Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 933
  • 1 721

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Voisiko olla mahdollista että se superliken antaja on ikähakukriteeriesi ulkopuolella? Tosin itsekin kyllä vähän epäilen tuota superlikeä, turhan helposti niitä lähtee jos painat ruutua hitusenkaan varomattomasti ylöspäin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Voisiko olla mahdollista että se superliken antaja on ikähakukriteeriesi ulkopuolella? Tosin itsekin kyllä vähän epäilen tuota superlikeä, turhan helposti niitä lähtee jos painat ruutua hitusenkaan varomattomasti ylöspäin.
Ei oikein sekään, sillä mulla on kaikki asetukset täysillä, eli ikä ja välimatka on asetettu niin suurelle kun saa.

Tuosta superlike-ominaisuudesta olen avautunut ennenkin. Niitä tuntuu kaikilta lähtevän vahingossa. En tiedä johtuuko se omasta hinnat alkaen-mallin Samsungista, mutta välillä noita supertykkäyksiä lähtee laittoman helposti. Tyyliin koitan avata profiilin näpäyttämällä käyttäjää, niin puhelin olettaa että koitan vetää ylöspäin -> superlike. Sitten taas vaihtoehtoisesti kun koitan vedellä tietoisesti sivulle joko sydämen tai rastin merkiksi, niin se valintani ei vaan onnistu. Parhaimmillaan vasta kolmannella tai neljännellä sipaisulla se käyttäjä häviää ruudusta, vaikka koittaa kuinka vetää mahdollisimman pitkän ja suoran vedon. Perkele, pitäs varmaan hankkia vanhan liiton Nokia perinteisillä napeilla.
 

Jeffrey

Jäsen
Enkä oikein jaksa uskoa että noilla kaikilla kolmella olisi käytössään se maksullinen malli, jossa voi peruuttaa edellisen siirtonsa.

Laitetaan senverta lisää vettä myllyyn, että tuota superlikeä ei saa peruutettua. Ja kyllä, minulla on ollut tuo maksullinen versio sen kuukauden (oli toisenkin kun unohdin peruuttaa tilauksen). Piti aikanaan joululomille Helsinkiin hoitaa uutta naista valmiiksi etänä, ja siihen käyttöön tuo kyllä oli oikein passeli.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No niin. Tulkaahan nyt kertomaan miten tämä toimii nykyään ja eri maissa. Olen Vilnassa aamukaljalla ja otin Tinderin käyttöön ensimmäistä kertaa johonkin ehkä yhdeksään kuukauteen.

Tietysti näiden kauneudesta hämmentyy muutenkin, mutta enemmän siitä, että tuli 13 matchia. Siis kolmetoista eli nämä ovat kaikki feikkejä? Vai ovatko maksullisia niin kuin iso osa joissain maissa?

Kärpät on kaadettu ja vieläkö tässä kaatuisi vilnalainen. Tuskin. Tuskin kannattaa käyttää aikaa noille näpyttelyyn, kun pubissa niitä voi ihailla livenäkin, vaikka ei ole saamassa.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan jossain nyt jotain vikaa kun matcheja ei tule? Käytössä on tinder sekä hot or not. Nyt olen painanut sydäntä testimielessä myös rumien ja lihavien kohdalla. Matcheja ei vaan tule, tai no.. 3 päivän aikana vaan 5 matchia. En kyllä ihan tätä odottanut. Pidän itseä kuitenkin ihan ok näköisenä...

Kasvokuva ei ole mikään hyvä mut naama on kuitenkin selkeesti nähtävissä. Voihan se vika olla siinäkin:D?
 

Ralph

Jäsen
Ensimmäisen kerran koskaan kännykkän tuli ilmoitus "joku tykkäsi kuvastasi - avaa Tinder ja katso kuka" tjsp. En muista tarkalleen sitä tekstiä, mutta päättelin sen olevan se uusi (onko enää edes uusi) Super Like. En ole koskaan aiemmin sellaista saanut, joten siitä pääteltyä. Avasin tietysti sitten Tinderin mielenkiinnosta, että kuka on tämä naishenkilö. Ruutuun tuli normaali näkymällä joku rumemman näköinen nainen. Mietin sitten, että mistä tiedän tämän olevan se Super Like -tyyppi, kun missään ei niin lue ja annoin hälle ulkonäkönsä vuoksi miinusta.

Googlettamalla selvisi, että siinä pitäisi näkyä teksti "Super Liked you" -teksti sinisellä pohjalla, tai varmaan suomenkielisessä suomeksi. Kauaa en asiaa ihmetellyt kunnes tajusin, että viimeksi Tinderiä käyttäessäni olin kotonani ja nyt olin 200km päässä kotoa vanhempieni luona, joten eri henkilöt näkyy tietysti eri alueella.

Nyt kun olen taas kotonani tajusin asian ja kelasin hetken Tinderiä, mutta eipä sitä superlikettäjää tullut vastaan. Oliko sellaista koskaan ollutkaan vai oliko tuo ilmoitus vain joku Tinderin hämäysmainos, että "käytäpä taas tätä sovellusta"? Vai tuleeko se sitten joskus matkaan, kun kauan jaksan Tinderiä hakata?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oliko sellaista koskaan ollutkaan vai oliko tuo ilmoitus vain joku Tinderin hämäysmainos, että "käytäpä taas tätä sovellusta"? Vai tuleeko se sitten joskus matkaan, kun kauan jaksan Tinderiä hakata?
Itse pohdin tuossa pari viestiä ylempänä samaa asiaa. Eli ilmoituksia jo kolmesti, mutta koskaan en ole mitään löytänyt lopulta. Eiköhän tuo ole vain kikka saada käyttäjä avaamaan Tinder pitkästä aikaa. Oliko muuten kuinka pitkä aika siitä kun käynnistit sovelluksen viimeksi? Mulla on itellä vähän sellainen kutina että jos olet noin kuukauden avaamatta sovellusta, niin sieltä kummasti tulee noita feikki-superlikejä jotta avaisit taas sovelluksen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse pohdin tuossa pari viestiä ylempänä samaa asiaa. Eli ilmoituksia jo kolmesti, mutta koskaan en ole mitään löytänyt lopulta. Eiköhän tuo ole vain kikka saada käyttäjä avaamaan Tinder pitkästä aikaa.

Sain samanlaisen. Pillua en.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Elämä etenee ja kehittyy ja on uutta tietoa. Painoin äsken vahingossa jollekin superlikea. Näyttäisi siltä, että yksi niitä on ja sitten toki alettiin pyytää rahaa. Teoriassahan siis joku on voinut sinullekin sellaisen lähettää.

En nyt tiedä kelle meni, mutta eihän sillä merkitystä ole, kun ei vastaa ja miettii vain, että miksi on saanut superliken. Kirjoittaa varmaan parhaillaan johonkin keskustelupalstalle ihmetellen samaa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle tuli aamulla viesti tuommoisesta superlikesta. Sitten kun lähdin selailemaan tarjontaa, tuli tuo superlikettänyt mimmi vastaan suht pian ja sen erotti sinisestä superlike-tähtösestä mimmin kuvan alla. Oli suhteellisen kaamean näköinen kotka, mutta tutkivan journalismin nimissä laitoin sydäntä ja matchiahan siitä pamahti. Tuo tähti näkyy vielä matchin vieressä ja keskusteluruudussakin. Ekaa kertaa tuli tuommoinen vastaan ja ilmeisesti ainakin minulla toimii niin kuin pitääkin.

Hyvin harvoin Tinderissä käyneenä aika usein on tullut myös noita "joku tykkää sinusta, avaa tinder jotta saat selville kuka on kyseessä" tms. viestejä. Joka kerta kun tuon viestin jälkeen olen mennyt tinderöimään, on tullut vähintään yksi matchi ensimmäisen viiden neidon joukosta. Taannoin tuli myös viesti, että pitkän poissaoloni vuoksi Tinder-profiilini on piilotettu ja piti käväistä uudelleen sovelluksessa, että pääsi takaisin markkinoille.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama päivä on tullut Tinderöityä kunnolla pitkästä aikaa, ja melkoinen joulu käynyt matchien kanssa. Ei pelkästään määrällisesti, vaan myös laadullisesti - melkoista kissaa puskee ruudulle harva se tunti. Syytä en tiedä, kun samat kuvat ja profiiliteksti tuolla on ollut jo vuosia. Kuriositeettina mainittakoon ulkomaalaisten naisten suma, nyt on samaan aikaan juttua Suomessa asuvan filippiiniläiskaunottaren, turkkilaisen vaihto-oppilaan ja Venäjältä Suomeen töiden perässä muuttaneen daamin kanssa. Monikulttuurisuus on sittenkin rikkaus? Uuh, #mullaonunelma

Positiivisena huomiona myös se, että viime päivinä keskustelunavauksiin on jopa vastailtu, vaikken ole paljoa onelinereitä enempää heittänyt. Aiemmin mietin yleensä pitkäänkin sopivaa avausta, ja useimmiten vastausta ei koskaan kuulunut ja/tai matchi poisti itsensä kaikessa hiljaisuudessa. Ehkä tämä rennompi asenne sitten huokuu viesteissäkin, kun ei jaksa sen kummemmin puristaa mailaa torjutuksi tulemisen pelossa. Toki täytyy pitää mielessä, että nyt on kyseessä vain todennäköisyyksien muovaama ns. parempi vaihe ja paluu arkeen on tosiasia ennen pitkää. Pitää kuitenkin ottaa täysi ilo irti näistä muutamasta päivästä kulmakuntien kovimpana gigolona. Ja hoitaa jatkossakin tinderöinnit pienissä kaljoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuriositeettina mainittakoon ulkomaalaisten naisten suma, nyt on samaan aikaan juttua Suomessa asuvan filippiiniläiskaunottaren

Aitoja mätsejä on tullut ja eilen piti olla treffit, mutta sitten eipä tytöstä ole mitään kuulunut. Vaikka itse sanoi, että voisi nähdä. Tälläistä tämä on, nyt laitoin toiselle hyvinkin kiinnostavalle tytölle viestiä mistä ei ollut kuulunut päiväkausiin ja vastaus tuli samantien. Jatketaan liehittelyä, profiilissaan lukee, että varatut miehet eivät todellakaan kiinnosta. En ole sellainen, mutta vaatii ilmeisesti lämmittelyä minkä osaan kyllä virtuaalisesti. Pelottava ajatus, että joutuisi tänään menemään esimerkiksi pubiin ja jutella jollekin. Silloin ainakin jäisi saamatta.

Mutta sitten varoituksen sana noista filippiinitytöistä. Kokemusta on paikan päältä ja myös eräästä toisesta maasta. Usein ne vain haluavat jutella ilman sen kummempaa. Pääsin nyt kuitenkin panemaan, mutta monien kanssa kirjoiteltiin vain, vaikka mikään ei ollut edistymässä yhtään mihinkään.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kokeilin Jenkkilässä Tinderiä ihan piruuttani. Aika paljon tuli sellaisia naisia vastaan joiden profiilissa luki että ovat polyseksuaaleja tai että elävät avoimessa suhteessa. Suomessa en tuollaiseen ole törmännyt vielä.

Olin varsin kronkeli enkä montaa sydäntä antanut joten vain pari matchiä tuli eikä kummankaan kanssa muutamasta viestistä huolimatta päässyt mihinkään asti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On loppuraportin aika. 96 tuntia sitten tein feikkiprofiilin Tinderiin. Ihan pelkkänä tutkimustyönä, halusin vain nähdä kuinka paljon niitä viestejä ihan todella tulee. Jokainen ehkä tuntee jonkun tytön miltä voi kysyä ja vastaus on "no tuleehan niitä aika paljon." Mutta kukaan ei kerro kuinka paljon.

Ajattelin laittaa täsmällisempiäkin lukuja, mutta se on mahdotonta. Mätsien ja viestien tulva on vain niin valtava. Tämä tapahtui eräässä slaavimaassa, mutta tulokset lienevät samankaltaisia myös Suomessakin. Tavallinen peruskiva tyttö, hyvännäköinen kyllä, missi ei. Suoraa pillun vonkaamista hyvin vähän, enemmän sitä moikkailua ja toivotaan, toivotaan. Hail Mary niin kuin sanotaan.

Vaikka tässä ei olekaan mitään uutta, niin olen aivan järkyttynyt viestien todellisesta määrästä. Tälläistä tämä meno on ja tytöt nauravat partoihinsa matkalla pankkiin. Pääsisin milloin tahansa panemaan, jos olisin tyttö. Toivottavasti kukaan tyttö ei tulisi enää valittamaan kuinka on vaikea löytää miestä. Sellaisiakin on. Hyviäkin miehiä on, valitset vain kenet haluat.

Poistan tuon feikin ja samalla poistan omankin profiilini pysyvästi. Ei pelkästään, että poistaisi softan luurista vaan kokonaan. En minä rupea tappelemaan satoja miehiä vastaan. Minulle saa tulla juttelemaan, mutta kun eihän ketään tyttöä kiinnosta, kun saa vapaasti valita markkinoilta.

Sain pillua viikko sitten ilmaiseksi erittäin lihavalta Tinder-tytöltä. Näissä slaavimaissa nyt ei läskejä ole, mutta aina sitten joku ryömii jostain kolostaan. Olen saanut Tinderistä ilmaiseksi kahdessa eri maassa, se on yksi enemmän kuin jotkut himonussijakaverini.

En tiedä onko se joku saavutus, mutta tähän on hyvä lopettaa. Tämä naisten maailma missä ne voivat päättää kaikesta. Pitää katsoa kesällä uudelleen, jos avaisi tilin ja olisi hymyssä suin ja uusin kuvin. Se ei vaan muuttaisi sitä todellisuutta, että olet jonon jatkona tai vaihtopenkillä, jos mahdut sinnekään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
On loppuraportin aika. 96 tuntia sitten tein feikkiprofiilin Tinderiin. Ihan pelkkänä tutkimustyönä, halusin vain nähdä kuinka paljon niitä viestejä ihan todella tulee.
Pakko kysyä että miten teit tuon feikkiprofiilin? Eikös siinä joudu tekemään aika paljon töitä kun pitää tehdä lisäksi feikkiprofiili facebookiin jonka jälkeen voit vasta tinder-accountin tehdä?

Itselläni ollut myös suunnitelmissa tehdä vastaava kokeilu. Koko sovellukseen olen jo kyllästynyt, enkä viimeiseen kolmeen kuukauteen ole varmaan kertaakaan avannut sitä ilman Tinderin huijausilmoituksia siitä miten joku on käynyt tykkäämässä minusta. Ajatuksissa olisi myös tehdä jonkun keskiverto-neidin profiili ja katsoa paljonko niitä matcheja ja aloitteita tulisi. Ilmeisesti naisilla inbox käy aika kuumana jopa kuvattomilla/muuten heikoilla profiileilla. Taidan kyllä ihan oikeasti toteuttaa tuon suunnitelmani kesän aikana. Jonkin verran se teettää kyllä töitä, mutta jos se olisi sen arvoista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pakko kysyä että miten teit tuon feikkiprofiilin? Eikös siinä joudu tekemään aika paljon töitä kun pitää tehdä lisäksi feikkiprofiili facebookiin jonka jälkeen voit vasta tinder-accountin tehdä?

Joutuu, mutta jos tietää mitä tekee, niin ei siinä kauaa mene. Tein tuon juuri ennen jonkun välieräpelin alkua ja sain sen valmiiksi juuri ennen kuin kiekko putosi jäähän.

Gmailiin voi avata tilejä niin paljon kuin jaksaa. Ja sitten menee fasen sivuille.
--

Vituttaa tämä tyttöjen pelkkä tsättäilyhalu. Se on yleistynyt. Tuossa olisi vielä yksi viritelmä ollut, mutta sitten kun aivan asiallisesti keskustelujen jälkeen kysyy huvittaisiko nähdä, niin ei kiinnosta. Sanotaan vain, että no ei tässä nyt nähdä.

Aivan uskomatonta, eikö tytöillä ole muuta tekemistä kuin roikkua Tinderissä mikä on edelleen erittäin huono softa, kun ei sitä tsättiä edes saa poikittain missä olisi helpompi kirjoittaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sekottaakohan toi fake location ohjelman vai mistä kyse?

No ei todellakaan sekoita, tervetuloa reaalimaailmaan. Tälläistä se meillä miehillä on.

Minulla oli tuossa taas yksi venäläinen kirjekaveri miltä en ollut koskaan saamassa. Helvetti mitä touhua. Hän tosin asuu paikkakunnalla minne minulla on asiaa loppukesästä. Voisihan sitä kokeilla laittaa viestiä sitten lähempänä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ok. Ihme tyyppei noi norskit sit. Suomes, Ruotsis, Latvias ja Ukrainas tullu ihan kivasti mätsej. Ehkä oon liian tavanomanen niille. Blondi, sinisilmänen ja kaikkee.

Jotenkin ihmeellisesti tämä vaihtelee. Sain Vilnassa yli 10 mätsiä, mutta en tosin kirjoittanut kenellekään, kun keskityin siihen olennaiseen. Prahassa ei tullut ainuttakaan. Puolassa jonkun verran, mutta aika heikosti.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Heh, norjalaiset misut on alkanu kisojen (lue Zuccharellon) vuoks lukea Jatkoaikaa ja selvästi alkaneet sääliä suomalaista poikaparkaa. Nyt tossa kokeilin taas, ni heti pamahti kaks matchii. Joo, säälistä sain, mut sainpaha kuitenkin. Just meinaan kirjottaa tolle toiselle. Vähän jännittää. Siis se, et onko nimi enne. Tyttö on nimittäin Eira nimeltään. En siis ainakaan shoppailemaan tai syömään vie. Jos siis pätäkkää tulis palamaan yhtä paljon ku Eirassa yksiöön. Onksiel ees yksiöitä? En tiedä. Yks lukiokaveri asu siel yksin muistaakseni kolmiossa. Mut oliki venäläinen. Jonku öljypohatan siskonveljenvaimonmiehentytär varmaan oli.


Mitäs tapahtui sille sinun lässyn lässyn kuin ihanaa, kerrankin elämässä oot super duper onnellinen-muijallesi?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tämäkin ihmeellinen maailma on nyt sitten avattu muutaman frendin vuosien painostuksen jälkeen. Yksi päivä takana, about 6 matchia, joista kahdelle laitoin viestiä ja molemmat vastasivat.

Kun syvällinen ihminen yrittää esittää pinnalista, niin aika vähän menee jengiä jatkoon. Katsoo nyt mitä tästä tulee. Kaikille ylimeikatuille tissien esittelijöille olen ihan suosiolla heittänyt ruksia. Ei vaan sytytä. Ulkonäköstandardini on (Tinderissä) aika korkea, huomaan...

@Silkkeri :n kanssa analysoimme hieman pelistrategiaa lätkäretoriikan keinoin ja tuli melko hulvatonta settiä; tekisi mieli melkeinpä kopsata tänne jossain välissä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tinderissä on ihan perkeleesti noita feikkiprofiileja nykyään. Näyttäisi, että joku taho kaappaa ihmisten profiileja, koska sinänsä kuvat ja esittely usein vaikuttaa ihan aidoilta ja uskottavilta, mutta sitten sieltä lävähtää aina se sama paskasti käännetty teksti viestilootaan linkkeineen päivineen. Tosin välillä ei jotenkin kuva ja esittely jotenkin täsmää eikä oikein sijaintikaan. Ärsyttäviä juttuja.

No, on tuolla jotain keskustelua syntynyt muutaman ihan oikean tapauksen kanssa ja muutaman olen tavannut. Eipä sen ihmeellisempää. Katsotaan kauanko tätä taas jaksaa ylipäätään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tinderissä on ihan perkeleesti noita feikkiprofiileja nykyään. Näyttäisi, että joku taho kaappaa ihmisten profiileja, koska sinänsä kuvat ja esittely usein vaikuttaa ihan aidoilta ja uskottavilta, mutta sitten sieltä lävähtää aina se sama paskasti käännetty teksti viestilootaan linkkeineen päivineen. Tosin välillä ei jotenkin kuva ja esittely jotenkin täsmää eikä oikein sijaintikaan. Ärsyttäviä juttuja.
Haha, tuleeko sullekin "Hei Ted, olen todellinen nymfomaani..." jne teksti? Kyllähän maailmassa varmaan jotain urpoja on jotka niitä linkkejä klikkailee, itse olen jostain syystä ollut painamatta vaikka siellä tämä Sabina 21v torttuaan lupaa näyttää oikein innokkaasti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tinderissä on ihan perkeleesti noita feikkiprofiileja nykyään. Näyttäisi, että joku taho kaappaa ihmisten profiileja, koska sinänsä kuvat ja esittely usein vaikuttaa ihan aidoilta ja uskottavilta, mutta sitten sieltä lävähtää aina se sama paskasti käännetty teksti viestilootaan linkkeineen päivineen.

Pari vuotta sitten feikit olivat aivan selviä feikkejä, nyt on kaikki toisin. Niistä ei ihan todella pysty sanomaan sillä lailla, että voisi selkeästi vain laittaa raksia.

Ihan typerä softa, mutta ei varmaankaan ihan heti ole kuolemassa poiskaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ainakin omalla kohdalla feikit on vielä voinut jotenkin tunnistaa vierasperäisistä nimistä. Eipä se helppoa silti ole kun nykyään kaikki Järviset ja Karviset voivat olla etunimiltään Cheyennejä ja Shirlyjä. Mut en mä nyt tiiä haittaako mua edes noi botit. Sitten poistetaan jos niitä nymfomaani-viestejä alkaa tulemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös