Tommi Santalan kakku

  • 24 206
  • 265

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Te ette ole nyt ymmärtäneet Mobergin koko neroutta. Motiiveja viiden pelin pelikieltoon oli useampiakin. Santala joutuu kärsimään myös Ässät ja Ilves pelit pelikiellossa ja Frank on laskenyt että pitämällä Santalan sivussa juuri nämä viisi peliä HIFK sijoittuu runkosarjassa kolmanneksi ja Ilves nousee kuudenneksi juuri ohi Bluesin (Jota Frank pitää pahempana vastustajana), jolloin vastus playoffseissa on kevyempi.
Myös Ässät nousevat juuri tämän HPK-pelin ansiosta lopullisissa sijoituksissa ohi Lukon, jolloin Frank pääsee kostamaan Lehkoselle. Hämeenlinnastahan on Helsinkiin matkaa noin sata kilometriä, joten Hjallis kaavailee, että he ovat potentiaalisia katsojia. Tarkoitus on että kaikki HPK-fanit turhautuvat liigan sortoon ja siirtyvät Jokeri-kannattajksi...

Edit: lisäksi Santalan mailaan oli sidottu edellisessä vaihdossa kestävä, mutta ohut siima, jonka avulla hänen mailaa kiskaistiin katossa olevan nosturin avulla oikea aikaisesti ylöspäin, jolloin se osui HIFK:n paikallisvastustajan parhaan sentterin naamaan täysin Santalan tahtomatta.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jestas tätä itkua ja hammasten kiristystä...Ilmeisesti tämä 'puhtoisen ja sympaattisen pikkuseuran' maineen tummuminen ottaa joillekkin todella koville.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti C5-Jarppa
Ja ei ollut edes ensimmäinen kädet korkealla Aallon ajelu ko. pelissä.

Santalan tapauksen aikana mussuttajan kyynärpää ei kyllä noussut yhtään, kuten eilisestä Kiekkoyön uusinnasta voi nähdä. Kannattaa katsoa se jälkimmäinen otos sieltä Santalan tulosuunnasta.

:"Montako peliä tällä kaudella A.Aalto on pelannut aiheuttamatta tai olematta osallisena jossain räikeässä sanktioita aiheuttaneessa tapahtumassa SM-liigapeleissä?"

Mussuttaja on pelannut neljä ottelua, joista yhdessä hän on saanut pelirangaistuksen ansaitusti - mussutuksesta. Kahdessa pelissä han on ollut ottavana osapuolena. Puolusteletko Saarisen mailalla iskua tai Santalan poikittaista ja yrität vierittää syyt näistä mussuttajalle? Eli vastaus kysymykseen on 1, mussuttaja ei ollut osallisena oikeen missään (hyvässä tai pahassa) kotiavauksessa Lukkoa vastaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Daespoo
Jestas tätä itkua ja hammasten kiristystä...Ilmeisesti tämä 'puhtoisen ja sympaattisen pikkuseuran' maineen tummuminen ottaa joillekkin todella koville.
Niin. Yhdet keskustelevat tapahtuneesta ja sen seurauksista. Toiset lähinnä jeesustelevat toisten kirjoittelusta. Kumpaan ryhmään tunnet kuuluvasi?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Designer
Niin. Yhdet keskustelevat tapahtuneesta ja sen seurauksista. Toiset lähinnä jeesustelevat toisten kirjoittelusta. Kumpaan ryhmään tunnet kuuluvasi?

Oletko kuullut koskaan sellaista sanontaa kuin "pot calling kettle black"? Sopii tässä tapauksessa sinuun hyvin.

Ja voin rehellisesti sanoa että kuulun molempiin ryhmiin, alussa puhuin tapahtuneesta ja sen seurauksista mutta kieltämättä tämä jatkuva itku ja valitus siitä kuinka Santalan rangaistus oli aivan liian kova alkaa lähinnä hymyilyttämään. Ehkä ei olisi pitänyt vastata näihin viimeisiin itkuviesteihin mutta tehty mikä tehty.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Daespoo
Oletko kuullut koskaan sellaista sanontaa kuin "pot calling kettle black"? Sopii tässä tapauksessa sinuun hyvin.
Perusteletko väitteesi vielä jotenkin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt menee kyllä vati nurin Daespoon kanssa. Onko ihan pakko tulla taas laskemaan keskustelun tasoa (joka ei kyllä ole tässä casessa muutenkaan päätä huimannut) ähäkutteinesi? Perustan kohta vapaan puolelle "Rimanalitusketjun", johon pastetan päivän typerimmät kommentit. Mitään relevanttia sanottavaa sinulla ei tälläkään kertaa ollut. Ei viitsisi enää jauhaa samaa, mutta mitä ihmettä sinulla on HPK:ta ja Hämeenlinnaa vastaan?

Jos ei ole annettavaa otsikon mukaiseen aiheeseen, niin silloin voi purkaa paineitaan ihan muualla. Vaikka osa Kerho-faneista suhtautuukin hieman tunteella tähän pelikieltoon, niin olen havainnut objektiivisuutta myös Hämeenlinnan suunnalla. Sillä ei silti ole merkitystä Daespoolle, joka ilmiselvästi haluaa vain haastaa riitaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Designer, et ilmeisesti ymmärtänyt tuota sanontaa. Syytit minua toisten viestien jeesustelusta ja itse teet sitä samaa jeesustelemalla minun kirjoituksistasi.

Ossi voit vapaasti aloittaa tuon ketjun, hyviksi aloitusviesteiksi voit pasteta vaikka 10 hpk-fanin viestiä tästä ketjusta, siinä on sinulle rimanalitusta tarpeeksi. Jos et tätä nää (en sinun odotakkaan sitä näkevän) niin se on sinun oma ongelmasi. Minun kommenttini johon ilmeisesti viittaat oli suora vastaus näihin jatkuviin itkuviesteihin siitä kuinka Santala ei tehnyt mitään väärää kun suojeli itseään Sika-Aallon jatkuvilta korkeilla käsillä tapahtuvilta ryntäyksiltä. Ja näitä viestejä löytyy helvetisti tästä ketjusta ja lisää siitä varsinaisesta otteluketjusta.

Ja vielä edelleen, minulla ei ole MITÄÄN henkilökohtaista HPK:ta tai sen faneja vastaan. Olen käynyt samanlaisia vääntöjä HIFK-, Jokeri, Ilves-, ja Tappara-fanien kanssa mutta jostain kumman syystä HPK-fanit ovat ainoat jotka jaksavat itku-viesteillä täyttää privaboksiani. Jos ei mielipiteeni kiinnosta niin minkä vitun takia yleensä luet niitä?

Ja kyllä, on olemassa myös paljon objektiivisia HPK-faneja mutta oman 'perstuntuman' mukaan taitavat olevan vähemmistössä ainakin tämän ketjun perusteella. Itse pyrin olemaan objektiivinen joka asiassa, käy lukemassa Blues-ketjuja niin huomaat että olen yleensä kaikkein negatiivisin (omien suhteen) sielläkin.

Tässä tapauksessa mielipiteeni on se että Santalan teko oli niin selvä (hyppy+poikittainen kun huomasi Aallon tulevan vauhdilla päin) että marinoille ei pitäisi olla asiaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Daespoo. Minulle on aivan sama, miten nolaat itseäsi muissa ketjuissa. Sinun väittämäsi objektiivisuutesi on aika subjektiivista mallia. Sinulla on tästä Santalan tapauksestakin niin vahva objektiivinen näkemys, että kuittailet kaikille, jotka ovat eri mieltä. Ei se ole keskustelua, kun sanotaan "Lakkaa itkemästä!" tai "Ottaako koville?", se on silkkaa lässytystä.

Ja olenko sitten itse muita parempi? En, mutta en väitäkään olevani. Seuraan jääkiekkoa tunteella. Iän myötä tuo ominaisuus on saanut rinnalleen häviävän pienen määrän järkeä, joka aina silloin tällöin vinkkaa minulle, että saatan olla joskus väärässä. Mielipiteeni kääntämiseen tarvitaan tosin jotain fiksumpaa kuin "Älkää marisko!".
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En todellakaan yritä kääntää kenenkään mielipidettä, yritä jo pikku hiljaa ymmärtää se. Lähinnä yritän kertoa että on turhaa jatkaa sitä itkua ja valitusta Santalan tuomion kovuudesta.

Ja huomaa että seuraat lätkää tunteella, muuten noita sunkaan mielipiteitä ei oikein voi perustella.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Daespoo
Designer, et ilmeisesti ymmärtänyt tuota sanontaa. Syytit minua toisten viestien jeesustelusta ja itse teet sitä samaa jeesustelemalla minun kirjoituksistasi.
Ymmärrän sen sanonnan vallan hyvin. Noin, nyt tämä asia on selvä. Ja sitten: Miten perustelet syytöksesi?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Daespoo
Jestas tätä itkua ja hammasten kiristystä...Ilmeisesti tämä 'puhtoisen ja sympaattisen pikkuseuran' maineen tummuminen ottaa joillekkin todella koville.

Tässä on kyllä niin klassinen esimerkki puhtaasta provoviestistä kuin voi olla. Tällä viestillä ei voi olla ollut muuta tarkoitusta, kuin saada HPK-fanit hiiltymään, että Daespoo voi taas jatkaa suosikkiharrastustaan ja haukkua Kerho-faneja herkkänahkaisiksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mirasane, en oikein ymmärrä minkä takia kaivoit pari päivää vanhan ketjun ylös vain sen takia että pääsit keventämään sydäntäsi?

Ei ollut tarkoitus provota yhtään, olin ihan oikeasti ällikällä lyöty siitä valituksesta mitä täällä kuului koskien Santalan tuomiota.

Tuo viestini johon viittaat sisälsi muuten pelkkää faktaa. Tietyt fanit itkivät ja valittivat, HPK:n ennen (oikeasti) puhdas imago tummeni huomattavasti ja joillekkin se tuntui oikeasti olevan kova paikka. Jos faktojen toteaminen on provoa niin guilty as charged...
Niin muuten ja vielä tänäänkin joutui eräästä toisesta ketjusta lukemaan sitä samaa valitusta samasta tuomiosta. Eihän tästä ole kuin viikko siitä itse taklauksesta...(silmien pyöritystä)

btw, en ole aivan yksin mielipiteeni kanssa. Käy huviksesi katsomassa vapaan puoleta äänestyksen tulos siitä ketkä ovat herkkänahkaisimpia faneja. Yllättäen eräs hämäläisseura on ylivoimaisessa johdossa. Vai sorsitaanko Kerho-faneja tässäkin tapauksessa aivan syyttä (älä vastaa)...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Daespoo
aivan yksin mielipiteeni kanssa. Käy huviksesi katsomassa vapaan puoleta äänestyksen tulos siitä ketkä ovat herkkänahkaisimpia faneja. Yllättäen eräs hämäläisseura on ylivoimaisessa johdossa. Vai sorsitaanko Kerho-faneja tässäkin tapauksessa aivan syyttä (älä vastaa)...

Vastaan vaikka erikseen kielsit. :)

HPK:n fanit saattavat hyvinkin olla herkkänahkaisimpia faneja, siitä en osaa sanoa. Itsekin olen toisessa ketjussa sanaillut erään/eräiden Kerho-fanien kanssa muutaman päivän ajan. Jos kuitenkin olet koko ajan tiennyt, että HPK-fanit ovat faneista herkimpiä, niin miksi ihmeessä laitat ketjuun viestin, johon edellisessä tekstissäni viittasin. Sitä kirjoittaessasi olet varmasti tiennyt, että se tulee vain ärsyttämään Hämeenlinnalaisia entisestään.

En kiistä ettetkö olisi ollut oikeassa siitä, että ketjussa oli itkuviestejä. Minäkin olen sitä mieltä, että Santalan saama tuomio oli raju. Jos kyseessä olisi ollut SaiPan pelaaja olisin varmasti vielä painokkaammin tuonut mielipiteeni ilmi. Mutta se, että viestissäsi olivat faktat oikein, ei riitä perusteluksi sen kirjoittamiselle. Odottaisin pikemminkin sen verran hyviä tapoja, että olisit jättänyt tuollaisen viestin kirjoittamatta, koska tiedät millaisen reaktion se aiheuttaa.

Otetaan esimerkki. Jos SaiPa häviää seuraavassa ottelussaan Lukolle 7-1. Duba päästää 7 maalia ja torjuu 15 laukausta. Jokainen kiekkoympyröitä seuraava tietää, että Duballa on ollut silloin huono päivä. Jos esim. joku Kärppä-fani kirjoittaa ottelua koskevaan viestiketjuun, että "Duba ei noilla esityksillä ansaitsisi pelipaikkaa edes Mestiksestä. SaiPan puolustus on paska. SaiPan tuurilla keräämien pisteiden sarja loppui ja joukkue palasi sille tasolle mille kaikki sen kauden alussa arvioivat", olisi yleinen vihareaktio Lappeenrannan-suunnasta taattu, vaikka Duba olisi ollut todella huono ja puolustus aneeminen.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Mirasane, pliis, pysy Saipa-ketjuissa kehittelemässä mitä erikoisimpia teorioitasi. Sinä tuskin olet kauheasti kiinnostunut siitä loppujen lopuksi, että miten Kerhon käy. Ollaanko kriisissä vai ei.

Mua on alkanut ottaan päähän toi sun turhanpäivänen paskanjauhaminen / ketjujen availu Kerhon asioista. Mikäli me oikeesti oltas huolissamme kaikkien noiden 4 pelatun pelin jälkeen niin me varmaan alotettas asiasta keskustelu ihan itse.

edit: oma kantani Santalan kakkuun: Näillä mennään, niin kuin entinen valmeja sanoi.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Kiisa

Mua on alkanut ottaan päähän toi sun turhanpäivänen paskanjauhaminen / ketjujen availu Kerhon asioista.

Kiitos hyvistä nauruista! Montakohan HPK:ta koskevaa ketjua minä olen reilun vuoden mittaisen jatkoajassa notkumiseni aikana avannut HPK:ta koskien, kun oikein monikossa puhut avaamistani ketjuista? En aio alentua vastaamaan käyttämääsi alatyyliseen kielenkäyttöön, vaan lopetan keskustelun osaltani tähän.

Tämän viestiketjun voi minun puolestani antaa vaipua ajasta ikuisuuteen. Oman mielipiteeni Santalan kakkuun olen tuonut jo ilmi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös