Sallinen ei mielestäni tee tilanteessa mitään hylkäämisen arvoista, mutta Saarinen tosiaan luistelee itse alueelle, laittaa itse mailan Ruusun patjojen väliin ja vipuvarrella nostaa vasenta patjaa niin, että kiekko mahtuu lirumaan alta maaliin. Tarkoitus on varmasti pelata kiekkoa, mutta lopulta Saarinen ei tee muuta kuin fyysisesti mailallaan estä maalivahdin torjuntatyöskentelyä. Lopultahan JYP-pelaaja tulee tilanteeseen "painamaan" Saarista, mutta mielestäni Saarinen on jo ennen sitä ihan hallitusti itse tehnyt tuon merkittävästi Ruusun torjuntatyöskentelyä estävän ja maalin syntymisen kannalta oleellisen kontaktin mailallaan.
Käsittääkseni maalivahdin alueelle saa mennä pelaamaan kiekkoa sen jälkeen, kun kiekko on sinne toimitettu, eikä se ole maalivahdin hallinnassa. Maalivahdin torjuntatyöskentelyä ei hyökkäävä pelaaja kuitenkaan saa fyysisellä kontaktilla estää, ellei se ole seurausta esim. puolustavan pelaajan toiminnasta ja hyökkäävä pelaaja ei pysty sen vuoksi kontaktia välttämään.