesti voisi toimia. Miten se toisaalta voisi verotuksessa niin vaikeaa olla, kun saahan vaikka kirpputorilla myydä tavaroita ja lippukauppakin taitaa olla laillista, jos myy normihintaan.
Saahan sitä myydä ja saa kirpputoreillakin, mutta se ei tarkoita, että asiat menevät kuten pitää.
Itse keksin nopeasti kaksi tapaa järjestää tällainen lippukauppa.
Ensimmäinen on, että seura ostaa lipun itselleen ehdollisesti ja lipun myytyään tilittää siitä provikan kausikorttilaiselle. Tämä on sikäli helppo, että silloin seura on päävastuussa kaikesta. Kausikortin haltijan pitäisi toki itse ilmoittaa saamansa tulo verottajalle, toki vähennykset huomioiden. Tämä toki aiheuttaisi seuralle jonkin verran lisävaivaa ja kysymys onkin riittävätkö katteet. Toki imagotappio harmaaseen talouteen liittyen on myös olemassa.
Toinen vaihtoehto on se, että kausikorttilainen on myyjä ja seura tavalla tai toisella tekee irtoliput mahdollisiksi saada. Tässä vaihtoehdossa kausikorttilainen on itse täysin vastuussa alv-kysymyksistä ja tuloverokysymykstä. Mitään fiskaalista intressiä tässäkään tuskin on, mutta jälleen seuralla on imagotappion riski.
Pohjimmiltaan kysymys onko kaikki vaiva ja riskit niiden palvelumaksujen väärti, että seuran kannattaa lähteä tuohon mukaan, kun kausikortin maksu on jo kassassa.