Mainos

Tinder – statsit & keskustelu

• 697 053
  • 1 866

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tästä tulikin mieleen yksi kysymys: jos Tinderissä miehenä haet miestä, niin näyttääkö se vain ne, joilla on samat hakukriteerit, vai näyttääkö se myös heteromiehiä? Naisissa ei ainakaan tule näin heteromiehelle lesboja vastaan. Utelias mieleni vaatii nyt vastausta tähän. Voi olla tyhmä kysymys, ja vastauskin voi olla selvä.

Miksi muuten joku ei uskaltaisi nykyään näyttäytyä gaysaiteilla? Tai siis joissain vain heille tarkoitetuissa sovelluksissa? Kiinnostaako tuo ulkopuolisia oikeasti vieläkin niin paljon? Eihän niitä profiileja pääse vissiin edes näkemään, jos ei ole rekisteröitynyt sinne itse. Pahoittelut, jos vähättelen asiaa, mutta on vähän yllättävää, jos näitä asioita kytätään edelleen niin paljon. Ei pitäisi.

Moni miehistä pitävä mies edelleen on epävarma siitä miltä se näyttää muiden silmissä, valitettavasti. Kyllä gaysaiteilla on paljon jengiä jotka eivät kuvaansa näkyvillä pidä eikä jaa vaan ainoastaan livenä tapaavat.

Kyllä Tinderissä näkyy homoille heterokundejakin ainakin mitä niiden hakutekstissä lukee.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täähän oli veikeä sovellus. Latasin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa elämässäni yleisön painostuksesta. Mätsejä tuli, mutta yksikään mätsi ei aloittanut itse keskustelua. Siispä valitsin kauniimman otuksen ja kirjoitin. Keskusteltiin neljä päivää, jonka jälkeen hän ehdotti mun luo tapaamista. Vietti lopulta kaksi yötä mun luona ja sovittiin molemmat, että poistetaan Tinderit, kun tullaan niin hyvin toimeen. Koko sovellus oli siis 6 päivää käytössä ja nyt on vähän perhosia vatsassa tuosta naisesta. Kirjotellaan ja nähdään usein.

Erosin jokin aika sitten pitkästä suhteesta. En muistanut edes, miten hyvältä ja kutkuttavalta "ihastuminen" tuntuu.

Kesä kukkii ja aurinko paistaa! Rakkaudentäyteistä kesää veljille, ja eikun kohti uusia pettymyksiä näiden naisten kanssa!
Saanen kertoa hieman tilannepäivitystä muutaman kuukauden takaiseen viestiini:

Rakkaus kukkii edelleen saman otuksen kanssa. Lempi leiskuu päivä päivältä vahvempana. Ihana nainen! Nams.

Kiitos Tinder!

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Naisten ajatusmaailma hämmästyttää.

Kun kirjoittaa profiilissa jonkin seikan minkä seikan omaavat naiset on rajattu pois minulta, niin juuri sellaiset ryhtyy yhtäkkiä tykkäämään. Huomasin tämän ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten. Nyt rajasin toisen aihealueen naiset pois kuin kaksi vuotta sitten, mutta sama ilmiö.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
EDIT: Ei se nainen ollutkaan sitä mitä luulin. Aina välillä käy näin. Jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, niin usein se on sitä.

Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Naisjuttuja, osa X.

Tapailin tuossa syksyllä yhtä naista, joka ei omien sanojensa mukaan ollut koskaan seurustellut. Ikää päälle neljäkymmentä. Tämä oli vähän yllätys, koska minusta nainen oli ihan kivan näköinen, minä olisin ainakin tykännyt. Oli myös ihan hyvä työ ja oma asunto, joka ei ole edes halpa. Perusjutut siis kunnossa.

Yritin vähän vihjata kiinnostuksestani, mutta hivenen nihkeää oli, vaikka nainen kyllä viestitteli ja suostui näkemään useampaan kertaan. Kävimme jokuset kerrat iltalenkillä, kun samoilla nurkilla asumme. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, koska vanhana kettuna osaan kyllä lukea tilannetta ja pakottaa ei voi. Lopulta luovutin.

Mitä tuollaisessa voisi olla taustalla? Tietysti voisi yksioikoisesti sanoa, ettei nainen vain ollut kiinnostunut minusta, mutta seurustelemattomuus voisi kertoa muustakin. Tuskin minä olin ensimmäinen mies, joka häntä kohtaan hieman kiinnostusta osoitti. Miessuhteiden puutteen lisäksi kiinnitin huomiota siihen, että naisella ei ollut juurikaan kavereita. Hän vietti aikaa lähinnä siskonsa kanssa.

Tosin siskostaankin hän oli viime aikoina hivenen etääntynyt, kun sisko oli nyttemmin parisuhteessa. Kerrottakoon se, että naisen kanssa. Yleensä en tuollaiseen kiinnittäisi huomiota, eikä se olisi mainitsemisen arvoista, mutta tässä sekin voi merkitä jotain. Sisko oli myös kuulemma suhtautunut erittäin kielteisesti siihen, jos tämä nainen alkaisi seurustella - vaikka itse omalla tahollaan seurusteli. Tätä en käsitä. Sisko oli kuulemma vetänyt raivarit siitä, että tämä nainen oli Tinderissä. Siitä oli tullut kuulemma lähes välirikko.

Tämä nainen oli minusta aikamoinen mysteeri. Selvästi hänellä oli todella pienet piirit ja kuviot. Kun hän kertoi arjestaan, niin sekin kuulosti todella urautuneelta. Tietysti kaikilla on arjessa omat rutiininsa, mutta tuli sellainen tunne, että hänelle rutiinien rikkoutuminen olisi katastrofi. Hän kävi esimerkiksi ruokakaupassa paljon kotinurkkiaan kauempana, koska oli siellä jo parikymmentä vuotta käynyt. Ja turha kai sanoakaan, että kauppoja olisi lähempänäkin.

Kuviot olivat siis todella ahtaat ja pienet, mutta toisaalta tämä nainen yritti sentään laajentaa niitä treffailemalla. Sosiaalisissa taidoissa oli varmaan jotain puutteita, mutta toisaalta hän kyllä jutteli mielestäni ihan luontevasti kanssani. Ei jäänyt sanattomaksi, vaikka vähän ujo olikin. Ja mielestäni osasin kyllä suhtautua hyvin hienotunteisesti kaikkeen, mitä hän kertoi. Olin mielestäni hyvin vastaanottavainen hänelle.

Olenhan minäkin aika pinttynyt poikamies. Mutta toisaalta olen kuitenkin ollut parikin kertaa avoliitossa ja on ollut muitakin pitkiä suhteita. Silti tämän naisen maailmaan ja pään sisälle en päässyt.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisin muuten kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä tuosta edellisestä etenkin Jatkoajan parhailta naispuolisilta voimilta, kuten @Patarouva ja @UnenNukkuja. Minusta teillä on ollut hyviä mielipiteitä ja hienoja kirjoituksia monista asioista, eikä liity tähän lainkaan. Olisin aidosti kiinnostunut siitä, mitä teillä on tähän sanottavaa.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisin muuten kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä tuosta edellisestä etenkin Jatkoajan parhailta naispuolisilta voimilta, kuten @Patarouva ja @UnenNukkuja. Minusta teillä on ollut hyviä mielipiteitä ja hienoja kirjoituksia monista asioista, eikä liity tähän lainkaan. Olisin aidosti kiinnostunut siitä, mitä teillä on tähän sanottavaa.
Jaa-a, vaikea sanoa mitään erityistä.

Tulee mieleen, että kyseessä on ujo ja arka ihminen, joka ei ole nuorena seurustellut ja kun aikaa on kulunut tilanne on ns. jämähtänyt. Hän on urautunut omaan arkeensa ja kuvioihinsa.

Nyt hän ajatteli kokeilla, jos saisi muutoksen ja uskalsi kokeilla Tinderiä, mikä on ilmeisen uskaliasta hänelle. Siskon raivokkaasta suhtautumisesta tuli mieleeni, että onko tämä kohtaamasi nainen perhepiirissä ollut kiltti ja alistuva, ja ehkä itsetuntoa on kolhittu jo siellä. Ehkä ei, mutta mielestäni kummalliselta raivoamiselta tuo siskon touhu tuntuu.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siskon raivokkaasta suhtautumisesta tuli mieleeni, että onko tämä kohtaamasi nainen perhepiirissä ollut kiltti ja alistuva, ja ehkä itsetuntoa on kolhittu jo siellä. Ehkä ei, mutta mielestäni kummalliselta raivoamiselta tuo siskon touhu tuntuu.

Perhe ei ollut mitenkään tärkeä. Eroperhe, vaikka sekin merkitsee jotain. Tärkein perheenjäsen oli omistava sisko, mistä sanoinkin.

Ei hän ollut minusta alistuva. Ujo ja varovainen hän oli, mutta annoin mielestäni sille tilaa.

Tuo sisko jäi itsellenikin mieleen. Vahva sisko, joka määrää. Vaikka tämä nainen oli isosisko.

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@nummenkallio Naisnäkökulmaa en voi asiaan tuoda, mutta minulle kuvailusi tuosta naisesta tuo erittäin vahvan mielikuvan aspergerin "syndroomasta/oireyhtymästä"/autismikirjon "häiriöstä". Voin toki olla aivan väärässäkin. Hieman olen perehtynyt aiheeseen, kun itsekin uskoisin olevani jossain määrin spektrillä. Mitään diagnooseja minulla ei kyllä ole. Kirjoitustyylinsä perusteella voisin kyllä lonkalta "diagnosoida" täältä esimerkiksi pari palstalaistakin.

Tämä asperger on vähän näitä nykyajan muotijuttuja siinä mielessä, ettei vielä 15-20 vuotta sitten juuri kukaan ollut asiasta kuullutkaan, eikä välttämättä tuo nainenkaan ole kuullut, joten jos kysyisit asiasta, ei hän välttämättä tietäisi mistä puhut.

Siskonsa kuulostaa kummalliselta ja jotenkin kieroon kasvaneelta. Ehkä hän ajattelee jotenkin suojelevansa isosiskoaan, ja/tai sitten seassa on myös jonkinlaista miesvihaa tai kieroutunutta omistushalua/kontrollointia tmv.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
@nummenkallio Naisnäkökulmaa en voi asiaan tuoda, mutta minulle kuvailusi tuosta naisesta tuo erittäin vahvan mielikuvan aspergerin "syndroomasta/oireyhtymästä"/autismikirjon "häiriöstä". Voin toki olla aivan väärässäkin. Hieman olen perehtynyt aiheeseen, kun itsekin uskoisin olevani jossain määrin spektrillä. Mitään diagnooseja minulla ei kyllä ole. Kirjoitustyylinsä perusteella voisin kyllä lonkalta "diagnosoida" täältä esimerkiksi pari palstalaistakin.

Tämä asperger on vähän näitä nykyajan muotijuttuja siinä mielessä, ettei vielä 15-20 vuotta sitten juuri kukaan ollut asiasta kuullutkaan, eikä välttämättä tuo nainenkaan ole kuullut, joten jos kysyisit asiasta, ei hän välttämättä tietäisi mistä puhut.

Siskonsa kuulostaa kummalliselta ja jotenkin kieroon kasvaneelta. Ehkä hän ajattelee jotenkin suojelevansa isosiskoaan, ja/tai sitten seassa on myös jonkinlaista miesvihaa tai kieroutunutta omistushalua/kontrollointia tmv.

No tuolla siskolla ei kyllä ole kaikki hyvin! Antais nyt siskonsa olla ja elää niin kuin parhaaksi näkee! Ja mitä pahaa siinä seurustelussa voi olla, jos mies/nainen tai mistä sattuu tykkäämäänkin, niin on vaan hyvästä.

Jos ei ole nuorena koskaan seurustellut eikä niitä hommia sen kummemmin yrittänyt, niin myöhemmällä iällä voi olla vaikeaa kun ei ole kokemusta. Varsinkin, jos nainen on arka ja ujo, niin se ei olekkaan ihan helppo pala! Itse ainakin olen molempia, niin sillä kokemuksella voin sanoa. En nyt toki itse ole nainen ja olen jopa ollut kihloissa jne, mutta kuitenkin.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt hän ajatteli kokeilla, jos saisi muutoksen ja uskalsi kokeilla Tinderiä, mikä on ilmeisen uskaliasta hänelle.

Tätä itsekin mietin, että onko Tinder liian herkästi ”räjähtävä” paikka tällaiselle ujolle. Vai onko ennen Tinderiä kokeillut niitä nyt jo entisajan chatteja yms.? Itse en ole Tinderiä ehtinyt kokea, joten paha sanoa. Jos nyt yksin jäisin, saattaisin aika varovainen olla tuon kanssa, vaikka omaan hyvät sosiaaliset taidot.

Sisko tosiaan hankala. Jos olisitte pidemmälle päätynyt, olisiko sitten ollut kuinka hankala nähdä ketään tämän lähipiiristä, eli olisitteko paljon olleet aivan kaksin? Tätä pohdin vähän kokemuksellanikin. Mutta oikeassa myös @Fiftie , antaisi muiden elää.

Itsellä lähitovereissa eräs kokenut ikisinkku-lady. Hän akateemisena tyyppinä omaa todella hyvät sosiaaliset taidot, mutta jostain syystä tykkää yksinelämisestä.

Mutta kiitos luottamuksesta @nummenkallio , paha lisätä edellisiin mitään.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tpailin tuossa syksyllä yhtä naista, joka ei omien sanojensa mukaan ollut koskaan seurustellut. Ikää päälle neljäkymmentä. Tämä oli vähän yllätys, koska minusta nainen oli ihan kivan näköinen, minä olisin ainakin tykännyt. Oli myös ihan hyvä työ ja oma asunto, joka ei ole edes halpa. Perusjutut siis kunnossa.
No siinähän on ihan totaalinen red flag heti alkuun. Nainen on yli 40 v. eikä koskaan seurustellut. Noin sataprosenttisella varmuudella silloin on turha yrittääkään. Tämän pidemmälle ei olisi tarvinnut viestiäsi edes lukea, toki luin.

Ja koska naisen seurusteluhistoria on tuo, niin perusasiat seurustelua ajatellen ovat täysin onnettoman surkeat, eivät siis lainkaan kunnossa. Naisen perusasiat elää sinkkuna tai hulluna kissanaisena ovat sen sijaan erittäin hyvin kunnossa.

Ja minullekin tuli heti mieleeni, että jonkinlainen asperger tai/ja aseksualisuus voisi naisen kohtalona olla.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
No siinähän on ihan totaalinen red flag heti alkuun. Nainen on yli 40 v. eikä koskaan seurustellut. Noin sataprosenttisella varmuudella silloin on turha yrittääkään. Tämän pidemmälle ei olisi tarvinnut viestiäsi edes lukea, toki luin.

Ja koska naisen seurusteluhistoria on tuo, niin perusasiat seurustelua ajatellen ovat täysin onnettoman surkeat, eivät siis lainkaan kunnossa. Naisen perusasiat elää sinkkuna tai hulluna kissanaisena ovat sen sijaan erittäin hyvin kunnossa.

Ja minullekin tuli heti mieleeni, että jonkinlainen asperger tai/ja aseksualisuus voisi naisen kohtalona olla.

No en nyt tiedä pitääkö sen olla joku maailman pahin juttu, jos 40-vuotias nainen ei ole seurustellut? Syitähän voi olla monia tähän? Tiedän, että tätä et tarkoittanut varmasti, mutta tulee vähän mieleen niin kuin nainen olisi joku paha ihminen, jonka kanssa ei kannata yrittää mitään, koska ei ole vielä seurustellut. Mikään pakkohan sitä ei tämän kyseisen naisen kanssa ole mitään yrittää, mutta ehkäpä se tämäkin ihminen haluaa rakkautta?

4

444

Siis jos ei ole koskaan seurustellut, niin saattaa olla aseksuaali? Joo, on toki mahdollista, mutta nuo kulkevat yhtä lailla käsi kädessä kuin tiskirätti ja impotenssi. Jokuhan voi olla vakaumuksellinen sinkku myös siksi, että halutessaan saa aina vähän erilaista, ja voi olla vaikka minkälainen panomies/nainen.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
No en nyt tiedä pitääkö sen olla joku maailman pahin juttu, jos 40-vuotias nainen ei ole seurustellut? Syitähän voi olla monia tähän? Tiedän, että tätä et tarkoittanut varmasti, mutta tulee vähän mieleen niin kuin nainen olisi joku paha ihminen, jonka kanssa ei kannata yrittää mitään, koska ei ole vielä seurustellut. Mikään pakkohan sitä ei tämän kyseisen naisen kanssa ole mitään yrittää, mutta ehkäpä se tämäkin ihminen haluaa rakkautta?
Kyllä miehillä sama juttu. Ei sitä koskaan tiedä kun tapaa jonkun että natsaako. Olen tinderissä saanut matcheja komeiltakin miehiltä ja toisaalta taas kun sitten on tavannut niin vaikka livenä on ihan jees toinen niin joku juttu vaan ei toimi.

Ei siinä ihmisessä tarvi itsessään vikaa olla, mutta jokaisella on omanlaisensa maku kumppanin suhteen. Jos mua esim ei seksuaalisesti nappaa joku niin ei siitä tuu mitään vaikka toinen olisi kuinka mukava joten suhteeks asti ei mene.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
No en nyt tiedä pitääkö sen olla joku maailman pahin juttu, jos 40-vuotias nainen ei ole seurustellut? Syitähän voi olla monia tähän?
En ole sanonut, että on maailman pahin juttu jos yli 40-vuotias nainen ei ole seurustellut. Ja kun tuon virheellisen väittämäsi ottaa pois, niin ei minulla jää oikeastaan sinun kommenttiisi kommentoitavaa.

Syitä voi tosiaan olla monia ja pari mahdollista syytä ja esitinkin mahdollisina syinä. On ihan vaan realismia, että jos haluaa parisuhteen, niin kyseisen tapauksen kohdalla on jo etukäteen tiedossa noin sataprosenttisen varmasti, ettei sitä parisuhdetta saa. Ja lopputulos käsittääkseni myös oli sellainen, ettei parisuhde ollut lähelläkään.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis jos ei ole koskaan seurustellut, niin saattaa olla aseksuaali? Joo, on toki mahdollista, mutta nuo kulkevat yhtä lailla käsi kädessä kuin tiskirätti ja impotenssi. Jokuhan voi olla vakaumuksellinen sinkku myös siksi, että halutessaan saa aina vähän erilaista, ja voi olla vaikka minkälainen panomies/nainen.
Esitin tämän yhtenä mahdollisena syynä. En julistanut, että nainen on aseksuaali. Mutta todennäköisyys siihen suuntaan on moninkertaisesti suurempi kuin monella muulla.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@nummenkallio Naisnäkökulmaa en voi asiaan tuoda, mutta minulle kuvailusi tuosta naisesta tuo erittäin vahvan mielikuvan aspergerin "syndroomasta/oireyhtymästä"/autismikirjon "häiriöstä".
Tuo autismin kirjo tuli minullekin mieleen. Sanottakoon, ettei asia ole minullekaan täysin vieras, ex-lähipiirissä sitä oli. Mutta eihän tuollainen persoonallisuuden piirre ihmisen koko maailmaa romuta tai tee ihmisestä välttämättä syrjäytynyttä. Tälläkin naisella oli elämän perusjutut hyvin, oli tosiaan ihan hyvä pitkäaikainen työpaikka ja hyvä omistusasuntokin. Sosiaalinen elämä oli se, jossa tuntui olevan eniten haasteita.

Vaikka ihminen ei ole koskaan seurustellut, niin itse en lähde tuomitsemaan vielä sillä perusteella. Siihen voi olla paljon syitä, eikä sen tarvitse tarkoittaa sitä, että ihminen on kaikin puolin täysin epäkelpo. Tottakai se seurustelemattomuus lisää riskiä siihen, ettei parisuhdetta löydy, tai jos löytyykin, niin parisuhdetaidot puuttuvat täysin, mutta silti tuollainenkin ihminen voi olla jollekin sopiva. @Fiftie sanoi tästä samasta asiasta mielestäni hyvin.

Sisko tosiaan hankala. Jos olisitte pidemmälle päätynyt, olisiko sitten ollut kuinka hankala nähdä ketään tämän lähipiiristä, eli olisitteko paljon olleet aivan kaksin? Tätä pohdin vähän kokemuksellanikin.
Eiköhän ongelma olisi ollut pikemminkin se, että sisko olisi pyörinyt liikaa kuvioissa mukana ja yrittänyt sotkea tilannetta. Kuten täällä on jo jokunen muukin todennut, niin aika sairasta omistushalua tuntui olevan. Sisko saa itse seurustella omalla tahollaan, mutta toisen deittailuihin hän puuttuu kyllä röyhkeästi. Siinä tilanteessa ottaisin mielelläni sen, että ollaan vain kaksin. Yhtään hankalaa ihmistä en elämääni kaipaa.

On ihan vaan realismia, että jos haluaa parisuhteen, niin kyseisen tapauksen kohdalla on jo etukäteen tiedossa noin sataprosenttisen varmasti, ettei sitä parisuhdetta saa. Ja lopputulos käsittääkseni myös oli sellainen, ettei parisuhde ollut lähelläkään.
Ihanan kyyninen näkemys. Edelleen ihmettelen sitä, miksi Tinderissä olisi ihmisiä, jotka eivät halua parisuhdetta tai mitään muutakaan suhdetta. Siellähän on vaara saada joku suhde. Ja kuten sanoin, niin helpoin selitys olisi se, ettei naista kiinnostanut, mutta tuon parisuhdehistorian tuntien aloin miettiä muutakin. Minusta tämä oli todella kiinnostava tapaus.

Ja kiitoksia muuten kaikille kommentoijille. Ehkä vähän selvensi omia ajatuksia. Ja ei tuo nyt yöunia ole vienyt, koska ei näitä asioita jaksa enää niin äärimmäisen vakavasti ottaa, mutta oli vain mukava saada parviälyn näkemyksiä tähän.

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihanan kyyninen näkemys. Edelleen ihmettelen sitä, miksi Tinderissä olisi ihmisiä, jotka eivät halua parisuhdetta tai mitään muutakaan suhdetta. Siellähän on vaara saada joku suhde. Ja kuten sanoin, niin helpoin selitys olisi se, ettei naista kiinnostanut, mutta tuon parisuhdehistorian tuntien aloin miettiä muutakin. Minusta tämä oli todella kiinnostava tapaus.
Muuhun en ota kantaa, mutta tämä pisti silmään - nykyisessä Tinderissä on ihan helvetikseen väkeä, jotka eivät etsi sieltä yhtään mitään, joka liittyisi yhtään mitenkään mihinkään suhteeseen. Löytyy somen mainostajista oman egon nostattajiin sun muihin hörhöihin, jotka eivät edes käsitä siellä olevan oikeita ihmisiä. Se on peli.

Pieni osa sitten etsii parisuhdetta, iso osa yhden illan seikkailuja ja sitten ne loput, joka on varsin iso porukka, on siellä muutenvaan. Vähän ku ovat myös instagaramissa, tiktokissa jne. Sovellus muiden joukossa, viihdyke, koska kaikilla muillakin.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka ihminen ei ole koskaan seurustellut, niin itse en lähde tuomitsemaan vielä sillä perusteella. Siihen voi olla paljon syitä, eikä sen tarvitse tarkoittaa sitä, että ihminen on kaikin puolin täysin epäkelpo.
No minähän en ole missään kohtaa sanonut mitään sellaista, että yli 40-vuotias vailla seurusteluhistoriaa olisi kaikin puolin täysin epäkelpo. Kerroin vain, että kun tuossa kohtaa tilanne on tuo, niin sellaisen kanssa seurustelun todennäköisyys on niin äärettömän pieni, että se on red flag.

Itse asiassa minulla on lähipiirissäni hieman yli 40-vuotias nainen, jolla ei ole seurustelu- eikä yhden yön historiaakaan. Mukava ihminen, vakityö ja omistuskämppä, mutta jos joku miespuolinen sinkkukaverini vihjaisi, että josko siitä hänelle puoliso, niin en suosittelisi edes yrittämään, koska lopputulos olisi tiedossa. Silti heidänlaisensa ovat joskus Tinderissä, kun ihminen saattaa toivoa osaavansa pariutua, mutta lopulta kohtaa aina sen saman lopputuleman - kukaan ei tunnu lainkaan siltä, että tekisi mieli ryhtyä millekään. Ja joitakin kiinnostaa hieman jutella toisten kanssa esim Tinderissä, koska elämässä on yksinäisyyttä. Vaikka tietävätkin, että eivät pariutumaan ala.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muuhun en ota kantaa, mutta tämä pisti silmään - nykyisessä Tinderissä on ihan helvetikseen väkeä, jotka eivät etsi sieltä yhtään mitään, joka liittyisi yhtään mitenkään mihinkään suhteeseen. Löytyy somen mainostajista oman egon nostattajiin sun muihin hörhöihin, jotka eivät edes käsitä siellä olevan oikeita ihmisiä. Se on peli.

Pieni osa sitten etsii parisuhdetta, iso osa yhden illan seikkailuja ja sitten ne loput, joka on varsin iso porukka, on siellä muutenvaan. Vähän ku ovat myös instagaramissa, tiktokissa jne. Sovellus muiden joukossa, viihdykkeenä.

Kyllä, on totta, että Tinderissä on nykyään paljon porukkaa pelkästään näyttäytymässä. Joillekin se on pelkkä mainoskanava, ja paljon on myös feikkiprofiilejakin ja ainakin miesten puolella maksullisten naisten mainoksia. Tämä syö sitä alkuperäistä tarkoitusta. Silti luulen tunnistavani Tinderissä sellaisen ihmisen, joka oikeasti etsii jotain suhdetta. Tuon edellä mainitun kuran lisäännyttyä se on valitettavasti aina vain vaikeampaa. Ja ihan samaa paskaa se on muissakin deittipalveluissa. Jos jossain palvelussa ei ole tuota edellä mainittua kuraa, ei siellä ole yleensä kovin paljon muitakaan käyttäjiä.

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No minähän en ole missään kohtaa sanonut mitään sellaista, että yli 40-vuotias vailla seurusteluhistoriaa olisi kaikin puolin täysin epäkelpo. Kerroin vain, että kun tuossa kohtaa tilanne on tuo, niin sellaisen kanssa seurustelun todennäköisyys on niin äärettömän pieni, että se on red flag.

Itse asiassa minulla on lähipiirissäni hieman yli 40-vuotias nainen, jolla ei ole seurustelu- eikä yhden yön historiaakaan. Mukava ihminen, vakityö ja omistuskämppä, mutta jos joku miespuolinen sinkkukaverini vihjaisi, että josko siitä hänelle puoliso, niin en suosittelisi edes yrittämään, koska lopputulos olisi tiedossa. Silti heidänlaisensa ovat joskus Tinderissä, kun ihminen saattaa toivoa osaavansa pariutua, mutta lopulta kohtaa aina sen saman lopputuleman - kukaan ei tunnu lainkaan siltä, että tekisi mieli ryhtyä millekään. Ja joitakin kiinnostaa hieman jutella toisten kanssa esim Tinderissä, koska elämässä on yksinäisyyttä. Vaikka tietävätkin, että eivät pariutumaan ala.
Jos kaikki ihmiset ajattelisivat kuin sinä, niin yli nelikymppisenä olisi käytännössä mahdotonta päätyä ensimmäiseen parisuhteeseen (ellei harhaanjohtaisi potentiaalista kumppania). Onneksi siis kaikki eivät ajattele kuin sinä.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja joitakin kiinnostaa hieman jutella toisten kanssa esim Tinderissä, koska elämässä on yksinäisyyttä. Vaikka tietävätkin, että eivät pariutumaan ala.

Tietävätkö? Tämä on se olennainen kysymys. Uskaltaisin väittää, että aika suuri osa ikisinkuista haluaisi kyllä parisuhteen. Toki on niitä, jotka haluavat elää yksin, mutta näitä lienee vähemmistö. Ja näistä suuri osa lienee juuri niitä, jotka saisivat kyllä parisuhteen, jos haluaisivat, mutta heille riittää ehkä satunnainen seksi, koska he tietävät saavansa sitäkin. Nämä ihmiset haluavat elää yksin, koska heillä on varaa valita.

Jeffrey

Jäsen

Pieni osa sitten etsii parisuhdetta, iso osa yhden illan seikkailuja ja sitten ne loput, joka on varsin iso porukka, on siellä muutenvaan. Vähän ku ovat myös instagaramissa, tiktokissa jne. Sovellus muiden joukossa, viihdyke, koska kaikilla muillakin.

Vaikea kyllä nähdä näin negatiivista maailmankuvaa Tinderin kohdalla. Eiköhän tuossa sovelluksessa ole se, että suurin osa ihmisistä jotka etsivät pakkomielteisesti suhdetta etsivät sitä jostain muualta. Näin ollen Tinderiin jäänee se suurin massa joka sitten elää elämäänsä vähän rennommalla puristuksella eikä väenväkisin suhteeseen hae vaan katsoo mitä eteen tulee ja varmasti on suhteeseen valmiita mikäli vain oikeasti sopiva ihminen osuu kohdalle.

Toki massa tuo myös massaa ja Tinder on monenlaiseen seuranhakuun se valtakanava. Ainakin itse sain kolmikymppisenä nauttia varsin runsaasti niistä parikymppisistä kevään tuoksuisista kukkasista jotka hakivat vanhemman miehen seuraa, tosin näistäkin iso osa olisi ollut valmiita vakavampaankin.

Oma Tinder tuli nyt alkusyksystä poistettua. Oma tinderöily kesti reilu seitsemän vuotta. En nyt mitään kirjaa pitänyt, mutta uskoisin että 700-1000 naista tuli tuona aikana tavattua kun myös muista applikaatioista joitain kymmeniä löytyi mukaan kaveriksi. Varsinkin sen jälkeen kun sain opinnot pakettiin ja duunin alle niin kyllä lähes jokainen tapaamistani ihmisistä olisi ollut valmis suhteeseen jos vaan homma olisi siihen suuntaan edennyt.

Tottakai myös vainseksiä määritelmällä tuli useita neitoja tavattua. Joitain kymmeniä myös siten, että heti tavattua siirryttiin vällyihin. En tiedä olinko sitten vaan niin hyvä panemaan silloin vielä sinkkuna, että kyllä valtaosa myös heistä olisi ollut avoinna enempäänkin. Yleensä nämä hommat kuitenkin kaatui ihan muihin syihin.

Loppukaneettina voinen sanoa sen aivan varmaksi, että suurin osa myös Tinderissä notkuvista on valmis myös suhteeseen jos teillä vaan homma lähtee siihen suuntaan etenemään ja sinulla on se oma paketti kunnossa. Toki Tinder tuo omat mahdollisuudet sinne kotisohvalle varsinkin jos se paketti on kunnossa ja naisilla myös muuten. Tämä tuo toki omat haasteet deittailuun useammallakin tavalla. Yksi on se, että ainakin omasta kokemuksesta melko vähän aikaa oltiin valmiita antamaan suhteen syventymiselle. Lähes kaikilla tuo oli n. 6kk jonka jälkeen seksuaalissävytteiseen tapailuun lähdettiin hakemaan syvempiä määritteitä tai nostettiin kädet ylös jos sitä korvia huumaavaa rakkautta nyt ei ollutkaan tullut. Ainakin itselle tämä yleensä kaatoi ne hommat. Nykyisen kanssa tutustuttiin vuoden verran ennen kuin sovittiin ettei toisia enää tapailla. Tosin tähän toki neuvottelin ns. huoraklausuulin, joka sallii maksullisten seuran itselleni. Toki nyt kun aktiivisesti seuraa ei etsi niin tuokaan ei niin helppo ole käyttöön ottaa. Onneksi kuitenkin aikanaan hoidin omat panosuhteet sen verran hyvin, että valtaosa noista naisista on edelleen valmiita parittelun pyörteisiin varsinkin kun siitä nykyään vielä tienaavat viikkorahaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy