Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 318
  • 1 721

Jeffrey

Jäsen
Kuvat Tinderissä ovat moniulotteista viestintää. Ne kertovat tai vähintään antavat vihjeitä siitä, mitä asioita henkilö edustaa tai ei edusta, mikä tälle on tärkeää, tai mihin tämä kenties haluaa jonkun kiinnittävän huomiota. Voi olla niinkin, että joku työntää Tinderiin sen enempiä miettimättä jotain kuvia mitä nyt sattuu löytämään, eikä ajattele kertoa niillä varsinaisesti mitään. Silti ne kuvat ovat viestintää.

Näinpä. Tietysti alkuun hyvä muistaa myös se, että monella ei välttämättä ole itsestään kovin syvällistä kuvakollaasia olemassa. Ja monelle tällainen metsästysseuran hirvireissu saattaa olla niitä harvoja aktiviteetteja joissa edes on joku toinen ottamassa sitä kuvaa sinusta. Ei meistä kaikki pörrää kundiporukassa tuolla Berliinin hipsteri yökerhoissa nokka valkoisena tähtisädetikku kädessä.

Samalla se viestintä voi olla eri tasoista. Tarkoitan tällä sitä, että se saattaa olla kärjistetympää - tai se saattaa olla neutraalimpaa. Jos kuvasi koostuu metsästyskuvista, yleinen mielenkiinto viestiäsi kohtaan markkinoilla varmaankin hiipuu. Sitten taas toisaalta niissä metsästysintoilijanaisissa se mielenkiinto sinua kohtaan todennäköisesti lisääntyy - koska viestisi mennee paremmin perille.

Oma Tinder ura on tähän mennessä kestänyt hieman reilu 7 vuotta, nyt laitettiin hetkeksi sapattivapaat käyntiin siltä puolelta. Tuona aikana tuli testattua jos minkälaista viestintää tuossa kanavassa. Oli niitä kuvia joissa hauis oli selkeästi esillä, ja taas niitä joissa oltiin ruskaretkellä nuotiolettuja paistamassa. Loppuviimein oman naismaun määrittelyn myötä - eli siihen ettei sellaista juuri ole - päädyin luomaan hyvin neutraalin - ärsytysvapaan kuvakollaasin. Tämän seuraus oli sitten se mitä tavoittelinkin, eli tutustuin todella moneen ja todella erilaiseen naiseen. Tämä toi elämääni ehdottomasti rutkasti iloja ja myös oppeja ihmisistä ja inhimillisyydestä. Samalla sitten haittapuolena se, että niitä tuttuja ja tindertuttuja oli todella runsaasti, ja erilaisten luonteiden kohtaamisissa ei tietysti myöskään konflikteilta säästytty. Lopulta nykykumppaniksi valikoitui henkilö, jonka olisin lopulta kyennyt määrittelemään oikein hyvin jo ennalta.

Lopputulemana toteaisin kornisti, että laita niitä kuvia jotka itsestä tuntuu mielekkäiltä ja tärkeiltä. Älä laita niitä kuvia jotka ei itsestä tunnu kivalle vaikka joku toinen niitä ehdottaisi. Anna itsestäsi mahdollisimman omanlainen kuva, mikäli haluat reilusti tutustua ihmisiin. Toisaalta mitä tarkemmin määrittelet itsesi, tulet todennäköisesti tarkemmin määrittelemään myös kohtaamasi ihmiset - ja tämä voi olla varsin hyvä taktiikka mikäli halua pariutua. Itse taas koin rikkaudeksi tutustua laajalla skaalalla erilaisiin ihmisiin, ja sain näistä suhteista todella paljon vaikka ne eivät parisuhteeseen päätyneetkään. Monia heistäkin kaipaan omalla tavallani, vaikka lopulta se sellainen leppoisa yhdessäelo olisikin ollut täysin mahdotonta ilman merkittäviä luonteenmuutoksia tai alistumisia jommalta kummalta osapuolelta.
 

Alejandro

Jäsen




Onpa taas ihmeellistä ihmettelyä. Ei sillä, että itseäni kiinnostaisi metsästys tai kalastus, mutta joitain saattaa tosiaan kiinnostaa kovastikkin ja eiköhän tinderissä aika moni tykkää harrastuksiaan esitellä.

Onpa taas ihmeellistä ihmettelyä jonkun aivan yhdentekevän ihmisen yhdentekevästä tviittauksesta. Antaa noiden tapella ja viserrellä keskenään. Mitä vähemmän näille antaa huomiota oman Twitter-kuplansa ulkopuolella, niin sen parempi.

Tuollaisilla julistuksilla on ihan yhtä paljon painoarvoa, kuin sillä, että minä mouhoaisin nimimerkkini takaa, että viinistä ja matkustelusta hehkuttavat naiset Tinderissä vaikuttivat aivan toisensa tyhjäpäisiltä kopioilta. Ei ketään kiinnosta.
 

Barney

Jäsen
On tämäkin syy pahoittaa mielensä. Miten ylimielistä voi olla, alkaa valittamaan toiselle siitä että on valinnut kuvia missä itse tekemässä aivan laillista ja normaalia asiaa mistä nauttii.
Jokainen saa laittaa sovellukseen sellaisia kuvia kuin haluaa, mutta kai ihan samalla muut käyttäjät voivat ihmetellä niitä. Miehenä on aika vaikea sanoa, että kuinka yleisiä nuo kalastus- ja metsästyskuvat miehillä on, mutta ilmeisesti aika yleisiä. Noista kalakuvistahan tuli joku meemi ja kesän aikana tuli vastaan aika paljon naisia, jotka poseerasivat kuvissaan kalan kanssa. Onhan se ihan ymmärrettävää, että tuollaiset jatkuvasti toistuvat kuvat alkavat ärsyttämään. Vähän samalla tavalla kuin neljällä viidestä naisesta on kuva salilta ja profiilista ilmenee, että he tykkäävät myös viinistä, koirista ja matkustelusta. Aika huonosti tuollaiset geneeriset profiilit erottuvat.

Jos asuu esimerkiksi jossain pienessä maalaiskylässä, niin nuo kalastus- ja metsästyskuvat voivat olla ihan hyviä. Jos taas asuu kaupungissa ja etsii esimerkiksi korkeakoulutettua naista, niin lähes poikkeuksetta nuo laskevat profiilin kiinnostavuutta. Harvat naiset haluavat katsella kuolleiden eläimien kuvia ja monille tuollaiset kuvat voivat luoda muutenkin melko negatiivisia assosiaatioita. Eihän noissa harrastuksissa itsessään mitään vikaa ole, mutta aika harvalla naisella nuo aiheuttavat mitään vau-efektia. Itsekin katson muun muassa toistasataa jalkapallo-ottelua vuodessa, mutta en käy tuota ihan heti ensimmäisenä naisille paljastamaan.

Tinder on kuitenkin loppujen lopuksi erittäin pinnallinen sovellus, jossa pitää onnistua myymään itsensä. Voihan siellä halutessaan antaa myös rehellisen kuvan itsestään, mutta parempaan lopputulokseen pääsee, jos pyrkii tuomaan vain niitä kiinnostavimpia puolia itsestään esille. Lisäksi hetkeksi kannattaa asettua myös sen toisen osapuolen saappaisiin ja miettiä, että mikä itsessä voisi kiinnostaa naisia. Aika monilla miehillä on oikeasti ihan surkea profiili ja sitten ihmetellään, kun matcheja ei tule. En tiedä sitten onko ongelmana enemmän se, että ei jakseta yhtään panostaa siihen profiiliin vai eikö vain ymmärretä, mistä naiset oikeasti tykkää. Nykyään edustavien kuvien ottaminen itsestä on tehty melko helpoksi, sillä vaikka ei olisi edes kavereita, niin puhelimissakin on nykyään kamerassa ajastimet, joilla voi ottaa kuvan niin, että muut luulevat sitä jonkun muun ottamaksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

Jeffrey

Jäsen
Tinder on kuitenkin loppujen lopuksi erittäin pinnallinen sovellus, jossa pitää onnistua myymään itsensä. Voihan siellä halutessaan antaa myös rehellisen kuvan itsestään, mutta parempaan lopputulokseen pääsee, jos pyrkii tuomaan vain niitä kiinnostavimpia puolia itsestään esille. Lisäksi hetkeksi kannattaa asettua myös sen toisen osapuolen saappaisiin ja miettiä, että mikä itsessä voisi kiinnostaa naisia.

Tämä on täysin totta. Toisaalta samalla on hyvä muistaa se, että aika moni ihminen on geneerisesti perseestä omasta näkövinkkelistä. Itsekin katson paljon jalkapalloa, ja tiedostan sen että tämä on monelle kanssaihmiselle ongelma. Jos tätä asiaa en esiin toisi keskusteluissa jo melko pian, voisi se johtaa asetelmaan jossa viihtyisin turhan pitkään ihmisen kanssa josta lopulta luovun koska en saisi jalkapalloa enää katsoa - tai mikä pahempaa alistuisin hänen tahtoonsa tehdä vapaa-ajallani jotain muuta.

Yksi esimerkki tällaisesta ideologisesta konfliktista muistuu hyvin mieleen. Eräs neiti siirsi meidän sunnuntaideitit oman krapulansa takia. Itse olin ollut viikonlopun skarpisti, kävin sunnuntaina salilla yms. ja viesteistäni kävi neidille ilmi, että otin sitten sunnuntai iltapäivän jalkapallopelin seuraksi vähän parempaa viskiä kaapista. Tällainen tissuttelu oli neidille aivan täysin punainen vaate, ja toki samalla se oli sitä myös itselleni. Vähän jopa hymyilytti kuinka toinen oli krapulapäissään kykenevä nostamaan ison haloon siitä, että toinen otti pienen nautintohömpsyn.

Ja kyllä, ei itsestään kannata välttämättä niitä huonoja puolia erikseen korostaa, mutta mielestäni niitä on tärkeä nostaa esiin jotta ei päädytä veljeilemään vääränlaisen ihmisen kanssa. Moni meistä miehistä valittaa seurustelevansa kaappihirmun kanssa, mutta lopulta tässäkin asiassa on peiliin katsomisen paikka - itsehän sen valinnan on lopulta tehnyt.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Onpa taas ihmeellistä ihmettelyä. Ei sillä, että itseäni kiinnostaisi metsästys tai kalastus, mutta joitain saattaa tosiaan kiinnostaa kovastikkin ja eiköhän tinderissä aika moni tykkää harrastuksiaan esitellä.

Metsästäjä/kalastaja on ihmiskunnan ensimmäinen johtajan arkkityyppi. Esitellessän kalastuskuvia mies alitajuisesti esittää perheenpäätä, joka tuo leivän pöytään. (Tälläkin palstalla esimerkiksi nimimerkki Virveliä kainaloon kertoo jo nimessään omaavansa sekä johtajan että humoristin ominaisuuksia - eli olevansa varteenotettava siippaehdokas.)

Miksi naista vituttaa kalalla elvistelevä jannu? Ehkä näin tunteva vaistomaisesti kaihtaa machomaista miestyyppiä. Tai sitten alitajuisesti ei halua tulla leimatuksi saalistettavaksi lahnaksi.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Sain Matchin Selvityjät Aarnista, meni hetki ennenkuin tajusin et kyseessä oli se, kuva valehteli niin paljon. Olin törkeä ja poistin heti osuman. Tykkään miehistä, enkä kotkottajista.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tälläkin palstalla esimerkiksi nimimerkki Virveliä kainaloon kertoo jo nimessään omaavansa sekä johtajan että humoristin ominaisuuksia - eli olevansa varteenotettava siippaehdokas.

Jep. Täällä mennään sigmamiehen pelikirjalla. Ei tule deittailua tai näitä harrastettua, mutta varmaan tässä sovelluksessakin näiden kuvien osalta on se, mitä tavoittelee, kelle myy. Haluatko olla niche vai main stream?
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Sain Matchin Selvityjät Aarnista, meni hetki ennenkuin tajusin et kyseessä oli se, kuva valehteli niin paljon. Olin törkeä ja poistin heti osuman. Tykkään miehistä, enkä kotkottajista.

Mutta tästä olis saanut upean otsikon Seiskaan: "Selviytyjät-Aarni ja Jatkis-peksa vaihtoivat kiihkeitä katseita grillijonossa." Samalla olisi voitu mitata, onko Jatkis varteenotettava media. Jos on, peksan naamaa ei olisi lukijan lähettämässä kuvassa sutattu.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Miten ne urpot naiset löytää ne urpot miehet, jos ne ei laita niitä urpoja kuviaan sinne? Eiköhän lähtökohtaisesti siellä Tinderissä ole tarkoitus löytää kattilalle sopiva kansi.

Eiköhän ne löydä toisensa jäähallilta
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mutta tästä olis saanut upean otsikon Seiskaan: "Selviytyjät-Aarni ja Jatkis-peksa vaihtoivat kiihkeitä katseita grillijonossa." Samalla olisi voitu mitata, onko Jatkis varteenotettava media. Jos on, peksan naamaa ei olisi lukijan lähettämässä kuvassa sutattu.

Heh, joo. Tosin miesten suhteen mulla on tiukat kriteerit. Neitimäiset ei nappaa yhtään (menin halpaan kun sattu tuolla oleen ihan hyvät kuvat) onneks en ehtiny laittaan viestiä vaan poistoon heti.

Saan paljon laadukkaamman Miehen jos haluan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sain Matchin Selvityjät Aarnista, meni hetki ennenkuin tajusin et kyseessä oli se, kuva valehteli niin paljon. Olin törkeä ja poistin heti osuman. Tykkään miehistä, enkä kotkottajista.
Kai sulle on tullut Jani Toivola ja Niko Saarinen? Mulle nimittäin tulee, vaikka en varsinaisesti heitä ole tutkaan määritellytkään. Kai se sukupuolikin voi sitten heittää.

Toki on kiva tietää, jos Jani ja Nipsu tykkäävät. Voin sit heittää sulle numerot.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kai sulle on tullut Jani Toivola ja Niko Saarinen? Mulle nimittäin tulee, vaikka en varsinaisesti heitä ole tutkaan määritellytkään. Kai se sukupuolikin voi sitten heittää.

Toki on kiva tietää, jos Jani ja Nipsu tykkäävät. Voin sit heittää sulle numerot.

En varma oo onko näkyny kun oon kuitenkin +100km arealla ja kummatkin menis instana vasemmalle(mun pitäs olla sokea ja kuuro niin sitten voisin harkita näitä kahta). Janne Puhakka taitais olla ainoo julkihomo Suomessa jonka kanssa voisin lähtee kahveelle. Ja sitten erään kaapissa olevan laulajan joka EI OLE noussut pinnalle Idolsista.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En varma oo onko näkyny kun oon kuitenkin +100km arealla ja kummatkin menis instana vasemmalle(mun pitäs olla sokea ja kuuro niin sitten voisin harkita näitä kahta). Janne Puhakka taitais olla ainoo julkihomo Suomessa jonka kanssa voisin lähtee kahveelle. Ja sitten erään kaapissa olevan laulajan joka EI OLE noussut pinnalle Idolsista.
Laita nyt peksa saatana se 160+ niin saat niistäkin osumat. Älä ole nirso. Perkele!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Laita nyt peksa saatana se 160+ niin saat niistäkin osumat. Älä ole nirso. Perkele!

