Tuo on ihan höpö-höpöä. Minun duunissa arvioitiin asioita erittäin usein, jos nyt ei ihan päivittäin.
Vai, että oikein höpöhöpöä... Se, että sinun duunissasi tehtiin asiat jollakin tavalla, kertoo vain siitä, miten asiat tehtiin siellä sinun duunissasi. Kaikkihan on ihan yrityksestä ja toimialastakin kiinni, esimerkkini oli vain esimerkki, kuten kirjoitinkin.
Jos HIFK:n utj ei voi kertoa missä mennään 20 pelin jälkeen, mutta puhuu siitä aikaisemmin julkisesti, olisi parempi pitää lärwi kiinni.
Vaikka kuinka asiasta kiukuttelisi, Salmelainen ei tietääkseni edelleenkään ole missään
luvannut mitään julkista selontekoa 20 ottelun jälkeen. Jos olen tässä väärässä, vastaväittäjä todistakoot sen minulle jollakin tavalla luotettavasti/luotettavasta lähteestä. Todistusaineistoksi ei käy se, että itse on niin omassa päässään päättänyt, koska on niin Salmelaisen sanat itse tulkinnut. Nyt täällä narratiivi on sellainen, että Salmelainen olisi ikään kuin pettänyt lupaukset, mikä ei minun ymmärtääkseni ole totta.
Itse en ylipäätään ymmärrä, miksi kesken kauden pitäisi kertoa mitään, kun eri asioita voi todeta ihan ominkin silmin. Mutta ilmeisesti se on monelle hyvin tärkeää, jotta saadaan "virallinen totuus". Jota ei sitten kuitenkaan uskota, jos se ei itseä miellytä.
Minä voin myös erikseen pyydettäessä kirjoittaa sellaisen Salmelaisen selonteon, koska tiedän jo etukäteen, mitä siinä sanottaisiin. Ja niin tietää kyllä kaikki muutkin HIFK:n asioihin vihkiytyneet henkilöt. Mitään aitoa lisäarvoa se tuskin kuitenkaan toisi, koska niitä samoja asioita on sivuttu jo aiemmissa haastatteluissa ja esim. Villen osalta lehdistötilaisuuksissa. Myöskään minkäänlaista suoraa kritiikkiä ketään kohtaan ei tultaisi kuulemaan ja sitä kritiikkiä mitä ilmeisimmin juuri haluttaisiin kuulla. Eli, kysyn uudelleen, mihin tätä 20 pelin selontekoa ihan oikeasti tarvitaan?
Kaikki hänen puheensa (haetaan sentteriä, haetaan pakkia, haetaan joka paikalle pelaajaa - ja hankitaan laituri ym.) on pelkkää palturia eikä sitä pidä mielestäni puolustella.
Tämä nyt on jo niin paksua, että varmaan pystyt todistamaan, että HIFK:ssa ei enää olla kiinnostuneita senttereistä, pakeista eikä myöskään maalivahtien osalta olla missään nimessä missään vaiheessa valmiita tekemään minkäänlaisia muutoksia, jos tarve vaatii tai tulee sopiva mahdollisuus. Kiska on kiinni, piste ja meille on turha tarjota enää ainuttakaan pelaajaa tälle kaudelle? Vai voisiko kuitenkin olla niin, että ne haut on edelleen päällä, kuten tähänkin asti on ollut, ne vain ovat jossain ihan muualla kuin suomalaisessa mediassa tai HIFK:n omissa kanavissa?
Voisiko sellainenkin vaihtoehto olla mahdollinen, että Peltoselle ei kuka tahansa pelaaja kelpaa? Että, jos Salmelainen on jotain pelaajia Peltoselle jo esittänytkin, mutta Peltonen onkin ilmoittanut, että "ei riitä/kelpaa"? Eikä nyt haluta lähteä, ainakaan vielä, keikuttamaan venettä ja kokeilemaan väkisin riskillä pelaajaa, josta jo etukäteen on vähän nihkeät fiilikset, vaan ennemmin mennään sitten katkeraan loppuun asti näin, jos oikeasti sopivaa vahvistusta ei löydy? Tarjotaan mieluummin jollekin jo joukkueessa olevalle pelaajalle eri roolia kuin alunperin oli suunniteltu ja pelaaja on siitä itse innoissaan? Ja sitten käykin niin, että pelaaja pelaa siinä roolissa jopa vähintääkin riittävän hyvin, jolloin paniikkihankintoihin ei ole tarvetta ja saadaan lisäaikaa. Juha Jääskä says hello! Onko ideaali tilanne? Ei. Tarvittaisiinko se hyvä kiekollinen ja loistavasti aloittava sentteri? Ehdottomasti. Mutta onko joku kriisipaniikki? Ei todellakaan ole. Me emme ihan oikeasti tiedä yhtään mitään, mitä taustalla on näiden viime kuukausien aikana tapahtunut. Viime aikoina on onneksi näyttänyt siltä, että pystyy se tämä nykyinenkin joukkue jonkin sysipaskan jengin vahingossa voittamaan.
Oletko sinä
@Bafforosso aidosti sitä mieltä, että Vesalainen olisi pitänyt jättää hankkimatta, koska hän ei ole sentteri eikä pakki? HIFK:lta on poistunut Hede ja loput laidassa pelaavat junnut eivät vielä näytä pärjäävän Liiga-vauhdissa, ainakaan tuloksellisesti. Lisäksi joku on vähän väliä rikki tai sairaana. HIFK:lla on ollut muitakin ongelmia kuin se sentterin ja kiekollisen pakin puute. Itse asiassa paljon niitä suurempiakin ongelmia. Että ei kannata edes pyritä ratkaisemaan niitä muita ongelmia, kun se kiekollinen sentteri ratkaisisi kaikki ongelmat, kunhan sellainen löydetään? Voisi kuvitella, että jos näin olisi, kuka tahansa sentteri olisi jo ajat sitten hankittu, vaikka sitten Mestiksestä.
Vaikka Vesalainen ei ole vielä ollut mikään pistelinko ja hän on ollut muutenkin vähän pihalla, hän on kuitenkin vastustajan näkökulmasta sellainen uhka, jota ei voi jättää vartioimatta. Tämä taas tarkoittaa sitä, että muille ketjukavereille avautuu lisää tilaa. Eli, Vesalaisen voidaan jo nyt ajatella olevan tervetullut vastuunjakaja ja hyökkäyspään uhka maalintekoon ja se taas jeesaa ketjukavereita. Ei sekään arvotonta ole. Toki itsekin odotan Vesalaiselta ihan konkreettista tulosta ja ennen kaikkea maaleja, mutta jos hänen olemisensa jengissä vapauttaa muita pelaajia henkisesti pelaamaan paremmin, otan senkin vastaan.
Ja sanotaan sekin nyt vielä, että kiekollisen sentterin puute on iso virhe. Se on niin iso virhe, jollainen kaiken lisäksi on tehty aikaisemminkin (ja Salmelainen saa edelleenkin kuulla siitä), että mun mielestäni siinä on jotain hyvin erikoista. Onko joku pelaaja tehnyt oharit tai "oharit"? Ja siitä ei imago- tai muista syistä haluta julkisesti kertoa? Voisiko liittyä jopa siihen yhteen aiemmin joukkueessa pelanneeseen sentteriin, jonka nimeä ei täällä mainita? Ehkä HIFK:lla on voinut ollut jopa sopimus valmiina ja siinä on ollut KHL-pykälä, mihin pelaajan ei uskottu tarttuvan tai pelaaja olisi jopa itse sanonut, että ei pidä lähtöä lainkaan todennäköisenä? Mutta pelaaja tarttui siihen lopulta silti, vaikka joutuu olemaan erossa perheestään, koska tarjottu raha oli niin mottipäinen, että se meni kaiken muun edelle? Ja siinä vaiheessa, kun tämä asia kävi ilmi, kaikki haavissa olleet pelaajat olivatkin jo tehneet sopparit muualle ja markkina hiljeni?
Tämä on ihan omaa spekulaatiotani, enkä todellakaan väitä, että näin on tapahtunut, mutta joku tässä kokonaisuudessa nyt mättää ja se on minusta outoa.
Mikäli taustalla on tapahtunut jotain tällaista tai vastaavaa jonkun pelaajan kanssa, se selittäisi paljon asioita ja kyllä mun mielestäni asiasta kannattaisi siltikin mainita. Nimiä ei tarvitse edes mainita. Ja ennen kuin joku nyt tulee vaahtoamaan, että minä elän jossain vaihtoehtoistodellisuudessa ja keksin päästäni asioita, totean, että olen ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Kyseinen spekulaatio on todellakin keksitty, mutta se on sellainen, joka voisi ihan oikeasti olla jopa mahdollinen. Se ei myöskään ole täysin minun itse keksimäni, vaan tätä on mm. Nordiksella spekuloitu ystävieni kanssa, jotka hekin ovat fiksuja, työssäkäyviä aikuisia ja oikeustoimikelpoisia ihmisiä. Että en suinkaan ole ainoa, jonka mielestä tämä sentterihomma ei nyt ole Salmelaisen näköistä toimintaa.
En pidätä hengitystäni, että näistä meitä askarruttavista asioista tulleen mitään kesken kauden seuran puolesta lausumaan, mutta kyllä nyt viimeistään kauden jälkeen voisi kertoa, että mitä oikeasti tapahtui ja missä mentiin metsään. Koska selkeästi tilanne ei ole ollut ideaali, sillä jo lukumääräisesti senttereitä on liian vähän, kun junnusentteritkin pelaavat laidalla. Olisi hyvin tärkeää avata näitä tausta-asioita kannattajille, jotta ihmisten ymmärrys kasvaisi, mitä kaikkea voi ihan oikeasti käydä ja millaiset ovat urheilujohtajan realiteetit.
Vai eikö Salmelaista yksinkertaisesti vain huvittanut etsiä pelaajia? Kai sekin teoriassa on mahdollista, mutta kuulostaisi hyvin erikoiselta, kun hänen työnkuvaansa kuitenkin kuuluu olennaisesti pelaajahankinnat ja hän on kuitenkin muita pelaajia viitsinyt hankkia.