Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 465 526
  • 5 037

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Onkohan tämä 6464 itse Tomppa, kun niin fanaattisesti häntä puolustaa? Ei kukaan tuollaista järkyttävää määrää kirjoitusvirheitä, kielioppivirheitä ja muita muotoiluvirheitä voi vahingossa suoltaa, luultavasti se on siis jotain tahallista hämäystä jottei oikea henkilöllisyys paljastuisi.. On kyllä melko ärsyttävää lukea tuollaista "hopeatarjottimella tarjottua oksennusta" jokaisessa ketjussa, mutta vielä etovampaa on tuo tapa laittaa sanoja ja väittämiä toisten suuhun.

IFK:lla on käynyt todella huono tuuri kun Söde on ollut näin kauan poissa (ja nyt sitten Taipaluskin), mutta riippumatta näistä loukkaantumisista on Nybondas silti epäonnistunut pakiston kasaamisessa ja jos ei sitä näe ei kyllä tiedä jääkiekosta mitään.
 
Taisi Lemieaux juurikin tehdä Beetlejuicet (linkki vie youtubeen). Mainitsemalla tämän nimeltämainitsemattoman nimen täällä voit olla varma ko. nimimerkin kaivautuvan kolostaan taas syöltämään lisää kakkaa tänne. Itse toivon tältä osin modeilta nopeaa reagointia, jotta tämä IFK-osion roskaaminen loppuisi tämän erään osalta.

Mutta sitten itse asiaan. Itse en kyllä ymmärrä tuota Nyban teilaamista pakiston rakentamisesta. Tai siis en ymmärrä sitä tässä vaiheessa. Niin kauan kun on siirtoaikaa jäljellä täällä arvostellaan keskeneräistä työtä, ja jos ei sitä näe ei ymmärrä työnteosta ja työjäljen arvioimisesta mitään. Annetaan miehen nyt tehdä työnsä loppuun, ennen kuin vedetään johtopäätöksiä onnistumisten ja epäonnistumisten suhteen.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mutta sitten itse asiaan. Itse en kyllä ymmärrä tuota Nyban teilaamista pakiston rakentamisesta. Tai siis en ymmärrä sitä tässä vaiheessa. Niin kauan kun on siirtoaikaa jäljellä täällä arvostellaan keskeneräistä työtä, ja jos ei sitä näe ei ymmärrä työnteosta ja työjäljen arvioimisesta mitään. Annetaan miehen nyt tehdä työnsä loppuun, ennen kuin vedetään johtopäätöksiä onnistumisten ja epäonnistumisten suhteen.

Tämä noudattaa aika usein samaa kaavaa. Ensin odotellaan juhannusta, sitten harjoituskauden alkua, sitten ameriikan leirityksiä, verorajaa, joulua, siirtorajaa... Jokaisen kohdalla petytään, kun fanien näkemiä puutteita ei korjata ja joukkue jää koko ajan kauemmaksi siitä, mihin olisi ollut rahkeet. Tuossa pakistossa ei ole oikealta ampuvaa viivapyssyä eikä oikeastaan yhtäkään oman maalinedustan isäntää (Honkaheimo ja Grilli on molemmat heiveröisempiä kuin toivoin, joskin Grilli on toisaalta yllättänyt olemalla hyökkäyksessä oikein käypää valuuttaa), ja niin kauan kuin näitä puutteita ei korjata on minusta aivan perusteltua arvostella tätä keskeneräistä duunia. Kyllä reaaliaikainen seuraaminen ja kommentointi on oleellista, ei lätkänseuraamisesta mitään tulisi jos pitäisi koko kauden olla hiljaa ja vasta sitten keväällä kommentoida lopputulosta. Työnteosta ymmärrän sen verran, ettei pidä lähteä golf/rantalomalle silloin kuin on potentiaalisimmat markkinat, ja työjäljestä voin kyllä kommentoida niitä positiivisiakin aspekteja (kuten Goldobin, Ramu, Zaborsky), mutta niin kauan kun kokonaisuudessa on suuria puutteita ei nämä onnistumiset vielä pääse oikeuksiinsa. Sitä paitsi minusta office on vähän kuin stay-at-home pakki, silloin kun ei kuulu tai näy mitään ongelmia on hommat hoidettu hyvin. Palkitsen officen olemalla hiljaa, sitten kun he saavat hommansa hoidettua. Vielä niin ei ole.

En olisi tässä kommentoimassa ja patistamassa Nybaria tekemään sitä työtään, jos olisin jo luovuttanut kauden osalta ja päättänyt hänen epäonnistuneen.
 

Stigu

Jäsen
Mutta sitten itse asiaan. Itse en kyllä ymmärrä tuota Nyban teilaamista pakiston rakentamisesta. Tai siis en ymmärrä sitä tässä vaiheessa. Niin kauan kun on siirtoaikaa jäljellä täällä arvostellaan keskeneräistä työtä, ja jos ei sitä näe ei ymmärrä työnteosta ja työjäljen arvioimisesta mitään. Annetaan miehen nyt tehdä työnsä loppuun, ennen kuin vedetään johtopäätöksiä onnistumisten ja epäonnistumisten suhteen.
Onhan se noinkin tietysti, mutta olisihan se hienoa, kun tulisi kausi jolloin IFK-fanin ei täällä jatkoajassa tarvitsisi painella siirtorajan viimeisellä tunnilla toiveikkaana ATK:n F5-nappulaa kerran kymmenessä sekunnissa, ja samaan aikaan selata mitä lentoja Seutula-Vantaalle on vielä tulossa ennen keskiyötä. Vain todetakseen, ettei sieltä Malagan 23.57 lennolta tullutkaan sitä vahvistusta.

Mitä enemmän tuota pakistoa miettii, niin sitä enemmän Honkaheimon sainaaminen wituttaa. Söde-Grilli-köyhänmiehenkanki olisi ollut periaatteessa hyvä mentorikolmikko Taipalukselle ja Auvitulle, ja ehkä vielä jopa jollekkin noista meidän kuudesta kääpiöpakista. Ainakin nykyisellään Honkaheimo on yksi noista kääpiöistä, mutta onhan olemassa mahdollisuus että kaveri on jollain tapaa klesana ja kokee ihmeparantumisen kauden aikana. Prkl, jopa Tuukka Mäkelä toisi kummasti selkärankaa tuohon pakistoon.

Veskaripuolella taas ihmetyttää se, ettei Lankiselle ole annettu samaan tapaan mahdollisuuksia, kuin esim puolustuksen kääpiöille: Kevin on pelannut vaivaiset kolme matsia. Onko mitään järkeä? Kyseessä on kuitenkin untuvikkoveskari, jota pitäisi ajaa sisään Liigassa.
 
Tämä noudattaa aika usein samaa kaavaa. Ensin odotellaan juhannusta, sitten harjoituskauden alkua, sitten ameriikan leirityksiä, verorajaa, joulua, siirtorajaa... Jokaisen kohdalla petytään, kun fanien näkemiä puutteita ei korjata ja joukkue jää koko ajan kauemmaksi siitä, mihin olisi ollut rahkeet. Tuossa pakistossa ei ole oikealta ampuvaa viivapyssyä eikä oikeastaan yhtäkään oman maalinedustan isäntää (Honkaheimo ja Grilli on molemmat heiveröisempiä kuin toivoin, joskin Grilli on toisaalta yllättänyt olemalla hyökkäyksessä oikein käypää valuuttaa), ja niin kauan kuin näitä puutteita ei korjata on minusta aivan perusteltua arvostella tätä keskeneräistä duunia. Kyllä reaaliaikainen seuraaminen ja kommentointi on oleellista, ei lätkänseuraamisesta mitään tulisi jos pitäisi koko kauden olla hiljaa ja vasta sitten keväällä kommentoida lopputulosta. Työnteosta ymmärrän sen verran, ettei pidä lähteä golf/rantalomalle silloin kuin on potentiaalisimmat markkinat, ja työjäljestä voin kyllä kommentoida niitä positiivisiakin aspekteja (kuten Goldobin, Ramu, Zaborsky), mutta niin kauan kun kokonaisuudessa on suuria puutteita ei nämä onnistumiset vielä pääse oikeuksiinsa. Sitä paitsi minusta office on vähän kuin stay-at-home pakki, silloin kun ei kuulu tai näy mitään ongelmia on hommat hoidettu hyvin. Palkitsen officen olemalla hiljaa, sitten kun he saavat hommansa hoidettua. Vielä niin ei ole.

En olisi tässä kommentoimassa ja patistamassa Nybaria tekemään sitä työtään, jos olisin jo luovuttanut kauden osalta ja päättänyt hänen epäonnistuneen.

Minusta on kovin outoa, että täällä voidaan monta kuukautta etukäteen sanoa, että IFK ei tule sitä vahvistusta puolustuspäähän hankkimaan. Sehän tuossa on kuitenkin sinulla perusajatus, kun kuvaat tapahtumaketjun, joka päättyy ainaiseen pettymykseen meidän fanien näkökulmasta. Tässä meidän ero pitkälti piileekin. Itse en jaksa tässä kohtaa miettiä menneitä, vaan katson tulevaan luottavaisena. Olen hieman kuullut vihiäkin siihen suuntaan, että IFK koko ajan kartoittaa markkinoita puolustajien osalta. Ilmeisesti saatavilla ei ole vielä ollut mieleistä pelaajaa. Lisäksi on syytä huomioida, että KHL:n siirtoraja on tällä kaudella verrattain aikaisin, muistaakseni joulukuun loppupuolella. Sen jälkeen muille Eurooppalaisille sarjoille on herkkupöytä avoinna, joten nyt ei tosiaan olekaan hätäilyn aika. Viesti lähti rönsyilemään, mutta perusajatuksena tältä osin on kuitenkin se, että IFK:n puolustus on itseasiassa varsin laadukas, kiitos Taipaluksen ja Grillforsin erinomaisten otteiden. Yhä edelleen IFK on vain ja ainoastaan yhden hankinnan päässä erinomaisesta tai vähintään erittäin hyvästä liigapuolustuksesta. Tätä taustaa vasten kummeksun sitä, että viitataan menneisyyteen odottamisen osalta. IFK:n joukkueen rakennus on valovuosia edellä menneiden kausien vastaavia, joihin siis tilannetta odottamisen osalta vertaat. Pois lukien kausi 2010-2011 on IFK:n rakennusprojekti tässä vaiheessa kautta ollut huomattavasti heikommissa kantimissa viimeisen 15 kauden aikana. Ja joka kausi on joukkuetta kuitenkin vahvistettu hankkimalla uusia pelaajia. Koska puutteita on niin vähän, niin ehkä tällä kertaa ei petytäkään.

Mitä noihin mainitsemiisi puutteisiin tulee, niin isännän osalta olemme samoilla linjoilla. Toki tältä osin voidaan hieman piiloutuakin niiden loukkaantumisten taakse, minkä siis kiistit alkuperäisessä väittämässäsi. Kyllä Toni Söderholm toisi ja tuo helvetisti ilkeyttä ja asennetta oman maalin edustalle. Toki Honkaheimo on ollut vässykkä kaikkialla, mutta enpä silti epäile miehen suoriutuvan 6. tai 7. pakin roolista. Hän nyt vaan on loukkaantumisten vuoksi joutunut aivan liian isoon rooliin. Ja tämä "puolustuspuheenvuoro" Honkaheimolle mieheltä, joka vastusti hänen hankintaansa täällä jatkoajassa 30 minuuttia ennen sopimuksen julkistamista. Rightin ylivoimapyssyä en näe millään muotoa välttämättömänä hankintana niin kauan kun Juuso Puustinen, Robert Leino ja Matti Kuparinen ovat joukkueen listoilla. Yhä edelleen peräänkuulutan sitä, että ylivoimaa ei ole pakko pyörittää kahdella puolustajalla. Toki rightin yv-pakki toisi lisää variaatioita ylivoimaan, mutta en millään muotoa pidä tätä hankintaa menestystä määrittävänä tai välttämättömänä.

Reaaliaikainen kommentointi on toki meidän jokaisen oikeus ja pitkälti Jatkoajan joukkueosoiden tarkoitus. Siltikin, mikäli vain todetaan Nyban epäonnistuneen ja jos sitä ei näe ei ymmärrä jääkiekosta mitään, ei kyse ole reaaliaikaisesta kommentoinnista. Tuolloin julistetaan. Lisäksi sinun alkuperäisestä viestistäsi ei tosiaan tuo pyrkimyksesi reaaliaikaisuuteen tullut millään muotoa ilmi. Ehkä hiusten halkomista, mutta tässä se meidän ero taitaa pitkälti juuri olla. Itse kommentoin reaaliaikaisesti toteamalla, että ollaan yhden isännän päässä erinomaisesta tai erittäin hyvästä puolustuksesta. Sinä toteat reaaliaikaisesti, että Nyba on epäonnistunut ja jos sitä ei näe ei ymmärrä jääkiekosta mitään. Enemmän tai vähemmän kyse on saman asian näkemisestä eri kanteilta.

Jos ja kun pitää odottaa otollisimpia markkinoita, niin nyt on nimenomaisesti aika lähteä rantalomalle. Odotetaan joulukuu ja katsotaan mitä on tarjolla sen jälkeen kun KHL-joukkueet eivät enää heiluta ruplapinojaan pelaajien nenien edessä. Varmuudella KHL:stä tulee vielä tämän hetken ja KHL:n siirtorajan välillä putoamaan erinomaisiakin isäntiä. Itse ainakin mielummin odotan sen pienen hetken vielä ja katson onko esimerkiksi Joonas Järvinen saatavilla, kuin laitan kaikki rahat kiinni nyt saatavilla olevaan kaveriin ja itken taskut tyhjinä kovien kavereiden vapauduttua. Karrikoitua tekstiä toki. Pyrin vain osoittamaan, että ehkä maltti todella on valttia tässä kohtaa.

Mitä taas tulee positiivisten aspektien toimivuuteen, niin tässä jos missä on kohta missä voidaan mennä loukkaantumisten taakse piiloon. Söden merkitystä joukkueen ylivoiman kannalta ei voi liioitella. Kun loukkaantumiset muutenkin sattuvat kiekollisesti parhaiden pakkien kohdalle, on se selvää, että siitä kärsivät myös hyökkäys. Tämä mainittu vain sen takia, että alunperin totesit, ettei loukkaantumisten taakse voida mennä.

Itse en usko pelkkään risuun. Välillä pitää antaa ruusujakin. Siksi en itse ymmärrä, enkä aina hyväksykään, tuota kuvaamaasi asennetta officea kohtaan. En toki väitä, etteikö sinulla olisi oikeutta suhtautua niin. Minä vain saatan silloin tuoda omat näkemykseni ilmi. Toki ei siinä puolin eikä toisin ole mitään pahaa, korkeintaan se johtaa keskusteluun. Positiivinen ilmiö keskustelupalstalla.

Tuo rakkaus IFK:ta kohtaan taitaa meillä kummallakin olla tässä se eteenpäin ajava voima. Mielipide-eroista huolimatta voin kyllä halata sinua, mikäli satut olemaan vieressäni IFK:n tehdessä maalin, mestaruudesta voin antaa vaikka pusunkin. No homo.
 
Onhan se noinkin tietysti, mutta olisihan se hienoa, kun tulisi kausi jolloin IFK-fanin ei täällä jatkoajassa tarvitsisi painella siirtorajan viimeisellä tunnilla toiveikkaana ATK:n F5-nappulaa kerran kymmenessä sekunnissa, ja samaan aikaan selata mitä lentoja Seutula-Vantaalle on vielä tulossa ennen keskiyötä. Vain todetakseen, ettei sieltä Malagan 23.57 lennolta tullutkaan sitä vahvistusta.

Pahoittelen, että vastaus jää todella torsoksi. Edeltävä viesti vei miehestä pitkälti mehut. Mutta sen verran on pakko kommentoida, että tämän kauden joukkueessa on verrattain vähän puutteita. Isäntä ja maalivahti, väitteen varaisesti myös ylivoiman rightin viivapyssy. Ehkäpä nuo puutteet onkin huomattu jo myös toimistolla kun niitä täällä ihan yleisenä tietona huudellaan. Mitä jo IFK-fani ei joudukaan tänä vuonna odottamaan siirtorajan viimeiselle päivälle, viimeisestä tunnista puhumattakaan. Tällä kertaa kun hankinlista on 2-3 nimeä normaalin 7-10 sijaan. Nyt vaan malttia ja keskitytään laatuun. Ei hommata mitään vitun Hannuloita kun niitä saa helposti Espoosta, vaan scoutataan, tutkitaan, maksetaan ja sitten iloitaan.
 

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Jatkoajan HIFK-fani ei ole koskaan tyytyväinen. Muistan elävästi kun kaudella 2012-2013 valitettiin, ettei omia kasvatteja ajettu rinkiin. Nyt ajetaan ja nyt se tuntuu olevan ylitsepääsemätön ongelma muutamalle nimimerkille. Puheet kenttäpelaajien itseluottamuksen romahtamisesta liiallisesta vastuusta johtuen on paskaa. Mikään ei kehitä suomalaisen juniorimyllyn läpikäyneitä pelaajia paremmin kuin: vastuu, haasteet ja isot minuutit. Tämän käsityksen jakaa kanssani mm. Ville Peltonen, kenen kanssa minulla oli ilo keskustella loppukesästä.

Viime kaudella pelaaja lappas sisään koko kauden. Tällöin kyse oli ongelmasta, mutta nyt kun syksyllä rosteriin on lisätty vain 2 pelaaja puhutaan taas ongelmasta. Logiikka näillä kyynisimmillä nimimerkeillä on kestämätön ja haitallinen itsellensä ja ympäristöllensä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Viime kaudella pelaaja lappas sisään koko kauden. Tällöin kyse oli ongelmasta, mutta nyt kun syksyllä rosteriin on lisätty vain 2 pelaaja puhutaan taas ongelmasta.

Kyllä, viime kaudella jatkuva ovien käynti oli ongelma, kun sisään tuli kaiken maailman tusinaukkoja. Tästä ollaan opittu ja nyt ei ole mitään tusinaukkoja sisään lapannut, jopa Hank on näyttänyt erittäin hyvältä! Tähän tilanteeseen olen enemmän kuin tyytyväinen ja niin on varmasti kaikki muutkin pelaajia myöten. Jos vahvistuksia ei löydy niin sitten niitä ei vain löydy mitään tusinaukkoja ei tänne haluta, mutta 1 kovan luokan puolustaja rightin kätisyydellä ja hyvä maalivahti Hussolle kaveriksi niin olen tyytyväinen ja sitten on Törmäsen ja pelaajien vastuulla saada tulosta aikaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Noihin JoharinCrosbyn kommentteihin: Niin IFK on monissa asioissa ollut liikaa äärimmäisyyksien joukkue, joka on vetänyt jopa "korjausliikkeetkin" överiksi. Tällä hetkellä ongelma on vähän se, että junnuja on jo liikaakin kokoonpanossa yhtäaikaa. Tottakai loukkaantumiset ovat sekoittaneet pakkaa (5-10 runkojätkää sivussa hemmetti jatkuvasti), mutta silti. IFK olisi voinut jo alunperinkin rakentaa puolustuksen fiksummin, ja ottaa kesän aikana syvyyttä leveyteen ja toisinpäin.

Isommassa kuvassa homma on suht ok nyt, mutta ne epäkohdat joista nyt on jankattu... ne pitää saada kuntoon, ettei taas tule joku typerä välivuosi faneille.
 

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Kyllä, viime kaudella jatkuva ovien käynti oli ongelma, kun sisään tuli kaiken maailman tusinaukkoja. Tästä ollaan opittu ja nyt ei ole mitään tusinaukkoja sisään lapannut, jopa Hank on näyttänyt erittäin hyvältä! Tähän tilanteeseen olen enemmän kuin tyytyväinen ja niin on varmasti kaikki muutkin pelaajia myöten. Jos vahvistuksia ei löydy niin sitten niitä ei vain löydy mitään tusinaukkoja ei tänne haluta, mutta 1 kovan luokan puolustaja rightin kätisyydellä ja hyvä maalivahti Hussolle kaveriksi niin olen tyytyväinen ja sitten on Törmäsen ja pelaajien vastuulla saada tulosta aikaa.
Samaa mieltä. KUN nämä kaksi vahvistusta liittyvät jengiin nousemme vahvimmaksi mestaruussuosikiksi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Jos vahvistuksia ei löydy niin sitten niitä ei vain löydy mitään tusinaukkoja ei tänne haluta, mutta 1 kovan luokan puolustaja rightin kätisyydellä ja hyvä maalivahti Hussolle kaveriksi niin olen tyytyväinen ja sitten on Törmäsen ja pelaajien vastuulla saada tulosta aikaa.

Jos Hankille sorvataan jatkosoppari, niin en valitettavasti usko enää uuden pakin hankintaan. Asia tietenkin erikseen mikäli esim. Söde tai Taipalus ovat vielä pitkäänkin sivussa.

Maalivahdin suhteen voi olla, että uusi ukko tulee tryoutille junnukisojen aikaan ja sitten sorvataan loppukauden soppari mikäli nyt ei täysin floppaakaan tuona aikana.
 

444

Jäsen
Mitä noihin mainitsemiisi puutteisiin tulee, niin isännän osalta olemme samoilla linjoilla. Toki tältä osin voidaan hieman piiloutuakin niiden loukkaantumisten taakse, minkä siis kiistit alkuperäisessä väittämässäsi. Kyllä Toni Söderholm toisi ja tuo helvetisti ilkeyttä ja asennetta oman maalin edustalle. Toki Honkaheimo on ollut vässykkä kaikkialla, mutta enpä silti epäile miehen suoriutuvan 6. tai 7. pakin roolista. Hän nyt vaan on loukkaantumisten vuoksi joutunut aivan liian isoon rooliin. Ja tämä "puolustuspuheenvuoro" Honkaheimolle mieheltä, joka vastusti hänen hankintaansa täällä jatkoajassa 30 minuuttia ennen sopimuksen julkistamista. Rightin ylivoimapyssyä en näe millään muotoa välttämättömänä hankintana niin kauan kun Juuso Puustinen, Robert Leino ja Matti Kuparinen ovat joukkueen listoilla. Yhä edelleen peräänkuulutan sitä, että ylivoimaa ei ole pakko pyörittää kahdella puolustajalla. Toki rightin yv-pakki toisi lisää variaatioita ylivoimaan, mutta en millään muotoa pidä tätä hankintaa menestystä määrittävänä tai välttämättömänä.
Kokonaisuudessaan mun mielestä äärimmäisen hyvä kirjoitus ja kuvastaa omia tuntemuksiani tästä yksisuuntaisesta rakkaussuhteesta IFK:n kanssa.
Tässä kappaleessa kuitenkin oli kiteytettynä se, missä toiveet ja pelot kohtaavat. Toivotaan alakerran isäntää. Tiedetään, että Söde osaa olla tarpeeksi uskottava maalinedustan puhdistaja. Mua kuitenkin pelottaa ns. helvetisti se, että kun Söderholm joskus ehkä tämän kauden aikana palaa askiin, niin tuntuma voi olla puolen vuoden pelaamattomuuden jälkeen ihan mitä hyvänsä. Ja todellisuudessa en olisi edes kovin yllättynyt, jos Söde ei tällä kaudella pelaisi peliäkään, tai palaisi muutaman viimeisen kierroksen aikana kehiin.
Toisena pointtina haluan korostaa tuota rightin pakkia. Olemme samoilla linjoilla sen suhteen, että mikään sääntöhän ei pakota käyttämään kahta pakkia ylivoimalla tai peluuttaa kahta pakkia viivassa. Sen sijaan meillä saattaa olla vähän eriävä näkemys siitä, osaavatko mainitut rightin hyökkääjät pelata viivaa. Viivalla pitää kuitenkin osata sijoittua siten, että vastustaja ei pääse purkamaan ja toisaalta pitää myös osata laskeutua tarpeeksi ajoissa puolustamaan. Hyvästä laukauksesta, mieluiten suoraan syötöstä, ei olisi haittaa. Näihin ajatuksiin peilaten, meillä minun mielestäni olisi tarve yhdelle hyvälle rightin pakille, joka täyttäisi em. kriteerit. Jos olisi vielä mallia "isäntä", niin aina vain paranisi.

Ei mun mielestäni keskeneräistä työtä pitäisi kritisoida, mutta tässä vaiheessa luottamus astuu kehiin. Nybondas ei ole aiemmin esittänyt olevansa kykenevä tekemään tarpeeksi hyviä korjausliikkeitä kesken kauden, että luottaisi taitoon tässäkään vaiheessa. Toki mua miellyttää se, että ensimmäisen loukkaantumisen hetkellä ei olla laivaamassa tänne ensimmäisellä kuunarilla kajuutallista turisteja, koska kärsimättömimmät fanit saattavat muuten repiä pelihousunsa. Diggaan siitä, että osataan olla kärsivällisiä eikä työnnetä käsiä kyynärpäitä myöten siihen itseensä. Ja samalla pelkään, että kärsivällisyys on oikeasti laiskuutta ja säästämistä hallituksen pikkujoulukonjakkeja varten.
Sen sijaan kritiikkiä pitää kuitenkin esittää kesken jätetystä työstä. Ennen Pikkaraisen tuloa meillä oli kauden alussa viisi liigatason puolustajaa jengissä. Siis viisi. Tämä tarkoittaa jo ilman loukkaantumisia, että jäällä kurvailee jokaisessa pelissä 1-2 junnua / mestisukkoa. Kyllähän junnuille pitää antaa aikaa ja niitä pitää ajaa sisään myös miesten peleihin, mutta ajan kanssa ja määrätietoisesti. Ilman loukkaantumisia tuohon olisi saatettu jopa kyetäkin. Mutta ei kai yksikään joukkueenjohtaja rakenna jengiään sen varaan, että kukaan ei loukkaannu? Yhdellä loukkaantumisella näitä ei-liigatason pakkeja pelaa pelissä jo 2-3, kahdella 3-4 jne. Ei mun mielestä tarvitse kauden alla varautua siihen, että kolme kärkipakkia on samanaikaisesti sivussa, mutta melkein lähtisin siitä, että keskimäärin kaksi puolustajaa on telakalla jatkuvasti. Tässä tilanteessa ollaan sitten savet housuissa ja valitellaan, kuinka pitää ylikuormittaa junnuja yms. loukkaantumisten takia. Mutta kun ei, ei tarvitsisi, jos työ oltaisiin alun perinkin tehty kunnolla loppuun.
Mun mielestäni näitä siirtorajoja ynnä muita pitäisi käyttää vain ja ainoastaan sen viimeisen silauksen hakemiseen. Silloin etsitään se puuttuva linkki nykyhetken ja mestaruuden väliin. Toisinaan tuntuu, että meillä IFK:ssa sitä pyritään käyttämään siihen, että kun saataisiin edes riittävä määrä ukkoja rosteriin kauden vikoihin peleihin. Vähän kärjistettynä.

Eli kertauksena: Keskeneräistä työtä on turha kritisoida, mutta kesken jätettyä pitää kritisoida ihan syystäkin. Ja mun silmiin puolustajatilanne on jätetty kesken syistä, joita voidaan vain arvailla. Tällä hetkellä aukkojen paikkaamiseen ei riitä se yksi laatupakki, vaan tarvitaan vähintään kaksi. Ja jos Söde on koko loppukauden sivussa, niin kolme. Jos siis halutaan taistella mestaruudesta myös kentällä eikä vain puolustajien plusmiinustilastoissa paperilla.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mun mielestäni keskeneräistä työtä pitäisi kritisoida, mutta tässä vaiheessa luottamus astuu kehiin. Nybondas ei ole aiemmin esittänyt olevansa kykenevä tekemään tarpeeksi hyviä korjausliikkeitä kesken kauden, että luottaisi taitoon tässäkään vaiheessa. Toki mua miellyttää se, että ensimmäisen loukkaantumisen hetkellä ei olla laivaamassa tänne ensimmäisellä kuunarilla kajuutallista turisteja, koska kärsimättömimmät fanit saattavat muuten repiä pelihousunsa. Diggaan siitä, että osataan olla kärsivällisiä eikä työnnetä käsiä kyynärpäitä myöten siihen itseensä. Ja samalla pelkään, että kärsivällisyys on oikeasti laiskuutta ja säästämistä hallituksen pikkujoulukonjakkeja varten.
Sen sijaan kritiikkiä pitää kuitenkin esittää kesken jätetystä työstä. Ennen Pikkaraisen tuloa meillä oli kauden alussa viisi liigatason puolustajaa jengissä. Siis viisi. Tämä tarkoittaa jo ilman loukkaantumisia, että jäällä kurvailee jokaisessa pelissä 1-2 junnua / mestisukkoa. Kyllähän junnuille pitää antaa aikaa ja niitä pitää ajaa sisään myös miesten peleihin, mutta ajan kanssa ja määrätietoisesti. Ilman loukkaantumisia tuohon olisi saatettu jopa kyetäkin. Mutta ei kai yksikään joukkueenjohtaja rakenna jengiään sen varaan, että kukaan ei loukkaannu? Yhdellä loukkaantumisella näitä ei-liigatason pakkeja pelaa pelissä jo 2-3, kahdella 3-4 jne. Ei mun mielestä tarvitse kauden alla varautua siihen, että kolme kärkipakkia on samanaikaisesti sivussa, mutta melkein lähtisin siitä, että keskimäärin kaksi puolustajaa on telakalla jatkuvasti. Tässä tilanteessa ollaan sitten savet housuissa ja valitellaan, kuinka pitää ylikuormittaa junnuja yms. loukkaantumisten takia. Mutta kun ei, ei tarvitsisi, jos työ oltaisiin alun perinkin tehty kunnolla loppuun.
Mun mielestäni näitä siirtorajoja ynnä muita pitäisi käyttää vain ja ainoastaan sen viimeisen silauksen hakemiseen. Silloin etsitään se puuttuva linkki nykyhetken ja mestaruuden väliin. Toisinaan tuntuu, että meillä IFK:ssa sitä pyritään käyttämään siihen, että kun saataisiin edes riittävä määrä ukkoja rosteriin kauden vikoihin peleihin. Vähän kärjistettynä.
En osaa lainata viestiä pilkottuna, joten pahoittelut pitkästä lainauksesta.

Suosittelen jokaista lukemaan tuon yllälainatun tarkasti, sillä siinä on mielestäni erinomaisesti kiteytettynä HIFK:n puolustuksen tämän kauden tilanne. En olisi osannut itse tuota paremmin kuvailla, vaikka olen suu vaahdossa samasta asiasta täällä vauhkonnutkin.
 
Viesti 3491.

Erittäin hyvä viesti kokonaisuudessaan. Tässä huonosti nukutun yön jälkeen amerikkalaista poliittista debaattia kuunnellessani yritän raapustaa vastineeni. Pitkälti olen kanssasi samaa mieltä koko tekstistä. Muutama kohta kuitenkin sellaisia, joihin mieleni tekevi tarttua, jos ei muuten niin keskustelun nimissä. Pyrin olemaan viestisi rakenteelle uskollinen, ja käsittelemään asiat samassa järjestyksessä kuin sinä. Pahoittelen jo etukäteen viestin sekavuutta, viime yön jälkeen pitäisi siirtää viestiisi vastaamista suosiolla, valitettavasti vaan tällä hetkellä näyttää siltä, että aikataulullisesti tämä ei ole mahdollista. Siksi siis rustaan hajatelmani tässä ja nyt, välittömästi.

Ensimmäinen seikka, johon haluan kiinnittää huomiota on Söden paluu ja hänen pelituntumansa usean kuukauden tauon jälkeen. Söden rooli IFK:n puolustuksessa on ollut, on nyt ja tulee toivottavasti vielä tulevina kausinakin olemaan korostunut. Tulevilla kausilla viittaan enemmänkin siihen, että toivon Söden jatkavan meillä vielä vuosia eteenpäin. Pointti kuitenkin on se, että mikäli Söde ei ole kunnossa tauon jälkeen olemme todella kusessa, proper fucked sanoisi engelsmanni. Ilman Södeä olisimme olleet kusessa myös kaudella 2010-2011. Mikäli Söde kuitenkin palaa kokoonpanoon mukaan viimeistään tammikuun alussa, uskon runkosarjaa olevan jäljellä riittävästi, että meillä on keväällä käytettävissämme huippukuntoinen ja -otteinen Toni Söderholm. Niin rutinoituneesta ja tasokkaasta jääkiekkoilijasta on kyse. Mikäli taas Söden tilanne onkin huolestuttavampi ja mies ei enää pysty nousemaan entiselle tasolleen, tai ei ehkä pysty palaamaan laisinkaan, pitää Nyban lähteä samantien metsästämään korvaajaa Södelle. Se onkin sitten tehtävänä siinä määrin haastava, että siinä on yhden isännän hankkiminen ihan lasten leikkiä. Minä kuitenkin toivon, koska en muuta voi, että Toni Söderholm palaa pikaisesti IFK:n takalinjoille, ja ottaa paikkansa puolustuksen ehdottomana johtajana.

Toinen seikka mihin haluan kiinnittää huomiota on tuo ylivoima. Tältä osin on kyse vain tarkennuksesta. Eli minun ajatusmaailmassa ylivoimalla, tai ainakin toisessa ylivoimassa, viivassa pelaisi vain yksi pakki. B-pisteiden kaarilla olisivat sitten sopivan kätisyyden omaavat hyökkääjät laukojien paikalla. Toiseen ylivoimaan Ramu ja toiseen Goldie pyörittämään peliä kulmaan ja maalin taakse. Kumpaankin ylivoimaan maalinedustalle kumpaankin joku pelaaja painimaan, omat ehdokkaat painijoiksi olisivat Luttinen ja Elkins. Viivalla voisivat sitten pelata Söderholm, Taipalus ja Pikkarainen. High risk/high reward ylivoimaa siis lähtisin rakentamaan. Lisättäköön toki se, että en missään nimessä vastusta rightin ylivoimatykkiä, niin kauan kunhan hänen hankintansa ei ole pois alakerran isännän tai kakkosveskan hankinnoista. En vain koe tätä viivapyssyä millään muotoa välttämättömyytenä.

Kolmas ja mielestäni keskustelun kannalta se merkityksellisin pointti liittyy tuohon keskeneräiseen tai tekemättömään työhön. Itse olen kovasti eri mieltä siitä, kuinka monta liigatason puolustajaa IFK:lla oli kauden alla. Itse laskin myös Tepon liigatason puolustajaksi, puhtaasti viime kauden otteiden perusteella. Alkuhan näyttikin hyvältä. Valitettavasti vaan alkaa näyttää siltä, että Teppo on suurin häviäjä IFK:n puolustuksen loukkaantumissumassa. Mies on joutunut pelaamaan liian pitkään liian suuressa roolissa. Loukkaantumisten lisäksi tähän on vaikuttanut Honkaheimon paljastuminen, ainakin toistaiseksi, märäksi pieruksi. Nämä näkemyserot johtavat kertaantumisen kautta melko isoon eroon lopulta lopputuotetta arvioitaessa. Minusta IFK:n puolustus oli hyvin koottu kauden alkuun. Seitsemännen pakin rooli piti mielestäni ehdottomasti jättää avoimeksi junnuille. Söden loukkaantuminen kuitenkin sekoitti koko pakan. Kapteenin puuttuessa ei puolustuksesta enää löytynyt sitä pelaajaa, joka olisi voinut hetkittäin kantaa koko peräpäätä harteillaan tiukan paikan tullen. Grillforsilla kesti hetken sopeutua tuohon rooliin, mutta juonesta kiinni saatuaan mies teki loistavaa työtä IFK:n johtavana puolustajana. Ei ole Danielin vika, ettei hän ole Söderholmin tasoinen pelaaja tai johtaja. Söderholmin loukkaantumiseen kytkeytyy minulla myös se ajatus, miksi loukkaantumisten taakse voidaan tällä kertaa hyvin pitkälti mennä. Voin olla tältä osin väärässäkin, mutta uskon, että pelikuntoinen Söderholm olisi ollut pitkälti se ratkaiseva tekijä tällä kaudella siihen, että Honkaheimo ehkä olisikin kuiva pieru ja Tepon taso ei olisi laskenut niin paljon kuin nyt on käynyt. Meillä vaan on nyt valitettavasti käynyt niin, että toistaiseksi jokainen puolustaja on joutunut pelaamaan kokoa liian isoissa saappaissa.

Kaiken tämän Nybondaksen puolustelun keskellä minun lienee syytä painottaa sitä, että nyt minusta Nyballa on viimeinen etsikko aika. Pidin nopeasta reagoinnista Taipaluksen ja Grillforsin loukkaantumisiin. Pikkarainen oli, vastenmielisestä olemuksestaan huolimatta, loistava haku paikkaamaan rikkonaista puolustusta. Nybondas on pedannut itselleen hyvät lähtökohdat loppukautta ajatellen. Nyt miehen pitää näyttää se, että osaa saattaa työnsä loppuun asti. Mikäli mies ei tällä kaudella lopulta saa palkattua niitä 2-3 uutta pelaajaa tuohon rosteriin, tehden siitä todellisen mestaruuskandidaatin, on se mielestäni osoitus vain ja ainoastaan välipitämättömyydestä, laiskuudesta ja sokeudesta omalle työlleen. Sellaista UTJ:ta me ei todellakaan kaivata.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt tuli sen verran pitkä ja laadukas viesti että innostuin itsekin keskustelemaan. Kuten sanot, positiivinen ilmiö keskustelupalstalla :)

Minusta on kovin outoa, että täällä voidaan monta kuukautta etukäteen sanoa, että IFK ei tule sitä vahvistusta puolustuspäähän hankkimaan. Sehän tuossa on kuitenkin sinulla perusajatus, kun kuvaat tapahtumaketjun, joka päättyy ainaiseen pettymykseen meidän fanien näkökulmasta.

Niin. Perusajatukseni tässä peilailivat lähinnä George Santayanaa ("Ne, jotka eivät muista historiaa, ovat tuomittuja toistamaan sitä"). Olen seurannut IFK:ta kohta lähemmäs kolme vuosikymmentä, eikä niitä kausia ole vain kourallinen, jolloin se kirkkain olisi ollut otettavissa, jos vain joukkuetta olisi vielä vahvistettu kauden aikana. Se vahvistaminen on kuitenkin lähes poikkeuksetta jätetty tekemättä (hätäripaikkauksia ei lasketa). En sano etukäteen, että IFK ei tule joukkuetta vahvistamaan, sanon vain että jos sitä ei tehdä niin sama lopputulos odottaa kuin niillä kaikilla aiemmillakin kerroilla. Sanon myös, että kausi ei ala vasta pudotuspeleistä vaan koko runkosarja on merkittävä. Niin pelituntuman, yhteisten kuvioiden kuten pisteidenkin osalta. On huomattavasti helpompi lähteä hakemaan sitä mestaruutta sijoilta 2.-4. kuin sijoilta 7.-10. On myös huomattavasti helpompaa ja todennäköisempää saavuttaa mestaruus, jos joukkue on pelannut yhdessä koko kauden eikä viimeisiä palikoita ole hankittu vasta tammikuussa. Ei se ole maratoonarillekaan optimaalisinta saada huoltojoukoilta tossut vasta 25 kilometrin kohdalla ja lähteä siinä vaiheessa kirimään kiinni kärkijoukon etumatkaa, vaikka ne olisivat kisojen parhaat ja kauneimmat tossut.

Tässä meidän ero pitkälti piileekin. Itse en jaksa tässä kohtaa miettiä menneitä, vaan katson tulevaan luottavaisena. Olen hieman kuullut vihiäkin siihen suuntaan, että IFK koko ajan kartoittaa markkinoita puolustajien osalta. Ilmeisesti saatavilla ei ole vielä ollut mieleistä pelaajaa.

Liioittelematta aivan liikaa, olen tainnut kuulla tuon saman "kartoittaa markkinoita kuumeisesti" -mantran noin kahtenakymmenenäkolmena kautena viimeisestä kahdestakymmenestäviidestä kaudesta. Ilmeisesti saatavilla ei ollut kertaakaan ketään, missään, koskaan. Kelaa miten luottavaisena minä katson tulevaisuutta, kun kaiken tämän jälkeen edelleen uskon ja toivon!

Yhä edelleen IFK on vain ja ainoastaan yhden hankinnan päässä erinomaisesta tai vähintään erittäin hyvästä liigapuolustuksesta. Tätä taustaa vasten kummeksun sitä, että viitataan menneisyyteen odottamisen osalta. IFK:n joukkueen rakennus on valovuosia edellä menneiden kausien vastaavia, joihin siis tilannetta odottamisen osalta vertaat. ... Koska puutteita on niin vähän, niin ehkä tällä kertaa ei petytäkään.

Se riippuu aika pitkälti kahdesta asiasta, voiko IFK päästä erittäin hyvän puolustuksen tasolle. Miten laadukas tuo puuttuva palikka on (onko se tasoa markokauppinen, sheldonbrookbank vai samisalo), ja pääseekö Söde omalle tasolleen. Jotta voidaan saada menestystä tällä kaudella, on tuon puuttuvan palikan oltava absoluuttista timanttia JA Söden täytyisi päästä omalle tasolleen. Kieltämättä tuon todennäköisyys on suurempi tänä vuonna, juurikin siksi että työnsarkaa on hieman vähemmän kuin monena muuna vuonna.

Reaaliaikainen kommentointi on toki meidän jokaisen oikeus ja pitkälti Jatkoajan joukkueosoiden tarkoitus. Siltikin, mikäli vain todetaan Nyban epäonnistuneen ja jos sitä ei näe ei ymmärrä jääkiekosta mitään, ei kyse ole reaaliaikaisesta kommentoinnista. Tuolloin julistetaan. Lisäksi sinun alkuperäisestä viestistäsi ei tosiaan tuo pyrkimyksesi reaaliaikaisuuteen tullut millään muotoa ilmi. Ehkä hiusten halkomista, mutta tässä se meidän ero taitaa pitkälti juuri olla. Itse kommentoin reaaliaikaisesti toteamalla, että ollaan yhden isännän päässä erinomaisesta tai erittäin hyvästä puolustuksesta. Sinä toteat reaaliaikaisesti, että Nyba on epäonnistunut ja jos sitä ei näe ei ymmärrä jääkiekosta mitään. Enemmän tai vähemmän kyse on saman asian näkemisestä eri kanteilta.

Toteamukseni oli värittynyt ja viittasin tuolla "ei ymmärrä mitään" -kommentilla lähinnä nimimerkki 6464:n kommentteihin, joissa hän on vähätellyt muiden ymmärrystä lajista, jos ovat sattuneet olemaan hänen kanssaan eri mieltä. Mutta jos väittää, että puolustus oli valmis kun kausi aloitettiin, on kyllä mielestäni hieman sokea/ymmärtämätön/naiivi. Sen jälkeen on tullut loukkaantumisia, joita ei juurikaan ole paikattu, mutta vaikka kaikki olisivat kunnossa on ne samat puutteet olemassa kuin ennen kauden alkua. Silloin jo täällä käytiin kuumana puolustuksen heikkoudesta, ja nähtiin nimenomaan niiden oman pään puolustajien puuttuminen isona ongelmana. Kangen perään itkettiin, Mäkelänkin. Lupasin antaa Honkaheimolle ja Grillerille aikaa näyttää, miten hyvin he suoriutuvat nimenomaan tästä oman maalin varjelemisesta. Nyt olen todennut, etteivät riitä alkuunkaan. Kumpikaan heistä ei ole vahva maalinedustan siivooja, joita olisin halunnut pakistoon 2-3. Grilleri on riittävän/yllättävän hyvä hyökkäyssuuntaan, "ihan ok" puolustussuuntaan ja ansaitsee ilman muuta paikkansa pakistossa. Mutta niitä puolustavia puolustajia meillä ei ole. Uskon, että Söde yhdessä Grillforsin kanssa ovat ihan hyvä ykköspari (joka mun filosofian mukaan on parempi olla muotoa yleispuolustaja-yleispuolustaja kuin hyökkäävä-puolustava) mutta kakkosparin puolustava puuttuu ja oikeastaan kyllä kolmosparinkin. Teppo on oikein mallikkaasti ottanut vastuuta, mutta tasaisuus puuttuu ja mieluiten laittaisin hänet seiskapakiksi enkä kolmospariin. Honkaheimoa en haluisi nähdä tuolla pakistossa enää ollenkaan, mutta toki hänet pitäisi korvata paremmalla jos hänestä luovuttaisiin. Jompikumpi näistä kahdesta pitää kuitenkin laittaa kolmospariin Auvitun kanssa, joten näen että tuonne pitäisi saada aivan perkeleen hyvä kakkosparin puolustava, joka paikkaa ihan jokaisen Taipaluksen sooloiluista syntyvän virheen. Ja ellei Auvitua potkita pois, sinne ei sitten mahdukaan ketään kiekollista puolustajaa, joten olisi hyvä että tämä kakkosparin "Kanki" olisi varustettuna rightin mailalla ja painavalla laukauksella. Tätä varten pitää varmasti odottaa niitä otollisempia markkinoita, mutta heti kun sopiva puolustaja löytyy se pitää hankkia vaikka mottipäisellä, eikä sitä saa päästää livahtamaan verkoista.

Jos ja kun pitää odottaa otollisimpia markkinoita, niin nyt on nimenomaisesti aika lähteä rantalomalle. Odotetaan joulukuu ja katsotaan mitä on tarjolla sen jälkeen kun KHL-joukkueet eivät enää heiluta ruplapinojaan pelaajien nenien edessä. Varmuudella KHL:stä tulee vielä tämän hetken ja KHL:n siirtorajan välillä putoamaan erinomaisiakin isäntiä. Itse ainakin mielummin odotan sen pienen hetken vielä ja katson onko esimerkiksi Joonas Järvinen saatavilla, kuin laitan kaikki rahat kiinni nyt saatavilla olevaan kaveriin ja itken taskut tyhjinä kovien kavereiden vapauduttua. Karrikoitua tekstiä toki. Pyrin vain osoittamaan, että ehkä maltti todella on valttia tässä kohtaa.

Lomilla viittasin lähinnä siihen kun koko kesän office oli teillä tietämättömillä, eikä tullut ketään ukkoa sisään vaikka muut signasivat kousia ja kankia minkä ehtivät. Olisi kelvannut meillekin.

Itse en usko pelkkään risuun. Välillä pitää antaa ruusujakin. Siksi en itse ymmärrä, enkä aina hyväksykään, tuota kuvaamaasi asennetta officea kohtaan. En toki väitä, etteikö sinulla olisi oikeutta suhtautua niin. Minä vain saatan silloin tuoda omat näkemykseni ilmi. Toki ei siinä puolin eikä toisin ole mitään pahaa, korkeintaan se johtaa keskusteluun. Positiivinen ilmiö keskustelupalstalla.

Tuo rakkaus IFK:ta kohtaan taitaa meillä kummallakin olla tässä se eteenpäin ajava voima. Mielipide-eroista huolimatta voin kyllä halata sinua, mikäli satut olemaan vieressäni IFK:n tehdessä maalin, mestaruudesta voin antaa vaikka pusunkin. No homo.

Mulla taitaa olla tuo asenne kaikkia yrityksiä kohtaan. Koska niillä ei periaatteessa ole muuta pomoa kuin yleinen mielipide ja kysyntä, pidän tärkeänä että kaikkia yrityksiä kritisoidaan niin paljon kuin vain ehtii ja pystyy, jotta ne pysyvät edes jollain tapaa kurissa eivätkä pääse toteuttamaan sitä mitä jokainen yritys sisimmissään haluaa, eli orwellilaista dystopiaa ja orjamassan dominointia :) Mulla taitaa olla aikamoinen auktoriteettiongelma myös. Mun eteenpäin ajava voima on tuo rakkaus, sydämeni on punainen ja halaukset on aina kivoja.

Joku Mario Lemieuxia muistuttava nimimerkki sanoi aikoinaan, että "joukkuetta kannustetaan loppuun asti, officea kritisoidaan loppuun asti". Kylterit, grynderit, markkinoijat, talouspamput, pankkiirit ja yrittäjät ovat luoneet niin sairaan maailman, että kaikki vähänkään heihin rinnastettavat saavat kyllä vähintään kestää sen kritiikin aiheuttaman paineen. Siitä ne pirut taitaa vähän elääkin.
 

444

Jäsen
Viesti 3493
Lainaan viestiäsi näin, vaikka foorumisofta nykyään ainakin periaatteessa antaa anteeksi kilometrien mittaiset lainaukset.

Niinhän siinä sitten kävi, että Söde palasi tänään. Yhden pelin perusteella ei kannata repiä pelihousujaan eikä toisaalta ottaa nakkeja pakkasesta, mutta hyvinhän se tänään veti. Oli sellaista perusvarmaa pelaamista. Ei erottunut edukseen, mutta ei myöskään juossut jatkuvasti vastustajan perässä, jolloin olisi jäänyt negatiivisesti mieleen. Tulee kuitenkin muodostamaan, imho, Grillin kanssa huikean pakkiparin tämäniltaisen perusteella.

IFK on ainakin näennäisesti myös pyrkinyt ilmeisesti pelaamaan tuota sateenvarjoa eli yhdellä viivapelaajalla. En edelleenkään mene takuuseen siitä, että tuo on tälle joukkueelle paras vaihtoehto, mutta toisaalta kun joukkueessa on enemmän käsiä kuin viivavoimaa, niin ehkä tuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Tarvitaan kuitenkin ne luttiset ja ikoset sinne maalille survomaan ne irtopalat sisään. Sääli sinällään, että tuossa Goldenboy ja Zaborsky menevät vähän hukkaan, kun eivät ole Ramstedtin kaltaisia pelintekijöitä eivätkä todellakaan mitään maalinedusrouhijoita. Mutta toisaalta, voittava joukkue antaa enemmän kuin voittavat yksilöt.

Samalla linjalla mennään myös Tepon suhteen. Itselleni oli todella positiivinen yllätys ko. pelaajan kypsyys viime kauden lopussa. En tiedä kuinka paljon toisaalta kontrasti vaikutti asiaan; koko muu joukkue oli sekaisin kuin seinäkello, jolloin yksittäinen pelaaja ehkä pääsi paremmin esille. Toisaalta pitää myös muistaa, että loppukaudesta Tepolle ei kertynyt kovin montaa aikuisten peliä, joten otantakin oli suppeampi kuin tällä kaudella.
Edellä mainitut seikat eivät kuitenkaan poissulje sitä, että Miihkalin esitykset ovat jättäneet allekirjoittaneen aika kylmäksi. Otteet hyökkäyssuuntaan ovat periaatteessa hyviä, mutta väärin ajoitettuja. Näistä vastustaja pääsee turhan usein vastaiskuihin, joita hyökkääjät eivät ole osanneet ennakoida, jolloin seurauksena on ylivoimahyökkäys. Sama toki on myös Auvitun kanssa. Teppo kuitenkin on näistä omista "junnuista" selkeästi paras prospekti ja olenkin edelleen sitä mieltä, että hänelle on saatava yhä enemmän pelejä alle, mutta vähemmällä vastuulla. Ehkä Söden paluu vähän tasapainottaa tätä.

Meitä molempia selvästi leimaa taipumus positiivisuuteen ja optimistisuuteen. Toki minulla on tapana toivoa parasta ja pelätä pahinta, mutta toisaalta olen myös äärimmäisen kärsivällinen. Ehkä juuri ns. "sopiva ikä" vaikuttaa siihen, että en ole ehtinyt tajuta sitä, kuinka harvoin IFK oikeasti voittaa mitään suurta. Ja siksi jaksan itsepintaisesti uskoa siihen, että hyvää kannattaa odottaa.
 
Hieno viesti Lemieaux. Samalla se selittää todella hyvin syitä näkemyserojemme taustalla. Mutta jotta tämä ei jäisi pelkästään väitteenvaraiseksi, niin pyrin antamaan viestillesi arvoisensa vastauksen.

Niin. Perusajatukseni tässä peilailivat lähinnä George Santayanaa ("Ne, jotka eivät muista historiaa, ovat tuomittuja toistamaan sitä"). Olen seurannut IFK:ta kohta lähemmäs kolme vuosikymmentä, eikä niitä kausia ole vain kourallinen, jolloin se kirkkain olisi ollut otettavissa, jos vain joukkuetta olisi vielä vahvistettu kauden aikana. Se vahvistaminen on kuitenkin lähes poikkeuksetta jätetty tekemättä (hätäripaikkauksia ei lasketa). En sano etukäteen, että IFK ei tule joukkuetta vahvistamaan, sanon vain että jos sitä ei tehdä niin sama lopputulos odottaa kuin niillä kaikilla aiemmillakin kerroilla. Sanon myös, että kausi ei ala vasta pudotuspeleistä vaan koko runkosarja on merkittävä. Niin pelituntuman, yhteisten kuvioiden kuten pisteidenkin osalta. On huomattavasti helpompi lähteä hakemaan sitä mestaruutta sijoilta 2.-4. kuin sijoilta 7.-10. On myös huomattavasti helpompaa ja todennäköisempää saavuttaa mestaruus, jos joukkue on pelannut yhdessä koko kauden eikä viimeisiä palikoita ole hankittu vasta tammikuussa. Ei se ole maratoonarillekaan optimaalisinta saada huoltojoukoilta tossut vasta 25 kilometrin kohdalla ja lähteä siinä vaiheessa kirimään kiinni kärkijoukon etumatkaa, vaikka ne olisivat kisojen parhaat ja kauneimmat tossut.


Itse arvostan George Santayanan erittäin korkealle filosofien joukossa. Oma IFK-"urani" on kestänyt 26 vuotta. Eli ei meillä taida tulla kovinkaan suurta eroa tuossa ajassa mitä olemme rakasta IFK seuranneet. Minulle tuolta 26 vuoden ajanjaksolta löytyy neljä kautta, jolloin on ollut realistiset mahdollisuudet kirkkaimpaan. Itselle nämä kaudet ovat olleet 1998, 1999, 2006 ja 2011. Itseasiassa 2006 tuo tunne kesti tasan tarkkaan yhden ottelun verran, mutta se oli ihan perkeleen vahva. Onhan tuo todella säälittä recordi vuodesta toiseen sarjan isoimmilla resursseilla toimivalta seuralta, sitä ei sovi kiistää. Siltikin itse jaksan uskoa vuodesta toiseen tietynlaiseen muutokseen.

Tässä kaudessa ja tämän kauden joukkueessa on jotain mystistä, jokainen ottelu on ollut enemmän tai vähemmän mitäänsanomaton, tähdet ovat suurelta osin vielä unessa, fyysisyyn loistaa poissaolollaan ja joukkueen tekemisessä ei tunnu olevan mitään selkeää punaista lankaa. Siltikin tämä joukkue on, lukuisista avainroolin pelaajien loukkaantumisista huolimatta, sarjassa keskikastissa 4-7 pistettä sarjakärkeä perässä. Ne kaksi asiaa mitkä minulle ovat pistäneet silmään tämän kauden joukkueesta ovat hyvä yhteishenki ja venymiskyky. Samoja asioita on minun silmiini henkinyt viimeksi kauden 2006 joukkueesta. Silloin Pena epäonnistui joukkueen vahvistamisessa kesken kauden, ja silti tämä puolet matkasta ilman kenkiä juossut maratoonari pääsi maalin päähän finaaleista, ja uskallan väittää, että myös mestaruudesta. Tämä tunne on se suurin eteenpäin ajava voima, mikä saa minut uskomaan, että tämä meidän Crocsit jalassa startannut juoksija voi ihan oikeasti ohittaa kaikki, jos edes toiseen jalkaan saadaan laitettua ihan oikea juoksukenkä.

Ilman muuta se olisi ideaalia, että heti alusta joukkue olisi valmis kaikilta osin. Mutta en pidä sitä menestyksen kannalta välttämättömyytenä. Meillä on ollut kaikilta osin riittävän laadukas nippu kauden alkuun. Nyt vain Nyban pitää tehdä Keklut ja tuoda sisään "Halkidis" ja "Thomas". Siinä muuten kaksikko jota ilman ei mestaruutta olisi 1998 voitettu, ja kumpikin tuli porukkaan kesken kauden. Goldie on tämän kauden Jokinen.

Liioittelematta aivan liikaa, olen tainnut kuulla tuon saman "kartoittaa markkinoita kuumeisesti" -mantran noin kahtenakymmenenäkolmena kautena viimeisestä kahdestakymmenestäviidestä kaudesta. Ilmeisesti saatavilla ei ollut kertaakaan ketään, missään, koskaan. Kelaa miten luottavaisena minä katson tulevaisuutta, kun kaiken tämän jälkeen edelleen uskon ja toivon!

Muistan minä sentään joitakin kertoja kun meille on niitä oikeita vahvistuksia kesken kauden saatu hommattua. Tästä parhaana esimerkkinä 1998. Silloin toki malttia ei ollut mukana ja ovet kävitä molempiin suuntiin todella tiuhaan. Lopulta karuselli kuitenkin toi meille Halkidisin, Elomon, Jokisen ja Thomasin. Aika kovia hankintoja kesken kauden. Tämän kauden Jokinen on jo hankittu, enää tarvitaan Halkidis ja Thomas. Kuten yllä jo mainitsin, Nyban pitää tehdä Keklut.

Se riippuu aika pitkälti kahdesta asiasta, voiko IFK päästä erittäin hyvän puolustuksen tasolle. Miten laadukas tuo puuttuva palikka on (onko se tasoa markokauppinen, sheldonbrookbank vai samisalo), ja pääseekö Söde omalle tasolleen. Jotta voidaan saada menestystä tällä kaudella, on tuon puuttuvan palikan oltava absoluuttista timanttia JA Söden täytyisi päästä omalle tasolleen. Kieltämättä tuon todennäköisyys on suurempi tänä vuonna, juurikin siksi että työnsarkaa on hieman vähemmän kuin monena muuna vuonna.

Ilman muuta olen samaa mieltä kanssasi siitä, että puolustuksen taso lopulta ratkeaa Söden ja isännän mukana. Toisaalta, mikäli Söde ei tuosta palaudu tasolleen, voidaan tämän kauden osalta heittää hyvästit menestykselle, vaikka paikkaajaksi saataisiin Kris Letang. Niin tärkeä mies Söde tuolle puolustukselle, ja koko joukkueelle on. Onneksi miehen otteet tänään olivat varsin lupaavia.
 
Toteamukseni oli värittynyt ja viittasin tuolla "ei ymmärrä mitään" -kommentilla lähinnä nimimerkki 6464:n kommentteihin, joissa hän on vähätellyt muiden ymmärrystä lajista, jos ovat sattuneet olemaan hänen kanssaan eri mieltä. Mutta jos väittää, että puolustus oli valmis kun kausi aloitettiin, on kyllä mielestäni hieman sokea/ymmärtämätön/naiivi.

Okei, tämä avasi paljon. Itse saan näppylöitä näistä "ei ymmärrä mitään" -kommenteista, pitkälti mainitsemasi nimimerkin ansiosta. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että IFK:n puolustus ei ollut valmis kauden alkaessa. Minusta se oli silti riittävällä asteella valmis, toisin sanoen riittävän hyvä kauden alkuun.

Sen jälkeen on tullut loukkaantumisia, joita ei juurikaan ole paikattu, mutta vaikka kaikki olisivat kunnossa on ne samat puutteet olemassa kuin ennen kauden alkua. Silloin jo täällä käytiin kuumana puolustuksen heikkoudesta, ja nähtiin nimenomaan niiden oman pään puolustajien puuttuminen isona ongelmana. Kangen perään itkettiin, Mäkelänkin. Lupasin antaa Honkaheimolle ja Grillerille aikaa näyttää, miten hyvin he suoriutuvat nimenomaan tästä oman maalin varjelemisesta. Nyt olen todennut, etteivät riitä alkuunkaan. Kumpikaan heistä ei ole vahva maalinedustan siivooja, joita olisin halunnut pakistoon 2-3. Grilleri on riittävän/yllättävän hyvä hyökkäyssuuntaan, "ihan ok" puolustussuuntaan ja ansaitsee ilman muuta paikkansa pakistossa. Mutta niitä puolustavia puolustajia meillä ei ole. Uskon, että Söde yhdessä Grillforsin kanssa ovat ihan hyvä ykköspari (joka mun filosofian mukaan on parempi olla muotoa yleispuolustaja-yleispuolustaja kuin hyökkäävä-puolustava) mutta kakkosparin puolustava puuttuu ja oikeastaan kyllä kolmosparinkin. Teppo on oikein mallikkaasti ottanut vastuuta, mutta tasaisuus puuttuu ja mieluiten laittaisin hänet seiskapakiksi enkä kolmospariin. Honkaheimoa en haluisi nähdä tuolla pakistossa enää ollenkaan, mutta toki hänet pitäisi korvata paremmalla jos hänestä luovuttaisiin. Jompikumpi näistä kahdesta pitää kuitenkin laittaa kolmospariin Auvitun kanssa, joten näen että tuonne pitäisi saada aivan perkeleen hyvä kakkosparin puolustava, joka paikkaa ihan jokaisen Taipaluksen sooloiluista syntyvän virheen. Ja ellei Auvitua potkita pois, sinne ei sitten mahdukaan ketään kiekollista puolustajaa, joten olisi hyvä että tämä kakkosparin "Kanki" olisi varustettuna rightin mailalla ja painavalla laukauksella. Tätä varten pitää varmasti odottaa niitä otollisempia markkinoita, mutta heti kun sopiva puolustaja löytyy se pitää hankkia vaikka mottipäisellä, eikä sitä saa päästää livahtamaan verkoista.

Itse olen reagoinnista eri mieltä. Edelleen ihailen sitä, miten Nyba nimenomaisesti reagoi Grillforsin ja Taipaluksen loukkaantumisiin nopeasti ja vieläpä hyvällä haulla. Isännän puutteeseen en enää tässä kohtaa ota kantaa sen enempää kuin toteamalla, että sellainen puuttuu.

Puolustuksen rakenteen näen kanssasi pitkälti samalla tavalla. Kiekollista taitoa todella löytyy kaikkien ollessa terveinä. Toisaalta näen Grillforsin myös fyysisempänä puolustajana kuin moni muu täällä. Söde, Grilli, Mr. X ja Honkaheimo toivottavasti hoitavat loppukaudesta sitä maalinedustajakurmuuttajan roolia. Tässä kohtaa toki korostuu hankittavan isännän rooli. Mikäli kyseessä on todellinen oman pään isäntä, kasvattaa hän myös muita pelaajia oman maalin edustalla. Jälleen haluan muistuttaa herrasta nimeltä Bob Halkidis ja hänen vaikutuksestaan myös muihin pelaajiin. Samaa oli havaittavissa toki myös Kangessa, mutta paha Bobi oli tältä osin kuitenkin aivan eri kastissa. Uskon siis kovasti, että potentiaalia kovuuteen tuossa puolustuksessa on. Se vaan vaatii oikeanlaisen puolustajan kaivamaan sen esille myös muista pakeista. Olisin toki itse valmis potkimaan Honkaheimon tuosta pihalle, mutta vain, kuten sinäkin totesit, jos hänet korvataan laadukkaammalla pelaajalla.

Lomilla viittasin lähinnä siihen kun koko kesän office oli teillä tietämättömillä, eikä tullut ketään ukkoa sisään vaikka muut signasivat kousia ja kankia minkä ehtivät. Olisi kelvannut meillekin.

Kangen tulematta jääminen harmittaa, mutta Kousa ei tuota puolustusta olisi pelastanut millään muotoa. Jos Mikko Kousa olisi tällä kaudella pelannut IFK:n puolustuksessa, olisi ylivoimaprosenttimme parempi, päästettyjen maalien määrä suurempi. Pistesaldon uskoisin olevan melkopitkälti sama kuin se on tälläkin hetkellä. Henkilökohtaisella tasolla uskoisin Kousalla olevan huomattavasti vähemmän pisteitä kuin mitä mies on Lukossa kerännyt, niin kova on kaksikko Gagnon - Vahalahti.

Mulla taitaa olla tuo asenne kaikkia yrityksiä kohtaan. Koska niillä ei periaatteessa ole muuta pomoa kuin yleinen mielipide ja kysyntä, pidän tärkeänä että kaikkia yrityksiä kritisoidaan niin paljon kuin vain ehtii ja pystyy, jotta ne pysyvät edes jollain tapaa kurissa eivätkä pääse toteuttamaan sitä mitä jokainen yritys sisimmissään haluaa, eli orwellilaista dystopiaa ja orjamassan dominointia :) Mulla taitaa olla aikamoinen auktoriteettiongelma myös. Mun eteenpäin ajava voima on tuo rakkaus, sydämeni on punainen ja halaukset on aina kivoja.

Itse en osaa osaa suhtautua IFK:hon yrityksenä. Seura on minulle rakas ja liian vakava harrastus. Näen, pitkälti valitettavasti, seuran henkilökunnan minulle rakkaan seuran osina, ja siksi he ovat minulle liiankin pyhiä. Siinä se taitaa meidän suurin ero tulla. Ylipäätänsä en usko liialliseen tai jatkuvaan kriittisyyteen. Uskon kritiikin kärsivän inflaatiosta, jos se on ainainen ja ikuinen lähtökohta. Mutta lopulta me emme taida kuitenkaan olla kovinkaan erilaisia, meillä on sama eteenpäin ajava voima.

@Ishmael Samaa peliä olemme tänään katsoneet. Söden otteet olivat erittäin toiveita herättäviä. Lisäksi Grilli oli tänään mielestäni suorastaan loistava. Auvitu - Heikkinen pari ei ollut tänään IFK:n huonoin pakkipari, mikä ei ole pelkästään positiivinen asia. Tärkein kuitenkin saavutettiin, jatkoon mentiin. Sisäinen optimistini uskoo, että IFK jatkaa vielä seuraavankin pudotuspelikierroksen jälkeen CHL-turnauksessa.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Itse en osaa osaa suhtautua IFK:hon yrityksenä. Seura on minulle rakas ja liian vakava harrastus. Näen, pitkälti valitettavasti, seuran henkilökunnan minulle rakkaan seuran osina, ja siksi he ovat minulle liiankin pyhiä. Siinä se taitaa meidän suurin ero tulla. Ylipäätänsä en usko liialliseen tai jatkuvaan kriittisyyteen. Uskon kritiikin kärsivän inflaatiosta, jos se on ainainen ja ikuinen lähtökohta. Mutta lopulta me emme taida kuitenkaan olla kovinkaan erilaisia, meillä on sama eteenpäin ajava voima.


Samoin ajattelen myös minä. Kun täällä Jatkoajassa on seurannut joidenkin nimimerkkien jatkuvaa itkua ja sitä, että parhaat fiilikset tunnutaan saavan silloin, kun menee huonosti, ollenkaan käsittämättä, että mitkä asiat siellä taustalla ovat jotka vaikuttavat, että menee huonosti. Esim. viime kauteen vaikutti moni muukin asia, kuin, että Tomppa on ihan kakkapöksy. Tuollainen jatkuva negatiivinen kierre vaikuttaa väistämättä ihmiseen siten, että aletaan nauttia enemmän niistä tappioista ja negatiivisista seuraan liittyvistä asioista, koska silloin ollaan oltu "oikeassa" ja päästään taas lataamaan nettiin seuran päälle paskakuorma, jopa aletaan toivoa tappioita, että päästäisiin "Nybondaksesta" tai XX;stä eroon.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Okei, tämä avasi paljon. Itse saan näppylöitä näistä "ei ymmärrä mitään" -kommenteista, pitkälti mainitsemasi nimimerkin ansiosta. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että IFK:n puolustus ei ollut valmis kauden alkaessa. Minusta se oli silti riittävällä asteella valmis, toisin sanoen riittävän hyvä kauden alkuun.

Minä en täällä ole esiintynyt ketään kohtaan "ei ymmärrä mitään" asenteella, mutta jos minä osoitan, ettei tälläkin palstalla päivittäin mainittu mantra pakiston paskuus ole totta, luen tosiasioita peilaavat tilastot eteen ja samalla tuon esiin Husson tilastot esiin jotka osoittavat, ettei Husson suorittaminen ole ollut niin hyvää kuin menestykseen vaaditaan. Sitten vielä kun saan näitä tilastot valehtelevat kommentteja, kehoitan omin silmin tutkimaan maalikoosteista kenen piikkin menee ja monta, niin saan vastaukseksi tyhjänpäistä paskaa, jossa ei ole asiaa eikä yhtään perusteltua vastaväitettä, vaan minun haukkumista. Pistäähän se lopulta vituttamaan ja antamaan samalla mitalla takaisin, rajansa kaikella. Vaikka ollaan sinun kanssasi täsmälleen samalla aaltopituudella mitä tulee HIFK;n ja pelillisiin asioihin, niin ei tämä sinunkaan avauksesi kovin hedelmällistä maaperää anna keskustelulle asiapohjalta " Ja btw mikäs tämä IFK-osioon pesiytynyt numerosarjaa nimimerkkinään käyttävä apina oikein on. " Joo;)

Ja tulkoon nyt teroitetuksi, että minä en ole Hussoa jahtaamassa, totean vain, että maalivahtipelin täytyy napsun parantua tästä ja vähintään prosentin tulla lisää torjuntaprosenttiin, jos meinataan neljän sakkiin mennä. Pelillisesti HIFK:lla ei ole muita ongelmia, kuin heikko alivoima.Pakisto näyttää mun silmiin kovinkin hyvältä Söden ja Taipaluksen paluun jälkeen, ehkä sinne kolmospariin voisi hankkia jonkun fyysisemmän peruspakin olkoot sitten koodinimeltään "Halkidis", mutta meillä on pakistonkin suhteen hyvä tilanne, mun silmiin meidän pakisto on terveenä ollessaan heittämällä liigan TOP-4 pakisto, sen lisäksi meillä on hyvä reservi, joka on alkukaudesta saanut pelikokemusta ja selvitynyt tuurauksestaan hyvin. Mun mielestä Nybondas on onnistunut tähän mennessä joukkueen kasaamisessa hyvin, toivottavasti selvitään vähemmillä loukkaantumisilla tulevaisuudessa. Luti on hyvä lisä tuohon Ramun ketjuun ja Pudin laittaisin sitten Raskin tilalle Elkinsin ketjuun, myös hyökkäys on liigan TOP-4, ainoa kysymysmerkki on maalivahtipeli, sinne ottaisin erittäin mielelläni sen "Thomaksen". AHL;ssä vain on se tilanne,että siellä on kaikki hyvät veskarit nuoria joilla kiiluu NHL-silmissä, haasteellinen tilanne kerrassaan maalivahtimarkkinoilla. Jos maalivahtiosastolla mennään näillä niin täytyy laittaa kädet ristiin ja toivoa, että Husso parantaa ja saa tasaisuutta peleihin.
 
Viimeksi muokattu:

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jos maalivahtiosastolla mennään näillä niin täytyy laittaa kädet ristiin ja toivoa, että Husso parantaa ja saa tasaisuutta peleihin.

Mä laitan tassut ristiin silloin, kun Husso lähtee edustamaan ja silloin, jos Husso loukkaantuu. Mikäli Husso loukkaantuisi, niin oltaisiin lievästi sanottuna kusessa.

Edit: Nybari olisi onnistunut työssään, jos IFK:ssa olisi tervettä kilpailua kassareiden kesken. Sitä ei voida sanottavan olevan hyvässä hulamassakaan värilasit päässä.
 

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Ketju ylös! Tää meidän liigan paskin UTJ on koonnut meille ihan mukavan jengin. Tosin musta tuntuu, että Kari Jalonen on koonnut tämänkin kauden jengin, koska Nybarin jengi ei voi olla liigan paras joukkue.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Muistetaan, että keskeneräistä Utj:n työtä ei voi haukkua, eikä kehua. Kevään playoffit näyttävät kuinka Nybondas on onnistunut joukkueen kasaamisessa. Nyt näyttää hyvältä, en kiellä asiaa, mutta vasta välieriin pääseminen playoffeissa on menestystä HIFK:n kokoiselle joukkueelle Liigassa. Luulisi tosin kausikorttikatsojien olevan kauteen tyytyväisiä tähän saakka, kun saldo kotipeleistä on 10-2, joista 8 kolmen pisteen ja 2 kahden pisteen voittoa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ketju ylös! Tää meidän liigan paskin UTJ on koonnut meille ihan mukavan jengin. Tosin musta tuntuu, että Kari Jalonen on koonnut tämänkin kauden jengin, koska Nybarin jengi ei voi olla liigan paras joukkue.

Tämän hyvän fiiliksen keskellä täytyy silti todeta että Nybarin tekemä työ mitataan keväällö, maaliskuussa. Jos HIFK ei pelaa puolivälierissä selviten siitä 4 sakkiin katson Nybarin epäonnistuneen ihan jo rahallisella mittarilla. Vuodesta toiseen on Nybarilla käytettävissä top3-verran fyrkkaa Liigassa.

Mutta nautitaan nyt ja katsotaan sitten kun kevätaurinko alkaa lämmittämään missä mennään. Nyt näyttää hyvältä ja se riittä ainakin minulle tällä hekellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös