Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 368 058
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun näitä viestejä lukee niin voisi luulla että Malinen oli viime kaudella varsinainen sateentekijä, suurinpiirtein Hakista seuraava.
Ei suinkaan. Pätevä kolmosen sentteri, mutta siihen roolin liian kallis. Varsinkin koska viime kevään hankinnat jäivät väliin siksi että budjetti tuli vastaan. Ainakin tämmöisestä oli puhetta.

Jos ensi kevään silaushankinnat jäävät väliin siksi että rahat ovat käytetty, näyttäytyy tämä tapaus melko hölmössä valossa. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.

Niin, ja oletetaan nyt että nuo tiedot palkasta ja kompensaatiosta pitävät paikkansa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei sori vaan maistu nämä keskustelut kuka tienaa ja mitä. Heti kun joku heittää minulle faktana nämä luvut eikä mutuiluna niin voin arvioida onko se liikaa vai liian vähän. Tosin pidän Santalan palkkaa aivan realistisena, tuskin on raapinut liksastaan pois isoa osaa kun palasi Sveitsitä Suomeen. Tuskin siellä ainakaan on alle 260k tienannut.

Kuulun kanssasi samaan ryhmään- melkein toivoisi, että palkat olisivat myös Suomessa NHL:n tapaan läpinäkyvän julkisia (ja tiedän, verotiedot ovat Suomessa julkisia) jotta arvailulta ja arvausten perusteella tehtävistä johtopäätöksistä päästäisiin. Yhden näkökannan eri sarjojen välisten palkkatasojen ja palkkapolitiikkojen väliselle vertailulle antaa se, että eri maiden verotus on hyvin erilaista, esimerkkeinä mainittakoon vaikka Suomen, Venäjän ja Sveitsin verotuksien eroavaisuudet. Eikös muuten Suomessakin ainakin osalle ulkomaalaispelaajia tehdä vieläkin nettopalkkasopimuksia?
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mulle ei sori vaan maistu nämä keskustelut kuka tienaa ja mitä.

Mielipiteesi ei sori vaan määrittele mistä ja miten keskustelupalstalla keskustellaan. Jos keskustelijat haluavat keskustella pelaajien palkoista, he totta vie keskustelevat pelaajien palkoista.

EDIT: En tosin itsekään jaksa palkoista keskustella, sillä niistä ei voi verotietojenkaan jälkeen sanoa varmasti yhtään mitään. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä usean kirjoittajan kanssa, että Santalan kokonaiskustannukseen täytyy laskea mukaan Malisen irtisanomiskorvaus (jos sellainen diili tehtiin, @BOL :n tietojen mukaan ilmeisesti tehtiin) ja että tässä diilissä on mahdollisesti hävitty oikein kunnolla - mutta mielestäni asian kanssa on silti jokseenkin turha sen enempää (jatkuvasti) spekuloida, kun ei voi varmaksi tietää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole faktaa siitä, purettiinko Malisen sopimus siksi, että Santalan kanssa tehtiin sopimus vai siitä huolimatta. Tämä on melko olennainen tieto, kun lasketaan Santalan ”kokonaiskustannuksia”. Itse olisin nähnyt mielelläni molemmat (Malinen ja Santala) HIFK:n kokoonpanossa ja ihmettelen sitä, miksi HIFK on lähtenyt säästämään sentteriosastolla, koska Malinen ja Santala eivät varsinaisesti ole samanlaisia pelaajia. Ilman mitään faktoja mulle tulee väkisinkin mieleen, että sopimuksen purkamisesta on sovittu jo hyvissä ajoin. Siis ennen Nykoppin loukkaantumista ja Malisen hyviä pleijareita. HIFK:lle jäi sitten lopulta Aasi-kortti käteen, kuten arvata saattaa.

Järkevämpää olisi ollut purkaa vaikka Finleyn sopimus ja säästö olisi ollut lopulta noin suurinpiirtein samaa luokkaa. Kuka oikeasti on niin dorka, että laskee Nykoppin pelaavaan vakiokokoonpanoon ja luopuu vakaasta liigapelaajasta? Varsinkin, kun lähes joka vuosi on kärsitty jonkinlaisista sentteriongelmasta? Ja nyt se sopimuksestaan vapautettu pelaaja pelaa pahimman kilpailijan leirissä. Mun mielestä HIFK olisi ollut parempi Malisen kanssa kuin ilman Malista. Ja ei, en pidä Malista maailmanluokan pelaajana tai minään sankarina enkä varsinaisesti itke hänen peräänsä, mutta ihmettelen erittäin suuresti tehtyä ratkaisua. En jotenkin näe tässä Salmelaisen kädenjälkeä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mielipiteesi ei sori vaan määrittele mistä ja miten keskustelupalstalla keskustellaan. Jos keskustelijat haluavat keskustella pelaajien palkoista, he totta vie keskustelevat pelaajien palkoista.

No minähän vain kerroin mielipiteeni siihen keskusteluun. Tietääkseni en ketään kieltänyt siitä keskustelemasta jos haluaa. Vai onko täällä vain vääriä mielipiteitä?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Oliko jossain varmaa tietoa, että Malisen sopparin purku lähti IFKn aloitteesta? En ole huomannut tätä tietoa vielä. Jotenkin loogiselta tuntuu myös mahdollisuus, että perheellisenä miehenä Malinen palasi mielellään Tampereelle, kun siellä oli tarjolla iso rooli menestyvässä jengissä?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko jossain varmaa tietoa, että Malisen sopparin purku lähti IFKn aloitteesta? En ole huomannut tätä tietoa vielä. Jotenkin loogiselta tuntuu myös mahdollisuus, että perheellisenä miehenä Malinen palasi mielellään Tampereelle, kun siellä oli tarjolla iso rooli menestyvässä jengissä?

Ei ole tästäkään varmaa tietoa, sen paremmin kuin viime kauden palkastakaan. Eiköhän tähänkin asiaan saada jossain vaiheessa selvyys. Puhtaasti vertailun vuoksi todettakoon, että Juha-Pekka Haataja totesi erään lehden kausiennakossa seuraavasti (suora lainaus) seuran vaihtumisesta ja siitä, kenen päätös seuran vaihtuminen oli: " Voisiko joskus miettiä, halusiko pelaaja jäädä seuraan? Kunnioitan HIFK:ta. En halua avata asiaa enempää", Haataja vastaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni on muodostunut Case Malisesta jotenkin seuraava: 1) Nyban taattua tulosta eli tällä kertaa graavisti ylipalkattu 2) Malinen pelasi ammattipelaajan tasolla mutta meno ei miellyttänyt Seliniä 3) HIFK lähestyi purkuajatuksella/Malinen aisti mitä tuleman pitään ja otti proaktiivisen otteen 4) Malisen soppari purettiin yhteistyössä, HIFK maksaa osan(Tappara kyykyttää tässä) tai joku korvaus puretusta sopparista

Hirveä haloo tästä noussut JA:ssa. Eihän tossa ole mitään ihmeellistä, Nyban alkuperäistä hintaa myöden.

@BOL Mä en olisi missään nimessä maksanut Malisesta JA Santalasta samassa jengissä. Karmea ajatuskin. Kyllä parempaan pitää pystyä. Mutta se ei tähän kuulu joten se siitä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Mä en olisi missään nimessä maksanut Malisesta JA Santalasta samassa jengissä. Karmea ajatuskin. Kyllä parempaan pitää pystyä. Mutta se ei tähän kuulu joten se siitä.

Rehellisyyden nimissä todettakoon, että jos olisin vasta neuvottelemassa sopimuksista tulevaan joukkueeseen, en mäkään varmasti laittaisi sekä Maliselle että Santalalle all in-tyyppisiä tarjouksia molemmille tiskiin, että haluan heidät molemmat ehdottomasti jengiini. Mutta tässä nimenomaisessa tilanteessa toisella oli jo sopimus, josta eroon pääsemiseksi pitäisi erikseen maksaa ja joka n. 100% todennäköisyydellä siirtyisi kilpailijan leiriin ja se muuttaa tilannetta melkoisesti.

Mutta tilanne on nyt tämä ja sen kanssa on elettävä. Henkilökohtaisesti mä olisin kuitenkin pitänyt myös Malisen jengissä, koska mun jengissäni senttereitä ei ole koskaan liikaa. Nyt mennään näillä ja toivon, että joukkue menestyy. Kauden viimeiseen peliin asti on aikaa.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Joukkueessa on leveyttä paljon, niin kuin viime kaudellakin oli. Taas puuttuu se terävin kärki kuitenkin. (tai ainakin leveyttä kärkeen)
Esimerkiksi sentterit.
Yleinen konsensus tuntuu ainakin lehdistössä ja täällä olevan, että jos IFK hommaa vielä yhden hyvän sentterin, niin joukkue suurin suosikki mestariksi.
Itse en ole kyllä sitä mieltä. Joukkue voi toki voittaa, mutta suosikiksi on vielä pitkä matka.
Vaikka tuohon alla olevaan listaan IFK:lle yksi nimi vielä lisätään, ei se mitenkään vielä kilpailijoiden vastaavaa voita. Nykyisellään häviää selvästi.
Toki jos Tobias löytää uuden Micke Granlundin, niin tilanne muuttuu. ( Taitaa olla kuitenkin olla liian aikaista hehkuttaa vielä Lunkkaa)
Boldasin pelaajat, jotka kantanevat vastuun keskikaistasta.
JYP:
Micke Saari (W/C)
Anton Stråka (C)
Miika Lahti (C)
Éric Perrin (C)
David Tomasek (C)
Juha-Pekka Hytönen (C)
Jarkko Immonen (C)

Henri Kanninen (C/W)

TPS:
Hannu Kuru
Patrick Bjorkstrand (W/C)
Jonne Virtanen (C/W)
Ilari Filppula (C)
Elias Karvonen (W/C)
Oula Palve (C)


KÄRPÄT:
Michal Kristof (C)
Aleksi Heponiemi (C)

Tino Metsävainio (LW/C)
Rasmus Kupari (C)
Nicklas Lasu (C)
Miska Humaloja (C)

Jesse Koskenkorva (C/LW)

HIFK:
Anton Lundell (C)
Henrik Koivisto (C/LW)
Juho Keränen (C/RW)
Tommi Santala (C/W)

Lauri Kulmala (C)
Thomas Nykopp (C/LW
Micke-Max Åsten (C/W)
Juhani Tyrväinen (C/LW)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Mä en edes muistaisi että meillä on pelannut sellainen kaveri ku Malinen jos ei täällä päivästä toiseen käytäisi debattia siitä kuka maksoi ja kenelle ja miten paljon.

En kaipaa noin väritöntä pelaajaa. Toki soppari- ja liksakysymyksistä saa täällä vääntää, mutta itse keskityn mieluummin seuraamaan tämän kauden jengiä. Mulla on luottoa Tobbari-Selin -akselille että tekevät hyviä ratkaisuja, heillä kuitenkin on _hieman_enemmän faktaa käytössään...
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulla on luottoa Tobbari-Selin -akselille että tekevät hyviä ratkaisuja, heillä kuitenkin on _hieman_enemmän faktaa käytössään...

Tottakai heillä on enemmän tietoa käytössään, koska IFK toimii heidän palkanmaksajanaan. Huolestuttavaa jos ei olisi.

Kaikesta huolimatta tämä on keskustelupalsta, jossa spekuloidaan, annetaan krediittiä ja annetaan kritiikkiä sen tiedon valossa mitä kenelläkin on käytettävissä. Ei Nybondastakaan jätetty kritisoimatta silloin kun kritisoitiin sillä verukkeella, että "hänellä ja valmennusjohdolla on enemmän faktaa käytössään".
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Joukkueessa on leveyttä paljon, niin kuin viime kaudellakin oli. Taas puuttuu se terävin kärki kuitenkin. (tai ainakin leveyttä kärkeen)
Esimerkiksi sentterit.
Yleinen konsensus tuntuu ainakin lehdistössä ja täällä olevan, että jos IFK hommaa vielä yhden hyvän sentterin, niin joukkue suurin suosikki mestariksi.
Itse en ole kyllä sitä mieltä. Joukkue voi toki voittaa, mutta suosikiksi on vielä pitkä matka.
Vaikka tuohon alla olevaan listaan IFK:lle yksi nimi vielä lisätään, ei se mitenkään vielä kilpailijoiden vastaavaa voita. Nykyisellään häviää selvästi.
Toki jos Tobias löytää uuden Micke Granlundin, niin tilanne muuttuu. ( Taitaa olla kuitenkin olla liian aikaista hehkuttaa vielä Lunkkaa)
Boldasin pelaajat, jotka kantanevat vastuun keskikaistasta.
JYP:
Micke Saari (W/C)
Anton Stråka (C)
Miika Lahti (C)
Éric Perrin (C)
David Tomasek (C)
Juha-Pekka Hytönen (C)
Jarkko Immonen (C)

Henri Kanninen (C/W)
TPS:
Hannu Kuru
Patrick Bjorkstrand (W/C)
Jonne Virtanen (C/W)

Ilari Filppula (C)
Elias Karvonen (W/C)
Oula Palve (C)

KÄRPÄT:
Michal Kristof (C)

Aleksi Heponiemi (C)

Tino Metsävainio (LW/C)

Rasmus Kupari (C)

Nicklas Lasu (C)
Miska Humaloja (C)

Jesse Koskenkorva (C/LW)
HIFK:
Anton Lundell (C)
Henrik Koivisto (C/LW)
Juho Keränen (C/RW)

Tommi Santala (C/W)

Lauri Kulmala (C)
Thomas Nykopp (C/LW
Micke-Max Åsten (C/W)

Juhani Tyrväinen (C/LW)

Voi vain huokaista ja ihailla kun tuota listaa katsoo. On kyllä aivan järkyttävän kovat sentterit niin Kärpillä, TPS:llä kuin JYPilläkin. Vaihtaisin päittäin ihan milloin vain, etenkin kahden ensinmainitun kanssa. JYPin senttereillä on runsaasti kokemusta mutta parin pelaajan parhaat päivät ovat jo takanapäin, silti sekin sentteristö on aivan loistava.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Voi vain huokaista ja ihailla kun tuota listaa katsoo. On kyllä aivan järkyttävän kovat sentterit niin Kärpillä, TPS:llä kuin JYPilläkin. Vaihtaisin päittäin ihan milloin vain, etenkin kahden ensinmainitun kanssa. JYPin senttereillä on runsaasti kokemusta mutta parin pelaajan parhaat päivät ovat jo takanapäin, silti sekin sentteristö on aivan loistava.
Meillä taas mv osasto ja pakisto huomattavasti parempi kuin vaikka Jypillä. Nää on näitä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Meillä taas mv osasto ja pakisto huomattavasti parempi kuin vaikka Jypillä. Nää on näitä.

No pakistosta voi olla samaa mieltä, mutta kyllä tuossa mv-osastossa on kysymysmerkkejä. Saako Lunkka Ruususta riittävän nopeasti riittävän hyvän maalivahdin, ja miten Atte jaksaa kuluttavaa pelimäärää. Ei jaksanut viime kaudella, tahti hiipui ennen lumen tuloa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No pakistosta voi olla samaa mieltä, mutta kyllä tuossa mv-osastossa on kysymysmerkkejä. Saako Lunkka Ruususta riittävän nopeasti riittävän hyvän maalivahdin, ja miten Atte jaksaa kuluttavaa pelimäärää. Ei jaksanut viime kaudella, tahti hiipui ennen lumen tuloa.
Ja samaan aikaan arvioit Kärppien sentteriosaston järkyttävän kovaksi vaikka siellä on Lasua ja Humalojaa lukuunottamatta aivan helvetisti kysymysmerkkejä? Ristiriitaista. Siitä olen toki samaa mieltä, että Ruusu on todella iso kysymysmerkki.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä liigaliitettä lukenut ja väkisin tulee mieleen kysymys, että kuka on Salmelaisen ensimmäinen oma valmentajavalinta. Vielä vuosi sitten pidin itse Karri Kiveä kovimpana ehdokkaana, mutta ei ole Ilvekseen mitään flowta saanut.

Tämä on mielenkiintoista nähdä. Mahdotonta ei ole sekään, että Selin saa jatkaa kolmannen kauden, koska Selin ja Pikkarainen ovat jo kykynsä viime kaudella todistaneet, eikä heitä kannata vaihtamisen vuoksi vaihtaa. Karri Kivestä jäänyt mieleen varsinkin pelitavallisesti sellainen ''altavastaajien'' -valmentaja, mutta toisaalta taktista osaamista löytyy, joten varmaan menisi myös ennakkosuosikkien valmentajana. Kivestä jäänyt myös sellainen kuva, että on persoonana todella inspiroiva, ja osaa voittaa pelaajat puolelleen ilman mitään pullisteluja ja naama punaisena huutamisia. Se flow mikä Ässissä, U20-kisoissa, ja puolivälierien Ilveksessä oli, olivat hyviä esimerkkejä siitä, minkälaista lätkää Kiven joukkueet parhaimmillaan voi pelata. Kääntöpuolella on taas ollut niitä surkeita syyskausia.

No pakistosta voi olla samaa mieltä, mutta kyllä tuossa mv-osastossa on kysymysmerkkejä. Saako Lunkka Ruususta riittävän nopeasti riittävän hyvän maalivahdin, ja miten Atte jaksaa kuluttavaa pelimäärää. Ei jaksanut viime kaudella, tahti hiipui ennen lumen tuloa.

Kärpät oikeastaan ainoa jolla ei ole juurikaan kysymysmerkkejä veskoissa. Siellä on läpi lyönyt erinomainen ykkönen, ja taustalla kokeneempi vakaa kakkonen, joka voi tuurata hyvällä tasolla. Tapparalla, TPS:llä, ja JYP:llä selvästi meitä isommat kysymysmerkit, nimenomaan 1.veskaa koskien. 2.veskaa en hirveästi itse painota näissä vertailuissa, kun se 1.veska pelaa yleensä selvästi suurimman osan matseista, ja runkosarjassa 2.veska pelaa enemmän ennalta heikompia vastuksia vastaan. Ruusu kieltämättä jonkin asteinen kysymysmerkki vielä, Engrenissä en näe isoja kysymysmerkkejä, mutta toisaalta ei välttämättä ole tulevan kauden paras veskakaan. Lähtökohtaisesti TOP3-osastoa kuitenkin, Vehviläinen ja Tuohimaa ehkä ennalta edellä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja samaan aikaan arvioit Kärppien sentteriosaston järkyttävän kovaksi vaikka siellä on Lasua ja Humalojaa lukuunottamatta aivan helvetisti kysymysmerkkejä? Ristiriitaista. Siitä olen toki samaa mieltä, että Ruusu on todella iso kysymysmerkki.

Pakko kysyä, että eikö IFK:n sentteriosastolta löydy mielestäsi kysymysmerkkejä? Tyrväinen toki suht. varma onnistuja, mutta siihenpä se sitten jääkin. Lisäksi mitä tulee Kärppien keskikaistaan, niin valmistavien otteluiden / CHL:n pohjalta uskaltaisin väittää, että Kristof ja Kupari tulevat olemaan kovaa valuuttaa ensi kaudella Liigassa.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pakko kysyä, että eikö IFK:n sentteriosastolta löydy mielestäsi kysymysmerkkejä? Tyrväinen toki suht. varma onnistuja, mutta siihenpä se sitten jääkin. Lisäksi mitä tulee Kärppien keskikaistaan, niin valmistavien otteluiden / CHL:n pohjalta uskaltaisin väittää, että Kristof ja Kupari tulevat olemaan kovaa valuuttaa ensi kaudella Liigassa.
Löytyyhän sieltä, ja sitä en kieltänytkään vaan lähinnä kummastelin em.kirjoittajan ristiriitaista arviointia. Itse en kyllä näille CHL-peleille ja harjoituspeleillle anna paljoa arvoa indikaattoreina siihen kuka tulee olemaan kovaa valuuttaa ja kuka ei. Itse pidän lähtökohtaisesti paljon täällä paskaa niskaansa (ansaitustikin) saanutta Santalan varmempana +30 pisteen pelaajana kuin kumpaakaan mainitsemaasi Kärppä-pelaajaa. IFKlla toki kysymysmerkkien lisäksi selvä aukko keskikaistalla, johon toivon Salmelaisen reagoivan pikaisesti. Oli miten oli en millään näe Kärppien sentteriosastoa järkyttävän kovana, enkä itse sitä todellakaan vaihtaisi päikseen meidän vastaavan kanssa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liiga-avaukseen ei ehditty mutta luotan vielä Stobeen sentterijahdin suhteen. Viimeisin pakkihankinta antoi hyvän pohjan tälle luotolle.

Silti, mitä pikemmin sen parempi. Kuten @matti&teppo raapusti, oikealla senahankinnalla HIFK on ihan varteenotettava mestarikandidaatti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Liiga-avaukseen ei ehditty mutta luotan vielä Stobeen sentterijahdin suhteen. Viimeisin pakkihankinta antoi hyvän pohjan tälle luotolle.

Silti, mitä pikemmin sen parempi. Kuten @matti&teppo raapusti, oikealla senahankinnalla HIFK on ihan varteenotettava mestarikandidaatti.

Samaa mieltä. Toivon ja jopa lapsenomaisesti uskon, että siellä on neuvottelut käynnissä jonkun oikeasti kovan tekijän kanssa (tyyliin Quincey), jonka vuoksi asian kanssa ei ole kiirehditty vaikka paineita varmasti on ollut.

Tänäänkin keskikaistalle on ilmoitettu kaksi laitahyökkääjää. Vertailun vuoksi tässä illan vastustajan keskikaista: Immonen - Tomasek - Hytönen - Lahti.
 

Gunde S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä on sentteri-player? Käsitin jo alkuvuodestä, että HIFK ei aloita kautta 2018-2019 ilman ykkössenaa, mutta niin nyt vain maailma taitaa seisoa.

Tobbe on vaalinut tätä jengiä ihan hyvin hittills...NOT!

Nuori kundi tietänee, että hänet kyllä korvataan.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ja samaan aikaan arvioit Kärppien sentteriosaston järkyttävän kovaksi vaikka siellä on Lasua ja Humalojaa lukuunottamatta aivan helvetisti kysymysmerkkejä? Ristiriitaista. Siitä olen toki samaa mieltä, että Ruusu on todella iso kysymysmerkki.

Ei siellä mielestäni erityisemmin mitään kysymysmerkkejä ole. Kristof ei ehkä vielä Mestis-vuosina ollut takuuvarma huippusentteri liigaan, mutta on vakuuttanut aika suuresti CHL-peleissä. Pidän tuota keskikaistaa aivan järkyttävän kovana sillä siellä on (CHL-pelien perusteella) taitava huippusentteri Kristof, takuuvarmat kahden suunnan sentterit Lasu ja Humaloja ja peräti kaksi huippuprospektia Kupari ja Heponiemi (saattaa tosin pelata laiturina). Meillä ei ole kuin Lasuun verrattava Tyrväinen, ei yhtäkään huippuprospektia (Lundell ehkä sitten vuoden päästä), eikä Santala todellakaan yllä Kristofin tasolle (eikä Nykopp Kuparin tai Jääskä Heponiemen tasolle). Todellakin vaihtaisin päittäin empimättä.

Itse pidän lähtökohtaisesti paljon täällä paskaa niskaansa (ansaitustikin) saanutta Santalan varmempana +30 pisteen pelaajana kuin kumpaakaan mainitsemaasi Kärppä-pelaajaa.

Melkoinen väite. Uskoakseni Kristof tulee tekemään enemmän pisteitä kuin Santala. Lasu ja Kupari kummatkin luultavasti suunnilleen saman verran kuin Santala.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
mutta on ilmeisesti vakuuttanut aika suuresti CHL-peleissä.
Mikset soveltanut tätä samaa logiikkaa Ruusuun? Ruusulla voittoprosentti 100 CHLstä ja oli varsinkin toisessa pelissä Tychyä vastaan helvetin hyvä! Eilinenkin todisti tosimaaimassa aika hyvin @mixu n alkuperäisen pointin eli siinä missä JYPillä kaksi täydellistä kysymysmerkkiä maalivahteina niin meillä Liigan TOP3 ja kehityskelpoinen & CHLssä hyvin esiintynyt Ruusu.

Kärppien senttereiden ”järkyttävästä kovuudesta” lienee turha väitellä, sillä se menee, kuten kaikki makuasiat, juupasjaapas taisteluksi. Logiikkasi on vaan hiukan erikoinen, kun CHL pelit tekevät Kärppien täysin katsomattomista korteista Liigatasolla varmoja tekijöitä...

TPS hommasi sitten PWn, joten siellä pistetään ainakin kovat piippuun kaikin puolin. Salmelaisen ykkössentterihaunkin sopisi olla kohta valmis. Siihen ansaan ei toivottavasti taas langeta, että jos kerätään hyvät pisteet näistä alkupään peleistä niin jätetään hankkimatta ykkössentteri jälleen kerran luottaen ”sisäiseen kasvuun”...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
Toistaiseksi arvostan sitä, ettei hommattu jotain Wirtasta vain siksi kun olisi ollut saatavilla. Jos ykkössenaa haetaan niin silloin vastaus ei ole PW.

Aika näyttää että löytyykö mitat täyttävä kaveri, ainakin vielä mulla on lapsenomainen usko siihen että Tobbari tietää mitä hakee ja on valmis odottelemaan sopivaa pelaajaa vaikka paine pelaajahankintaan kasvaa koko ajan.

Joku edeltäjä ois saattanu kiinnittää massiivisella lapulla täälläkin ennen pelanneen herran siksi ku pelaajia haetaan ja oli tarjolla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös