Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 465 505
  • 5 037

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Luulisi tosin kausikorttikatsojien olevan kauteen tyytyväisiä tähän saakka, kun saldo kotipeleistä on 10-2, joista 8 kolmen pisteen ja 2 kahden pisteen voittoa.

Kyllä ollaan, eilen juuri asiasta puhuttiin että vasta kaksi tappiota himapeleissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juurikin näin, että tulos mitataan keväällä. Mutta nyt kannattaa nauttia. Joukkue pelaa erittäin HIFK-näköistä lätkää ja voittaa. Pelitapa on juuri se mikä HIFK:lla tulee olla eli suoraan maalille joka tilanteesta. Kaikki ymmärtänevät joukkueen puutteet, mutta itse luotan siihen, että se alakerran mörkö ja kakkosmokke vielä saadaan kehiin.

Itse pidän Nybondaksen osakseen saamaa arvostelua jossain määrin ylimitoitettuna. Jos nyt katsoo muutamaa viime vuotta, niin kaksi kautta viime kautta meni vihkoon. Kuitenkin vaikka kaudella 2012-13 oli hyviä hakuja: Hannus, Elkins ja junnuista Nykopp. Vuosi 2011-12 rosteri oli taas yksi parhaita mitä Suomessa on koskaan nähty ja omasta mielestäni jopa parempi kuin mestaruusvuonna (sic!) - siis paperilla. Kevään katastrofista syytän kyllä herra Matikaista monien asioiden vuoksi. Mm. Miken peluuttaminen puhki jne.

Eli jossain mielessä ainakin itse toivoisin kohtuutta Tom N:n arvosteluun ja ennen kaikkea tuota jo ketjussa perään kuulutettua myönteisenkin arvion antamista. Silloin kun siihen on aihetta.
 
Onpas turhaa agitointia nimeltämainitsemattomalta kirjoittajalta tänään tässä ketjussa. Niinkuin tässä ketjussa on usein tuotu esille, niin tänään kuin aikaisemminkin, niin Nyban työjälkeä voidaan arvioida vasta keväämmällä. Lopullisen arvosanan aika on sitten kauden jälkeen. Johanneksen kanssa samaa mieltä siitä, että vähimmäistavoite on ehdottomasti välieräpaikka.

Toisaalta minusta Nyba on toistaiseksi hoitanut hommansa erinomaisesti tällä kaudella. Mies on tehnyt hyviä hakuja pelaajistoon, esimerkkeinä Grillfors, Taipalus, Zaborsky ja Rask. Vastaavasti mies reagoi erittäin nopeasti ja hyvin Grillforsin ja Taipaluksen loukkaantumisiin, jotka tekivät IFK:n puolustuksesta erittäin haavoittuvaisen. Ja mikä tärkeintä, joukkue näyttää olevan erinomaisesti kasattu valmentajalleen. Tältä osin minä pidän todella paljon Nyban työstä tämän kauden joukkueen osalta.

Mutta onhan tuossa edelleen vähän petrattavaakin. Edelleen minusta Nybondas pelaa upporikasta ja rutiköyhää maalivahtien osalta. Lankinen oli erinomainen Lappeenrannassa, mutta siltikin näytöt ovat liian ohuet, että miehen varaan voitaisiin kevättä laskea. Olisi mahdollista saada Noronen kakkoseksi?

Puolustukseen pitää ehdottomasti saada lisää kovuutta. Ykköskorin kusipää oman maalin eteen, jotenkin olen kovasti tykästynyt ajatukseen Fosterista, joten hoida Nyba hänet jengiin. En kyllä pitäisi ollenkaan pahan, jos jengiin otettaisiin toinenkin kusipää vähän niinkun varasuunnitelman varasuunnitelmaksi. Tämän pelaaja tulisi toki olemaan todella yksiulotteinen, mutta siltikin haluaisin tälläisen hankinnan nähdä. Joku Jani Honkanen ottamaan se Kankaanperän tai muun vastaavan pelaajan hiillostus playoffsarjan ajaksi.

Hyökkäyksen Nyba on rakentanut sanalla sanoen loistavaksi. Nyt vielä muut osiot samalle tasolle ja avot, taistellaan tosissaan vaikka mestaruudesta. En tälläkään rosterilla pidä sitä millään muotoa mahdottomana, mutta noilla kahdella tai kolmella hankinnalla turvattaisiin kivasti omaa selustaa. Eli Nyba kiltti, tänä jouluna toivon sinulta kolmea sopimusta; hanki meille Mika Noronen, Kurtis Foster ja Tuukka Mäkelä. Mikäli et löydä tai saa haltuusi Mäkelää, niin hanki hänen sijaansa Jani Honkanen. Olen tänä vuonna ollut todella kiltti Stadin Valot, joten toivon sinun toteuttavan toiveeni. Kiitos jo etukäteen.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Nyba kiltti, tänä jouluna toivon sinulta kolmea sopimusta; hanki meille Mika Noronen, Kurtis Foster ja Tuukka Mäkelä. Mikäli et löydä tai saa haltuusi Mäkelää, niin hanki hänen sijaansa Jani Honkanen. Olen tänä vuonna ollut todella kiltti Stadin Valot, joten toivon sinun toteuttavan toiveeni. Kiitos jo etukäteen.

Tuukka Mäkelä olisi loistava hankinta. Noronen on kyllä nähty.
 

Stigu

Jäsen
Husiksen haastattelussa Nybari, på svenska.

Linkki vie www.hbl.fi sivulle jossa Filip Saxén haastattelee Nybaria

Hienoa, että mies osaa myöntää tehneensä virheitä. Jutussa mainitaan myös ns. onnettomina sattumina kolme tekijää viime kausilta:1) Paskansyöjän poistuminen takavasemmalle, 2) Salmelaisen loukkaantuminen ja 3) Kuparisen loukkaantuminen. Ykkösen osalta, Karavaanari on varmasti ollut syyntakeeton (sen sijaan seuran johto välttämättä ei) , kolmosen osalta myös, mutta kyllähän toi Salmelaisen loukkaantumisherkkyys oli sellainen asia, joka olisi ollut pakko ottaa huomioon häntä sainattaessa.

No, oli miten oli, Karavaanari on hoitanut hommansa abbout 95%:sti hyvin tällä kaudella (kakkosveskari, pakki ja kovanaama puuttuvat), ja tämä kausi on kyllä osoittanut kuinka tärkeä palanen valmentaja on tuota jengiä. Voi vain kuvitella minkälaista peliä IFK pelaisi tuolla samalla jengillä esim. Sopan tai Psykon alaisuudessa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mutta kyllähän toi Salmelaisen loukkaantumisherkkyys oli sellainen asia, joka olisi ollut pakko ottaa huomioon häntä sainattaessa.

Uskoisin, että jokainen liigajoukkueen urheilutoimenjohtaja pelaajasopimuksia tehdessään lähtee siitä, että pelaaja on käytettävissä koko liigakauden. Loukkaantumisia tulee toisille joukkueille enemmän, toisille vähemmän. Toteamuksesi on, jälkikäteen tarkasteltuna, ihan oikeansuuntainen mutta mitä käytännön mahdollisuuksia loukkaantumisherkkyyden huomioimiseen on sopimuksentekohetkellä? Sopimus joko tehdään tai sitä ei tehdä - eikös siinä ole vaihtoehdot? Liigajoukkueiden budjetit eivät mahdollista sopimusten tekoa lähtökohtaisesti kärkiviisikoiden pelaajien 'varamiehille'.
 

444

Jäsen
Jos Salmelainen olisi päästetty ohi, olisi Nybondas kivitetty sekä virtuaalisesti että kirjaimellisesti heti, välittömästi, tässä ja nyt. Ja auta armias, jos ei olisikaan saanut sitä epäonnista iskua päähänsä, kun tilanne olisi ollut toinen, ja Tony olisi takonut tehot 50+50 kauden päätteeksi. Kyllä olisi taas Stigu käynyt kertomassa, että onneksi ei otettu, kun olisi voinut loukkaantua.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä minä kiljuen otin Salmelaisen vastaan, se uran lopettava niitti voi tulla ihan koska vaan ja kelle vaan. Onhan esim. Mi. Granlundkin sitten jo aikamoinen aikapommi eikä takaisin pitäisi huolia koska noita aivotärähdyksiä on ollut eikä koskaan tiedä mikä on se viimeinen niitti.

Minusta Nybarilta ihan suorasanaista puhetta tuossa, joten hattua päästä hänelle. Virheistä on toivottavasti opittu ja nyt katsotaan tulevaisuuteen. Mennyttä kun ei enää voi tehdä toisin, vaikka haluaisikin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tom!

Jengi suorittaa tällä hetkellä hyvin, mutta yksi pyyntö olisi. Voitko ottaa puhelun Tampereelle? Nimenomaan siihen jengiin, jolla menee tällä hetkellä päin persettä. Kohtahan siellä saa koutsit ja alisuorittaneet pelaajat monoa koska jengi ei ole halpa ja iso kasa turskaa on tulossa.

Kun pelimerkit on siellä noin sekaisin ja mahdollinen tyhjennysmyynti alkaa, on Kanki pakko kotiuttaa sieltä nyt tai heti. En usko, että olisi mahdoton siirto, sillä hyödyttäisi varmasti molempia jengejä.

Mun mielestä isännän hankinnan jälkeen HIFK on täysin valmis taistelemaan kanisterista ihan tosissaan!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tom!

Jengi suorittaa tällä hetkellä hyvin, mutta yksi pyyntö olisi. Voitko ottaa puhelun Tampereelle? Nimenomaan siihen jengiin, jolla menee tällä hetkellä päin persettä. Kohtahan siellä saa koutsit ja alisuorittaneet pelaajat monoa koska jengi ei ole halpa ja iso kasa turskaa on tulossa.

Kun pelimerkit on siellä noin sekaisin ja mahdollinen tyhjennysmyynti alkaa, on Kanki pakko kotiuttaa sieltä nyt tai heti. En usko, että olisi mahdoton siirto, sillä hyödyttäisi varmasti molempia jengejä.

Mun mielestä isännän hankinnan jälkeen HIFK on täysin valmis taistelemaan kanisterista ihan tosissaan!

Kyllä, kannattaisi koittaa ainakin. Nybarilla on kaikki aika ja mahdollisuus nyt kiillottaa omaakin kilpeään, joten miksi ei tekisi sitä täsmähankintojen kautta. Siten kapula olisi siirretty ihan kokonaan joukkueelle... materiaalin ollessa riittävä menestykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Toivon Tompalta, jag önskar av Tom:

Jani Nieminen, peter.ahola@blues.fi

Markus Kankaanperä, mikko.leinonen@tappara.fi

Ja/tai och/eller

Jakub Nakládal, ari.vuori@tps.fi

Jag tackar redan i förväg, för att jag är relativt säker att du vill också grilla eller koka knackorvar på våren, liksom vi alla, som älskar IFK. God jul och gott nytt år. Må alla kommande år vara mästerskapsår. Skål!
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Siitä on Nybondaksen pidettävä huoli ettei yksikään maaseudun "kukkopoika" hypi Nordiksella silmille. Me ei tarvita mitään Gilliestä vaan kunnon rehti ja fyysinen pelaaja ala Melart/Kanki/etc joka laittaa kaiken mailman sailioita tauluun jos tarve on.


Muuten annan Nybikselle kiitosta, ihan hyvin kasattu jengi, tohon vielä kova pakki niin tietää sopia lomat ens keväälle jo.
 

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella vaikeaa nähdä, että Tappara aloittaisi tyhjennysmyynnin. Juurihan he vasta hommasivat Dixonin, joka viestii jotain aivan muuta. Oli miehen kondis mikä tahansa. Ja sarja on niin tasainen, että Tapparalla on kaikki mahdollisuudet taistella jopa kotiedusta mikäli peli lähtee rullaamaan. Ensimmäinen, joka tuosta organisaatiosta lähtee on Tapola.

Enkä yhtään ihmettele jos Nybondasta ei kiinnosta vastata yksittäisten fanien sähköpostitiedusteluihin alakerran isännän hommaamisesta.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enkä yhtään ihmettele jos Nybondasta ei kiinnosta vastata yksittäisten fanien sähköpostitiedusteluihin alakerran isännän hommaamisesta.

Mä todella toivon, että ammattilaisuuden nimissä Nybondas ei enää tee tätä. Tiedän hänen tehneen tätä ja olemme siitä lukeneet joitakin kertoja tälläkin palstalla. Ammattilaiskiekko-organisaation yksi vastuullisimmista henkilöistä keskittyköön muuhun, kuin asiakaspalveluun. Vittu mihin tämä maailma on mennyt tämän sähköisen lähestyttävyyden kautta tässä suhteessa. Mulle kaikki heti nyt...Mä olen maksanut kausareista diipaadaapaa ja mulla on oikeus. Vittu mulla on oikeus tietää. Just mulla. Saatana. Nih. Mieltänsä saa osoittaa eri väyliä jne., mutta mä odotan UTJ:n tekevän ihan jotain muuta kuin vastaavan asiakaspalautteeseen ja kyselyihin.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Enkä yhtään ihmettele jos Nybondasta ei kiinnosta vastata yksittäisten fanien sähköpostitiedusteluihin alakerran isännän hommaamisesta.

Mä todella toivon, että ammattilaisuuden nimissä Nybondas ei enää tee tätä.

Niin riippuu vähän että mitä kysytään. En tiedä kuinka paljon esim. Nybarille kirjoitetaan, mutta miksi ei voisi vastata asiallisiin kysymyksiin? Eihän keskeneräisiä asioita tarvitsisi kuitenkaan paljastaa siinä. Itse en ole kovinkaan aktiivisesti kenellekään officella kirjoitellut, koska en näe oikein syytä siihen (toki joskus on jotain tullut raapusteltua, mutta ehkä sitä useamminkin voisi myös ihan mielipiteitä laittaa).
 

Stigu

Jäsen
. Ammattilaiskiekko-organisaation yksi vastuullisimmista henkilöistä keskittyköön muuhun, kuin asiakaspalveluun.
Normaalissa tilanteessa asiahan olisi juurikin näin. IFK:n osalta tilanne on kuitenkin se, että Karavaanari on itse aikoinaan aloittanut tämän "asiakaspalvelutoiminnan" dissaamalla julkisesti meitä asiakkaiita, eli faneja jotka maksamme helvetin ison osan seuran toiminnasta, mukaanlukien Karavaanarin palkka. Jos kaveri olisi pitänyt päänsä kiinni esim. haukkuvista koirista, olisin ainakin itse sulattanut nuo kaikki perseelleen kootut jengit hieman helpommin. Eli itse näen, että Karavaanarin on nyt toimillaan ansaittava fanien luottamus takaisin. Ja nämä toimet käsittävät paitsi seuran urheilullisen menestyksen, myös tiedotuspolitiikan jossa huomioidaan fanit. Jos se vaatii vastaamista sähköposteihin, niin sitten niihin vastataan.

Hemmolle ja Ishmaelille vielä Salmelaisesta: Tonyllä oli ennen IFK:hon tuloa ollut 11 kuukautta kestävä kuntoutuskausi vakavasta aivotärähdyksestä. Kyllä silloin pitäisi hälytyskellojen soida, ja miettiä ainakin sitä että jengin muut avainpelaajat ovat mallia "varma suorittaja" eikä mallia ricofata. No, kuten Karavaanari itse sanoo haastattelussa: Turha murehtia menneistä, vaan on parempi katsoa eteenpäin. TJSP. Lähitulevaisuushan (tämä kausi) näyttää suorastaan häkellyttävän hyvältä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hemmolle ja Ishmaelille vielä Salmelaisesta: Tonyllä oli ennen IFK:hon tuloa ollut 11 kuukautta kestävä kuntoutuskausi vakavasta aivotärähdyksestä. Kyllä silloin pitäisi hälytyskellojen soida, ja miettiä ainakin sitä että jengin muut avainpelaajat ovat mallia "varma suorittaja" eikä mallia ricofata. No, kuten Karavaanari itse sanoo haastattelussa: Turha murehtia menneistä, vaan on parempi katsoa eteenpäin. TJSP. Lähitulevaisuushan (tämä kausi) näyttää suorastaan häkellyttävän hyvältä.

Muistanko mä ihan väärin vai oliko mainittu Rico Fata pikku-Buffalon suositus? Fatan ja Tonyn piti kai muodostaa tutkapari, mutta IFK:n tuurilla kumpikin joutui telakalle heti alkusyksystä eikä valitettavasti enää sen koommin palannut kaukaloon. Fata sinänsä ei edes ollut kovin kehno haku, kun katsoo äijän uraa, mutta sitäkin oudompia hankintoja olivat nämä Stloukalit, Blockit, Birchit ym. sankarit, jotka todennäköisesti hankittiin näkemättä peliäkään muualta kuin Youtube-koosteita ATK:n välityksellä. Tietysti voi myös olla, että Summasen valmennusmetodit eivät suoranaisesti edesauttaneet näiden ulkomaan ihmeiden kotiutumista joukkueeseen ja kehittymistä pelaajina.

Enivei: tällä kaudella palaset ovat loksahdelleet paikoilleen huomattavasti paremmin ja kentällä on ennen kaikkea JOUKKUE eikä epämääräinen lauma pupeltajia.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Fata sinänsä ei edes ollut kovin kehno haku, kun katsoo äijän uraa, mutta sitäkin oudompia hankintoja olivat nämä Stloukalit, Blockit, Birchit ym. sankarit, jotka todennäköisesti hankittiin näkemättä peliäkään muualta kuin Youtube-koosteita ATK:n välityksellä. Tietysti voi myös olla, että Summasen valmennusmetodit eivät suoranaisesti edesauttaneet näiden ulkomaan ihmeiden kotiutumista joukkueeseen ja kehittymistä pelaajina.

Enivei: tällä kaudella palaset ovat loksahdelleet paikoilleen huomattavasti paremmin ja kentällä on ennen kaikkea JOUKKUE eikä epämääräinen lauma pupeltajia.

Toivottavasti Stloukal ei ihan tuntematon suuruus toimistolle ollut. muussa tapauksessa kotimaan skouttaus on ihan naurettavalla tasolla. Eikös tuo kuitenkin ollut useamman vuoden Mestistä tahkonnut ja tainnut käydä jossain liigajoukkueessakin kokeilemassa. En mä osaa Blockia ja Birchiäkään outona hakuna pitää kumpaakaan, koska kumpainenkin kuitenkin tuotiin tänne vain try outille. Se oli sitten Raimo Ensimmäinen joka ilmoitti näkevänsä pelaajissa jotain, minkä jälkeen loppukauden sopimukset herroille tehtiin. Loppujen lopuksi kun viime kauden ulkkareita miettii, niin kyllä kai kaikkien kohdalla on jotain tietoa ollut, millainen pelaaja kyseessä on. Ei vaan ulkomaalaisilla taso riittänyt ja/tai Ramin opit mahdollistaneet parempia otteita.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Loppujen lopuksi kun viime kauden ulkkareita miettii, niin kyllä kai kaikkien kohdalla on jotain tietoa ollut, millainen pelaaja kyseessä on. Ei vaan ulkomaalaisilla taso riittänyt ja/tai Ramin opit mahdollistaneet parempia otteita.

Olisi muuten todella mielenkiintoista nähdä samat ulkkarit nyt Törmäsen opissa. Väitän että joku niistä vielä breikkaisi ja olisi oikeasti vahvistus, ehkäpä todennäköisimmin DeSantis tai Block. Harihan tavallaan "breikkasi" jo viime kaudella.
 

Kip#37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matt Generous
Ja mitä todennäköisimmin Thiesenille saattaisi koppi tarttua paremmin, kun ei tarvitsisi pelätä jokaista virhettä ja koutsilta saisi muutakin palautetta, kuin sitä vittusaatanaperkelettä vaikeina hetkinä. Ainakin, mitä katsoo miehen statseja ennen ja jälkeen IFK visiitin.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika jännää että Thiessen ja Joni Ortio ovat nyt seurakavereita AHL:n Adirondack Flamesissa. Ortio on ykkönen, mutta Thiessenkin on saanut melko mukavasti peliaikaa ja pelannut hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös