Ekaksi voi toki miettiä että kannattaako käyttää jopa vuosia harrastuksessa, jossa todennäköisesti kaikki muut ovat mukana muiden seikkojen kuin pariutumisen takia. Monet naiset lisäksi sanovat inhoavansa, jos harrastuksiin tullaan ns. pillun perässä.
Sen sijaan Facebookin sinkkuryhmät ja ylipäätään muut rajatumman joukon deittialustat netissä voivat olla järkeviä koittaa. Lisäksi jos tansseissa on "kirjoittamattomana sääntönä", että siellä voidaan olla myös parinhakumielessä, niin sitten se kuullostaa ihan hyvältä neuvolta. Ylipäätään pitäisi saada enemmän kontaktimahdollisuuksia, joissa sosiaalisesti hyväksyttyä olla toisten kanssa pariutumismielessä, ja jotka eivät nojaa päihteisiin. Luulisi että tämä vähentäisi myös häirintää, mistä syystä on outoa että eri -too kohujen yhteydessä tästä ei ole puhuttu enempää.
Pakko sanoa liittyen ihmisiin tutustumisesta harrastuksissa: tapasin oman vaimoni, tai nyt siis toki jo entisen, harrastajateatterissa. Siinä on harrastuksena yksi sellainen toiminta, jossa ihmisiin pääsee kiinni aivan eri tavalla kuin missään normaalielämässä, toinen ihminen tulee näyttämöllä tosi lähelle sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti. Mutta tosiaan missään nimessä teatteria ei voi alkaa harrastamaan parisuhde mielessä, vaan oman innostuksen pohjalta (itse aloitin esimerkiksi jo ihan 9-vuotiaana muksuna), kyseessä on niin raadollisesti aikaa vievä ja pahimmillaan myös hermoja syövä harrastus. Niin sanoinkuvaamattoman ihanaa ja antoisaa kuin se samalla onkin.. mainitaan muuten, että vastaan kliseisiä mielikuvia miesten ja naisten jakauma teatteriharrastajien joukossa on lopulta aikalailla 50/50
Facebookin sinkkuryhmät ovat muuten hyvä keksintö, viimeksi kun itse olin markkinoilla joskus vuosina 2008-2010 niin eihän sellaisia edes ollut (kuten ei toki Tinderiäkään). Niissä kiistatta pääsee eri tavalla kiinni ihmiseen, ja nimenomaan ilman päihteiden tuomaa valheellista itsevarmuutta.. vaikka toki niissä moni etenkin viikonloppuisin toki pyörii viinilasin äärellä ollessaan, en sitä sano. Niissä on kuitenkin paljon porukkaa juurikin vain sen sinkku statuksen takia, eli minun kokemukseni mukaan juurikin toisin kuin @Pisin Kääpiö 186cm sanoi, nimenomaan ei oikeastaan edes missään aktiivisessa parinhaku mielessä. Joten ne ovat tietyllä tapaa hyvinkin paineeton alusta toimia. Tosin naamakirjan sinkkuryhmät ovatkin sitten osin sellaisia enemmänkin nelikymppisten bilettäjien kokoontumisajoja, näissä ryhmissähän myös jäsenten keski-ikä on sitten jo huomattavan korkea, varmasti noin suunnilleen nelosella alkava..