Kurinpidon uskottavuus heittää häränpyllyä!
Itse sanoin jo pelissä seuraavalla erätauolla, että kolme ottelua pamahtaa, vaikka sen jo silloin näki, että Santalan käsien liike oli vaistomainen ja täysin tahaton.
Olin kuitenkin tänään pudota penkiltä, kun kuulin rangaistuksen olevan viisi ottelua! Aivan käsittämätön tuomio, siis nimenomaan käsittämättömän kova tuomio, kun katsoo jo pelkästään tilannetta videolta. Olen täysin samaa mieltä Noosen kanssa siitä, että rangaistus oli ehdottomasti hätiköity ja lisäksi ihmettelen suuresti sitä, ettei rangaistuksen pituuden julkistamista ennen odotettu Aallon tilanteen ratkeamista.
Lisäksi, mitä merkitystä sillä on sattuuko? Senhän ei periaatteessa pitäisi vaikuttaa pelikiellon pituuteen, kun asiaa oikein tarkemmin ajattelee - ja älkääkä tulko jauhamaan minulle mitään Case-Levokarista ja kuinka hän sai pelikieltonsa loukkaantumisen perusteella, sillä mies olisi saman kiellon ansainnut ilman loukkaantumistakin. Eikä siihen vaikuta se, että hän pukeutui hifk:n paitaan - se on aina niin pirun mielikuvitukseton syy.
Ei siinä mitään, ehkä huomenna jo alan hyväksymään tilanteen, mutta sen voin luvata, että ehkäpä jo tänään Jokerit-SaiPa-ottelussa tai seuraavalla täydellä kierroksella sattuu joku todellinen vahingoittamisyritys. Katsotaan taas sitten kuinka Frank ja ystävät munaavat itsensä ja koko Sm-liigan kurinpidon alle kuukaudessa sarja-avauksesta. Perseelleen meni, mutta tässä tapauksessakin "se parhaiten nauraa, joka viimeiseksi nauraa!".
Äläkä Daespoo jaksa jatkaa sitä samaa laulua Suutarisen loukkaantumisesta. Ei kai kukaan vahingossa aja pelaajaa selästä maalipuihin ja vieläpä niin pitkän matkan päästä. Se on senkin takia melko turhaa, että näillä tilanteilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Ääh, jatkakaa.....
Edit: Kun tässä puhutaan kauheasti HPK:n sikailusta, niin monet ovat jo nopeasti unohtaneet mm. Aallon kaksi rumaa kyynärpäätaklausta em. ottelussa, sekä Sandwithin törkeän poikittaisen mailan, mutta hei, se on ihan jees ettei kentällä ollut ollenkaan sitä toista joukkuetta.
Ja Summasen Rami. Mies voi jauhaa ihan mitä haluaa, en oikeastaan edes ymmärrä kuinka joku häntä kuuntelee. Valmentamaan Raato on jo oppinut, mutta häviämisen kestämisen kanssa miehellä on vielä paljon tekemistä! Lässynlässyn ja valivali - joka vuosi sama paapatus.