Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 367 513
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kaikki on taas paskaa ennenku kausi on kunnolla edes alkanu. Joo CHL ois voinu mennä paremmin ilman muuta, mutta emmä nyt vielä lähtis Lessiota, Santalaa ja kumppaneita dumaamaan. Kyllä se homma pian lähtee rullaamaan ja sit voidaan taas parin viikon päästä ihmetellä miten väärässä ikiangstaaja @Lemieaux ja kumppanit olikaan :)

Harmi, että se homma lähtee (jos lähtee) CHL:n kannalta liian myöhään rullaamaan. Itselle Liiga ja CHL ovat ihan fifty/fifty ja haluan nähdä HIFK:n menestyvän molemmissa kisoissa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on menetelty kaikkien (Carlssonin, Kasken ja Malisen) kohdalla juuri toisin kuin toivoin - ja siis toivoin jo viime syksynä. En siis ollut tässäkään jälkiviisas, enkä myöskään ollut ainoa joka etenkään Malisen kohdalla halusi jatkoa. Hänellä oli sitä paitsi jo valmiiksi soppari taskussa, joten tuskin kovin moni koki edes tarpeelliseksi spekuloida tai kyseenalaistaa tämän kauden diiliä, kun olettivat jokseenkin tyytyväisinä sopimuksen jatkuvan ja esittivät sitten tyytymättömyytensä kun sopimus vastoin oletuksia purettiin.

Tuli muotoiltua liikaa mielikuvien perusteella, my bad. Eipä Kaskea tosiaan taidettu juurikaan dumata, koska pelasi ihan hyvin. Purrea ja Malista dumattiin syksyllä, lähinnä palkkojen vuoksi. Itse en Kaskessa nähnyt syksyllä mitään sellaista, joka olisi saanut vaatimaan jatkosopparia, jos joku näki niin näki oikein. Itse olisin Purren ja Malisen pitänyt, mutta en Nybarin hinnoittelulla. Anyways, tarkoitus ei ollut jälkiviisastella, pointti oli lähinnä miten eri tilanteessa syksyllä ollaan, voi myös sanoa että kevätkauden näytöt jää helpommin mieleen kuin se syyskausi, case Auvitu, Purre jne.

Annetaan kuitenkin näille Santaloille ja Lessioille mahdollisuus näyttää ennen kuin dumataan. Mulla on edelleen hyvä kutina Santalasta, ei ole koskaan ollut mikään raketti luistimilla, mutta pelipää toimii edelleen ja passit on tarkkoja. Jos ei saa rinnalleen laadukasta maalitykkiä, niin voi Santalankin pisteet toki jäädä piippuun. Rask ja Thorell olleet aika jäässä CHL:ssä.

Selin saisi esikuntineen kohtalaisen kovaan ääneen mainita joukkueelleen että sinne vaihtoon pitää myös jumalauta tulla vauhdilla. Nyt siellä useampi kaveri jopa 3vs3 pelissä liukui tyyliin puoliminuuttia selkäsuorana ilman mitään kiirettä. Asenne kuntoon, tuollaista skeidaa noinkin yksinkertaisessa asiassa ei huvittaisi toiste nähdä.

Hyvä huomio eilisestä pelistä. Varsinkin kolmannessa erässä vaihtaminen oli todella kuritonta. Selinin lätkässä lähdetään ylittämään keskialue viisikkona, ja jos osa pelaajista on menossa vaihtoon ja osa tulossa sieltä kun pakki lähtee vauhtiin, niin ei tule kovin laadukkaita lähtöjä. Rytmit hajosi pahasti toisen erän jälkeen, vaihdot venyivät jne. Selin yritti pumpata renkaita kolmannen erän katkoilla, mutta ei se kolmas erä vaan lähtenyt rullaamaan. Karvaaminen myös sellaista pikkutyttöjen hippaa. Hipaistaan ja kaarretaan pois. Näennäistä yrittämistä, mutta todellisuudessa yhdellä sauvalla hiihtelyä.
 
Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HS:n mukaan Santalan palkka ensi kaudesta 260k. Jos Malisen palkasta joudutaan maksamaan osa kuten joku tiesi kertoa, niin kyllähän tämä vaihto tuntuu entistä oudommalta. Toki en ihan purematta niele näitä palstahuhuja, tai edes HS:n "sisäpiirin" tietoja jotka ovat heidän mukaansakkin suuntaa antavia. Jokainen uskokoon mitä haluaa. Salmelaisen luotto Santalaan on ilmeisesti erittäin kova.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kaikki on taas paskaa ennenku kausi on kunnolla edes alkanu. Joo CHL ois voinu mennä paremmin ilman muuta, mutta emmä nyt vielä lähtis Lessiota, Santalaa ja kumppaneita dumaamaan. Kyllä se homma pian lähtee rullaamaan ja sit voidaan taas parin viikon päästä ihmetellä miten väärässä ikiangstaaja @Lemieaux ja kumppanit olikaan :)

Ensinnäkään en ole mikään angstaaja. Kritisoin joukkueenrakennusta niiltä osin kun on kritisoitavaa, mutta yhtälailla kehun myös kun siihen on aihetta. Ihan analyyttisesti ja kiihkottomasti olen osoittanut joukkueen puutteita. En myöskään tiedä mitä tarkoitat väärässä olemisella. Mitäköhän kuvittelet minun nyt väittäneen, joka uskoaksesi osoittautuu vääräksi?
 
Viimeksi muokattu:

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Ensinnäkään en ole mikään angstaaja. Kritisoin joukkueenrakennusta niiltä osin kun on kritisoitavaa, mutta yhtälailla kehun myös kun siihen on aihetta. Ihan analyyttisesti ja kiihkottomasti olen osoittanut joukkueen puutteita. En myöskään tiedä mitä tarkoitat väärässä olemisella. Mitäköhän kuvittelet minun nyt väittäneen, joka uskoaksesi osoittautuu vääräksi?
Että parempaa on vielä tulossa. Heitit toivon jo sen suhteen, kun Liiga ei oo vielä edes alkanu. Kokoajan on tapahtunu parempia asioita ku edellisen tunari UTJ:n aikana, mutta sen aiheuttamien sotkujen korjaamiseen menee aikaa. Ei se menestys sormia napsauttamalla tule.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Että parempaa on vielä tulossa. Heitit toivon jo sen suhteen, kun Liiga ei oo vielä edes alkanu.

Minkäköhän suhteen nyt uskot mun heittäneen toivon? Olen esim. kirjoittanut, että ykkössentteri saattaisi nostaa IFK:n mestarikandidaatiksi, ei mielestäni ihan toivon heittämistä. Listatessani pelaajia "millä mielin kauteen" -ketjussa kehuin myös melko vuolaasti hyvin montaa eri pelaajaa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että joukkueessa on vielä isoja puutteita.

En ole heittänyt toivoa alkaneen kauden osalta. Sen sijaan olen sanonut, että Tobbari on tehnyt jo sen verran monta mokaa, että toiveet paremmasta joukkueenrakennuksesta ovat kaikonneet. Tobbari ei vaikuta olevan sen parempi joukkueenrakentaja kuin Nybari. Missään vaiheessa en kuitenkaan ole vähätellyt junnuputken vahvistamista ja sen tuomaa positiivista vaikutusta pitkällä aikavälillä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tobias, me kaikki toivomme, että äkkiä hommaat sen sentterin. Tähän asti maalit on ollut lähes kokonaan pakkien vastuulla, joka ei ihan pitkän päälle toimi. Kyllä vastustajat oppivat nuo meidän ”jättökikat” nopeasti ja myös yv:eellä estävät pakkeja.
Joukkue kaipaa käsiä!
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kaudella sentteri jätettiin hommaamatta ja se saattoi maksaa mestaruuden. Ei kai tälle kaudelle tehdä samaa virhettä ja Santalan huhuttu liksa on taattua nybondasia. Muuten mennyt ihan hyvin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä liigaliitettä lukenut ja väkisin tulee mieleen kysymys, että kuka on Salmelaisen ensimmäinen oma valmentajavalinta. Vielä vuosi sitten pidin itse Karri Kiveä kovimpana ehdokkaana, mutta ei ole Ilvekseen mitään flowta saanut.
 

Undrafted

Jäsen
Viime kaudella sentteri jätettiin hommaamatta ja se saattoi maksaa mestaruuden.
Toisaalta asiaan vaikuttaa muutakin kuin pelkkä joukkueen halu saada sentteri. Ketä on saatavilla, mihin hintaan ja ovatko halukkaita pelaamaan HIFK:ssa sekä haluaako valmentaja tarjolla olevan pelaajan nyt ainekin tulee mieleen. Nythän ykkössentteri hommattiin, joskin menetettiin myöhemmin. Pitäisi löytää hyvä pelaaja muttei liian hyvä, että rahakkaammat liigat houkuttelee pelurin.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kaudella sentteri jätettiin hommaamatta ja se saattoi maksaa mestaruuden. Ei kai tälle kaudelle tehdä samaa virhettä ja Santalan huhuttu liksa on taattua nybondasia. Muuten mennyt ihan hyvin.
Itse asiassa se mikä jäi viime talvena hankkimatta oli kiekollinen hyökkääjä, olisi voinut nimittäin olla laiturikin. Tärkeintä olisi ollut se, että kiekollista taitoa olisi hyökkäyspäähän tullut. Ja Santalan liksaan taas tulee ottaa huomioon myös mahdolliset Malisen sopimuksen pururusta aiheutuneet kustannukset. Joku täällä ainakin siihen malliin kirjoitteli että jotain tietoa noista kuluista olisi ollut.

Mutta joukkue on kuitenkin nyt hyvä. Sanoisin että yhdellä onnistuneella hankinnalla HIFK on ihan mestariainesta. Mutta mitä kauemmin tuon puuttuvan sentterin tulo kestää, sitä varmemmin HIFK putoaa pois runkosarjaan kärkikamppailusta. Ja voi olla että tämänhetkinen vajaus vaikuttaa jopa CHL:stä putoamiseen. Täytyy muistaa että uudella pelaajalla menee joitain pelejä kuitenkin totutteluun. Sen verran kova tuo nippu kuitenkin on, ja juurikin tuon sentterihankinnan jälkeen, ettei kaksi voittoa ruottin jengistä olisi mikään isompi yllätys.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Santalan liksaan taas tulee ottaa huomioon myös mahdolliset Malisen sopimuksen pururusta aiheutuneet kustannukset. Joku täällä ainakin siihen malliin kirjoitteli että jotain tietoa noista kuluista olisi ollut.

Nyt en ihan ymmärtänyt miten Malisen väitetyt korvaukset sopparin purusta liittyvät Santalan väitettyyn kovaan liksaan?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt en ihan ymmärtänyt miten Malisen väitetyt korvaukset sopparin purusta liittyvät Santalan väitettyyn kovaan liksaan?
Yksinkertaista. Jos sopparin purusta on aiheutunut korvauksia on aloite purkuun tullut HIFK:lta. Tällöin HIFK on halunnut vaihtaa Malisen Santalaan. Jos taas Malinen olisi itse halunnut lähteä muualle ja ilmoittanut siitä HIFK:lle ei purkukorvauksia olisi maksettu.

Santalan kokonaiskustannus = Santalan liksa + sopparin purusta aiheutuneet kustannukset
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä liigaliitettä lukenut ja väkisin tulee mieleen kysymys, että kuka on Salmelaisen ensimmäinen oma valmentajavalinta. Vielä vuosi sitten pidin itse Karri Kiveä kovimpana ehdokkaana, mutta ei ole Ilvekseen mitään flowta saanut.

Tämä on mielenkiintoinen kysymys tosiaan. Itsekin olen ollut Karri Kiven kannalla. Ehkä Ilveksessä työskennellessään Kiven paras näyttö oli puolivälierät Tapparaa vastaan keväällä 2017. Joten voisi hänessä edelleen olla potentiaalia. Jännä nähdä joka tapauksessa.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksinkertaista. Jos sopparin purusta on aiheutunut korvauksia on aloite purkuun tullut HIFK:lta. Tällöin HIFK on halunnut vaihtaa Malisen Santalaan. Jos taas Malinen olisi itse halunnut lähteä muualle ja ilmoittanut siitä HIFK:lle ei purkukorvauksia olisi maksettu.

Santalan kokonaiskustannus = Santalan liksa + sopparin purusta aiheutuneet kustannukset

Joo, jos IFK maksaa Maliselle jotain korvauksia, niin aloite on tullut seuralta mutta nythän tämä menee vielä hullummaksi, jos Santalan palkka on periaatteessa suuruusluokaltaan se 260K + Maliselle maksetut korvaukset.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Joo, jos IFK maksaa Maliselle jotain korvauksia, niin aloite on tullut seuralta mutta nythän tämä menee vielä hullummaksi, jos Santalan palkka on periaatteessa suuruusluokaltaan se 260K + Maliselle maksetut korvaukset.

Onko sillä nyt joku suurempikin merkitys paljon Santala tienaa? Jos Maliselle maksettiin 250k niin aivan varmasti Santala saa 260k tai sitten tämä uutisen julkaissut taho on vain vetänyt mutkia suoraksi ja päätellyt itse ilman faktaa. Kumminkin pelaaja/pelaajia on tulossa vielä sisään niin en ole hirveän huolissani Santalan korvauksesta.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sillä nyt joku suurempikin merkitys paljon Santala tienaa? Jos Maliselle maksettiin 250k niin aivan varmasti Santala saa 260k tai sitten tämä uutisen julkaissut taho on vain vetänyt mutkia suoraksi ja päätellyt itse ilman faktaa. Kumminkin pelaaja/pelaajia on tulossa vielä sisään niin en ole hirveän huolissani Santalan korvauksesta.
Eihän sillä ole mitään merkitystä jos fyrkkaa riittää eikä jonkun mahdollisesti puuttuvan pelaajan hankinta kaadu rahan puutteeseen. Mutta jos kaatuu niin silloin on.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko sillä nyt joku suurempikin merkitys paljon Santala tienaa? Jos Maliselle maksettiin 250k niin aivan varmasti Santala saa 260k tai sitten tämä uutisen julkaissut taho on vain vetänyt mutkia suoraksi ja päätellyt itse ilman faktaa. Kumminkin pelaaja/pelaajia on tulossa vielä sisään niin en ole hirveän huolissani Santalan korvauksesta.

Eikö tässä ole lähes koko Nybarin aikakausi valitettu ylisuurista palkoista, joten miksi aiheen pitäisi nytkään olla pannassa? Tottakai sillä on merkitystä paljonko Santala tienaa, koska kaikki se on pois pelaajabudjetista ja vaikuttaa siten mm. tulevaan sentterihankintaan. Ei näillä liikevoittoprosenteilla ole paljon varaa repiä kulubudjettiin ylimääräisiä satatonnisia sormia napsauttamalla.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, eikö nimenomaan oikein TJ:n mukaan pitänyt päästä eroon sellaisesta ajattelusta, että eihän se mitään jos jollekin vähän maksetaan liikaa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monien mielestä varmaan toistan itseäni mutta todetaan nyt kuitenkin. Kellään meistä tuskin on tarkkaa tietoa siitä, kuinka paljon Malinen ansaitsi liigakaudella 2017-2018 ja kuinka paljon Santala ansaitsee HIFK:ssa kaudella 2018-2019. Palkka-arvioita uutisoivalla lehdelläkään ei ole asiasta faktaa vaan ne ovat arvioita tai jopa pienen porukan arvauksia. Noiden arvioiden luotettavuusaste nousisi ainakin hieman jos yksilöitäisiin tarkemmin (ei nimiltä) ne tahot, joilta saatuihin tietoihin arviot perustuvat. Miettikääpä mitä joku agentti vastaa kun häneltä kysytään arviota pelaajan X palkasta tapauksessa jossa pelaaja X ei ole oman agenttitoimiston edustaja. Jossain tapauksessa kannattaa arvio vetää räikeästi yläkanttiin ja jossain toisessa tapauksessa vastaavasti taas alakanttiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun näitä viestejä lukee niin voisi luulla että Malinen oli viime kaudella varsinainen sateentekijä, suurinpiirtein Hakista seuraava.
 

peterw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jarkko Malinen teki viime kauden pleijareissa 3 + 7 = 10 ja + 7. Siinä hyvä tavoite Santalalle ensi kevääksi. Pahoin pelkään, että noihin lukemiin ei päästä.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun näitä viestejä lukee niin voisi luulla että Malinen oli viime kaudella varsinainen sateentekijä, suurinpiirtein Hakista seuraava.

Samaa mieltä. Malinen oli viime kaudella Ok ei mitään muuta. Kun tuli Hifkiin 10 peliä ja 0 maalia ja viime kaudella 12 häkkiä. Kyllä tolla liksalla pitäisi enemmän saada.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mulle ei sori vaan maistu nämä keskustelut kuka tienaa ja mitä. Heti kun joku heittää minulle faktana nämä luvut eikä mutuiluna niin voin arvioida onko se liikaa vai liian vähän. Tosin pidän Santalan palkkaa aivan realistisena, tuskin on raapinut liksastaan pois isoa osaa kun palasi Sveitsitä Suomeen. Tuskin siellä ainakaan on alle 260k tienannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös