Onpas turhaa agitointia nimeltämainitsemattomalta kirjoittajalta tänään tässä ketjussa. Niinkuin tässä ketjussa on usein tuotu esille, niin tänään kuin aikaisemminkin, niin Nyban työjälkeä voidaan arvioida vasta keväämmällä. Lopullisen arvosanan aika on sitten kauden jälkeen. Johanneksen kanssa samaa mieltä siitä, että vähimmäistavoite on ehdottomasti välieräpaikka.
Toisaalta minusta Nyba on toistaiseksi hoitanut hommansa erinomaisesti tällä kaudella. Mies on tehnyt hyviä hakuja pelaajistoon, esimerkkeinä Grillfors, Taipalus, Zaborsky ja Rask. Vastaavasti mies reagoi erittäin nopeasti ja hyvin Grillforsin ja Taipaluksen loukkaantumisiin, jotka tekivät IFK:n puolustuksesta erittäin haavoittuvaisen. Ja mikä tärkeintä, joukkue näyttää olevan erinomaisesti kasattu valmentajalleen. Tältä osin minä pidän todella paljon Nyban työstä tämän kauden joukkueen osalta.
Mutta onhan tuossa edelleen vähän petrattavaakin. Edelleen minusta Nybondas pelaa upporikasta ja rutiköyhää maalivahtien osalta. Lankinen oli erinomainen Lappeenrannassa, mutta siltikin näytöt ovat liian ohuet, että miehen varaan voitaisiin kevättä laskea. Olisi mahdollista saada Noronen kakkoseksi?
Puolustukseen pitää ehdottomasti saada lisää kovuutta. Ykköskorin kusipää oman maalin eteen, jotenkin olen kovasti tykästynyt ajatukseen Fosterista, joten hoida Nyba hänet jengiin. En kyllä pitäisi ollenkaan pahan, jos jengiin otettaisiin toinenkin kusipää vähän niinkun varasuunnitelman varasuunnitelmaksi. Tämän pelaaja tulisi toki olemaan todella yksiulotteinen, mutta siltikin haluaisin tälläisen hankinnan nähdä. Joku Jani Honkanen ottamaan se Kankaanperän tai muun vastaavan pelaajan hiillostus playoffsarjan ajaksi.
Hyökkäyksen Nyba on rakentanut sanalla sanoen loistavaksi. Nyt vielä muut osiot samalle tasolle ja avot, taistellaan tosissaan vaikka mestaruudesta. En tälläkään rosterilla pidä sitä millään muotoa mahdottomana, mutta noilla kahdella tai kolmella hankinnalla turvattaisiin kivasti omaa selustaa. Eli Nyba kiltti, tänä jouluna toivon sinulta kolmea sopimusta; hanki meille Mika Noronen, Kurtis Foster ja Tuukka Mäkelä. Mikäli et löydä tai saa haltuusi Mäkelää, niin hanki hänen sijaansa Jani Honkanen. Olen tänä vuonna ollut todella kiltti Stadin Valot, joten toivon sinun toteuttavan toiveeni. Kiitos jo etukäteen.