Niin iloinen ja onnellinen olen ollut näistä tämän vuoden treideistä, ettei sanotuksi saa. Mutta nyt tarvin
@Jules W. &
@Oranssia ja kumppanit neuvoja miten tästä Sandinin kauppaamisesta toivutaan. Onko jotain lisää tulossa? Olihan Sandin huonossa välissä, eikä kokoonpanoon mahtuminen ollut edes varmaa, mutta silti tämä tuli puskista. En tiedä mitä mieltä Gustafssonista olen, mutta kaupasta olen lähes järkyttynyt. Kai tämä first rounder nyt jatketaan johonkin päin?
Kiitos luottamuksesta. Aamulla oli edessä melkoinen pohtiminen, kun näin nämä muutokset. Voin sanoa, että
@Mängimies tiivisti hyvin omiakin ajatuksia, kun pohti tuliko muutoksia jo liikaakin. Aika näyttää, mutta mielestäni Dubas otti melkoisen riskin tekemällä nämä viimeiset puolustajakaupat. Schenn on mielestäni sellainen palanen, että hankintaa on ainakin minulle hankala perustella. Kokemusta on Tampa Bayn riveistä, mutta lähinnä ylimääräisenä puolustajana, miksi tuollaisesta palasesta maksaa 3.kierroksen varausvuoro? Kun ikää on tullut lisää ja farmissa on odottamassa peruspakin muotissa hyvin kokoonpanoon istunut Benn.
Case Sandin? Hinta oli kohdallaan, varsinkin kun huomioidaan, että rooli olisi pudotuspeleissä ollut todennäköisesti katsomossa. Sandinin kohdalla ainoa huoli ja kysymysmerkki oli luistelu. Potentiaalia olisi muuten kärkipariin, mutta se vaatisi parempaa liikettä. Todella timanttisella pelisilmällä voi kakkosparin pakiksi nykyään yltää, mutta ilman luistelua on hankala olla top2 -puolustaja. Tuo on miehen ainoa iso näkyvä heikkous ja muut ominaisuudet on helpompi hioa kohdalleen. Sandin kestää kohtuullisesti kovaa peliä, on hyvä kiekollisena ja tekee pääosin paineen alla oikeita ratkaisuja. Playoffeja ajatellen ongelmana tuo pääosin, eli sen kanssa on vielä tekemistä. En usko että tuo on uraa hidastava asia pitkässä juoksussa, mutta tuo luistelu sellaiseksi voi muodostua. Siksi on positiivista, että miehestä ulosmitattiin sentään tuo ykköskierroksen vuoro, kun liipaisinta päädyttiin painamaan.
Pitkässä juoksussa tämä voi puraista Torontoa persauksiin, jos Capitals saa miehestä kaivettua esiin sen top3 -puolustajan, eikä esimerkiksi "vain" loistavaa kiekollista moottoria. Toronto ei sellaista leftin kätisyydellä oikeastaan tällä hetkellä kaipaa, kun Rielly sellainen, eikä tule koskaan kehittymään kunnolliseksi kahden suunnan puolustajaksi. Sandinilla on vielä aikaa siihen ruutuun kasvaa. Torontolle jäi Liljegren, Villeneuve ja Niemelä, jotka operoivat rightin puolelta. Kätisyyden puolesta päädyttiin veikkaamaan nyt sitä hankalammin hankittavaa kätisyyttä. Pitkässä juoksussa voi aina helpottaa puolustuksen kasaamista, varsinkin kun näyttää siltä että Liljegren on kasvamassa tuollaiseksi loistavaksi, hyvin luistelevaksi ja puolustuksen tunnollisesti hoitavaksi yleispuolustajaksi. Nyt vain pitkää lappua kouraan sitten, eikä jäädä miettimään. Samalla toivoen että Niemelä lunastaa potentiaalinsa ja Villeneuve kehittyy edelleen farmissa luotettavaksi kolmosparin luudaksi. Brodien kanssa voi viritellä vielä yhden halvan jatkon, kun Giordano tuosta lopettaa. Puolustuksen osalta tulevaisuus näyttää ihan kohtuulliselta, mutta varauksia sinne pitäisi upottaa.
Engvall oli mielestäni potentiaalinsa näyttänyt ja on upeaa, että miehelle löytyi uusi osoite ja hinta vielä noin korkea. En olisi uskonut, että miehestä kukaan 3.kierrosta maksaa, mutta hyvä näin.
Ainoa mikä tässä on itselleni kysymysmerkkinä on se, että mitä helvettiä me tehdään Luke Schennillä, jos mies ei mahtunut Tampan puolustukseen pari - kolme vuotta sitten, niin pitäisikö mahtua Toronton puolustukseen nyt? Ei minun mielestäni ja kun farmissa on ihan kivasti leveyttä, niin tätä siirtoa en pysty ymmärtämään.
Lisää mielestäni tuota esiin nostettua riskiä siitä, että muutoksia tehtiin nyt jopa liikaakin. Aika näyttää.