Haha, olempa. Mulla on sen laivalla tavatun jätkän kanssa vielä eka kunnon setti vetämättä kun ei oo aikataulut vielä sopinu Helsingin reissuun ja sen vapaitten kanssa. Ja jos hyvin käy niin ei muiden kanssa sitten enää tarviikaan touhuilla.

Niinkuin tiedät niin mä tykkään miehistä enkä kotkottajista tai idunsyöjistä johon kategorioihin 2 edellämainittua tyyppiä kuuluu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niinkuin tiedät niin mä tykkään miehistä enkä kotkottajista tai idunsyöjistä johon kategorioihin 2 edellämainittua tyyppiä kuuluu.
Hyvä, en minäkään tykkää noista. Vituttaa sellaiset naiseet. Meillähän on sama maku!
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Jotenki ihmeellistä että miehen pitäs alottaa puhuminen. Eipä tuolla väliä ole mutta nykyaikaan ihan mielenkiintosta.lähinnä hauskaa jos mies ilmottaa ettei puhu ni se on cancel.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tinder on nykyisin aika epäilyttävä. Olen ostanut superlikejä silloin tällöin, mutta niihin on tosi harvoin vastattu. Tottakai syynä voisi olla se, että olisin ruma ja minulla olisi neljä syylää naamassa, mutta siitä ei nyt ole kysymys. Matcheja tulee kyllä, ja superlikejä naisiltakin. Omat superliket eivät vain tunnu juuri koskaan toimivan, mikä on hämmentävää. Ja selvyyden vuoksi sanottakoon, että olen lähettänyt superlikejä ihan samantyyppisille naisille kuin joiden kanssa tulee matcheja. Tasoerostakaan ei ole siis kyse.

Yksi sana: epäilkää. Rahastuksen maku maistuu Tinderissä koko ajan vain vahvemmin. Ja palvelun laatu laskee tekaistuine profiileineen.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tinder on nykyisin aika epäilyttävä. Olen ostanut superlikejä silloin tällöin, mutta niihin on tosi harvoin vastattu. Tottakai syynä voisi olla se, että olisin ruma ja minulla olisi neljä syylää naamassa, mutta siitä ei nyt ole kysymys. Matcheja tulee kyllä, ja superlikejä naisiltakin. Omat superliket eivät vain tunnu juuri koskaan toimivan, mikä on hämmentävää. Ja selvyyden vuoksi sanottakoon, että olen lähettänyt superlikejä ihan samantyyppisille naisille kuin joiden kanssa tulee matcheja. Tasoerostakaan ei ole siis kyse.

Yksi sana: epäilkää. Rahastuksen maku maistuu Tinderissä koko ajan vain vahvemmin. Ja palvelun laatu laskee tekaistuine profiileineen.

Jotkut naiset ei vissiin tykkää, jos mies lähettää superliken. Se on kuulemma jotenkin epäilyttävää. Tästä oli joskus twitteristä keskustelu, niin tuli tässä ilmi monen naisen toimesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotkut naiset ei vissiin tykkää, jos mies lähettää superliken. Se on kuulemma jotenkin epäilyttävää. Tästä oli joskus twitteristä keskustelu, niin tuli tässä ilmi monen naisen toimesta.
Hankalaksi on mennyt. Nainen ei tykkää, jos mies lähettää superlikejä, joista on maksanut. Eivät persaukiset niitä ostele, ja ainakin ennen varakkuuden ja naisten saamisen välillä on ollut positiivinen korrelaatio.

En ymmärrä enää mistään mitään.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hankalaksi on mennyt. Nainen ei tykkää, jos mies lähettää superlikejä, joista on maksanut. Eivät persaukiset niitä ostele, ja ainakin ennen varakkuuden ja naisten saamisen välillä on ollut positiivinen korrelaatio.

En ymmärrä enää mistään mitään.

No naisiakin on erilaisia. Eiköhän jotkut vielä ole todella otettuja sun superlikeistä. Ei omalla kohdallanikaan hirveästi tullut niistä tykkäyksiä takaisin, joskus sentäs tosin. :D Siellä on vaan niin hirveä kasa miehiä mistä valita, että kilpailu on kovaa. Toisaalta naiset saa varmaan supertykkäyksiä muiltakin paljon jne, niin voi olla että ne ei kerralla selaa tinderiä kauan.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinder on nykyisin aika epäilyttävä. Olen ostanut superlikejä silloin tällöin, mutta niihin on tosi harvoin vastattu. Tottakai syynä voisi olla se, että olisin ruma ja minulla olisi neljä syylää naamassa, mutta siitä ei nyt ole kysymys. Matcheja tulee kyllä, ja superlikejä naisiltakin. Omat superliket eivät vain tunnu juuri koskaan toimivan, mikä on hämmentävää. Ja selvyyden vuoksi sanottakoon, että olen lähettänyt superlikejä ihan samantyyppisille naisille kuin joiden kanssa tulee matcheja. Tasoerostakaan ei ole siis kyse.

Olen pari kertaa lähettänyt superliken. Viime kerralla meni melkein kuukausi ennen kuin nainen vastasi superlikeen eli voisiko olla, että nuo naiset ei ole aktiivisia tinderin käyttäjiä? Toinen vaihtoehto tietysti, että on laiska swaippailemaan ja kun sadat miehet on tykänneet ja lähettäneet superlikejä, niin et välttämättä tule ensimmäisten joukossa näytölle.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Olen pari kertaa lähettänyt superliken. Viime kerralla meni melkein kuukausi ennen kuin nainen vastasi superlikeen eli voisiko olla, että nuo naiset ei ole aktiivisia tinderin käyttäjiä? Toinen vaihtoehto tietysti, että on laiska swaippailemaan ja kun sadat miehet on tykänneet ja lähettäneet superlikejä, niin et välttämättä tule ensimmäisten joukossa näytölle.

Tästä siinä on ainakin osittain kysymys. Itselläni on naispuolinen kaveri, joka on siis todella ihana ihminen ja oikein mukava, mutta jos "perinteistä" ulkonäkökriteeristöä miettii millä tinderissä pärjää, niin ei ehkä sovin siihen muottiin(ei mitään vikaa, vaan päinvastoin). No tinderissä ollessaan sai vaikka kuinka monta sataa tykkäystä muutamaan päivään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kait naiset tai miehetkään yleensä niin tykkää jos liikaa ihastuu liian nopeasti. Ehkä se superlike on vähän sellainen.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ei kait naiset tai miehetkään yleensä niin tykkää jos liikaa ihastuu liian nopeasti. Ehkä se superlike on vähän sellainen.

Ei varmasti joo, mutta itse ajattelen superliken niin, että toisessa on ollut jotain erikoista, että on sen halunnut antaa. En ymmärrä mikä pointti niillä superlikeillä sitten on tinderissä, jos niitä on huono käyttää? No varmaan tinder haluaa rahastaa. Tulee vähän sellainen fiilis joskus, että ihan sama mitä teet, niin se on kuitenkin päin vittua tehty.

Esim itse olen kokenut, että tinderin ilmaisversioilla ei tee mitään ja maksullisessa versiossa saa kuitenkin 5 supertykkäystä per päivä, niin miksi niitä ei käyttäisi?
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kertaa käynyt näin, että on sovittu kävelylenkistä ja sitten kun olen ollut naisten huudeilla ja soittanut heille, niin ovat sanoneet "vai tuletko käymään ensin tässä mun luona?"

Tulee kummeli mieleen "tyhmä jätkä. olisit päässyt panemaan."

Olenko tyhmä jätkä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös