Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 360 709
  • 8 103

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
TPS hommasi sitten PWn, joten siellä pistetään ainakin kovat piippuun kaikin puolin. Salmelaisen ykkössentterihaunkin sopisi olla kohta valmis. Siihen ansaan ei toivottavasti taas langeta, että jos kerätään hyvät pisteet näistä alkupään peleistä niin jätetään hankkimatta ykkössentteri jälleen kerran luottaen ”sisäiseen kasvuun”...

Petteri Wirtasella on näillä näkymin sopimus 4. Marraskuuta asti. Voihan se tietysti jatkua, mutta konkurssi kypsällä seuralla ei ole kyllä varaa pitää Korpikoskea ja Wirtasta. Vähän haiskahtaa, että TPS on liukumassa samaan miinaan mihin Ässät viime kaudella.

Itse uskon, että se sentteri löytyy tuolta training campin putoajista. Iänikuinen jargon, mutta Salmelainen on näyttänyt, että se on mahdollista Quinceyn kanssa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
"Alkukausi on mennyt hyvin". No ei se CHL kovin hyvin ole sujunut, mutta muuten hyvää puhetta Salmelaiselta.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
"Alkukausi on mennyt hyvin". No ei se CHL kovin hyvin ole sujunut, mutta muuten hyvää puhetta Salmelaiselta.

En nähnyt haastattelua mutta tartun tuohon lainaamasi kohtaan. Onko se alkukausi Liigassakaan mennyt niin hyvin? "Divariseuroja" vastaan menetetty pisteitä, vielä ei ole yhtään kolmen pisteen voittoa. Toisaalta ei ole tappioitakaan vaikka on pelattu pelkästään vieraissa.
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nähnyt haastattelua mutta tartun tuohon lainaamasi kohtaan. Onko se alkukausi Liigassakaan mennyt niin hyvin? "Divariseuroja" vastaan menetetty pisteitä, vielä ei ole yhtään kolmen pisteen voittoa. Toisaalta ei ole tappioitakaan vaikka on pelattu pelkästään vieraissa.


Toivottavasti Salmelainen katsoo hieman laajemmalla perspektiivillä peliesityksiä, kuin pelkkää pistesaraketta. Luultavasti Tobias on tyytyväinen uusiin hankintoihin sekä joukkueen pelitapaan tällä hetkellä, joka on aikaisempia syksyjä valovuoden edellä.

Ainakin itse olen paljon luottavaisempi, kuin edellisinä syksyinä, varsinkin jos Tobias taikoo oikeasti sen kovan sentterin meille.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
En nähnyt haastattelua mutta tartun tuohon lainaamasi kohtaan. Onko se alkukausi Liigassakaan mennyt niin hyvin? "Divariseuroja" vastaan menetetty pisteitä, vielä ei ole yhtään kolmen pisteen voittoa. Toisaalta ei ole tappioitakaan vaikka on pelattu pelkästään vieraissa.

Vaikkei meidän peli ole ollut mitään viisikkopuolustuksen loistoa ja todellakin parempaa saa odottaa niin
kuitenkin kolme vieraspeliä viiteen päivään ja kolme voittoa.

Kyllä mä nyt sanoisin, että ”ihan hyvin”.

Juuri Jukureiden divariseura painoi puhtaan vierasvoiton Jypistä ja Kookoo nöyryytti ”varmaa finalistia” Tapparaa.

Alku aina kankeaa, niin meilläkin, mutta pikkuhiljaa parannetaan kaikkia osa-alueita. Jos pystytään pitämään 2 pisteen keskiarvo sentterin saapumiseen asti niin aika luottavaisin mielin jo nyt.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole faktaa siitä, purettiinko Malisen sopimus siksi, että Santalan kanssa tehtiin sopimus vai siitä huolimatta. Tämä on melko olennainen tieto, kun lasketaan Santalan ”kokonaiskustannuksia”. Itse olisin nähnyt mielelläni molemmat (Malinen ja Santala) HIFK:n kokoonpanossa ja ihmettelen sitä, miksi HIFK on lähtenyt säästämään sentteriosastolla, koska Malinen ja Santala eivät varsinaisesti ole samanlaisia pelaajia. Ilman mitään faktoja mulle tulee väkisinkin mieleen, että sopimuksen purkamisesta on sovittu jo hyvissä ajoin. Siis ennen Nykoppin loukkaantumista ja Malisen hyviä pleijareita. HIFK:lle jäi sitten lopulta Aasi-kortti käteen, kuten arvata saattaa.

Järkevämpää olisi ollut purkaa vaikka Finleyn sopimus ja säästö olisi ollut lopulta noin suurinpiirtein samaa luokkaa. Kuka oikeasti on niin dorka, että laskee Nykoppin pelaavaan vakiokokoonpanoon ja luopuu vakaasta liigapelaajasta? Varsinkin, kun lähes joka vuosi on kärsitty jonkinlaisista sentteriongelmasta? Ja nyt se sopimuksestaan vapautettu pelaaja pelaa pahimman kilpailijan leirissä. Mun mielestä HIFK olisi ollut parempi Malisen kanssa kuin ilman Malista. Ja ei, en pidä Malista maailmanluokan pelaajana tai minään sankarina enkä varsinaisesti itke hänen peräänsä, mutta ihmettelen erittäin suuresti tehtyä ratkaisua. En jotenkin näe tässä Salmelaisen kädenjälkeä.
Olen kaikesta viestisi kanssa samaa mieltä, mutta tuo itse boldaamani kohta jäi ihmetyttämään. Kenen muun kädenjäljen siinä voi nähdä, jos ei Salmelaisen? Kuka muu Malisen sopimuksen olisi voinut purkaa? Ei kai hallitus nyt niin hullu ole, että ohittaa uuden UJ:n hänen kasatessaan ensimmäistä joukkuettaan?
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kaikesta viestisi kanssa samaa mieltä, mutta tuo itse boldaamani kohta jäi ihmetyttämään. Kenen muun kädenjäljen siinä voi nähdä, jos ei Salmelaisen? Kuka muu Malisen sopimuksen olisi voinut purkaa? Ei kai hallitus nyt niin hullu ole, että ohittaa uuden UJ:n hänen kasatessaan ensimmäistä joukkuettaan?

Entä jos purkaja oli itse pelaaja. Me emme tiedä muuta kuin sen että sopimus on purettu emme sitä kuka sen purki.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entä jos purkaja oli itse pelaaja. Me emme tiedä muuta kuin sen että sopimus on purettu emme sitä kuka sen purki.
Kyllä, pidän tätä omien tietojeni puutteellisuuden vuoksi ehdottomasti mahdollisena. Nimimerkki @BOL käsittääkseni kuitenkin aiemmassa viestissään totesi tietävänsä, että IFK maksaa Maliselle jotain myös tästä kaudesta, enkä itse pidä tätä mahdollisena, mikäli Malinen oli itse aloitteellinen sopimuksensa purussa.

E: Kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllättävän alas oli vajonnut tämä ketju. Toivottavasti Salmelainen on hyvällä tiellä seuran urheilupuolen toimintakulttuurin rakentamisessa, koska joukkueen rakentamisessa taso ei ole noussut edeltäjästään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Yllättävän alas oli vajonnut tämä ketju. Toivottavasti Salmelainen on hyvällä tiellä seuran urheilupuolen toimintakulttuurin rakentamisessa, koska joukkueen rakentamisessa taso ei ole noussut edeltäjästään.

Unohdinkin jo, että Salmelaisen vika kun tänään ja eilen hävittiin. Ja aika lailla eri mieltä sinun kanssa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unohdinkin jo, että Salmelaisen vika kun tänään ja eilen hävittiin. Ja aika lailla eri mieltä sinun kanssa.

Sama fiilis. Siellä on varmaan paniikkinappi pohjasta läpi Oulussa ja Tampereella kun ei ole suvereenia johtoa 7 kiekan jälkeen.

Yksilövirheistä maksaa koko jengi joukkueurheilussa. Motin jos kiskasee voittomaalin seuraavassa niin on upea hankinta.

Nyt vähän relausta ja paineita vähemmälle. Luulis alkkarilasten jo osaavan tän.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Unohdinkin jo, että Salmelaisen vika kun tänään ja eilen hävittiin. Ja aika lailla eri mieltä sinun kanssa.

Eihän Salmelainen tietenkään tänään ollut kentällä tunaroimassa maaleja vastustajalle, mutta kenen piikkiin se sitten menee jos ei Urheilujohtajan, että jäälle oli heittää loistavan ykkösketjun jälkeen lähinnä kolme nelosketjua? Joo, Kangasniemi on telakalla, mutta se ei suurta kuvaa mihinkään muuta. Mielestäni IFK hävisi tänään nimenomaan siihen, että Kalpa pelasi ensimmäisen erän jälkeen ykkösketjun pois. Tämän jälkeen ei enää kauheasti jäänyt ratkaisupotentiaalia jäljelle ja tämä näkyi aika surullisella tavalla kahden viimeisen erän aikana. Mielestäni faneilla on ihan täysi oikeus vaatia parempaa laatua kärkibudjetilla operoivalta seuralta.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unohdinkin jo, että Salmelaisen vika kun tänään ja eilen hävittiin. Ja aika lailla eri mieltä sinun kanssa.

Ei tässä ole parista tappiosta kyse. Rankkaritappiosta vieläpä. Joukkue ei ainakaan mun silmään vaikuta hyvin rakennetulta, että se jollain yhdellä onnistuneella täsmähankinnalla olisi huippu. Olen erittäin mielelläni väärässä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@-Kantor- Joukkue on rakennettu yhteistyössä valmennusjohdon kanssa. Ollaan sarjakärjen vauhdissa ja ilman virheitä olisi tällä viikolla ollut 9 pinnaa plakkarissa. Itse olen tyytyväinen, ei kokonaiskuva hämärry vaikka pistemenetyksiä tulee tässä vaiheessa. Sitten se täsmähankintakin tulee jossain vaiheessa. Ihan naurettavaa tässä vaiheessa alkaa suolamaan Salmelaista varsinkaan kun tehtävässä ei edes ole tullut vuotta täyteen. Salmelainen hommasi työkalut nyt Selinin tehtävä on kertoa mikä työkaluista on ihan paska ja tarvitsee uuden.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olisiko se pelastanut Motinin tekemästä noita henkilökohtaisia virheitä?
Ei. Motin on kyllä ollut kaikkea muuta kuin luulin. Pahoja virheitä illasta toiseen. Näyttää virhe hankinnalta mutta katsotaan nyt.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@-Kantor- Joukkue on rakennettu yhteistyössä valmennusjohdon kanssa. Ollaan sarjakärjen vauhdissa ja ilman virheitä olisi tällä viikolla ollut 9 pinnaa plakkarissa. Itse olen tyytyväinen, ei kokonaiskuva hämärry vaikka pistemenetyksiä tulee tässä vaiheessa. Sitten se täsmähankintakin tulee jossain vaiheessa. Ihan naurettavaa tässä vaiheessa alkaa suolamaan Salmelaista varsinkaan kun tehtävässä ei edes ole tullut vuotta täyteen. Salmelainen hommasi työkalut nyt Selinin tehtävä on kertoa mikä työkaluista on ihan paska ja tarvitsee uuden.

Niin on rakennettu ja valmennusjohto on selkeästi kertonut tarvitsevansa kärkisentterin, koska sellainen on jo kerran yritetty hankkia ja tämänkin jälkeen todettu niin valmennusjohdon kuin urheilujohdonkin toimesta, että korvaajaa etsitään aktiivisesti. Vaikka kyse on yksittäisestä pelaajasta, niin vallitsevaa puutetta ei pidä vähätellä, vaan päinvastoin pitäisi myöntää se tosiasia, että taitovajeen lisäksi useampi pelaaja on nyt ajautunut liian suureen tai muuten vain vääränlaiseen rooliin. Tällä on vaikutusta ihan kaikkeen erikoistilanteista, peluutuksesta ja kentällisten roolituksista alkaen. Tilanne on hyvin kaukana Selinin mainostamasta neljän kentän vyörytyksestä kun nykyisillä palikoilla ei ole mahdollista rakentaa kuin hädintuskin 2 hyökkäyskoostumusta, joilta voi odottaa tulosvastuuta. "Hädintuskin" siksi, koska yhdellä loukilla määrä tipahtaa yhteen kuten nyt on todettu.

Suomelan korvaajaa on etsitty kohta 4 kuukautta, eli 1/3 vuotta, joten ymmärtänet miksi tilanne alkaa vähitellen turhauttamaan paitsi faneja, todennäköisesti myös yhteistyökumppaneita. Kyllä siellä varmasti faksit laulavat, mutta toimiston ovien ulkopuolelle tämä näyttää melko saamattomalta puuhastelulta.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän Salmelainen tietenkään tänään ollut kentällä tunaroimassa maaleja vastustajalle, mutta kenen piikkiin se sitten menee jos ei Urheilujohtajan, että jäälle oli heittää loistavan ykkösketjun jälkeen lähinnä kolme nelosketjua? Joo, Kangasniemi on telakalla, mutta se ei suurta kuvaa mihinkään muuta. Mielestäni IFK hävisi tänään nimenomaan siihen, että Kalpa pelasi ensimmäisen erän jälkeen ykkösketjun pois. Tämän jälkeen ei enää kauheasti jäänyt ratkaisupotentiaalia jäljelle ja mielestäni faneilla on ihan täysi oikeus vaatia parempaa laatua kärkibudjetilla operoivalta seuralta.
Nimenomaan tästä on puheltu jo vähintäänkin toista kautta, jos ei kauemmin. Kun jätetään oleellisia tontteja hoitamatta kuntoon, niin koko joukkueen dynamiikka kärsii.
Nyt kun maalivahtipeli ei ole ihan sitä, mitä voisi toivoa, sentteri puuttuu ja nyt vielä kangasniemikin, niin on nähtävissä todella hyvin se, kuinka IFK:n dynamiikka ei kestä tällä hetkellä yhtään poissaoloa kokooonpanosta, sillä samalla hetkellä joukkue porskuttaa yhden kentän varassa, joka taas lienee vastustajalle kohtuullisen helppoa hoitaa, kun IFK:lla on sen jälkeen tarjota vain neloskenttiä, ja nekin kohtuullisen huonoja sellaisia.

Ja joo, ei IFK ihan huono ole ollut, mutta tasapainottumuus näkyy kyllä kaiken aikaa. Vähemmän toki kun kokoonpanossa on kaikki, mutta suuresti heti kun yksikin poissaolo tulee. Kun kangasnimei palaa, niin dynamiikka muuttu heti, ja se voi taas tuoda voittoja, sillä onneksi ei vastustajakaan ihan kaikesta tee, mutta onpa todella parin kortin varassa nyt IFK:nkin maaliteko, kun ei laajuutta oikein tahdo joukkueesta löytyä siihen haviteltuun "neljän kentän pyörittelyyn"!

Tästä kyllä mielestäni menee kaikki kiitos Tobiakselle, eikä yhtään kenellekään toiselle. Tämänkin kauden resursseilla olisi ollut lupa odottaa parempaa, mutta IFK:lle tyypillesti mennään jälleen toivotaan toivotaan linjalla.

Tokihan se ei ole ihan helppoa joukkueen kasaaminen, sillä eihän sitä kaikkea saa tietenkään mitä haluaisi. Ei edes vaikka rahaakin olisi. Mutta kyllä tässä taas haisee vahvasti se, että jälleen puuttuu sellainen dynaaminen laajuus joukkueesta, sillä tärkeimmät paikkaukset ovat jälleen tekemättä, kuten liki jokaisella kaudella.

Tokihan sieltä voi se sentteri tulla, ja nyt nähdyn valossa lienee pakkokin. Lisäksi alkaa näyttämään siltä, että sille Lemieauxin usein mainitsemalle Enludillekin voisi olla käyttöä, sillä laitureissakaan ei liikaa näytä maalintekovoimaa olevan.

Lisäksi tosiaankin alkaa näyttämäänvahvasti myös sille, että maalivahtikin joudutaan vielä jostakin etsimään, sillä niin kaukana ollaan viimekauden tasosta siinäkin.

Saahan sitä olla positiivinen jos haluaa, ja voihan tästä vielä tulla vaikka se metstaruuskausikin, mutta kyllä toi touhu IFK:lla pisteistä huolimatta on varsin epätasapainossa ja todella tuskaisen oloista, joka on ihan jatkumoa viimekaudelle. ELi IFK tarvitsee tunnin pyöritystä ja sata paikkaa että saa maalin aikaiseksi. Ja tämä korostuu lisää heti, kun joukkueessa on yksikin ns "kriittinen" poissaolo. Joukkue on siis jälleen sellainen duunarijengi, ja taito on taas unohtunut joukkuetta kasatessa.

Mua ei yhtään kiinnosta sellainen, "mää näin positiivisia merkkejä" ajattelu. Joukkue on justiinsa niin paska kuin sen viimeinen esitys on, ja IFK:lla se on nyt tässä. Tässä pelataan voitoista eikä positiivista merkeistä. Tai ainakin vastustajalla niitä sitten näkyi tänään enemmän, jos ei muuten, niin ainakin maalivahti on parempi kun kerran vain muutamasta paikasta sai noi hyödynnettyä, kun IFK ei saanut pyörittelystään aikaiseksi muuta kuin rusettiluistelua.

Puolustuksestakin on nyt nähdyn valossa sanottava, että ei sekään hyvältä oikein näytä, vaikka Quincey onkin huikea äijä. Ehkä siellä kuitenkin on toivoa kun siellä vihdoin kaikki heräävät ja muistavat että mitenkän sitä peliä pelataankaan, sillä ei kai nyt perkele, jo tasonsa näyttäneet kaverit, yhdessä kesässä unohda kaikkea. Tai sitten unohtavat.

Mun mielestä kuitenkaan missään näennäisessä pyörittelyssä ei ole mitään positiivista, sillä usein vastustajakin antaa mahdollisuuden tähän kun ei viitsi hulluna perässäkään juosta, ja keskittyy tekemmään vain sen mitä tarvitaan, ettei vastusta pääse paikoille, ja se näyttää onnistuvan erinomaisesti.

Sen verran vielä pelsu matsista, että EI KOSKAAN pidä alkaa varmistelemaan tuolla tavalla, ja ei varsinkaan kun siihen ei joukkueen taso juuri nyt riitä, joten IFK sai mitä tilasi, eli paskamaisimman mahdollisen tappion, kun vielä Kaski oli se joka maalasi. Täysin idioottimainen taktinen perseily, josta taas kiitokset valmennuksen suuntaan. Kun maalivahtipel on niinkin heikonoloista kun tällä kaudella on nähty, niin ei todellakaan aleta tarjoamaan vastustajille tilaa kentällä saada oma peli kulkemaan, ja sitten vain itse rukoillaan ettei se tekisi maalia.

Mun mielestä nyt kaksi paskaa peliä takana, vaikka se yksi piste saatiinkin raavittua. Tosin kuudesta pelattiin joten ei se kaksi nyt ihan kauhean hyvä saldo ole. Rankkarit kertoo paljon myös siitä, missä IFK:n tulivoiman, taidon sekä maalivahtipelin kanssa mennään.

Tässä kohtaa annan valmennukselle arvosanaksi 7 +, ja Tobiakselle ehkä 6,5 tai 7-. Tobiaksen kohdalla haittaa pikkuisen se, etten ihan tarkkaan tiedä herran statusta Junnujen suhteen, ja jos siellä on tosiaankin Nybondasista huolimatta saatu jotakin järjellistä aikaan, niin siitä respect, ja ihan pikkuisen lisää arvosanaan, sillä se kantanee tulevaisuudessa joukkuetta paremmin kuin ennen. Mutta jos puhutaan puhtaasti liigajoukkueesta tällä hetkellä, niin arvosana on juurikin tuo. Korjaamalla tehdyt virheet sekä selkeät puutteet joukkueessa -jollakin muulla kuin hätähankinnalla- nousee arvosana toki mahdollisesti paljonkin.

Vielä senttereistä. Hyvä sentteri on ehkä paras vaihtoehto sille, että monikin laituri saattaa nostaa tasoaan (toki myös vice versa) kauden mittaan, joten se on kyllä ehdttomasti tontti, joka ei saisi olla sellaisella tolalla kuin se juuri nyt on. Tyrväinen on edelleenkin hyvä sentteri, mutta en vieläkään ole ihan vakuuttunut siitä, että hänenkään kuuluisi optimaalisessa tilanteessa olla joukkueensa ykkössentteri, mutta ehdottomasti kakkonen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen samaa mieltä, että Tobias on epäonnistunut sen yhden puuttuvan sentterin hankinnassa.

Mutta kahden rankkaritappion kaataminen Tobben niskaan nyt on ihan paskaa. Jos Tallberg, Petrell, Engren, Åsten, Motin ja O'Connor pelaisi, kuten heidän pitäisi pelata, niin me johdettaisiin sarjaa. Ja johdettaisiin ilman sitä puuttuvaa "Suomelaa".

Ei kait se nyt Tobben syy ole, että viime kauden onnistujat on yhtäkkiä aivan paskoja? Huono kesä alla? Motivaation puute syksyyn? Tekikö Malinen yms. heistä kuitenkin parempia kuin he olivat? Jos Motin pelaisi kuin viime vuonna pelaisi, niin meillä olisi ainakin piste tai kaksi enemmän näistä kahdesta tappiosta. Jos Tallberg jatkaisi siihen mihin viime kaudella jäi niin olisi tehnyt tänään tai eilen pisteen tai kaksi lisää tuovan maalin jne.

Ja katsotaan nyt sitä hankintapolitiikkaa, jota täällä haukutaan:

Quincey -jäätävä löytö ja pitkälti Tobben ansiosta.
Keränen -paljastumassa erinomaiseksi hankinnaksi. Tehnyt maalin enemmän kuin Tallberg, siis kundin, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan tänä vuonna hätyytellä 20 maalin rajaa.
Santala -tästä vähän 50/50. On hidas, mutta jos meillä olisi se perhanan sentteri, niin pelaisi oikean määrän minuutteja. Voittaa aloituksia ja siten muuttaa pelin virtausta. Voi olla iso pelaaja keväällä.
Lessio -nopea löytö tarpeeseen. 75%/25% fiilis kaverista. Välillä hukassa, mutta 5 maalia 7 peliin, joista osa nelosessa ja osa "hitaan" Santalan vierellä tekee hankinnasta onnistuneen. Ja diggaan pelaajan innosta tosi paljon. Eli hyvä kutina kuinka hyödyllinen voikaan olla vielä keväällä.
Kangasniemi -erinomainen haku.
Laakso -yllättävän hyvä. Parannus Teppoon.
Ruusu -tarpeeksi hyvä kakkosvahdiksi.

Sanoisin, että onhan toi kokonaisuus nyt ihan valovuoden edellä Tompan alkukauden hakuammuntoja. Ja jos nyt murehditaan, että menetettiin kaksi rankkaritappiota, niin Kalpa hoiti eilen Tapparan, joka on löytämässä vireensä . Pelsut kurittaa sarjakärki TPSää Turussa. Tässä sarjassa nyt vain on tasaista ja tarvitaan 100% suoritustaso voittamiseen. Nyt ei kaikilla pelaajilla ole sitä ja siksi me hävittiin nää pari peliä.

Mutta yksi sentteri voi muuttaa jengin dynamiikkaa täysin. Sitä en kiistä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@-Kantor- Tämäkin oikean pelaajan odottelu on tietoinen valinta ennen kaikkea valmennusjohdolta. Selin tästä puhui noin kuukausi sitten Maikkarin haastattelussa. Niitä ehdokkaita on ollut jonoksi mutta ne on sitten lopulta menneet hylkyyn.

Mitä tuohon neljän kentän vyörytykseen tulee niin siellä ei nyt puoli jengiä pelaa omalla tasollaan. Silloin on hankala saada se pyörimään.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@-Kantor- Tämäkin oikean pelaajan odottelu on tietoinen valinta ennen kaikkea valmennusjohdolta. Selin tästä puhui noin kuukausi sitten Maikkarin haastattelussa. Niitä ehdokkaita on ollut jonoksi mutta ne on sitten lopulta menneet hylkyyn.

Mitä tuohon neljän kentän vyörytykseen tulee niin siellä ei nyt puoli jengiä pelaa omalla tasollaan. Silloin on hankala saada se pyörimään.
Mistähän se mahtaa johtua etteivät pelaa? Mä näen yhdeksi syyksi juurikin sen että dynamiikka on päin persettä.
Sitä en minäkään kiistä, etteivätkö tehdyt hankinnat ole ihan pelimiehikisi osoittautumassa, mutta hukkaanhan nekin menevät jos kokonaisuus ei ole tasapainossa. Nyt ei selvästikään ole.
En jaksa lukea omaa viestiäni läpi nyt, ja jos minä kaadoin Tobben niskaan rankkaritappiot, niin pahoittelen, sillä tokihan ei ketään siellä voi Tobbe taluttaa maalia tekemään. Mutta tällä hetkellä rankkaritappiot kyllä kaatuvat taitovajeeseen sekä huonoon maalivahtipeliin. Se nyt vaan ei ole viime kauden tasolla. Rankkarit tosin ovat jotakinkin yhtä hyvällä tasolla kuin viime kaudellakin.

Olen puhunut koko ajan siitä dynamiikasta, johon yhdenkin hankinnan mekritys voi olla aivan helvetinmoinen, sillä se vapauttaa taas yhden kaverin alempiin kenttiin, joka voi vapauttaa siellä olevien peliä maalien muodossa.

Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että useat pelaajat eivät nyt pelaa sillä tasolla jota voisi odottaa. Onko siihen syynä juuri se puhumani dynamiikka joukkueessa, joka siten muuttuu sen yhden hankinnan myötä, jää nähtäväksi jos se hankinta joskus aikaiseksi saadaan.
 

Stigu

Jäsen
Sanoisin, että onhan toi kokonaisuus nyt ihan valovuoden edellä Tompan alkukauden hakuammuntoja.
Unohdat tuosta listasta Nykopin, Petrellin ja Åstenin, eikös nämä kaikki olleet Tobbarin jatkosopparihankintoja? Itse en olisi jatkanut yhdenkään ko pelaajan sopparia.

Samaan hengenvetoon täytyy ihmetellä, miten Selinillä on pokkaa peluutta Petrelliä jatkoajalla, saatika pistää Nykopp vetämään rankkareita. Olisi kiva tietää, mikä on ollut Selinin rooli noiden pelaajien jatkosoppareiden suhteen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unohdat tuosta listasta Nykopin, Petrellin ja Åstenin, eikös nämä kaikki olleet Tobbarin jatkosopparihankintoja? Itse en olisi jatkanut yhdenkään ko pelaajan sopparia.

Injury-miehen olisin mäkin jo unohtanut. Lennu& Åsten soppareineen ei pitäisi rasittaa budjettia juurikaan. Molemmat VL pelaajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös